eli pumpun ajoituksessa, oikein ymmärrettyäni pumpulla pitäis olla nyloni tulppa mistä näkee pumpun "merkin"? pumppua kateltua ja irtopumppua käsissä pyöriteltyä en ole mokomaa löytäny. eli missä päin ja minkälainen tulppa on kyseesä?
ESG- kirjoitti:eli pumpun ajoituksessa, oikein ymmärrettyäni pumpulla pitäis olla nyloni tulppa mistä näkee pumpun "merkin"? pumppua kateltua ja irtopumppua käsissä pyöriteltyä en ole mokomaa löytäny. eli missä päin ja minkälainen tulppa on kyseesä?
Pyörittele nyt vaan pumppua, kyllä se pruppu siltä löytyy, mistä pääsee kurkistamaan ajoitusmerkin. Kun on rivipumpusta kysymys, niin ei ole järjellä ajateltuna kovin montaa kohtaa mistä pumpun nokka-akselin sijainti löytyy.
17mm kannalla olevan tulpan takaa pumpun takaosasta edestä päin katsottuna oikealla puolella löytyi ns. pykäliä konetta pyöritettäessä.. tuo mesen linkki vaikutti että olen oikeassa paikassa mutta nyt tuo kun siinä tuntuu olevan useampi pykälä..? erottaako sen oikean merkin selvästi?
lähteekö kone edes käymään jos pumpunajoitus heittää? tai hajottaako mitään? miten kun kampiakselinhihnapyörällä on asteet 20,10,0,10,20 kumman puolen asteille se sääjetään? mikä on 300td koneen ajoitus?
ESG- kirjoitti:lähteekö kone edes käymään jos pumpunajoitus heittää? tai hajottaako mitään? miten kun kampiakselinhihnapyörällä on asteet 20,10,0,10,20 kumman puolen asteille se sääjetään? mikä on 300td koneen ajoitus?
Käyntiin lähtö riippuu paljonko on pielessä.
Ajoitus on 14 astetta jälkeen yläkuolokohdan sillä hihnapyörällä.
nyt on luultavimmin pumppu kohdallaan.. tartteeko käynnistykseen mitään sähköjohtoja? kun alipaineellahan se kuiten sammuu. taas tarviiko vastaavasti alipainetta johonkin käynnistyäkseen, pumppu yms?
ESG- kirjoitti:nyt on luultavimmin pumppu kohdallaan.. tartteeko käynnistykseen mitään sähköjohtoja? kun alipaineellahan se kuiten sammuu. taas tarviiko vastaavasti alipainetta johonkin käynnistyäkseen, pumppu yms?
No jos pelkästään pumpusta puhutaan niin vaparin pumppuun ei tarvi sähköpiuhaa. Ja alipaineen siihen sammutuskalvoon virtalukon ohjaamana, mutta sammuu se siitä sammutusvivustakin.
Kannattaa kuitenkin ennen käynnistysyritystä ilmata ne suutinputket. Yläpäästä mutterit vähän auki ja starttausta kaasu pohjassa niin kauan, että sieltä yläpäästä tulee polttoainetta.
ESG- kirjoitti:lähteekö kone edes käymään jos pumpunajoitus heittää? tai hajottaako mitään? miten kun kampiakselinhihnapyörällä on asteet 20,10,0,10,20 kumman puolen asteille se sääjetään? mikä on 300td koneen ajoitus?
Käyntiin lähtö riippuu paljonko on pielessä.
Ajoitus on 14 astetta jälkeen yläkuolokohdan sillä hihnapyörällä.
Onko viripumppu, eli onko kynsi tehtaan asetuksessa, vai jossain muualla
no nyt on pumpun ajoitusta sääjetty pariinkin otteeseen, mutta konetta en ole saanut käymään olenhan varmasti kartalla. hihnapyörältä olen ottanut 14astetta jälkimmäiseltä asteikolta ja merkkinä vesipumpun ja hihnankiristimen välistä näkyvä "näpykkä"/väkänen joka osoittaa hihnapyörää, ja konehan pyörii myötäpäivään?. korjatkaa jos jotaki moitteen sanaa polttoainetta kuiten tulee suihkuille. ja pumppu on 300td koneesta otettu 300d:hen. samoin turbo yms.
Oliko kampiakseli ykkösen puristus/työtahdilla kun pumpun asensit?
Kampiakseli pyörii kaksi kierrosta kun pumppu yhden, eli voi olla väärällä kierroksella.
eli todennäköisesti tässä on käynyt niin.. ei kai muuta kuin tähän asti, eli lukita pumppu kun merkki kohallaan. ja vetää pois booreista, pyöräyttää kiekka hihnapyörää ja pumppu takas hollille?
Eiköhän nokat näy venttiilikopan korkin reiästä ainakin peilin avulla. Eli ykkössylinterin imu ja pakonokka pitäisi osottaa ylöspäin. Silloinhan siellä ykkösessä on työtahti aluillaan.
Pyöritä konetta ykkösen putki irti pumpun päästä ja kun ruikkaa ainetta niin katso osoittaako ykkösen nokat ylöspäin jos osoittaa alas niin pyöritä nokkaa puoli kierrosta.