W124 E420 lämpöongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

W124 E420 lämpöongelmat

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Auto on 1994 w124 korinen e420. Ongelmana oli että moottorin lämmöt eivät nousseet normaali tasolle vaan jäivät yleensä noin 60-70 asteen hujakoille. Termostaatin vaihdolla moottori lämpesi hiukka nopeammin ja korkeammalle, noin 70-75 asteeseen, mutta jäivät silti vielä liian alas. Jäähdytysnesteen lämpöanturin vaihdon jälkeen lämmöt nousevat nykyään aivan normaalille tasolle, sinne hiukan yli 80 asteeseen :D

Lämpöongelma itsessään on näillä korjautunut, mutta jäi häiritsemään kun lämpöanturia tilatessa sanoivat veholla että siellä olisi kaksi anturia. Toinen tuolle lämpömittarille joka on kojetaulussa ja toinen erikseen ECU:lle. Missäköhän mahtaa moinen ECU:n anturi sijaita jos siellä sellaista onkaan? :?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Mahtaiskohan kyseessä olla sama anturi, mikä on useassa mersussa?
Antaa tietoa ECUlle ja sytkylle.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Voipi olla. Oli tuon kojetaulussa sijaistsevan mittarin anturi sen verran hapekkaassa kunnossa, että saattaa olla sen ECU:n ja sytkänkin anturi aika vaihtokunnossa. Jos tietäisi mistä sitä ettiä niin osaisi tilata uuden samanlaisen.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Jos auto muuten toimii ei siinä anturissa vikaa ole.
Nimim. Kokemuksen syvä rintaääni. :D
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Jaa, voihan se olla että ei siinä mitään vikaa ole. Mielenkiinnosta vaan olisi kiva tietää missä mahtaa kyseinen anturi sijaita :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

M 116 koneessa se on ilmanputsarin alla imusarjan päällä. :D
Sinulla onkin paljon hienompi motti, eikä tietämys riitä. :oops:
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Onhan tuosta jotain apua. Itekkin olen tuota katellut, mutta en ole varma mikä noista antureista se mahtaa olla, kun tuo nro. 62 on se anturi joka on kojetaulun mittarille. Onkohan se tuo nro. 65 joka on sen vasemmalla puolella?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Siitä anturista lähtee vihreä/ musta ja vihreä'/ punainen johto.
Taisipa olla myös ruskea/ jotain johtokin siinä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Otapa yhteys nimimerkkiin karra... miten muistelen että hän olisi puuhannut jotain lämpöjen kanssa omassa autossaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Täytyykin katsoa kun kerkeää jos löytyisi noiden värien mukaiset johdot jostain anturista, jos ei löydy niin pitää karra:lta kysellä jos sillä oli tietoa enempi :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Nippe kirjoitti:Täytyykin katsoa kun kerkeää jos löytyisi noiden värien mukaiset johdot jostain anturista, jos ei löydy niin pitää karra:lta kysellä jos sillä oli tietoa enempi :)
Niin ei minullakaan tähän mitään lisättävää ole :) , omat lämpöongelmat poistui termostaatin vaihdolla. Eli lämmöt jäi sinne 70 korville ja nyt nousevat noin 82 asteeseen auton mittarin mukaan.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
SalmiP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 17.10.2006 22:20
Paikkakunta: Savo

Lämpöanturista

Viesti Kirjoittaja SalmiP »

Ainakin M119.960 versiossa on lämpötila-anturit vierekkäin imusarjan etureunan nestetilassa, aivan nokan asentotunnistimen välittömässä läheisyydessä...

Mittarille menevä muistaakseni kaksinapainen Boschin EV1 liittimellä ja moottorinohjaukselle nelinapainen pyöreä...

Se nelinapainen ohjasi alkuperäisesti minulla KE-Jetronicin ryyppypiiriäkin, mutta eikös sinulla ole jo sähköinen-ruisku...?? Toki anturi voi olla sama, tai sitten autossasi on jo nykyaikaisempi toteutus, jolloin yksi lämpötila-viesti riittää hoitamaan kaiken...

Itselläni on nykyään Megasquirt...

Pekka
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Ruiskun tekniikasta ei mitään hajua :) mutta katselin tuota johtosarjaa ja niitä antureita siinä imusarjan päällä ja otin kuvankin http://i398.photobucket.com/albums/pp69 ... nturit.jpg

Laitetaan nyt tämä detalinkin kuva tähän vielä.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=02

Sen verran selvisi, että tuo vasemman puoleisin on mittariston anturi (detali nro. 62), johon tulee vain yksi vihreä johto. Keskellä on ilmeisesti ECU:n ja sytkän nelinapainen anturi, siihen tulee vihreä-musta, vihreä-punainen, puna-valkoinen ja punainen johto. Oikealla puolella olevaan anturiin tulee sini-valkoinen ja puna-keltainen johto, tuosta ei ole mitään hajua mikä anturi mahtaa olla kun ei detalissakaan siitä mitään lue.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Detalista löytyy kaavio myös johtosarjalle:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=03

Sivun toiseksi ylin kuva eli nro 12 on E420:n johdot. Liittimien 95 ja 135 kytkentäkohteena on "refrigerant temprature sensor". Nro 125 on "cooling water temperature gauge", käsittääkseni mittariston anturi.

Eli onko antureita siis kolme? Yksi menee mittaristoon, kaksi ECU:uun...
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
SalmiP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 17.10.2006 22:20
Paikkakunta: Savo

M119

Viesti Kirjoittaja SalmiP »

Kun ei jaksa millään muistaa, tuli purettua itseltä vauhdikkaasti alkup. anturit...

Jos autossasi on vielä KE-Jetronic (sähköinen tuli kuitenkin jo 1993), voi kolmas anturi olla myöskin ryypytyspiirille tarkoitettu...

Minulla on AllDataDIY.comin sähkökaaviot, vilkaisen kun kerkeen...

Voin myös lahjoittaa kaikki alkup. auturit, jos uudet maksaa maltaita...

Pekka
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tuoltakin voi katsella kivoja kuvia. :D
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4987.pdf
Vastaa Viestiin