Virtalukko p*rkele (124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tylsä Rautasaha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 23.08.2005 22:21
Paikkakunta: Saukonoja

Virtalukko p*rkele (124)

Viesti Kirjoittaja Tylsä Rautasaha »

Lukkopesän vaihonhan pitäis olla helppoo kun heinänteko, vai? Minulta se nyt ei vaan sitten millään ota onnistuakseen.
Yhen virtalukon ja vaihoin kokonaisena, piti vanha pilkkoo kun ei auennu millään. Nyt olis sitten uusi lukkosarja kun nuo kaikki muutkin lukot alko olemaan vähä liian murtovarmoja.
Kaikki muut olikin aika helppoja mutta tuo virtalukko...
Niinhän sen pitäisi tulla että käännetään se siihen 1-asentoon ja tungetaan tapit niihin reikiin ja vedetään lukkopesä ulos? Vai? Yritin n. 1½ tuntia nyhertää sitä ja sitten loppu kärsivällisyys. Kokeilin vaikka miten ja vaikka millä ja vaikka missä asennossa, siellä tuntuu ihan niinkuin jotkut salvat aukeis mutta ei se pirulainen tule ulos. Eihän se nyt sentään voimalaji ole?
Virtalukko siis toimii ihan hyvin mutta haluisin nyt laittaa sen uuden lukkopesän sinne kun semmonen on isolla rahalla hommattu ja olispa sitten vaan yksi avainkin käytössä.

Voisiko joku ystävällisesti valaista vähän tarkemmin tässä asiassa, kiitos. Tästä varmaan on paljo juttua aikasemmin mutta tuo haku ei näy toimivan.
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 343
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

joo, kyllä ne joskus ahristaa oikein kunnolla ,mutta hitsauslangan päät teräväksi muovisuoja pois ja vpihdeillä holkista kiinni ja ravistus.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

niiden irrotus "pyöränpinnojen" hiontamuoto on ratkaiseva.
Ulkolaidalla saa olla lähes suora , sisäreunat n. 30 asteen kulmassa.
Kyllä sen tuntee kun loksahtaa kohilleen.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
ejuvonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 12.08.2004 10:25
Paikkakunta: Keski-Suomi

201:n virtalukko vm. 1998

Viesti Kirjoittaja ejuvonen »

Niin mekin koitimme saada pinnoilla auki, mutta ei se onnistunut. Piti ottaa koko paska irti. Siellä on ihan lukkopesän pohjassa 2 leviävää uloketta. Se musta kuppi piti meidänkin avittaa rälläkällä. Eli ratti ja mittari pois ja koko systeemi käteen.
W201, 2,5 D, vm91
Tylsä Rautasaha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 23.08.2005 22:21
Paikkakunta: Saukonoja

Viesti Kirjoittaja Tylsä Rautasaha »

Joo, pitää tuo lukko otta kokonaan irti niin saa ruustukissa sitä näperrellä. Tutustuin rakenteeseen teurastamalla vanhan jumiutuneen lukon. Ne salvat mitkä sitä päälliholkkia pitää paikallaan ei vissiin aukee tarpeeksi. Oisko liian ohuet ollu minun työkalut, 2kpl 1,5mm kuusiokoloavaimia.
Miks sitä rattia tai mittaria pitäisi ottaa pois? Tuleehan se sieltä ilmankin, lämppärin putket vaan ahistaa vähän.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

älä pyydä apuun huonoja apulaisia. 8) (teema)
Otat 2 mm vahvan ja 320 mm pitkän pinnan.
Taivutat pinnan U-muotoon.
Selän leveydeksi 20 mm ulkoreunoista.
Teroitukset 45 asteen kulmiin, ulkoreuna pisin mitta
autodidakti
Avatar
mertsi1340
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja mertsi1340 »

Muistaakseni pinnasta tehtyä työkalua pitäisi kunnolla painaa (jopa kevyesti lyödä) paikalleen. Silloin lukkosylinteri nousee.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...musta "metallikaulus" ensin pois kun tapin työnnät sitten vasta lähtee lukkopesä :D
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 997
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Itekki tuli rakenneltua vaikka minkä moisia työkaluja ja ei perkele w201 mersusta saanu irti millään... purin koko lukko systeemin irti ja raahasin veholle siellä pojat otti noin viidessä sekunnissa sen iriti :D

S213 E63 AMG 2018
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
ejuvonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 12.08.2004 10:25
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja ejuvonen »

Olisi kiva kuulla olisiko se auennut niillä pärkeleen puikoilla ?
W201, 2,5 D, vm91
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

aukee puikoilla muutamassa sekunnissa jos avain kääntyy.
Avatar
ejuvonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 12.08.2004 10:25
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja ejuvonen »

Avain ei käänny !
W201, 2,5 D, vm91
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no eihän se sitten lähekkään jos ei avain kerta käänny.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

joo ei lähe ennenkun on siinä 1asennossa virta-avain! 2 mm pyörän pinna 45asteen kulmaan teroitettuna on paras!
jos ei avain millään meinaa kääntyä enää siihen 1asentoon niin ota avain pois ja napauta muutaman kerran terävästi vasaralla siihen lukkopesää putkenpätkän tai hylsyn avulla enekuin rupeat ratti-akselia rälläköimään :roll:
tämä toimenpidehän on mukava suorittaa jossain huolttiksella tai kaupan parkkipaikalla :lol: :mrgreen:
ML W164
hentar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 356
Liittynyt: Ti 27.07.2004 22:23

Viesti Kirjoittaja hentar »

Moi

Näinkö myös vm 96 Väykyssä? Jos taittuva metalliruotoinen avain?
Tuleeko siis vaan lukkopatruuna ja uudet avaimen ruodot?
Transpoderi sun muut systeemit vanhasta avaimesta?

Ari

P.S Huomasitteko kaikkien lauseiden päättyvän kyssärimerkkiin?
Vastaa Viestiin