190 2,5-16
190 2,5-16
semmosta, että paljonkohan noita 2,5-16 on suomessa kilvissä uudessa GTI:ssä on yksi ja mä tiedän yhden toisen mutta mitenköhän monta niitä täällä suomessa jo on yhteensä. AKE:n kautta ei pysty erittelemään moottorin mukaan, mutta 190e on noin 10 tuhatta (eli kaikki koneet ja vuosimallit). mikä on muuten 190E pulttijako onko 5x112?
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Pulttijako on 5x112. Puhutaanko nyt 2,5-16:sta vaiko Evolution-malleista? No, harvalukuista joukkoa yhtä kaikki. Puhuttaneen kymmenistä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
joo tarkoitin tuota 2,5-16 venasta meitä on siis tässä foorumissa jo kaksi omistajaa ja GTI lehdessä oleva on kolmas (vaikkakkin evo ll). mitä auto minulla on kerennyt olemaan ei moitteita alussa ei tahtonut käydä kunnolla vika löytyi imu vuodosta eikä sen jälkeen ole mitään paitsi. Tuossa oli jossain puhetta ASD valosta mistä tuo rele löytyy kun mullakin se palaa ja kolmio mittarin keskellä ei pala poltin on kyllä kunnossa, tosin perä huutaa jonkin verran. siinä voi sii olla enemmän feelua. Se täytyy ens kesänä purkaa. joku sanoi olleensa tämmösen turbon kyydissä hmm sen kyllä haluaisin nähdä siis auton.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
Se jäi mieleen että jostain syylärin takaa vänkärin puolelta tuli auton alle parituumainen putki, joku turbon "hukkaportti" tai mikälie.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
Se jäi mieleen että jostain syylärin takaa vänkärin puolelta tuli auton alle parituumainen putki, joku turbon "hukkaportti" tai mikälie.
wiimax.fi
dealer kirjoitti:Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
.
*****Onkohan näitä useampiakin turbotettuna? Hieman kun lisäis potkua niin pärjäis 200D:lle

Hieno peli tollanen 2.5 16v,haaveissa oli sellainen pari vuotta sitten,autokauppias sai muuttamaan ajatuksia. Ei päästy koeajolle,ei oo kuulemma koeajoa vaan myyntiä varten. Ja just auto oli tullu pihaan edelliseltä koeajolta,oli vanhempi herrasmies. Ois pitäny polttaa tonnin seteli nenän alla vaikkei ois varaakaan poltella rahaa

AINA on päässyt koeajolle ja sama millä mitä on kehdannu pyytää tai pyytämättäkin. Näinhän se on että poikkeus vahvistaa säännön.
Tuolla ei paljoa karvarallia malttais ajella.Pepekyy kirjoitti:Tässä ois muuten yksilö![]()

Onneks meikä sai uusimman GTI-lehden ja Autopokkarin, ilta on pelastettu.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
minuakin kiinnostaisi nuo äänet ,liian kovat ei saisi tulla.Jasen698 kirjoitti:hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
Olisiko mahdollista saada kuvaa suoraa sivusta, näyttää tuossa kuvassa että putken päät tulee aika paljon ulos


Aika lailla helpollakin saa tuosta lähtökohdasta tuon teholukeman...dealer kirjoitti:Jep, 2,5-16 oli tosiaan turbotettuna kesällä liikenteessä.
Ei ollut vielä muutoskatsastettu mutta vakaa aikomus kuulemma oli.
En tiedä mistä kaveri oli kotoisin, jostain pohjanmaalta kuitenkin.
Muistaakseni arvioi silloin että tehoa jotain 270 hv, mutta voi olla että muistini pettää suuntaan tai toiseen.
Se jäi mieleen että jostain syylärin takaa vänkärin puolelta tuli auton alle parituumainen putki, joku turbon "hukkaportti" tai mikälie.
Jo 2,3-16V mallista ja Garretin GT37 ahtimella ja 0,8bar paineilla irtosi ~350hv.
http://www.proturbo.fi/gallery/mb16V.htm
Ostin sen tuolta königiltä makso 400€.Jasen698 kirjoitti:hey vielä semmonen. HAZA mistä tuon taka vaimentimen ostit kun kysyin tuosta autovaruste.net niin 469€ maksaa hintahan ei ole ihan sika, mutta tuliko minkälaiset äänet mä en nimittäin halua, että takapenkkiläisten täytyy käyttää kuulosuojaimia. Mutta kerro jotain käy ilmeisesti orkkiksen tilalle suoraan ja on näemmä rosteria tarviiko puskuriin tehdä suurta lovea.
Kävi ihan suoraan vanhan tilalle.
Äänet eivät kyllä kauheasti nousseet.Mikä on vain hyvä homma.
Putkihan tulee suoraan puskurin alta.
[img]http://img76.exs.cx/img76/6510/mesukka9zr.gif[/img]
no ei todellakaanhaza kirjoitti:Pari tuhatta tuli veroa eli ei oo kauhee vero ainakaan mun mielestä!Kinnunen kirjoitti:HAZA: pystytkö kertomaan, että paljoinko maksoit autosta veroa? Entä mitä auto maksoi Saksassa?

-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Oli aikamoinen yllätys itelle kun kaverin isoveikko on rakentanut jo pari vuotta 190E 2.5 16 joka on ennen ollut 2.3 16v (saksan tekniikanvaihto) , noo tuli tuo gti:n evo2 puheeksi ja kappas kappas tämä ko. ralliauto oli yllättänyt omistansakkin aloittaessa koneen purkamista, nimittäin pellin alla hehkuttaa aito ja alkuperäinen EVO2 mylly!!Ei oo voinut ennemmin sanoa..no eikai....mutta huh huh, tosin tällä hetkellä koneessa n. 300hp.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
koko kone täysin avaamaton,Jasen698 kirjoitti:pepemon onko 2,3-16 alakerralle tehty mitään kun se turbotettiin. riittääkö ruoka omalla ruiskulla
oma ruisku ei kyllä riitä juurikaan mihinkään, samanlaisella lisärikastuspiirillä toteutettu kuin omanikin oli aiemmin.
PS. jos turbokuume iskee, niin lisärikastuspiiri vapautuu myyntiin minulta...
