Eli kyseessä kaasarikoneinen yksirivisellä ketjulla oleva mese vm 88/89. Meni jakoketju poikki ja nyt käynnissä koneen purku (vauriot ilmeisen vähäisiä), mutta jakopäänkotelo ei lähde irti.
Kansi on irti ja kaikki pultit irti ja kotelo liikkuu noin 20 milliä, mutta ei kuitenkaan lähde irti. Meneekö joku öljyputki tai vastaa ton kotelon kautta öljypohjaan tai muuta vastaava. Kun koteloa vetää niin aivan kuin joku jousi vetäisi vastaan (tiedän ettei siellä mitään jousta ole, mutta tunne on sellainen).
Joku sanoi että öljytikunputki menisi sitä kautta, mutta voiko se pitää paikkaansa kun tuntuisi niin epäloogiselta kun tikku on kuitenkin niin eripaikassa ettei tuntuisi mahdolliselta.
Moottori on siis paikallaan autossa ja siitä on kansi irti.
W124 m102 jakopään kotelo ei irtoa?
Haynesin korjausopas neuvoo irrottamaan öljypohjan alustavana työnä. Lisäksi neuvotaan ennen jakopään pulttien irrotusta:"Irrota öljypumpun imuputken kannake sekä kaikki muut sellaiset osat, jotka mahdollisesti vielä ovat jakopään kannen irrotuksen esteenä."
Onko omassa korjausoppaassasi otettu kantaa näihin toimenpiteisiin?
tomant
Onko omassa korjausoppaassasi otettu kantaa näihin toimenpiteisiin?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Ole hyvä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020