mistä männät??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
toni.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 15.11.2005 13:21
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja toni.k »

AK47 kirjoitti:
jokuuu kirjoitti:jotain 170hv
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Tarviiko mäntiä sorvata matalimmaks :?:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

toni.k kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
jokuuu kirjoitti:jotain 170hv
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Tarviiko mäntiä sorvata matalimmaks :?:
Jos luet tomant:in turbotuspuuhista topikin läpi niin huomaat että enempi pulmaa ja miettimistä tulee nakutuksesta ja sytkän säädöstä kuin mäntien kestävyydestä.

Ei ole havaintoa paljoko männästä voisi ottaa ennenkuin heikkenee.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
vtr_tommi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 28.03.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja vtr_tommi »

Vw kuplan takomännät 39,4mm puristuskorkeudella
~220€ sarja :D

joutuu poraamaan Ø90,5mm ja lohkon päältä ~2,5 - 3mm pois -> 8 - 8,5:1 puristukset
Männäntappi sama Ø22mm kun alkuperäinen.

Esson baarissa kehuvat että kestäis ~1,5bar ahtoja nuo männät. Onko alkuperäsiä paremmat niin sitä en tiijä, omassa koneessa alkuperäiset männät.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

mutta jos ei halua lohkoa tuhota niin ostaa pitemmän veivit.. puristukset silti samat..
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

vtr_tommi kirjoitti:Vw kuplan takomännät 39,4mm puristuskorkeudella
~220€ sarja :D

joutuu poraamaan Ø90,5mm ja lohkon päältä ~2,5 - 3mm pois -> 8 - 8,5:1 puristukset
Männäntappi sama Ø22mm kun alkuperäinen.

Esson baarissa kehuvat että kestäis ~1,5bar ahtoja nuo männät. Onko alkuperäsiä paremmat niin sitä en tiijä, omassa koneessa alkuperäiset männät.
Näitä hajoillut fordeissa ja bemareissa pilvin pimein. Tehty kevyeksi kierroksille. Ei kestä ainakaan kaikissa ahdetuissa koneissa, ohut helma halkeaa.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

kynsi kirjoitti:
vtr_tommi kirjoitti:Vw kuplan takomännät 39,4mm puristuskorkeudella
~220€ sarja :D

joutuu poraamaan Ø90,5mm ja lohkon päältä ~2,5 - 3mm pois -> 8 - 8,5:1 puristukset
Männäntappi sama Ø22mm kun alkuperäinen.

Esson baarissa kehuvat että kestäis ~1,5bar ahtoja nuo männät. Onko alkuperäsiä paremmat niin sitä en tiijä, omassa koneessa alkuperäiset männät.
Näitä hajoillut fordeissa ja bemareissa pilvin pimein. Tehty kevyeksi kierroksille. Ei kestä ainakaan kaikissa ahdetuissa koneissa, ohut helma halkeaa.
Kui myös välykset eri luokkaa ilma vs neste koneesa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

On ne Kuplan männät kestäny 800hv kutoskoneessa. Kiihdytyskäytössä kylläkin.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

MJF kirjoitti:On ne Kuplan männät kestäny 800hv kutoskoneessa. Kiihdytyskäytössä kylläkin.
Oho, jos niitä hajoo kun niitä on käytety vaan paljon..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kaverilla oli mese ajossa kuplan männillä 2kesää ja 2 talvee,ajeltiin jopa 2bar ahdoilla. hajoshan sieltä sit loppujenkaiken joku ku tuli veivi lohkosta läpi,ei ollu viel inspistä purkaa että näkis lopulliset vauriot... mutta vaikka ois männät hajonnu ekana,niiin PITKÄÄN ne kestikin sitä sikaa! :lol:
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

sehän riippuu aivan puristuksista miten kestää.
Mercedes-Benz w201 proj
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

paljonko kärsii vakio konetta ahtaa että kansipahvi särkyy
Mercedes-Benz w201 proj
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

siinä se varmaan huitelee 0.8-1 bar missä se vakiotiiviste pettää. puoli kiloa vaikuttaa kuitenkin jo pirusti siihen auton kulkuun ja sillä se toimii vakiona ihan hyvin.
jokuuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 08.05.2008 10:34
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja jokuuu »

AK47 kirjoitti:
toni.k kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
jokuuu kirjoitti:jotain 170hv
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Tarviiko mäntiä sorvata matalimmaks :?:
Jos luet tomant:in turbotuspuuhista topikin läpi niin huomaat että enempi pulmaa ja miettimistä tulee nakutuksesta ja sytkän säädöstä kuin mäntien kestävyydestä.

Ei ole havaintoa paljoko männästä voisi ottaa ennenkuin heikkenee.

valio männissa ei ole kuin 10mm lakea ei pahemmin sorvailla... :cry: :cry:
Mercedes-Benz w201 proj
Vastaa Viestiin