W203 ESP not available, visit workshop
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
W203 ESP not available, visit workshop
Helvetti sentään. Eilen ilmaantui tien päällä näyttöön sanoma "ESP not available, visit workshop", eikä reagoi kaasuun. Kierroksia ottaa 2000rpm ja käy huonosti, samoin moottorin häiriövalo palaa. Huippunopeus on nyt luokkaa 30km/h. Normaalisti näistä ilmoituksista on päässyt eroon uudelleen käynnistyksellä, mutta nyt ei auta maamme laulukaan.
Eilisellä raidetangon päiden ja jarrupalojen vaihdolla tuskin on tämän kanssa mitään tekemistä...
Onko raadilla ideoita, mistä vikaa alkaisin etsimään? Tunnettuja vikapaikkoja tähän on ainakin ohjauskulman anturi, kaasupolkimen asentoanturi, kaasuläpän asentoanturi, jarrupolkimen kytkin ja edellämainittujen johtosarjat. Nuo tutkin ensin, mutta tuleeko jotakin muuta mieleen? "ESP resetti" eli rattia laidasta toiseen on jo kokeiltu...
Viisas menisi veholle vikakoodien lukuun, mutta matkaa sinne (tai muuhunkaan korjaamoon) on 35km ja en oikein viitsisi nilkuttaa tuota matkaa rikkinäisellä autolla.
Jos asut näillä nurkilla ja sinulla on vikakoodien lukulaite, voisit tulla käymään kaffella...
Eilisellä raidetangon päiden ja jarrupalojen vaihdolla tuskin on tämän kanssa mitään tekemistä...
Onko raadilla ideoita, mistä vikaa alkaisin etsimään? Tunnettuja vikapaikkoja tähän on ainakin ohjauskulman anturi, kaasupolkimen asentoanturi, kaasuläpän asentoanturi, jarrupolkimen kytkin ja edellämainittujen johtosarjat. Nuo tutkin ensin, mutta tuleeko jotakin muuta mieleen? "ESP resetti" eli rattia laidasta toiseen on jo kokeiltu...
Viisas menisi veholle vikakoodien lukuun, mutta matkaa sinne (tai muuhunkaan korjaamoon) on 35km ja en oikein viitsisi nilkuttaa tuota matkaa rikkinäisellä autolla.
Jos asut näillä nurkilla ja sinulla on vikakoodien lukulaite, voisit tulla käymään kaffella...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 816
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Jos sinulla on kasko tai vaunuvaahinkovakuutuksen matkanjatkumisturva niin hinuri pihalle ...Viisas menisi veholle vikakoodien lukuun, mutta matkaa sinne (tai muuhunkaan korjaamoon) on 35km ja en oikein viitsisi nilkuttaa tuota matkaa rikkinäisellä autolla.
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Jep. Mullakin on tuon tehnyt joskus ennenkin ja todella harvoin, lähinnä silloin kun on antanut kunnolla kyytiä, mutta aina on kuittaantunut pois kun on startannut uusiksi.hanta kirjoitti:Mulla tuo ESP-herja syttyi satunnaisesti, johtuen hajonneesta sivuttaiskiihtyvyysanturista.
Olisiko siinä jarrupalojen vaihdossa pyörän pyörimisnopeuden anturi/piuha saanut siipeensä ?
Noh... Nyt kävin rassaamassa ESP-toosaa ja vika nollaantui kun käytti johdot irti. Ajamassa en vielä käynyt, mutta mitään vikailmoituksia ei enään tule ja käy nätisti ja kiertääkin kuten kuuluu. Saapas nähdä kauanko toimii...
Onhan ne ABS-anturit voineet saadakkin siipeensä, mutta en usko koska mitään vahinkolaukauksia en muista tehneeni...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
No niin, eipä se ollut pitkäaikainen ilo tuo toimivuus. Vika on nyt taas päällä ja "gurut" vaihtoivat kaasupolkimen vastusteluistani huolimatta. Toimi vähän aikaa, mutta taas on sekaisin kuin seinäkello.
Vikakoodeja tulee seuraavia:
C1174 Kääntökulman tunnistin ei alustettu
C1024 CAN-viesti moottorin ohjainlaite, ei tietojen vaihtoa
066 Polttonesteen suihkutuksen turvakatkaisu aktivoitu
046 Kaasuläpänsäädin vika tunnistettu
Ideoita?
Jotenkin tuntuu että tämä tulee vain lämpimällä koneella.
Vikakoodeja tulee seuraavia:
C1174 Kääntökulman tunnistin ei alustettu
C1024 CAN-viesti moottorin ohjainlaite, ei tietojen vaihtoa
066 Polttonesteen suihkutuksen turvakatkaisu aktivoitu
046 Kaasuläpänsäädin vika tunnistettu
Ideoita?
Jotenkin tuntuu että tämä tulee vain lämpimällä koneella.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Kerran näin MBn korjaus ohjeen vaivaan esp sekoilee kovassa ajossa/200kmh, takakontissa olevaan (kiihtyvyys)anturiin käsketiin siinä liimata huovanpala, sille oli joku varaosnumerokin mitä en nyt muistaJani Anttila kirjoitti:Jep. Mullakin on tuon tehnyt joskus ennenkin ja todella harvoin, lähinnä silloin kun on antanut kunnolla kyytiä, mutta aina on kuittaantunut pois kun on startannut uusiksi.hanta kirjoitti:Mulla tuo ESP-herja syttyi satunnaisesti, johtuen hajonneesta sivuttaiskiihtyvyysanturista.
Olisiko siinä jarrupalojen vaihdossa pyörän pyörimisnopeuden anturi/piuha saanut siipeensä ?
Noh... Nyt kävin rassaamassa ESP-toosaa ja vika nollaantui kun käytti johdot irti. Ajamassa en vielä käynyt, mutta mitään vikailmoituksia ei enään tule ja käy nätisti ja kiertääkin kuten kuuluu. Saapas nähdä kauanko toimii...
Onhan ne ABS-anturit voineet saadakkin siipeensä, mutta en usko koska mitään vahinkolaukauksia en muista tehneeni...
Käynyt myös niin että pyörän laakerissa ihan vähän liikaa välystä ja sen takia vastinkehä (stefa) jäänyt pikasen liian kauas pyörintä anturista,ilmen mutka tiellä kurvatessa
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Toimiiko edelleen?
Blondi haaveili tommosesta c-sarjalaisesta vuoskaudet,
ja on nyt onnellisesti omistanut kuukauden tollasen 180 kompr..
muuten oikein näpsäkkä laite,mutta viikko sitten vaihdettiin tuo samainen osa,942e+työt,ja äsken se saamarin esp-visit workshop ilmesty taas.
Meno hyytyi täysin,sammutin ja hetken jo luulin ett toimii,mut sit sytty jo se moottoridiagnoosivalokin,ja sitä en oo viel ennen nähny.
Voi helvetti mikä romu!
OT:na ,onko kukaan purkanu kauppoja liikkeen kanssa?
Blondi haaveili tommosesta c-sarjalaisesta vuoskaudet,
ja on nyt onnellisesti omistanut kuukauden tollasen 180 kompr..
muuten oikein näpsäkkä laite,mutta viikko sitten vaihdettiin tuo samainen osa,942e+työt,ja äsken se saamarin esp-visit workshop ilmesty taas.
Meno hyytyi täysin,sammutin ja hetken jo luulin ett toimii,mut sit sytty jo se moottoridiagnoosivalokin,ja sitä en oo viel ennen nähny.
Voi helvetti mikä romu!

OT:na ,onko kukaan purkanu kauppoja liikkeen kanssa?

- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Toimii.Kaisa kirjoitti:Toimiiko edelleen?
Tuossa samassa yhteydessä kun yleisiin vikoihin perehdyin niin muita yleisimpiä aiheuttajia on:
Kaasupoljin, kohtuullisen halpa. Hyytyykö kulku samalla kun ESP pajahtaa tauluun?
Akkujännite notkahtaa käynnistyksen yhteydessä ja herjaa kääntökulman tunnistimesta, voidaan todeta vain oskilloskoopilla tai star diagnosisilla -> merkkiliike, luultavasti paska akku. Kääntökulman tunnistin on yleensä ehjä.
Sivuttaiskiihtyvyysanturi, yleensä ehjä, mutta vaatii pientä nysväystä että tulee asennettua oikeaan asentoon.
ESP-moduulin johtosarja, korjattavissa
Kaasuläpän johtosarjan kontaktihäiriö, korjattavissa
Toki noiden lisäksi on tukku muitakin juttuja joiden takia tuota ilmoitusta on ilmennyt, mutta tuossapa ne tärkeimmät.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kiitos!
Täytyy aamusella pirauttaa huoltoon taas..
myyjä on varmaan iloinen
Ei reagoinut kaasuun,mut kun laitoin isompaa sisään,meni hetken aikaa eteenpäin suht normaalisti.Kun painaa kytkimen alas,kierrokset humppaa 500-1000rpm.raivostuttava.
mistä muuten johtuu se,että jos vika ilmenee,niin vikailmo ei tuu joka kerta?koodi kun purettiin,niin vika oli ollut "päällä" 47 kertaa ja ilmoja 3?
voiks tohon vaikuttaa,kun ajelin tänää lyhkäsiä pätkiä,siirtelin autoa?
Eka kerralla en keksinyt mitään logiikkaa vian ilmenemiseen, vaikka sit kävi kyl ilmi,ett esim.moottorin lämpötila vian ilmenemishetkellä oli joka kerta 80 tai 81 astetta..
mälsää...
Täytyy aamusella pirauttaa huoltoon taas..
myyjä on varmaan iloinen

Ei reagoinut kaasuun,mut kun laitoin isompaa sisään,meni hetken aikaa eteenpäin suht normaalisti.Kun painaa kytkimen alas,kierrokset humppaa 500-1000rpm.raivostuttava.
mistä muuten johtuu se,että jos vika ilmenee,niin vikailmo ei tuu joka kerta?koodi kun purettiin,niin vika oli ollut "päällä" 47 kertaa ja ilmoja 3?
voiks tohon vaikuttaa,kun ajelin tänää lyhkäsiä pätkiä,siirtelin autoa?
Eka kerralla en keksinyt mitään logiikkaa vian ilmenemiseen, vaikka sit kävi kyl ilmi,ett esim.moottorin lämpötila vian ilmenemishetkellä oli joka kerta 80 tai 81 astetta..
mälsää...
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Veikkaan kaasupoljinta, sieltä (tai kaasuläpältä) kun ei tule oikeaa signaalia niin kytketään polttoaineen syötön turvakatkaisu ettei lähde käsistä.Kaisa kirjoitti:Kiitos!
Täytyy aamusella pirauttaa huoltoon taas..
myyjä on varmaan iloinen![]()
Ei reagoinut kaasuun,mut kun laitoin isompaa sisään,meni hetken aikaa eteenpäin suht normaalisti.Kun painaa kytkimen alas,kierrokset humppaa 500-1000rpm.raivostuttava.
mistä muuten johtuu se,että jos vika ilmenee,niin vikailmo ei tuu joka kerta?koodi kun purettiin,niin vika oli ollut "päällä" 47 kertaa ja ilmoja 3?
voiks tohon vaikuttaa,kun ajelin tänää lyhkäsiä pätkiä,siirtelin autoa?
Eka kerralla en keksinyt mitään logiikkaa vian ilmenemiseen, vaikka sit kävi kyl ilmi,ett esim.moottorin lämpötila vian ilmenemishetkellä oli joka kerta 80 tai 81 astetta..
mälsää...
Millaisia vikakoodeja se testeri antoi?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Multa löytyy ESP/ABS ohjausyksikkö / moottori / pumppu
Jos joku tarvii siis W203:een. Varaosanumerotkin löytyy, jos
kiinnostusta on...
kiinnostusta on...
Vikakoodit oli 2001-004 nyt tällä viimeisimmällä kerralla.
Toimi muuten ihan normaalisti Helsinkiin ja takaisin täältä kaakkoiskulmalta,kun vika oli nollattu.
Alunperin autossa ollut kaasuläppä vaihdettiiin takaisin,
moottorinohjausboxi vaihdettiin uuteen.
Toistaiseksi on toiminut,auto oli pajalla nyt perjantaina.
edit:en tiiä kuvittelenko vaan,mut ihan ku ois laiskemman tuntunen,
jos peli oli chipattu,meniks se nyt siinä lootassa vai?ko?kö?
Toimi muuten ihan normaalisti Helsinkiin ja takaisin täältä kaakkoiskulmalta,kun vika oli nollattu.
Alunperin autossa ollut kaasuläppä vaihdettiiin takaisin,
moottorinohjausboxi vaihdettiin uuteen.
Toistaiseksi on toiminut,auto oli pajalla nyt perjantaina.
edit:en tiiä kuvittelenko vaan,mut ihan ku ois laiskemman tuntunen,
jos peli oli chipattu,meniks se nyt siinä lootassa vai?ko?kö?
Siis jos ECU vaihdettiin uuteen niin kyllä siinä viritykset samalla hävisivät jos noita oli tehty, ellei joku surkea ulkopuolinen huijausviritys autossa ollut. Tai senkin kyllä olisivat korjaamolla keränneet talteen.Kaisa kirjoitti:Vikakoodit oli 2001-004 nyt tällä viimeisimmällä kerralla.
Toimi muuten ihan normaalisti Helsinkiin ja takaisin täältä kaakkoiskulmalta,kun vika oli nollattu.
Alunperin autossa ollut kaasuläppä vaihdettiiin takaisin,
moottorinohjausboxi vaihdettiin uuteen.
Toistaiseksi on toiminut,auto oli pajalla nyt perjantaina.
edit:en tiiä kuvittelenko vaan,mut ihan ku ois laiskemman tuntunen,
jos peli oli chipattu,meniks se nyt siinä lootassa vai?ko?kö?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
JOO ns chippaus on ohjainyksikössä jos sait vanhan yksikön mukaan sen voi imutta sieltä ja siirtää uuteen,muuten täyttyy vain naputeela uusi ohjelma(parametrit) sinne uuten ohjain yksikkönKaisa kirjoitti:Vikakoodit oli 2001-004 nyt tällä viimeisimmällä kerralla.
Toimi muuten ihan normaalisti Helsinkiin ja takaisin täältä kaakkoiskulmalta,kun vika oli nollattu.
Alunperin autossa ollut kaasuläppä vaihdettiiin takaisin,
moottorinohjausboxi vaihdettiin uuteen.
Toistaiseksi on toiminut,auto oli pajalla nyt perjantaina.
edit:en tiiä kuvittelenko vaan,mut ihan ku ois laiskemman tuntunen,
jos peli oli chipattu,meniks se nyt siinä lootassa vai?ko?kö?
