Olen kyllä yrittänyt haulla etsiä vastausta, mutta melko ristiriitaisia arvauksia löytänyt. Hankin auton 3. viikkoa sitten ja huomasin heti seuraavana aamuna ettei se käynnisty niin kuin pitäisi. Elikkä tuo kylmäkäynnistyspiiri ei lähde mukaan ollenkaan. Olen sitä jonkunverran tutkinut, ja ensimmäisenä löysin palaneen sulakkeen ylijännitereleestä. Vaihdoin uuden tilalle, ei mitään vaikutusta. Mittailin sitten sitä lämpötila-anturia, ja tulin siihen tulokseen, että se on viallinen. Vaihdoin uuden ja kas kummaa, käynnistyi niin kuin pitääkin. Toimi hyvin muutaman päivän, mutta tuli uusi vika. ABS. valo alkoi palamaan ja taas välillä tuo kylmäkäynnistys ongelma. No vaihdoin vielä tuon ylijännitereleen. No niin, Abs. valo ei sytykään. mutta tuo käynnistyminen on edelleen heikkoa. Mistähän sitten tuota vikaa etsisi. Auto on kyllä muuten kaikinpuolin kunnossa. Akku on uudehko ja latauskin toimii moitteettomasti. Sitä vaan, kun joku tällä foorumilla oli sitä mieltä, että jännite liian heikko pelatakseen kunnolla. Jos jolla, kulla hyviä vinkkejä, niin Kiitos jo etukäteen.
230 CE KYLMÄKÄYNNISTYS
230 CE KYLMÄKÄYNNISTYS
Kyseessä siis vm.92 230 moottorin kylmäkäynnistys.
Olen kyllä yrittänyt haulla etsiä vastausta, mutta melko ristiriitaisia arvauksia löytänyt. Hankin auton 3. viikkoa sitten ja huomasin heti seuraavana aamuna ettei se käynnisty niin kuin pitäisi. Elikkä tuo kylmäkäynnistyspiiri ei lähde mukaan ollenkaan. Olen sitä jonkunverran tutkinut, ja ensimmäisenä löysin palaneen sulakkeen ylijännitereleestä. Vaihdoin uuden tilalle, ei mitään vaikutusta. Mittailin sitten sitä lämpötila-anturia, ja tulin siihen tulokseen, että se on viallinen. Vaihdoin uuden ja kas kummaa, käynnistyi niin kuin pitääkin. Toimi hyvin muutaman päivän, mutta tuli uusi vika. ABS. valo alkoi palamaan ja taas välillä tuo kylmäkäynnistys ongelma. No vaihdoin vielä tuon ylijännitereleen. No niin, Abs. valo ei sytykään. mutta tuo käynnistyminen on edelleen heikkoa. Mistähän sitten tuota vikaa etsisi. Auto on kyllä muuten kaikinpuolin kunnossa. Akku on uudehko ja latauskin toimii moitteettomasti. Sitä vaan, kun joku tällä foorumilla oli sitä mieltä, että jännite liian heikko pelatakseen kunnolla. Jos jolla, kulla hyviä vinkkejä, niin Kiitos jo etukäteen.
Olen kyllä yrittänyt haulla etsiä vastausta, mutta melko ristiriitaisia arvauksia löytänyt. Hankin auton 3. viikkoa sitten ja huomasin heti seuraavana aamuna ettei se käynnisty niin kuin pitäisi. Elikkä tuo kylmäkäynnistyspiiri ei lähde mukaan ollenkaan. Olen sitä jonkunverran tutkinut, ja ensimmäisenä löysin palaneen sulakkeen ylijännitereleestä. Vaihdoin uuden tilalle, ei mitään vaikutusta. Mittailin sitten sitä lämpötila-anturia, ja tulin siihen tulokseen, että se on viallinen. Vaihdoin uuden ja kas kummaa, käynnistyi niin kuin pitääkin. Toimi hyvin muutaman päivän, mutta tuli uusi vika. ABS. valo alkoi palamaan ja taas välillä tuo kylmäkäynnistys ongelma. No vaihdoin vielä tuon ylijännitereleen. No niin, Abs. valo ei sytykään. mutta tuo käynnistyminen on edelleen heikkoa. Mistähän sitten tuota vikaa etsisi. Auto on kyllä muuten kaikinpuolin kunnossa. Akku on uudehko ja latauskin toimii moitteettomasti. Sitä vaan, kun joku tällä foorumilla oli sitä mieltä, että jännite liian heikko pelatakseen kunnolla. Jos jolla, kulla hyviä vinkkejä, niin Kiitos jo etukäteen.
Niin nuo tulpat, johdot ja jakaja. Miten selität tuon, että esim. 3. vuorokautta toimii moitteetta. Lähtee joka kerta hienosti kun käytät vain avainta. Samoin tuo suutin puoli. Ei tule kysymykseen, koska pyörii tosi laihalla, ei kestä kaasua.
Kyllä se vahvasti vaikuttaisi ettei tuo kylmäkäynnistin piiri toimi oikein.
Moottorin olessa kylmä, tyhjäkäynnin pitäisi jäädä pyörimään n. 1300 krs./min.. ja pudota pikkuhiljaa moottorin lämmetessä. Näin tapahtuukin silloin kun kaikki ok. Nyt taas pyörii heikosti jotain 4-500 krs./ min. kunnes lämpenee. Niin ja tuo ABS. valo kummittelee vielä.
Kyllä se vahvasti vaikuttaisi ettei tuo kylmäkäynnistin piiri toimi oikein.
Moottorin olessa kylmä, tyhjäkäynnin pitäisi jäädä pyörimään n. 1300 krs./min.. ja pudota pikkuhiljaa moottorin lämmetessä. Näin tapahtuukin silloin kun kaikki ok. Nyt taas pyörii heikosti jotain 4-500 krs./ min. kunnes lämpenee. Niin ja tuo ABS. valo kummittelee vielä.
Viimeksi muokannut rokka, Ti 21.10.2008 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 230 CE KYLMÄKÄYNNISTYS
Vähän samoja tuntoja meidän 230:ssa. Lähtee kylmänä käyntiin turhan pitkän startin jälkeen, eikä lämpimänäkään lähde samalla tavalla käyntiin kuin meidän 200d.rokka kirjoitti:Kyseessä siis vm.92 230 moottorin kylmäkäynnistys.
Elikkä tuo kylmäkäynnistyspiiri ei lähde mukaan ollenkaan. Olen sitä jonkunverran tutkinut, ja ensimmäisenä löysin palaneen sulakkeen ylijännitereleestä. .
Missä tuo kylmäkäynnistyspiiri/ylijänniterele sijaitsee?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Tuokin kyllä vaikuttaa osaltaan, mutta korjaantuu kun lisää kaasua.
Tässä minun tapauksessa kylmäkäynnistinsuutin ei lähde mukaan, eikä lisäilmaluisti. Lämpötila-anturilta menee tieto myös sytytysboxsiin, joka muutta ennakkoa.
- lämpötila-anturi syl.kannen etupäässä 4. napainen liitin
- ylijänniterele akun takana pieni laatikko jossa myös sulake
- kylmäkäynnistinsuutin imusarjassa
- lisäilmaluisti imusarjan lähettyvillä
- ruiskuboxi akun takana myöskin
Jossain noissahan sen vian täytyy olla.
Tässä minun tapauksessa kylmäkäynnistinsuutin ei lähde mukaan, eikä lisäilmaluisti. Lämpötila-anturilta menee tieto myös sytytysboxsiin, joka muutta ennakkoa.
- lämpötila-anturi syl.kannen etupäässä 4. napainen liitin
- ylijänniterele akun takana pieni laatikko jossa myös sulake
- kylmäkäynnistinsuutin imusarjassa
- lisäilmaluisti imusarjan lähettyvillä
- ruiskuboxi akun takana myöskin
Jossain noissahan sen vian täytyy olla.
-
jaakko.putkisaari
- Mersumies

- Viestit: 2566
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tervehdys!
Tuossa Boschin Vian etsintä oppaassa kohdassa,moottori käynnistyy
kylmänä huonosti tai ei lainkaan on seuraavia tarkastus kohteita!
-Syy(viallinen komponentti)
-Sähköinen polttoainepumppu ei toimi
-Ilmamääränmittarin vipu tai ohjausmäntä jäykkäliikkeinen
-Kylmäkäynnistinlaite epäkunnossa
-Järjestelmäpaine ylitää toleranssit
-Paine-ero ylitää toleranssit
-Joutokäyntipyörintänopeuden säätö epäkunnossa(pyörintänopeus,co)
-Kaasuläppäkoskettimen joutokärjen säätö.
Jos noista olisi jollekkin apuja??
Se ylä,alakammiopaine kannataa tarkastaa voi löytyä yllattäviä heittoja!
Polttoaine pumppu voi myös toimia vajaa teholla,silloin tuo järjestelmä
paine kertoo sen.Itsellä kokemusta lähi ajoilta,meni pumppu vaihtoon.
Mitä tulee tuohon tyhjäkäynti nopeuteen ainakin omassa 230e se on sama kylmänä ja kuumana noin suurinpiirtein 750-800rmp!?
T.Jaakko P
Tuossa Boschin Vian etsintä oppaassa kohdassa,moottori käynnistyy
kylmänä huonosti tai ei lainkaan on seuraavia tarkastus kohteita!
-Syy(viallinen komponentti)
-Sähköinen polttoainepumppu ei toimi
-Ilmamääränmittarin vipu tai ohjausmäntä jäykkäliikkeinen
-Kylmäkäynnistinlaite epäkunnossa
-Järjestelmäpaine ylitää toleranssit
-Paine-ero ylitää toleranssit
-Joutokäyntipyörintänopeuden säätö epäkunnossa(pyörintänopeus,co)
-Kaasuläppäkoskettimen joutokärjen säätö.
Jos noista olisi jollekkin apuja??
Se ylä,alakammiopaine kannataa tarkastaa voi löytyä yllattäviä heittoja!
Polttoaine pumppu voi myös toimia vajaa teholla,silloin tuo järjestelmä
paine kertoo sen.Itsellä kokemusta lähi ajoilta,meni pumppu vaihtoon.
Mitä tulee tuohon tyhjäkäynti nopeuteen ainakin omassa 230e se on sama kylmänä ja kuumana noin suurinpiirtein 750-800rmp!?
T.Jaakko P
Vaihdappa se koko yj-rele.
Minulla oli 2vuotta samanlainen vika 230ce -90:ssä ja sitten kerran vaan huvikseen kokeilin toista yj-relettä niin johan alkoi toimimaan
Minulla oli 2vuotta samanlainen vika 230ce -90:ssä ja sitten kerran vaan huvikseen kokeilin toista yj-relettä niin johan alkoi toimimaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
"Mitä tulee tuohon tyhjäkäynti nopeuteen ainakin omassa 230e se on sama kylmänä ja kuumana noin suurinpiirtein 750-800rmp!?"
T.Jaakko P[/quote]
Kylmäkäynnistyksessä kierrosten pitää jonkin aikaa olla yli 1000. Luulenpa Jaakko P. että sulla ei toimi tuo lisäilmahärveli.
Sitten tuo ylijänniterele. Olen kokeillut kolmea eri relettä, kaikilla sama tulos.
Putsailin tuonkin lisäilmamoottorin, vai mikä se oli. Ei mitään vaikutusta.
Miten tuon YJ-releen toiminnan saisi varmistettua?
T.Jaakko P[/quote]
Kylmäkäynnistyksessä kierrosten pitää jonkin aikaa olla yli 1000. Luulenpa Jaakko P. että sulla ei toimi tuo lisäilmahärveli.
Sitten tuo ylijänniterele. Olen kokeillut kolmea eri relettä, kaikilla sama tulos.
Putsailin tuonkin lisäilmamoottorin, vai mikä se oli. Ei mitään vaikutusta.
Miten tuon YJ-releen toiminnan saisi varmistettua?
230E sammui kuin saunalyhty
Muutaman kerran "puolilämpimänä" melkein jättänyt tielle, kun ei ole meinannut käynnistyä. Monen startin jälkeen lähtenyt ja sitten ei mitään, käynnistyy kuin napista. Nytten sitten tiistaina "hörähti" ja siihen jäi. Kaveri vetäisi käyntiin ja silloin eka nykäisystä ihan kiltisti. Ajoin kotipihalle ja sama hörähdys. Sen jälkeen sitten ei käyntiin startilla, työnnöllä, hinauksella. Ei millään. Ei edes lupaa. Pensa haisee "normaalisti". Mitään pensapumpunsurinaa ei kylläkään kuulu, kun virta-avainta kääntää... Mitämitämitä ?
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Bensapumpun ääni pitää kuulua hetken, kun käännät virran päälle ja tietysti kokoajan käynnissä ollessa.
Bp- rele tai pumppu rikki.
Vaihdoin omaan CE.hen vielä uuden ylijännitereleen. TOIMII TOISTAISEKSI!
Jube:lla tietoa. KIITOS!
Bp- rele tai pumppu rikki.
Vaihdoin omaan CE.hen vielä uuden ylijännitereleen. TOIMII TOISTAISEKSI!
Jube:lla tietoa. KIITOS!
Viimeksi muokannut rokka, La 25.10.2008 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rele oli.
Kiitos rokka !
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
-
jaakko.putkisaari
- Mersumies

- Viestit: 2566
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo



