300tdt ahdot
300tdt ahdot
Miksiköhän 300tdt:ssä ahdot alkaa pudota 3000 kierroksen,jälkeen alle sen ne pysyy 1,5bar ja 4tonnissa ei ole enää kuin 1bar.Onko savutuksen esto kellolla jotain vaikutusta asiaan ja voiko sitä säätää jotenkin.Kellon päällä on kyllä ruuvi,mutta kumpaan suuntaan sitä pitäs kruuvata vai saako sitä pidellä ollenkaan.
onkos kyseessä vaiko vai modattu turbo? entä pumppu, entä onko cooleria? entä ylipäätänsä mikä auto on kyseessä? W124? vähän tarttis lisää tietoa..
jos on vakio, niin 1,5baria ahtoja on ehdottomasti liian paljon. vakiona on n.0,8-0,9 eikä sen yli kannata vakio rojuilla mennä ollenkaan.
imusarjassa on paineanturi, joka maadottuu 1.15 baarissa ja estää tällöin pumpun paineenalaisen rikastuksen kokonaan= (tehot laskee)
kerro enemmän kokoonpanosta ja säädöistä mitä oot tehny, niin ihmetellään lisää.
jos on vakio, niin 1,5baria ahtoja on ehdottomasti liian paljon. vakiona on n.0,8-0,9 eikä sen yli kannata vakio rojuilla mennä ollenkaan.
imusarjassa on paineanturi, joka maadottuu 1.15 baarissa ja estää tällöin pumpun paineenalaisen rikastuksen kokonaan= (tehot laskee)
kerro enemmän kokoonpanosta ja säädöistä mitä oot tehny, niin ihmetellään lisää.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
alkuperäisessä turbon imusarjassa on sellainen paineen rajoitus tunnistin. se kannattaa säilyttää. siitä keksii vaikka mitä kivaa myöhemmin.
vaikka sulla on kuuleri, niin paineita on aivan liikaa. vakio turbon turbiini on niin pieni että se menee tukkoon samantien kun pumppu huutaa täysillä. sulla on kansi vaarassa hajota hetkellä minä hyvänsä. ellei ole jo haljennutkin.
tehot laskee sen takia kun turbo menee tukkoon. =pakopaineita liikaa. sulla varmaan myös vakio pakoputken lähtö turbolta?
se ruuvi siinä pumpun päällä kellossa on ahtamattoman syötön säätö. sillä saa esim. herkemmäksi paikalta lähtöä, ym. kulmissa kurvailua, mutta sillä saa myös helvetisti mustaa maailmaan, jos sitä säätää liikaa. ihan pieniä säätöjä kerrallaan. ja auki päin oli lisää syöttöä.
vaikka sulla on kuuleri, niin paineita on aivan liikaa. vakio turbon turbiini on niin pieni että se menee tukkoon samantien kun pumppu huutaa täysillä. sulla on kansi vaarassa hajota hetkellä minä hyvänsä. ellei ole jo haljennutkin.
tehot laskee sen takia kun turbo menee tukkoon. =pakopaineita liikaa. sulla varmaan myös vakio pakoputken lähtö turbolta?
se ruuvi siinä pumpun päällä kellossa on ahtamattoman syötön säätö. sillä saa esim. herkemmäksi paikalta lähtöä, ym. kulmissa kurvailua, mutta sillä saa myös helvetisti mustaa maailmaan, jos sitä säätää liikaa. ihan pieniä säätöjä kerrallaan. ja auki päin oli lisää syöttöä.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
ei se paljoa auta se 3" putki, vaikka se menis downpipen jälkeen vaikka kiinaan asti, kun se pullonkaula on siellä ahtimessa, ja heti ahtimen jälkeen.
enemminkin pitäis olla 3" ahtimesta n.puoltoista metriä, ja sen jälkeen vaikka 2,5" kun pakokaasut on jo kylmennyt. ja tietysti läpivirtaavat vaimentimet pitäis olla.
alasyöttöä voit nostaa niinpaljon kun alkaa savutus häiritä. mutta muista että se kannattaa leiman ajaksi laittaa pienemmälle huomattavasti.
pari kiekkaa on kyllä tooosi paljon
luulis olevan aika synkkää ajella. 
enemminkin pitäis olla 3" ahtimesta n.puoltoista metriä, ja sen jälkeen vaikka 2,5" kun pakokaasut on jo kylmennyt. ja tietysti läpivirtaavat vaimentimet pitäis olla.
alasyöttöä voit nostaa niinpaljon kun alkaa savutus häiritä. mutta muista että se kannattaa leiman ajaksi laittaa pienemmälle huomattavasti.
pari kiekkaa on kyllä tooosi paljon


S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
ei varmaan, kun se turbon tukkoon meneminen alkaa jarruttaa siellä menoja. pakokaasut ei enää mahdu ulos koneesta kunnolla.
onko pumppu säädetty ihan ammattilaisella? vai ootko itte käännelly syöttöruuveja? siis sieltä pumpun takakannen alta?
ja tosiaan ihan 1/8 osa kierroksen säätö siitä kellosta pitäisi kyllä huomaa perstuntumalla jo jotenkin. ehkä sulla on sitte se rikki tai jotenkin perseellään..
onko pumppu säädetty ihan ammattilaisella? vai ootko itte käännelly syöttöruuveja? siis sieltä pumpun takakannen alta?
ja tosiaan ihan 1/8 osa kierroksen säätö siitä kellosta pitäisi kyllä huomaa perstuntumalla jo jotenkin. ehkä sulla on sitte se rikki tai jotenkin perseellään..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Pumpun säädin itse,joka onnistu kohtuulisesti toki täytyy ottaa perä vielä auki koska tyhjäkäynnille palautuminen on vielä hieman liika hidas
.Sitä mokkulaa kaveri ruuvas sen 2 kierrosta jo ennen kuin pumppuun pideltiin,ja toveri sano että se ei auttanu eikä huonontanut,eli jotain hämärää siinä täytyy olla jos kerran 1/8 kierroksen avaaminen pitäs jo auttaa ja ennen pumpun säätöä ei mustaa tullut oikeastaan ollenkaan vaikka yritti paikallaan polkea lusikkaa pohjaan.Liekö kalvo vainaja tai jotain?
Niin ja tosiaan auto ei ole oma vaan kaverin ja tässä yritetään mese miehinä yhteistuumin ratkasta ongelmaa

Niin ja tosiaan auto ei ole oma vaan kaverin ja tässä yritetään mese miehinä yhteistuumin ratkasta ongelmaa

Heivatkaa nyt ainakin se vakio ahdin suohon sieltä, pakopaineet on varmaan jo 1,2bar ahdoilla +2bar ja se ei ole hyvä. Se vakio kkk26 ois sopiva ennemmin johonkin alle kaks litraseen koneeseen kun tohon kolmoseen...
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Uskoakseni 197 hepoa menee vielä katsastuksesta läpi ilman jarrujen muutosta,
kun kyseessä on 300 tdt 4matic 1991. Vertailuautona on E280 T, jossa
on muistaakseni juuri 197 hevosvoimaa, niissä viimeisissä. Joka tapauksessa
alle 200 hv.
Jarrujen muuttaminen ei nelivetofarkussa ole välttämättä ihan yksinkertaista,
pitäisi kokeilla, mahtuuko monimäntäiset vai ei. Jos mahtuu, niin sitten
voisi harkita 230 hevosta. Mutta pelkkä paksu vääntökin riittää kyllä,
huipputehoilla ei ole niin merkitystä.
Jos pitää huippukierrokset samana ja nostaa vääntöä alle 40% eli
voimansiirron kestävyyden rajoille (400Nm), niin hevoset asettuvat juuri
tuohon 200 paikkeille.
kun kyseessä on 300 tdt 4matic 1991. Vertailuautona on E280 T, jossa
on muistaakseni juuri 197 hevosvoimaa, niissä viimeisissä. Joka tapauksessa
alle 200 hv.
Jarrujen muuttaminen ei nelivetofarkussa ole välttämättä ihan yksinkertaista,
pitäisi kokeilla, mahtuuko monimäntäiset vai ei. Jos mahtuu, niin sitten
voisi harkita 230 hevosta. Mutta pelkkä paksu vääntökin riittää kyllä,
huipputehoilla ei ole niin merkitystä.
Jos pitää huippukierrokset samana ja nostaa vääntöä alle 40% eli
voimansiirron kestävyyden rajoille (400Nm), niin hevoset asettuvat juuri
tuohon 200 paikkeille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Omaan pakokoteloon tehty isompi turbo, kelpaa jopa vähäpäästöiseen, herää alhaalta.JarkkoN kirjoitti:Vakiopaineet 0,95 bar ennen 4/1991 ja 0,85 bar sen jälkeen, jos muistan
ajankohdan oikein. Näissä vanhemmissa on paineenrajoitus, uudemmissa ei.
Mikä olisi sopiva turbo, jos tavoitteena on 197 hepoa ja mahdollisimman
hyvä alavääntö?
70 kuutioo soppaa > 200 hv max vääntö 380 nm (penkitetty). 2900 r/min, ilman cooleria, ahtopaineita löytyy yli 2 baria halutessa, mukava käytössä
mitäs tuollainen konversio maksaa jos vakio turbon tuo sinne pahvilaatikossa ? tuo 70 kuutioo vakiotapeilla taitaa olla ?Turbo-eemeli kirjoitti:Omaan pakokoteloon tehty isompi turbo, kelpaa jopa vähäpäästöiseen, herää alhaalta.JarkkoN kirjoitti:Vakiopaineet 0,95 bar ennen 4/1991 ja 0,85 bar sen jälkeen, jos muistan
ajankohdan oikein. Näissä vanhemmissa on paineenrajoitus, uudemmissa ei.
Mikä olisi sopiva turbo, jos tavoitteena on 197 hepoa ja mahdollisimman
hyvä alavääntö?
70 kuutioo soppaa > 200 hv max vääntö 380 nm (penkitetty). 2900 r/min, ilman cooleria, ahtopaineita löytyy yli 2 baria halutessa, mukava käytössä
Kiinnostaa myös täälläepk kirjoitti:mitäs tuollainen konversio maksaa jos vakio turbon tuo sinne pahvilaatikossa ? tuo 70 kuutioo vakiotapeilla taitaa olla ?Turbo-eemeli kirjoitti:Omaan pakokoteloon tehty isompi turbo, kelpaa jopa vähäpäästöiseen, herää alhaalta.JarkkoN kirjoitti:Vakiopaineet 0,95 bar ennen 4/1991 ja 0,85 bar sen jälkeen, jos muistan
ajankohdan oikein. Näissä vanhemmissa on paineenrajoitus, uudemmissa ei.
Mikä olisi sopiva turbo, jos tavoitteena on 197 hepoa ja mahdollisimman
hyvä alavääntö?
70 kuutioo soppaa > 200 hv max vääntö 380 nm (penkitetty). 2900 r/min, ilman cooleria, ahtopaineita löytyy yli 2 baria halutessa, mukava käytössä


Mitattiinko tossa pakopaineita

Mitäs muokkauksia tolle turbolle tehään

MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Itsehän tuon tein, leipä kun tulee noista hommista, pakopaineita ei ole mitattu.
Täytyy mitata, kun sitä itsekin aina painotan
Tosin pakoputkikin on vielä vakio, pitää mitata senkin vastapaine samalla 
Turbiinipesä omasta, loput vaihtoon, siis kaikki muut isommasta turbosta. Tuo on myynnissä tällä hetkellä, siis koko auto
Täytyy mitata, kun sitä itsekin aina painotan


Turbiinipesä omasta, loput vaihtoon, siis kaikki muut isommasta turbosta. Tuo on myynnissä tällä hetkellä, siis koko auto

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Illan hämärässä mitattua, ahto ja pakopaine kulkee suunnilleen samaa tahtia, pakopaine hiukan enemmän. N. 0,1- 0,15 yli ahdon koko alueella. Tasakaasulla paineet on samat
Yllätyksena vakioputkiston vastapaine
2,5 barin ahdoilla vain 0,2 bar
2:lla bar ei vielä vastapainetta putkessa.
Ilmansuodattimen mahdollinen alipaine jäi vielä mittaamatta, mutta sitä varmasti on, se kun on myös vakio.

Yllätyksena vakioputkiston vastapaine


Ilmansuodattimen mahdollinen alipaine jäi vielä mittaamatta, mutta sitä varmasti on, se kun on myös vakio.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Turbo-eemeli, mihin hintaan muuttaisit minulle turbon? Onko se
halvempi kuin vaihtaa koko turbo? Autoni ei ole vähäpäästöinen,
joten turbon vaihto ei sinänsä ole ongelma.
Välijäähdytin on jo hommattuna, turbon ja pakoputken laitto
pitäisi teettää. Keskipönttö vuotaa hiukan , joten pakoputkelle joutuu
joka tapauksessa tekemään kohta jotain. Kukahan noita hommia
tekisi Pirkanmaalla?
halvempi kuin vaihtaa koko turbo? Autoni ei ole vähäpäästöinen,
joten turbon vaihto ei sinänsä ole ongelma.
Välijäähdytin on jo hommattuna, turbon ja pakoputken laitto
pitäisi teettää. Keskipönttö vuotaa hiukan , joten pakoputkelle joutuu
joka tapauksessa tekemään kohta jotain. Kukahan noita hommia
tekisi Pirkanmaalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Pitääiskö se olla "pikkuiso"? onko nykyinen turbo minkä merkkinen kkk vai garrett, paljonko voimaa hakusessa? kait joku paja löytyy kun etsitään, ehkä minäkin voin tehdä...JarkkoN kirjoitti:Turbo-eemeli, mihin hintaan muuttaisit minulle turbon? Onko se
halvempi kuin vaihtaa koko turbo? Autoni ei ole vähäpäästöinen,
joten turbon vaihto ei sinänsä ole ongelma.
Välijäähdytin on jo hommattuna, turbon ja pakoputken laitto
pitäisi teettää. Keskipönttö vuotaa hiukan , joten pakoputkelle joutuu
joka tapauksessa tekemään kohta jotain. Kukahan noita hommia
tekisi Pirkanmaalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: