190 2,5-16

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

190 2,5-16

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

semmosta, että paljonkohan noita 2,5-16 on suomessa kilvissä uudessa GTI:ssä on yksi ja mä tiedän yhden toisen mutta mitenköhän monta niitä täällä suomessa jo on yhteensä. AKE:n kautta ei pysty erittelemään moottorin mukaan, mutta 190e on noin 10 tuhatta (eli kaikki koneet ja vuosimallit). mikä on muuten 190E pulttijako onko 5x112?
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pulttijako on 5x112. Puhutaanko nyt 2,5-16:sta vaiko Evolution-malleista? No, harvalukuista joukkoa yhtä kaikki. Puhuttaneen kymmenistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Gti:ssä oleva on Evo2 eikä perusmalli
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Halukkaille noita evo2:sia näkyy olevan.
Mobilessa nytkin myynnissä useita yksilöitä

Hinta on kyllä aika... :shock:
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14218
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tulevaisuuden harvinaisuus, Evoja tehty vain 502 kpl kutakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
haza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 27.01.2004 13:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haza »

Jos olen oikeassa niin ei noita 2.5-16v mersuja ole tehty kuin reilu 5000kpl kyllä sekin aika harvinaisuus on.
[img]http://img76.exs.cx/img76/6510/mesukka9zr.gif[/img]
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

joo tarkoitin tuota 2,5-16 venasta meitä on siis tässä foorumissa jo kaksi omistajaa ja GTI lehdessä oleva on kolmas (vaikkakkin evo ll). mitä auto minulla on kerennyt olemaan ei moitteita alussa ei tahtonut käydä kunnolla vika löytyi imu vuodosta eikä sen jälkeen ole mitään paitsi. Tuossa oli jossain puhetta ASD valosta mistä tuo rele löytyy kun mullakin se palaa ja kolmio mittarin keskellä ei pala poltin on kyllä kunnossa, tosin perä huutaa jonkin verran. siinä voi sii olla enemmän feelua. Se täytyy ens kesänä purkaa. joku sanoi olleensa tämmösen turbon kyydissä hmm sen kyllä haluaisin nähdä siis auton.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18163
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
Se jäi mieleen että jostain syylärin takaa vänkärin puolelta tuli auton alle parituumainen putki, joku turbon "hukkaportti" tai mikälie.
wiimax.fi
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

dealer kirjoitti:Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
.

*****Onkohan näitä useampiakin turbotettuna? Hieman kun lisäis potkua niin pärjäis 200D:lle 8) Jorma tietäs enemmänkin viime keväältä tapahtuneesta,kyllä diesel on poikaa...

Hieno peli tollanen 2.5 16v,haaveissa oli sellainen pari vuotta sitten,autokauppias sai muuttamaan ajatuksia. Ei päästy koeajolle,ei oo kuulemma koeajoa vaan myyntiä varten. Ja just auto oli tullu pihaan edelliseltä koeajolta,oli vanhempi herrasmies. Ois pitäny polttaa tonnin seteli nenän alla vaikkei ois varaakaan poltella rahaa :twisted: Eipä oo tarvinu toista kertaa käydä asioilla ko.liikkeessä.
AINA on päässyt koeajolle ja sama millä mitä on kehdannu pyytää tai pyytämättäkin. Näinhän se on että poikkeus vahvistaa säännön.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainakin siinä Gti:n jutussa meinattiin, että Nimenomaan Evo II:sta on pohjoismaissa vain tämä yksilö.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Pepekyy kirjoitti:Tässä ois muuten yksilö :shock:
Tuolla ei paljoa karvarallia malttais ajella. :lol:
Onneks meikä sai uusimman GTI-lehden ja Autopokkarin, ilta on pelastettu. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Jasen698 kirjoitti:hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
minuakin kiinnostaisi nuo äänet ,liian kovat ei saisi tulla.
Olisiko mahdollista saada kuvaa suoraa sivusta, näyttää tuossa kuvassa että putken päät tulee aika paljon ulos :shock:
Kuva
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1066
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

HAZA: pystytkö kertomaan, että paljoinko maksoit autosta veroa? Entä mitä auto maksoi Saksassa?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

dealer kirjoitti:Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
Se jäi mieleen että jostain syylärin takaa vänkärin puolelta tuli auton alle parituumainen putki, joku turbon "hukkaportti" tai mikälie.
Aika lailla helpollakin saa tuosta lähtökohdasta tuon teholukeman...
Jo 2,3-16V mallista ja Garretin GT37 ahtimella ja 0,8bar paineilla irtosi ~350hv.
http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm
Avatar
haza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 27.01.2004 13:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haza »

Kinnunen kirjoitti:HAZA: pystytkö kertomaan, että paljoinko maksoit autosta veroa? Entä mitä auto maksoi Saksassa?
Pari tuhatta tuli veroa eli ei oo kauhee vero ainakaan mun mielestä!
[img]http://img76.exs.cx/img76/6510/mesukka9zr.gif[/img]
Avatar
haza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 27.01.2004 13:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haza »

Jasen698 kirjoitti:hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
Ostin sen tuolta königiltä makso 400€.
Kävi ihan suoraan vanhan tilalle.
Äänet eivät kyllä kauheasti nousseet.Mikä on vain hyvä homma.
Putkihan tulee suoraan puskurin alta.
[img]http://img76.exs.cx/img76/6510/mesukka9zr.gif[/img]
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1066
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

haza kirjoitti:
Kinnunen kirjoitti:HAZA: pystytkö kertomaan, että paljoinko maksoit autosta veroa? Entä mitä auto maksoi Saksassa?
Pari tuhatta tuli veroa eli ei oo kauhee vero ainakaan mun mielestä!
no ei todellakaan :shock: mutta lienevätkö nyt nostanu verotusta kun noita on alkanut tulla enemmän maahan? Tarkotan samaa niinkuin kävi esim. Escort Cosworthille: alussa niistä ei juuri enempää veroa mennyt kuin tavallisesta vastaavanikäisestä Escortista, mutta sitten kun tulli tajusi Cosworthin todellisen markkina-arvon Suomessa, niin hetipä nousi verotus rajusti...toivottavasti näiden 16v -mersujen kanssa ei käy samalla tavalla.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

hey

miten nuo mittariston viisarit lähtee irti kun pitäis noi valkoiset mittarin pohjat vaihtaa lähteekö pelkkää voimaa käyttämällä :evil:
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3792
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Oli aikamoinen yllätys itelle kun kaverin isoveikko on rakentanut jo pari vuotta 190E 2.5 16 joka on ennen ollut 2.3 16v (saksan tekniikanvaihto) , noo tuli tuo gti:n evo2 puheeksi ja kappas kappas tämä ko. ralliauto oli yllättänyt omistansakkin aloittaessa koneen purkamista, nimittäin pellin alla hehkuttaa aito ja alkuperäinen EVO2 mylly!!Ei oo voinut ennemmin sanoa..no eikai....mutta huh huh, tosin tällä hetkellä koneessa n. 300hp.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
orhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 22.01.2004 20:40
Paikkakunta: Lehtimäki / kauhajoki

Viesti Kirjoittaja orhi »

Sopisikohan tuo 16v:kones w124 koriin??????? :shock:
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

pepemon onko 2,3-16 alakerralle tehty mitään kun se turbotettiin. riittääkö ruoka omalla ruiskulla
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Jasen698 kirjoitti:pepemon onko 2,3-16 alakerralle tehty mitään kun se turbotettiin. riittääkö ruoka omalla ruiskulla
koko kone täysin avaamaton,
oma ruisku ei kyllä riitä juurikaan mihinkään, samanlaisella lisärikastuspiirillä toteutettu kuin omanikin oli aiemmin.

PS. jos turbokuume iskee, niin lisärikastuspiiri vapautuu myyntiin minulta... :wink:
Vastaa Viestiin