Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Tarviiko mäntiä sorvata matalimmaks
Jos luet tomant:in turbotuspuuhista topikin läpi niin huomaat että enempi pulmaa ja miettimistä tulee nakutuksesta ja sytkän säädöstä kuin mäntien kestävyydestä.
Ei ole havaintoa paljoko männästä voisi ottaa ennenkuin heikkenee.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
vtr_tommi kirjoitti:Vw kuplan takomännät 39,4mm puristuskorkeudella
~220€ sarja
joutuu poraamaan Ø90,5mm ja lohkon päältä ~2,5 - 3mm pois -> 8 - 8,5:1 puristukset
Männäntappi sama Ø22mm kun alkuperäinen.
Esson baarissa kehuvat että kestäis ~1,5bar ahtoja nuo männät. Onko alkuperäsiä paremmat niin sitä en tiijä, omassa koneessa alkuperäiset männät.
Näitä hajoillut fordeissa ja bemareissa pilvin pimein. Tehty kevyeksi kierroksille. Ei kestä ainakaan kaikissa ahdetuissa koneissa, ohut helma halkeaa.
vtr_tommi kirjoitti:Vw kuplan takomännät 39,4mm puristuskorkeudella
~220€ sarja
joutuu poraamaan Ø90,5mm ja lohkon päältä ~2,5 - 3mm pois -> 8 - 8,5:1 puristukset
Männäntappi sama Ø22mm kun alkuperäinen.
Esson baarissa kehuvat että kestäis ~1,5bar ahtoja nuo männät. Onko alkuperäsiä paremmat niin sitä en tiijä, omassa koneessa alkuperäiset männät.
Näitä hajoillut fordeissa ja bemareissa pilvin pimein. Tehty kevyeksi kierroksille. Ei kestä ainakaan kaikissa ahdetuissa koneissa, ohut helma halkeaa.
Kui myös välykset eri luokkaa ilma vs neste koneesa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
kaverilla oli mese ajossa kuplan männillä 2kesää ja 2 talvee,ajeltiin jopa 2bar ahdoilla. hajoshan sieltä sit loppujenkaiken joku ku tuli veivi lohkosta läpi,ei ollu viel inspistä purkaa että näkis lopulliset vauriot... mutta vaikka ois männät hajonnu ekana,niiin PITKÄÄN ne kestikin sitä sikaa!
siinä se varmaan huitelee 0.8-1 bar missä se vakiotiiviste pettää. puoli kiloa vaikuttaa kuitenkin jo pirusti siihen auton kulkuun ja sillä se toimii vakiona ihan hyvin.
Eiköhän ne pikkuisen enemmänkin kestä. M102.962 (2.0l) + mosselmann on 175hp vakiovehkeillä ja taitaa ruisku määräillä sen ettei enemmän ole otettu irti. Sama satsi käy myös 2.3L 8venaseen ja siitä lähtee arvatenkin 200hp. "paine" jotain 0.45bar. 0.6-0.8bar kun laittaa korkeintaan ahtoa, niin ei pitäis heti hajota mistään (siis moottorissa) paitsi kytkin/laatikko saattaa antautua nopsaan.
Tarviiko mäntiä sorvata matalimmaks
Jos luet tomant:in turbotuspuuhista topikin läpi niin huomaat että enempi pulmaa ja miettimistä tulee nakutuksesta ja sytkän säädöstä kuin mäntien kestävyydestä.
Ei ole havaintoa paljoko männästä voisi ottaa ennenkuin heikkenee.
valio männissa ei ole kuin 10mm lakea ei pahemmin sorvailla...