Väyrysen valokytkennöistä
Väyrysen valokytkennöistä
Mistä ihmeestä löytäs väyrysen 200cdi:valojen kytkentäkaavion .
et missä ne releet on ja miten johdot menee ,liittimiä on ainakin ihan tarpeeks !
et missä ne releet on ja miten johdot menee ,liittimiä on ainakin ihan tarpeeks !
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: La 19.07.2008 18:41
- Paikkakunta: Honkajoki
Väyrysestä en tiedä, mutta yleensä nuo palaneen polttimon varoitusvalot toimivat mittaamalla lampulle menevän virran. Jos laitat releen väliin ja käytät alkuperäisiä johtoja releen ohjaukseen todennäköisesti syttyy palaneen polttimon valo, koska releen käämi ottaa todella pienen virran verrattuna polttimoon.
Tämän voi toki ohittaa laittamalla tehovastuksen releen eteen ohjauspuolelle mutta vastus joka kestää 55w on aikas isokokoinen ja kuumenee, joten sekään ei ole välttämättä hyvä ratkaisu.
Joni Tervalahti
Tämän voi toki ohittaa laittamalla tehovastuksen releen eteen ohjauspuolelle mutta vastus joka kestää 55w on aikas isokokoinen ja kuumenee, joten sekään ei ole välttämättä hyvä ratkaisu.
Joni Tervalahti
MB W124 250D -91
Onko tosi, että asensit molemmille puolille oma releen ja siitä huolimatta varoitusvalot palavat? Jos näin on, niin siten systeemin täytyy mitata virrankulutusta ja minä opin uuden asian.
Olisin luullut, että siinä mitatataan jännite-eroa.
Olisin luullut, että siinä mitatataan jännite-eroa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Löytyisikö tuolta?
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1987/
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1987/
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Kyllä ainakin 124ssa mittaa virrankulutusta,aikanaan ku ostin ton farkun,ihmettelin kun herjas takavaloja ja kaikki kuitenki toimi, syynä oli 5w parkkipolttimot kun piti olla 10w.Chili kirjoitti:Onko tosi, että asensit molemmille puolille oma releen ja siitä huolimatta varoitusvalot palavat? Jos näin on, niin siten systeemin täytyy mitata virrankulutusta ja minä opin uuden asian.
Olisin luullut, että siinä mitatataan jännite-eroa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
minä en ole asentanu vielä mitään .
Lähivalojen sulakkeellekin tulee "vain "13,4V niin empä ihmettele yhtään että lampuille tulee vain 12,1.
Kyllä koetaulun alta kuuluu mielestäni releen ääni kun laittaa valot päälle moottorin käydessä mutta silmämääräisesti valot ei kirkastu yhtään .
Onkokaan huomoivaloissa lainkaan alennettu jännite .Just sopivasti loppu yleismittarista patterit.
On tää niin salaperäinen värkki .
Lähivalojen sulakkeellekin tulee "vain "13,4V niin empä ihmettele yhtään että lampuille tulee vain 12,1.
Kyllä koetaulun alta kuuluu mielestäni releen ääni kun laittaa valot päälle moottorin käydessä mutta silmämääräisesti valot ei kirkastu yhtään .
Onkokaan huomoivaloissa lainkaan alennettu jännite .Just sopivasti loppu yleismittarista patterit.
On tää niin salaperäinen värkki .