W211 SBC jarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?

Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...

Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.

Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Sellainen "pienen kompressorin" ääni sieltä pitääkin kuulua. Jarrut menevät valmiustilaan. Siksi esim jarrupalojen vaihdon aikana ovia ei missään tapauksessa saa avata. Tulee tavarat silmille.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kole kirjoitti:Sellainen "pienen kompressorin" ääni sieltä pitääkin kuulua. Jarrut menevät valmiustilaan. Siksi esim jarrupalojen vaihdon aikana ovia ei missään tapauksessa saa avata. Tulee tavarat silmille.
:?: Mikäs idea tässä on :?: :shock:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Harri126 kirjoitti:
kole kirjoitti:Sellainen "pienen kompressorin" ääni sieltä pitääkin kuulua. Jarrut menevät valmiustilaan. Siksi esim jarrupalojen vaihdon aikana ovia ei missään tapauksessa saa avata. Tulee tavarat silmille.
:?: Mikäs idea tässä on :?: :shock:
Mersun pöljyyksiä. :D

Tosin kaverille vaihdettiin jarruhilut keulaan eikä mitään tapahtunut. :D
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

ei ovia saa avata, muuten jarrut käy testailemassa omia aikojaan.
Siinä voi luu näkyä sormista jos pahasti käy.

Täällä on tarkat ohjeet siitä miten jarrupalat kuuluu vaihtaa turvallisesti.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Maileri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Pe 06.06.2008 21:29
Paikkakunta: Kempele

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja Maileri »

mizemaze kirjoitti:Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?

Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...

Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.

Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
Minuakin uutena Mersukuskina häiritsee hieman tuo "röhkinä".
Varsinkin kun olet sammuttanut auton ja avaat oven, niin Mersuhan se tervehtii pihalla olijoita röhkinällään. Ääntelisi ajon aikana, niin ei häiritsisi. No pakko kai siihen on tottua :roll:
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mukavahan se on ees että joku tervehtii aamusin :lol:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Yritin haulla etsiä, mutta en tyhjentävää vastausta löytänyt.

Eli mitä hyötyä noista SBC jarruista oikeasti on ? Haitoista on juttua sitten löytyykin :(
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

No minusta ainakin SBC-H toiminnallisuus on mukava. Käytän sitä koko ajan liikennevaloissa seisoessa. Saahan sillä räväkämmät lähdötkin, kun ei tarvitse siirtää jalkaa jarrulta :D. SBC-S:ää tulee käytettyä harvemmin. Lisäksi tuo kuulemma sateella kuivaa jarrulevyt käyttämällä paloja kevyesti kiinni levyissä 10min välein ellei ole muuten jarrutellut.

Kaikki SBC:sta (jostain syystä linkki ei toimi kokonaisena, vaan pitää kopioida):
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -30-02.pdf

Advantages of SBC
• Improves metering of required brake pressure
– each wheel can be precisely controlled
• Improved BAS function
– monitors release of accelerator pedal
– application of brake
– maximum pressure available immediately
– Pre-filling of system (overcoming play)
– when the BAS function is anticipated (identified by the
rapid release of the gas pedal), slight pressure is
applied
• Optimal brake force distribution front to rear and side to side (EBP)
– allows brake proportioning front to back and side to side
• No pedal vibration during ABS operation
– eliminates “distraction” to the driver during critical moments
– indicator light in instrument cluster signals traction loss
• Improved driving dynamics: ABS, ASR, and ESP
– faster response to brake request inputs
Pressure reduction at standstill
– reduces stress on components
• Dry braking function
• wiper input via CAN
• ~every 7 to 14 minutes
• brake actuation changes
time interval
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hannu H kirjoitti: Lisäksi tuo kuulemma sateella kuivaa jarrulevyt käyttämällä paloja kevyesti kiinni levyissä 10min välein ellei ole muuten jarrutellut.

• No pedal vibration during ABS operation
– eliminates “distraction” to the driver during critical moments

• ~every 7 to 14 minutes
Siis tuossa lainatussa kohdassahan sanottiin että 7 - 14 minuutin välein kuvataan jarruja, riippuu sateen määrästä eli CAN-väylän yli saadusta tiedosta pyyhkijöiden käyttöasteesta.

Tuo pilkun vääntäminen ei kuitenkaan ollut asiani vaan se kun jotkut raportoivat että jarrupoljin värisi voimakkaasti. Miten ihmeessä se poljin voi väristä kun sieltä ei ole perinteistä pääsylinteriä ja sitä kautta yhteyttä jarruihin. Ei kai se varajärjestelmä myöskään värinää tuo kun siinä vaiheessa SBC on pois pelistä.

Oliskohan vain käyttäjien tuntemuksia, kuvittelevat polkimen värisevän kun SBC pumppu (tai ABS venttiilistö) ääntelee?
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Korjaus

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Jos tuo tärinä häiritsee, siihen on olemassa korjauskin.
On olemassa huoltotiedote, jossa käsketään vaihtamaan SBC:n imuletku toisenlaiseen jossa on tupla pulssinvaimennus.

- Ja kyllä siellä jarupolkimen edessä on edelleen hydraulisylinteri, jolla poljettu jarrutustieto viedään edelleen SBC hydrauliyksikölle.
Jarrupaineen tunnistamiseen käytetään sähköisiä antureita ja systeemissä on paljon sähköä ja elektroniikkaa sekä hydraulisia komponentteja.
Mutta kuitenkin edelleen polkimesta tietoa välitetään hydraulisesti tehostin- ja säätöyksikölle, josta johtuu polkimen värinä ajoittain kun SBC:n sähkömoottorikäyttöinen hydrauliyksikkö työskentelee
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Piru kun on hyvä lähteä kun käyttää tuota SBC-H:ta :) Tänään vasta hoksasin koko jutun.

Mikäs sitten toi jossain viestissä mainittu SBC-S on :?:
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Huomaat kun kytket cruisen päälle alle 15 km/h nopeudessa :D Elikkä "ruuhkajarru", joka jarruttaa polkimeen koskematta vauhdin aina pysähdyksiin asti, kun ei koske kaasuun.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

SBC-H & SBC-S

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Saat SBC-S:n päälle, kun seisoessa tai hiljaa ajaessa kytket sen vakionopeussäätimen viiksestä itseäsi päin vetämällä päälle.
Auto lähtee liikkeelle kun painat kaasua ja jarrut irroittavat. Kun nostat jalan kaasulta, jarrut kytkeytyvät ja hidastavat pikku hiljaa vauhtia ja pysäyttävät.
Ihan kätevä ruuhkassa, kun jono liikkuu vain hetkittäin ja mäkilähdössä.
SBC-S poistuu, kun vauhtia tulee tarpeeksi tai vakkarin viiksestä painaa eteenpäin.

SBC-H kytkeytyy, kun painaltaa jarrua seistessä ja kytkeytyy pois kaasua painamalla.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Kuulostaa aikast Kätevältä. Onkohan nyt sitten vielä muita ominaisuuksia mistä en ole tietoinen :roll:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pekkali kirjoitti:Jos tuo tärinä häiritsee, siihen on olemassa korjauskin.
On olemassa huoltotiedote, jossa käsketään vaihtamaan SBC:n imuletku toisenlaiseen jossa on tupla pulssinvaimennus.

- Ja kyllä siellä jarupolkimen edessä on edelleen hydraulisylinteri, jolla poljettu jarrutustieto viedään edelleen SBC hydrauliyksikölle.
Jarrupaineen tunnistamiseen käytetään sähköisiä antureita ja systeemissä on paljon sähköä ja elektroniikkaa sekä hydraulisia komponentteja.
Mutta kuitenkin edelleen polkimesta tietoa välitetään hydraulisesti tehostin- ja säätöyksikölle, josta johtuu polkimen värinä ajoittain kun SBC:n sähkömoottorikäyttöinen hydrauliyksikkö työskentelee
Tiedän kyllä sen varasylinterin mutta kyse oli jarrupolkimen tärinästä vähän kuten ihan ensimmäiset ABS:t mutta vielä häiritsevämpi. Tuo korjaus johon viittaat vaikuttaa pumpusta syntyvään ääneen, ei kai se polkimen värinään vaikuta?

Ja se säätötietohan menee kokonaan sähköisesti, jarrunestesäiliön lähellä olevan anturin avulla eikä hydraulipaineen välityksellä. Oletko sitä mieltä että sen varajärjestelmän kautta polkimelle voi vielä värinöitä kytkeytyä? Miksi sitä ei tunnu kaikissa autoissa (W211 SBC-jarrullisissa siis)?

Siis toimintakuvauksen mukaan tuo varajärjestelmän sylinteri toimii vain osana simuloitua poljinvoimaa, venttiilit estävät tämän paineen pääsyn jarrujärjestelmään. Vain vikatilassa avautuvat ne venttiilit jotka päästävät tämän varasysteemin sylinterin paineen etupyörille (ja silloin SBC pumppu on pois pelistä). En kyllä keksi miten tuosta pääsisi läpi sen SBC-pumpun värinät.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja harriba »

mizemaze kirjoitti:Mitenkäs kova "jurina" tuosta SBC yksiköstä saa kuulua että se on vielä normaali?

Jos nyt johonkin vertaisin omaani niin sellainen pieni kompressori joita käytetään varapyörän tilalla...

Ääni alkaa kun esim. avaa oven, tai jossain vaiheessa kun painaa jarrua...
Äänen voimakkuus kun on hiukan häiritsevä.

Mitään häiriövaloja tms. ei pala ja jarrut toimii hyvin.
Ei mun S211 pidä mitään SBC ääniä. Ainoat kompurajurinat ovea avattaessa tms. tulivat Airmaticista, jossa oli muuan liitos löysällä jolloin Airmaticin kompura kävi hiukan turhan usein. Moiset mölinät katosivat huoltokäynnin jälkeen. Joskus harvoin jarrua painettaessa tuntuu pieni tärinä, joka on johonkin tavis-ABS paukkeeseen verrattuna erittäin pieni.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja pekkali »

DBFI kirjoitti:
Tiedän kyllä sen varasylinterin mutta kyse oli jarrupolkimen tärinästä vähän kuten ihan ensimmäiset ABS:t mutta vielä häiritsevämpi. Tuo korjaus johon viittaat vaikuttaa pumpusta syntyvään ääneen, ei kai se polkimen värinään vaikuta?

Ja se säätötietohan menee kokonaan sähköisesti, jarrunestesäiliön lähellä olevan anturin avulla eikä hydraulipaineen välityksellä. Oletko sitä mieltä että sen varajärjestelmän kautta polkimelle voi vielä värinöitä kytkeytyä? Miksi sitä ei tunnu kaikissa autoissa (W211 SBC-jarrullisissa siis)?

Siis toimintakuvauksen mukaan tuo varajärjestelmän sylinteri toimii vain osana simuloitua poljinvoimaa, venttiilit estävät tämän paineen pääsyn jarrujärjestelmään. Vain vikatilassa avautuvat ne venttiilit jotka päästävät tämän varasysteemin sylinterin paineen etupyörille (ja silloin SBC pumppu on pois pelistä). En kyllä keksi miten tuosta pääsisi läpi sen SBC-pumpun värinät.
Pitää tosiaan paikkansa, että tieto normaalikäytöllä kulkee sähköisesti poljinsylinteriltä SBC yksikölle ja poljinsylinterillä luodaan pääasiassa "poljintuntuma" kuskille parin jousen ja kumityynyn avulla, mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että poljinsylinteri ja SBC yksikkö on yhdistetty toisiinsa kovilla metalliputkilla.
Vaikka solkut ovatkin kiinni, niin SBC yksikön käyntivärinä johtuu polkimelle värinänä.

Miksi ei kaikissa autoissa? Esim. siksi, että uudemmissa on rakenne jo muutettu ja huoltotiedotteen mukaisesti osa korjattukin jotta ääni vaimenisi ja värinä polkimessa pienenisi.

Minusta kukaan ei tässä ketjussa mainitse, että poljin pomppisi kuten perinteisessä ABS:ssä, vaan nimenomaan värisee. Näin tekee minunkin autoni. Jos painan poljinta kun SBC yksikkö käy, poljin kutittaa jalkapohjaa.

Huoltotiedotteen valituksen kuvauskin on:
"Jyrinää tai jyminää SBC-jarrujen paineentuoton yhteydessä, mahdollisesti ääneen liittyy jarrupolkimen värinä. "

Enkä itse asiassa tiedä mikä on niiden solenoidien asento autoa käynnistettäessä seisomisen jälkeen. Paineethan ovat laskeneet ja kun autossa on pykälä P-asennossa eikä liiku, niin voivat hyvinkin olla varakäytöllä jonkin aikaa. Minulla ainakin ilmenee polkimen värinä yleensä autoa käynnistetäessä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Kyllä se mullakin SBC jurisee, kun oven avaa. Itse olen siihen ainakin tottunut ajan saatossa.

Huoltokirjassa on merkintä, että SBC-jarrut päivitetty. Tämä lienee syynä siihen, että tuo SBC-H toimii, mutta SBC-S ei toimi. Aiemmin foorumilla oli juttua, että tuo SBC-jarrupäivitys poistaa tuon SBC-S -toiminnon...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Korjaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pekkali kirjoitti: Pitää tosiaan paikkansa, että tieto normaalikäytöllä kulkee sähköisesti poljinsylinteriltä SBC yksikölle ja poljinsylinterillä luodaan pääasiassa "poljintuntuma" kuskille parin jousen ja kumityynyn avulla, mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että poljinsylinteri ja SBC yksikkö on yhdistetty toisiinsa kovilla metalliputkilla.
Vaikka solkut ovatkin kiinni, niin SBC yksikön käyntivärinä johtuu polkimelle värinänä.

Miksi ei kaikissa autoissa? Esim. siksi, että uudemmissa on rakenne jo muutettu ja huoltotiedotteen mukaisesti osa korjattukin jotta ääni vaimenisi ja värinä polkimessa pienenisi.

Minusta kukaan ei tässä ketjussa mainitse, että poljin pomppisi kuten perinteisessä ABS:ssä, vaan nimenomaan värisee. Näin tekee minunkin autoni. Jos painan poljinta kun SBC yksikkö käy, poljin kutittaa jalkapohjaa.

Huoltotiedotteen valituksen kuvauskin on:
"Jyrinää tai jyminää SBC-jarrujen paineentuoton yhteydessä, mahdollisesti ääneen liittyy jarrupolkimen värinä. "

Enkä itse asiassa tiedä mikä on niiden solenoidien asento autoa käynnistettäessä seisomisen jälkeen. Paineethan ovat laskeneet ja kun autossa on pykälä P-asennossa eikä liiku, niin voivat hyvinkin olla varakäytöllä jonkin aikaa. Minulla ainakin ilmenee polkimen värinä yleensä autoa käynnistetäessä.
Jos huoltotiedote kerran puhuu polkimen värinästä niin varmaan se sitten sinne tuntuu. Ehkä en ole omassa autossa koskaan polkenut jarrua heti sisään mennessä ennen kuin SBC pumppu on lakannut käymästä, jos yleensä on lähtenyt käyntiin.

Tuo selityksesi siitä että venttiilit voisivat vielä tuossa vaiheessa olla varakäytön säädöissä voisi tosiaan olla syy.

Ehkä tuohon törmää sitten kun pumppu on siinä iässä että se käy tavallista enemmän.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Auto oli rouvalla lainassa ja piru just tällä kerralla tuli ensimmäinen ilmoitus siitä, että taitaa mennä SBC-yksikkö vaihtoon. Eli "REDUCED BRAKING POWER - DEPRESS BRAKE PEDAL FULLY" Samalla mittaritaulu punaisena ja "jänisräikkä" piipitteli. Auto antaa ohjeet kyllä matkan jatkamiselle :lol:

Täytyypi jossain vaiheessa käydä näyttämässä korjaamolla. Hyvät jarrut muutoin olleet. :!:
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ti 24.08.2010 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tollasen polkimen värinään(resonasiin) tormännyt kahdessa autosa
missä *:ri ilmoiteli että sbs systeemin vika muistiin on tallentunut tietoa

toisella oli ajelut ~350000tkm ja toisella ~400000tkm

(ei tosiaan ollut mitään abs systeemin tärinään verrattavaa vaika seki on mersussa melko vähäistä jos vertaa vaikka siihen mitä tapahtuu kun polkasee vw tai nissan merkisen kulkimeen poljinta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja AM »

Poistuiko SBC jarrut vasta faceliftin yhteydessä?
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Onko ketään vaihtanut rikkoutuneiden SBC jarrujen tilalle tavallista jarru järjestelmää? Onko se edes mahdollista täällä verojen luvatussa maassa?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13244
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AM kirjoitti:Poistuiko SBC jarrut vasta faceliftin yhteydessä?
Siis 211:stä kyllä, ei kaikista muista malleista.
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211 SBC jarrut

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa käytännössä kun starilla tarkistettu sbc jarrupainallukset niin tulos näyttää -1
Jarrut kyllä toimii koko ajan normaalisti mutta kiinnostaisi tietää. Autoni kohdalla ei ole mitään hajuakaan koska yksikkö uusittu, se voi hajota huomenna tai 5 vuoden päästä...
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta (17 vuotta ja 48 Mersua):
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (516tkm) diesel manuaali pakettiauto
VW Crafter -12 (308tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 katsastettu 2 vuoden leimaan
Päivitetty 30.05.2024
Vastaa Viestiin