W211 SBC jarrut
W211 SBC jarrut
Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?
Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...
Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.
Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...
Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.
Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
Mersun pöljyyksiä.Harri126 kirjoitti:kole kirjoitti:Sellainen "pienen kompressorin" ääni sieltä pitääkin kuulua. Jarrut menevät valmiustilaan. Siksi esim jarrupalojen vaihdon aikana ovia ei missään tapauksessa saa avata. Tulee tavarat silmille.Mikäs idea tässä on
![]()

Tosin kaverille vaihdettiin jarruhilut keulaan eikä mitään tapahtunut.

Re: W211 SBC jarrut
Minuakin uutena Mersukuskina häiritsee hieman tuo "röhkinä".mizemaze kirjoitti:Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?
Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...
Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.
Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
Varsinkin kun olet sammuttanut auton ja avaat oven, niin Mersuhan se tervehtii pihalla olijoita röhkinällään. Ääntelisi ajon aikana, niin ei häiritsisi. No pakko kai siihen on tottua

No minusta ainakin SBC-H toiminnallisuus on mukava. Käytän sitä koko ajan liikennevaloissa seisoessa. Saahan sillä räväkämmät lähdötkin, kun ei tarvitse siirtää jalkaa jarrulta
. SBC-S:ää tulee käytettyä harvemmin. Lisäksi tuo kuulemma sateella kuivaa jarrulevyt käyttämällä paloja kevyesti kiinni levyissä 10min välein ellei ole muuten jarrutellut.
Kaikki SBC:sta (jostain syystä linkki ei toimi kokonaisena, vaan pitää kopioida):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
Advantages of SBC
• Improves metering of required brake pressure
– each wheel can be precisely controlled
• Improved BAS function
– monitors release of accelerator pedal
– application of brake
– maximum pressure available immediately
– Pre-filling of system (overcoming play)
– when the BAS function is anticipated (identified by the
rapid release of the gas pedal), slight pressure is
applied
• Optimal brake force distribution front to rear and side to side (EBP)
– allows brake proportioning front to back and side to side
• No pedal vibration during ABS operation
– eliminates “distraction” to the driver during critical moments
– indicator light in instrument cluster signals traction loss
• Improved driving dynamics: ABS, ASR, and ESP
– faster response to brake request inputs
Pressure reduction at standstill
– reduces stress on components
• Dry braking function
• wiper input via CAN
• ~every 7 to 14 minutes
• brake actuation changes
time interval

Kaikki SBC:sta (jostain syystä linkki ei toimi kokonaisena, vaan pitää kopioida):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf
Advantages of SBC
• Improves metering of required brake pressure
– each wheel can be precisely controlled
• Improved BAS function
– monitors release of accelerator pedal
– application of brake
– maximum pressure available immediately
– Pre-filling of system (overcoming play)
– when the BAS function is anticipated (identified by the
rapid release of the gas pedal), slight pressure is
applied
• Optimal brake force distribution front to rear and side to side (EBP)
– allows brake proportioning front to back and side to side
• No pedal vibration during ABS operation
– eliminates “distraction” to the driver during critical moments
– indicator light in instrument cluster signals traction loss
• Improved driving dynamics: ABS, ASR, and ESP
– faster response to brake request inputs
Pressure reduction at standstill
– reduces stress on components
• Dry braking function
• wiper input via CAN
• ~every 7 to 14 minutes
• brake actuation changes
time interval
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Siis tuossa lainatussa kohdassahan sanottiin että 7 - 14 minuutin välein kuvataan jarruja, riippuu sateen määrästä eli CAN-väylän yli saadusta tiedosta pyyhkijöiden käyttöasteesta.Hannu H kirjoitti: Lisäksi tuo kuulemma sateella kuivaa jarrulevyt käyttämällä paloja kevyesti kiinni levyissä 10min välein ellei ole muuten jarrutellut.
• No pedal vibration during ABS operation
– eliminates “distraction” to the driver during critical moments
• ~every 7 to 14 minutes
Tuo pilkun vääntäminen ei kuitenkaan ollut asiani vaan se kun jotkut raportoivat että jarrupoljin värisi voimakkaasti. Miten ihmeessä se poljin voi väristä kun sieltä ei ole perinteistä pääsylinteriä ja sitä kautta yhteyttä jarruihin. Ei kai se varajärjestelmä myöskään värinää tuo kun siinä vaiheessa SBC on pois pelistä.
Oliskohan vain käyttäjien tuntemuksia, kuvittelevat polkimen värisevän kun SBC pumppu (tai ABS venttiilistö) ääntelee?
Korjaus
Jos tuo tärinä häiritsee, siihen on olemassa korjauskin.
On olemassa huoltotiedote, jossa käsketään vaihtamaan SBC:n imuletku toisenlaiseen jossa on tupla pulssinvaimennus.
- Ja kyllä siellä jarupolkimen edessä on edelleen hydraulisylinteri, jolla poljettu jarrutustieto viedään edelleen SBC hydrauliyksikölle.
Jarrupaineen tunnistamiseen käytetään sähköisiä antureita ja systeemissä on paljon sähköä ja elektroniikkaa sekä hydraulisia komponentteja.
Mutta kuitenkin edelleen polkimesta tietoa välitetään hydraulisesti tehostin- ja säätöyksikölle, josta johtuu polkimen värinä ajoittain kun SBC:n sähkömoottorikäyttöinen hydrauliyksikkö työskentelee
On olemassa huoltotiedote, jossa käsketään vaihtamaan SBC:n imuletku toisenlaiseen jossa on tupla pulssinvaimennus.
- Ja kyllä siellä jarupolkimen edessä on edelleen hydraulisylinteri, jolla poljettu jarrutustieto viedään edelleen SBC hydrauliyksikölle.
Jarrupaineen tunnistamiseen käytetään sähköisiä antureita ja systeemissä on paljon sähköä ja elektroniikkaa sekä hydraulisia komponentteja.
Mutta kuitenkin edelleen polkimesta tietoa välitetään hydraulisesti tehostin- ja säätöyksikölle, josta johtuu polkimen värinä ajoittain kun SBC:n sähkömoottorikäyttöinen hydrauliyksikkö työskentelee
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
SBC-H & SBC-S
Saat SBC-S:n päälle, kun seisoessa tai hiljaa ajaessa kytket sen vakionopeussäätimen viiksestä itseäsi päin vetämällä päälle.
Auto lähtee liikkeelle kun painat kaasua ja jarrut irroittavat. Kun nostat jalan kaasulta, jarrut kytkeytyvät ja hidastavat pikku hiljaa vauhtia ja pysäyttävät.
Ihan kätevä ruuhkassa, kun jono liikkuu vain hetkittäin ja mäkilähdössä.
SBC-S poistuu, kun vauhtia tulee tarpeeksi tai vakkarin viiksestä painaa eteenpäin.
SBC-H kytkeytyy, kun painaltaa jarrua seistessä ja kytkeytyy pois kaasua painamalla.
Auto lähtee liikkeelle kun painat kaasua ja jarrut irroittavat. Kun nostat jalan kaasulta, jarrut kytkeytyvät ja hidastavat pikku hiljaa vauhtia ja pysäyttävät.
Ihan kätevä ruuhkassa, kun jono liikkuu vain hetkittäin ja mäkilähdössä.
SBC-S poistuu, kun vauhtia tulee tarpeeksi tai vakkarin viiksestä painaa eteenpäin.
SBC-H kytkeytyy, kun painaltaa jarrua seistessä ja kytkeytyy pois kaasua painamalla.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: Korjaus
Tiedän kyllä sen varasylinterin mutta kyse oli jarrupolkimen tärinästä vähän kuten ihan ensimmäiset ABS:t mutta vielä häiritsevämpi. Tuo korjaus johon viittaat vaikuttaa pumpusta syntyvään ääneen, ei kai se polkimen värinään vaikuta?pekkali kirjoitti:Jos tuo tärinä häiritsee, siihen on olemassa korjauskin.
On olemassa huoltotiedote, jossa käsketään vaihtamaan SBC:n imuletku toisenlaiseen jossa on tupla pulssinvaimennus.
- Ja kyllä siellä jarupolkimen edessä on edelleen hydraulisylinteri, jolla poljettu jarrutustieto viedään edelleen SBC hydrauliyksikölle.
Jarrupaineen tunnistamiseen käytetään sähköisiä antureita ja systeemissä on paljon sähköä ja elektroniikkaa sekä hydraulisia komponentteja.
Mutta kuitenkin edelleen polkimesta tietoa välitetään hydraulisesti tehostin- ja säätöyksikölle, josta johtuu polkimen värinä ajoittain kun SBC:n sähkömoottorikäyttöinen hydrauliyksikkö työskentelee
Ja se säätötietohan menee kokonaan sähköisesti, jarrunestesäiliön lähellä olevan anturin avulla eikä hydraulipaineen välityksellä. Oletko sitä mieltä että sen varajärjestelmän kautta polkimelle voi vielä värinöitä kytkeytyä? Miksi sitä ei tunnu kaikissa autoissa (W211 SBC-jarrullisissa siis)?
Siis toimintakuvauksen mukaan tuo varajärjestelmän sylinteri toimii vain osana simuloitua poljinvoimaa, venttiilit estävät tämän paineen pääsyn jarrujärjestelmään. Vain vikatilassa avautuvat ne venttiilit jotka päästävät tämän varasysteemin sylinterin paineen etupyörille (ja silloin SBC pumppu on pois pelistä). En kyllä keksi miten tuosta pääsisi läpi sen SBC-pumpun värinät.
Re: W211 SBC jarrut
Ei mun S211 pidä mitään SBC ääniä. Ainoat kompurajurinat ovea avattaessa tms. tulivat Airmaticista, jossa oli muuan liitos löysällä jolloin Airmaticin kompura kävi hiukan turhan usein. Moiset mölinät katosivat huoltokäynnin jälkeen. Joskus harvoin jarrua painettaessa tuntuu pieni tärinä, joka on johonkin tavis-ABS paukkeeseen verrattuna erittäin pieni.mizemaze kirjoitti:Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?
Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...
Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.
Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: Korjaus
Pitää tosiaan paikkansa, että tieto normaalikäytöllä kulkee sähköisesti poljinsylinteriltä SBC yksikölle ja poljinsylinterillä luodaan pääasiassa "poljintuntuma" kuskille parin jousen ja kumityynyn avulla, mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että poljinsylinteri ja SBC yksikkö on yhdistetty toisiinsa kovilla metalliputkilla.DBFI kirjoitti:
Tiedän kyllä sen varasylinterin mutta kyse oli jarrupolkimen tärinästä vähän kuten ihan ensimmäiset ABS:t mutta vielä häiritsevämpi. Tuo korjaus johon viittaat vaikuttaa pumpusta syntyvään ääneen, ei kai se polkimen värinään vaikuta?
Ja se säätötietohan menee kokonaan sähköisesti, jarrunestesäiliön lähellä olevan anturin avulla eikä hydraulipaineen välityksellä. Oletko sitä mieltä että sen varajärjestelmän kautta polkimelle voi vielä värinöitä kytkeytyä? Miksi sitä ei tunnu kaikissa autoissa (W211 SBC-jarrullisissa siis)?
Siis toimintakuvauksen mukaan tuo varajärjestelmän sylinteri toimii vain osana simuloitua poljinvoimaa, venttiilit estävät tämän paineen pääsyn jarrujärjestelmään. Vain vikatilassa avautuvat ne venttiilit jotka päästävät tämän varasysteemin sylinterin paineen etupyörille (ja silloin SBC pumppu on pois pelistä). En kyllä keksi miten tuosta pääsisi läpi sen SBC-pumpun värinät.
Vaikka solkut ovatkin kiinni, niin SBC yksikön käyntivärinä johtuu polkimelle värinänä.
Miksi ei kaikissa autoissa? Esim. siksi, että uudemmissa on rakenne jo muutettu ja huoltotiedotteen mukaisesti osa korjattukin jotta ääni vaimenisi ja värinä polkimessa pienenisi.
Minusta kukaan ei tässä ketjussa mainitse, että poljin pomppisi kuten perinteisessä ABS:ssä, vaan nimenomaan värisee. Näin tekee minunkin autoni. Jos painan poljinta kun SBC yksikkö käy, poljin kutittaa jalkapohjaa.
Huoltotiedotteen valituksen kuvauskin on:
"Jyrinää tai jyminää SBC-jarrujen paineentuoton yhteydessä, mahdollisesti ääneen liittyy jarrupolkimen värinä. "
Enkä itse asiassa tiedä mikä on niiden solenoidien asento autoa käynnistettäessä seisomisen jälkeen. Paineethan ovat laskeneet ja kun autossa on pykälä P-asennossa eikä liiku, niin voivat hyvinkin olla varakäytöllä jonkin aikaa. Minulla ainakin ilmenee polkimen värinä yleensä autoa käynnistetäessä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Kyllä se mullakin SBC jurisee, kun oven avaa. Itse olen siihen ainakin tottunut ajan saatossa.
Huoltokirjassa on merkintä, että SBC-jarrut päivitetty. Tämä lienee syynä siihen, että tuo SBC-H toimii, mutta SBC-S ei toimi. Aiemmin foorumilla oli juttua, että tuo SBC-jarrupäivitys poistaa tuon SBC-S -toiminnon...
Huoltokirjassa on merkintä, että SBC-jarrut päivitetty. Tämä lienee syynä siihen, että tuo SBC-H toimii, mutta SBC-S ei toimi. Aiemmin foorumilla oli juttua, että tuo SBC-jarrupäivitys poistaa tuon SBC-S -toiminnon...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Korjaus
Jos huoltotiedote kerran puhuu polkimen värinästä niin varmaan se sitten sinne tuntuu. Ehkä en ole omassa autossa koskaan polkenut jarrua heti sisään mennessä ennen kuin SBC pumppu on lakannut käymästä, jos yleensä on lähtenyt käyntiin.pekkali kirjoitti: Pitää tosiaan paikkansa, että tieto normaalikäytöllä kulkee sähköisesti poljinsylinteriltä SBC yksikölle ja poljinsylinterillä luodaan pääasiassa "poljintuntuma" kuskille parin jousen ja kumityynyn avulla, mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että poljinsylinteri ja SBC yksikkö on yhdistetty toisiinsa kovilla metalliputkilla.
Vaikka solkut ovatkin kiinni, niin SBC yksikön käyntivärinä johtuu polkimelle värinänä.
Miksi ei kaikissa autoissa? Esim. siksi, että uudemmissa on rakenne jo muutettu ja huoltotiedotteen mukaisesti osa korjattukin jotta ääni vaimenisi ja värinä polkimessa pienenisi.
Minusta kukaan ei tässä ketjussa mainitse, että poljin pomppisi kuten perinteisessä ABS:ssä, vaan nimenomaan värisee. Näin tekee minunkin autoni. Jos painan poljinta kun SBC yksikkö käy, poljin kutittaa jalkapohjaa.
Huoltotiedotteen valituksen kuvauskin on:
"Jyrinää tai jyminää SBC-jarrujen paineentuoton yhteydessä, mahdollisesti ääneen liittyy jarrupolkimen värinä. "
Enkä itse asiassa tiedä mikä on niiden solenoidien asento autoa käynnistettäessä seisomisen jälkeen. Paineethan ovat laskeneet ja kun autossa on pykälä P-asennossa eikä liiku, niin voivat hyvinkin olla varakäytöllä jonkin aikaa. Minulla ainakin ilmenee polkimen värinä yleensä autoa käynnistetäessä.
Tuo selityksesi siitä että venttiilit voisivat vielä tuossa vaiheessa olla varakäytön säädöissä voisi tosiaan olla syy.
Ehkä tuohon törmää sitten kun pumppu on siinä iässä että se käy tavallista enemmän.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Auto oli rouvalla lainassa ja piru just tällä kerralla tuli ensimmäinen ilmoitus siitä, että taitaa mennä SBC-yksikkö vaihtoon. Eli "REDUCED BRAKING POWER - DEPRESS BRAKE PEDAL FULLY" Samalla mittaritaulu punaisena ja "jänisräikkä" piipitteli. Auto antaa ohjeet kyllä matkan jatkamiselle
Täytyypi jossain vaiheessa käydä näyttämässä korjaamolla. Hyvät jarrut muutoin olleet.

Täytyypi jossain vaiheessa käydä näyttämässä korjaamolla. Hyvät jarrut muutoin olleet.

Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ti 24.08.2010 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
tollasen polkimen värinään(resonasiin) tormännyt kahdessa autosa
missä *:ri ilmoiteli että sbs systeemin vika muistiin on tallentunut tietoa
toisella oli ajelut ~350000tkm ja toisella ~400000tkm
(ei tosiaan ollut mitään abs systeemin tärinään verrattavaa vaika seki on mersussa melko vähäistä jos vertaa vaikka siihen mitä tapahtuu kun polkasee vw tai nissan merkisen kulkimeen poljinta)
missä *:ri ilmoiteli että sbs systeemin vika muistiin on tallentunut tietoa
toisella oli ajelut ~350000tkm ja toisella ~400000tkm
(ei tosiaan ollut mitään abs systeemin tärinään verrattavaa vaika seki on mersussa melko vähäistä jos vertaa vaikka siihen mitä tapahtuu kun polkasee vw tai nissan merkisen kulkimeen poljinta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 SBC jarrut
Poistuiko SBC jarrut vasta faceliftin yhteydessä?
Re: W211 SBC jarrut
Onko ketään vaihtanut rikkoutuneiden SBC jarrujen tilalle tavallista jarru järjestelmää? Onko se edes mahdollista täällä verojen luvatussa maassa?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: W211 SBC jarrut
Siis 211:stä kyllä, ei kaikista muista malleista.AM kirjoitti:Poistuiko SBC jarrut vasta faceliftin yhteydessä?
Re: W211 SBC jarrut
Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa käytännössä kun starilla tarkistettu sbc jarrupainallukset niin tulos näyttää -1
Jarrut kyllä toimii koko ajan normaalisti mutta kiinnostaisi tietää. Autoni kohdalla ei ole mitään hajuakaan koska yksikkö uusittu, se voi hajota huomenna tai 5 vuoden päästä...
Jarrut kyllä toimii koko ajan normaalisti mutta kiinnostaisi tietää. Autoni kohdalla ei ole mitään hajuakaan koska yksikkö uusittu, se voi hajota huomenna tai 5 vuoden päästä...
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025