CE:N DIESELÖINTI!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

CE:N DIESELÖINTI!

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Elikkä mitä kaikkea täytyy vaihtaa jos vaihtaa 300 coupeen 3litrasen diesel myllyn??? Onko esim tankki sama bensassa ja dieselissä, entä sähköt miten hyvin passaa yhteen........?
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Ei mikään ihmeellinen projekti. Tankki käy kun ottaa täyttöputkesta romut pois että mahtuu dieselin tankkauspistooli. Bensapumppu pois ja tilalle suora putki.

Itse otin kaikki bensakoneen ylimääräiset sähköt pois että konehuoneesta tulisi kohtuullisen siisti. Öljynpaine,-taso, veden lämpötila antureiden johdot käy suoraan. Kierroslukumittari pitää vaihtaa dieselistä, ja se haistelee tietoa vauhtipyöraltä. Hehkureleelle tarvii muutaman piuhan, ja lisäksi sähköiselle tyhjäkäynnin säätöreleelle (jos haluaa laittaa).

Syyläri kannattaa laittaa dieselistä koska bensassa se on niin onnettoman pieni. Jos haluat leimaan niin etujouset pitää vaihtaa.

Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen...
C124 300CDT
C124 250CD
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Käykö vanha vaihdelaatikko vai pitääkö se kanssa vaihtaa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Perävälitys on luultavasti erilainen bensa- ja dieselautossa. Onko syytä vaihtaa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

jartuo kirjoitti:Käykö vanha vaihdelaatikko vai pitääkö se kanssa vaihtaa?
Kyllä laatikko käy (ainakin automaatti). Turbiinissa on tietääkseni eroa sen verran että se tarttuu vähän alempaa, mutta hyvin on minulla pelittänyt. Lisäksi venttiilikoneisto on erilainen(?)/eri säädöissä koska laatikko ei vaihda isommalle kovilla kierroksilla(kaasu pohjassa) ennen kuin löysäät vähän kaasua. Laatikko ilmeisesti luulee että kone kietäisi enemmän.

tomant kirjoitti:Perävälitys on luultavasti erilainen bensa- ja dieselautossa. Onko syytä vaihtaa?
Kannattaa vaihtaa jos ajaa paljon matkaa. Minulla on bensan perä 3.07, ja kierroksia on ~3200 120km/h vauhdissa.
Tallissa odottelee 5 lovinen automaatti :roll:
C124 300CDT
C124 250CD
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

ce

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Kiitti nopeista vastauksista, tuo valotti asiaa jo paljon!
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Jatkan vielä tätä keskustelua. Perheeseen tuli 230:nen ja vannoutuneena diesel miehenä jäykät tulpanjohdot olisi kova sana.

Käykö 200 tai 250:nen diesel leka tuon laatikkoon kiinni?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

200d ei käy! Coupen imago estää sen. 250d menee nipin napin. Oikeasti molemmat moottorit sopii automaattiin, mutta vannoutuneena dieselmiehenä ymmärrät mitä ajan takaa..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Juu kiitoksia vastauksestasi. sitten kun multa loppuu kysymykset bensakoneen ongelmista niin sitten tiedät, että äijä on laittanu dieselin pellin alle :D
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

200:sen peppuun isohkoa mutkaa ja tappia niin ei tarvii ruohonleikkurimiesten ihmetellä vaihtoa :twisted:
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

duoda duoda... Tässä ihmetellyt, että onko se tosiissaan luvallista laittaa tiisseli tuonne coupeen? :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12811
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joku vuosimalli raja tais olla, nyt tässä sievissä ei muista.. oliko niin että jos saman ikäisestä vaihdat samaa paikalle niin ok , jos sen coolerin haluat ja tehhoo niiin alle -88 pitää olla ??? väykästä jos haluut vaihtaa tekniikkaan niin sit käy uudempi ??
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Herkules perkules... Jotain tuonne tarttis kyllä vaihtaa. 36AMG pyöriny mielessä, mutta oishan tuo tiisselikin vaihtoehto...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
seppohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ke 19.09.2007 16:38
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja seppohe »

Voihanrontti kirjoitti:duoda duoda... Tässä ihmetellyt, että onko se tosiissaan luvallista laittaa tiisseli tuonne coupeen? :roll:
On aivan luvallista kunhan auto ei ole vähäpäästöinen. Koneen saa laittaa uudemmasta, eikä ole väliä onko elimenluovuttaja vähäpäästöinen.
C124 300CDT
C124 250CD
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Kyllähän se on syntiä laittaa sporttikoppaan taksin kone!
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

Juhanit kirjoitti:Kyllähän se on syntiä laittaa sporttikoppaan taksin kone!
valitettavasti taitaa ainakin tämän maan nopeimmat mersut käydä työkoneen polttoaineella :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Niin miten tuo on,voisiko joku varmasti asian tietävä kertoa.
Eli jos 300 ce vm.1993,vähäpäästöinen,ja siihen vaihdetaan om 606 turbolla.Siis väyrysen kone joka on vähäpäästöinen,niin onnistuuko muutoskatsastus ihan noin vaan?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Onnistuu. Olettaen, että väykyn moottoria ei muuteta, ts. vaihdeta isompaa turboa +yms.
Ex. S202 cdi -99
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä se riippuu katsastus miehestä väykyn kones on jo eri malli sarjaa turpolla mutta varmaan vapari 124 606 koneen saa vaihtaa
Vastaa Viestiin