suhinaa 202:sen kojetaulusta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tömö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ti 28.11.2006 18:19

suhinaa 202:sen kojetaulusta

Viesti Kirjoittaja Tömö »

Osaakos joku kertoa mitä kannattais tehdä...kun w202:sen kojetaulussa olevan ajovalojen korkeussäätö namiskan takaa kuuluu alipaine suhinaa kun valot kääntää yläasentoon? (Ala-asennossa ei kuulu)Valot eivät liiku vaikka miten kääntää! Siellä ilmeisesti on vuoto, mutta mitään ei näkynyt kun sitä tiirailin. Voisiko valot olla jumissa tai jotakin jonka takia paine suhina kuuluu? Onks kellään ollu vastaavaa tai onko muuten vaan tietoa mikä avuksi?
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: suhinaa 202:sen kojetaulusta

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tömö kirjoitti:Osaakos joku kertoa mitä kannattais tehdä...kun w202:sen kojetaulussa olevan ajovalojen korkeussäätö namiskan takaa kuuluu alipaine suhinaa kun valot kääntää yläasentoon? (Ala-asennossa ei kuulu)Valot eivät liiku vaikka miten kääntää! Siellä ilmeisesti on vuoto, mutta mitään ei näkynyt kun sitä tiirailin. Voisiko valot olla jumissa tai jotakin jonka takia paine suhina kuuluu? Onks kellään ollu vastaavaa tai onko muuten vaan tietoa mikä avuksi?
Voipa olla että joudut vaihtamaan koko valojensäädon numikan mistä sitä korkeutta säädellään.
Ei taida olla edes kallis palikka.

Alipaine vuto siellä on ja ei voi korjata tai jos voi niin tod. hankalaa.
On nim.merk. yritetty
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
SD
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 02.11.2006 09:06
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja SD »

Kattele sinne valoille menevät alipaineletkut. Itellä 2 kertaa korkannut letku irti siitä T-haarasta. Silloin alkaa suhinat.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Alipainekalvot niissä valoissa vuotaa :!: :?: mutta suhina kuuluu säätimen juuresta, näin oli ainakin mulla, kun kristallivalot vaihdoin keulalle.

Vaihdoin uudet alipainekalvot niihin lamppuihin, niin ongelma hävis.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Kertokaas että onko mullakin vika kalvoissa kun välillä ei suostu valot nousemaan ilman että höllää kaasun. Välillä tuntuu toimivan ihan niinkupitääkin, mutta välillä ei liikuminnekkään ellei höllää kaasua.

Hiukan vaikuttais alipaineen puuttelta? Ja kuuluu myöskin tuota suhinaa säätönupin takaa. :roll:
Sir Harry
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 24.06.2008 23:21

sama vika

Viesti Kirjoittaja Sir Harry »

94 vuoden c mersu joka päästeli samaa suhinaa mutta kun käytti sitä valojen säätönipukkaa alhaalla ja laitto takas ylös niin loppu se suhina mutta joutu joka käynnistyksen jälkeen värkkäämään :roll:
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

mulla kans suhisi tuo ja tietysti ensin purettiin atomeiksi se katkaisija... sitten huomasin, että oli lampusta alipaineputki irti.. mutta eihän sitä osannu aatella kun ääni lähti katkaisijasta. Tämä pörhöllä tehdyn korjauksen jälkeen, enemmän saivat osia rikki kuin korjattua, mm. lasinpesurin suutin halki jne.. ja pussillinen osia irti... :evil:

edit

oho empä hoksannu topicin päivämäärää.. nooh toivottavasti asia on korjaantunut 8)
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
madmax
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.10.2008 17:09

Viesti Kirjoittaja madmax »

Kimmo! kirjoitti:mulla kans suhisi tuo ja tietysti ensin purettiin atomeiksi se katkaisija... sitten huomasin, että oli lampusta alipaineputki irti.. mutta eihän sitä osannu aatella kun ääni lähti katkaisijasta. Tämä pörhöllä tehdyn korjauksen jälkeen, enemmän saivat osia rikki kuin korjattua, mm. lasinpesurin suutin halki jne.. ja pussillinen osia irti... :evil:

edit

oho empä hoksannu topicin päivämäärää.. nooh toivottavasti asia on korjaantunut 8)
Mitenkäs tuo hässäkkä puretaan. Itse en saanu sitä lätkää millään irti missä on valokatkaisija ja se korkeussäätö, diskantin irrotin ja tuuletinsuulakkeen siitä yläpuolelta mutta namiskaa en saa irti en sitten millään. Itsellä ei kanssa korkeussäätö toimi millään ja uus nappula löyty hanskalokerosta kun auton osti niin kokeillaan nyt vaihtaa.
Avatar
Kimmo!
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 11.12.2004 14:14
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Kimmo! »

en muista tarkalleen miten purettiin, mutta vaihtoehtoja on vaan kaksi, sen namiskan takana se keskimutteri pitelee(vedä katkaisijan muovikahva irti) tai sitten se oli klipseillä :lol: ei se vaikeaa voinu olla kun itekkin sen ehjänä silloin sain irti
määrääkö se ahdin tahdin..?

E270CDi -00
W124 260E -91

EX 300SEL -89

EX C230K
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mäkää en muista varmaksi mutta klipseillä? mutta se oli äärimmäisen helppo irroittaa. Suhina ja säätimen toimimattomuus tosiaan tuli haljenneesta letkunliittimestä oikeassa umpiossa. Sen korjasin tälleen.

Vakionopeudensäätimen nypyttäminen loppui kun vaihtoi sen valojen korkeussäätimen uuteen. autohan oli '95 C220.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin