Jos joku on vaihtanut etupäähän alatukivarren puslat niin mitä ongelmia odotettavissa:
- Oliko pultti ruostunut kiinni puslan sisäholkkiin?
- Millä menetelmällä puslat saa irti tukivarresta?
Esukki
W210 alatukivarren puslat
W210 alatukivarren puslat
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
En ole kysymääsi vaihtanut, mutta satalankkuun kyllä. Käytin yksioikoisesti rälläkkää ja rautasahaa irroittamiseen. Se pultti kannattaa joka tapauksessa uusia.
Vanhat rojut painoin prässillä ulos. Pitää vain varoa, ettei vahingoita peltiosia. Uudet kumit menivät ihan käsin paikalleen kun kastelin saippuavedellä.
Vanhat rojut painoin prässillä ulos. Pitää vain varoa, ettei vahingoita peltiosia. Uudet kumit menivät ihan käsin paikalleen kun kastelin saippuavedellä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Aattelin koettaa irrottaa puslaa ruuvipenkillä tahi pitkällä pultilla puristamalla mutta pitäisi keksiä jostain sopiva holkki johon 60mm halkaisijalla oleva pusla sopii sisään.
Hylsytkin on liian pieniä.
Esukki
Hylsytkin on liian pieniä.
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Vanhat saa helpoiten pois sahaamalla rautasahalla ensin halki, sitten vaan irti ruuvipenkillä puristamalla. Muuten on lujassa saada irti.
Varoituksen sana. Älä prässää etummaista puslaa paikoilleen keskikohdasta painamalla, pusla on öljytäytteinen ja menee rikki murjottaessa.
Mikäli öljyt karkaa pihalle niin pusla on pilalla.
Äläkä osta halvimpia saatavilla olevia, satsaus laadukkaaseen saksalaiseen kannattaa.
Itsekin ostin ensin halvat ja sitten vaihdoin ne hyvät.
Hajalla olevan etupuslan tunnistaa parhaiten siitä, ettei eturenkaita tunnu millään saavan tasapainoon.
Varoituksen sana. Älä prässää etummaista puslaa paikoilleen keskikohdasta painamalla, pusla on öljytäytteinen ja menee rikki murjottaessa.
Mikäli öljyt karkaa pihalle niin pusla on pilalla.
Äläkä osta halvimpia saatavilla olevia, satsaus laadukkaaseen saksalaiseen kannattaa.
Itsekin ostin ensin halvat ja sitten vaihdoin ne hyvät.
Hajalla olevan etupuslan tunnistaa parhaiten siitä, ettei eturenkaita tunnu millään saavan tasapainoon.
Eikös se yksiosainen pusla ole öljytäytteinen ja takimmainen? Ja etupuoleinen tehty kahdesta palasta?
Kuvasta päättelin näin ja muistaakseni niin ne on myös auton alla.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01
Tarkistan huomenna päivänvalossa...
Onkos KL-varaosien Lemförder merkkiset ne hyvät? Ainakin ne on saksalaiset.
Hyvä idea tuo halkisahaaminen, kiitos vain.
Esukki
Kuvasta päättelin näin ja muistaakseni niin ne on myös auton alla.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01
Tarkistan huomenna päivänvalossa...
Onkos KL-varaosien Lemförder merkkiset ne hyvät? Ainakin ne on saksalaiset.
Hyvä idea tuo halkisahaaminen, kiitos vain.
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Oletin että kuvassa on oikea puoli kun kuvan yläreunassa on "R".
Mutta ei kai se sitten olekaan
BTW: Onko alkuperäiset tukivarren pultit tavalliset vai säätöpultit?
Varaosaluettelosta kun löytyy vain 1 tyyppi??
Esukki
Mutta ei kai se sitten olekaan

BTW: Onko alkuperäiset tukivarren pultit tavalliset vai säätöpultit?
Varaosaluettelosta kun löytyy vain 1 tyyppi??
Esukki
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Jommat kummat..esukki kirjoitti:Oletin että kuvassa on oikea puoli kun kuvan yläreunassa on "R".
Mutta ei kai se sitten olekaan![]()
BTW: Onko alkuperäiset tukivarren pultit tavalliset vai säätöpultit?
Varaosaluettelosta kun löytyy vain 1 tyyppi??
Esukki
Kannattaa suosiolla ostaa säädettävät pultit, niin eipä tarvi niitä suuntauksessa alkaa enää vaihtamaan.
Se yksi osainen lähtee helposti prässissä, mutta kaksi osaisen kanssa tein itse niin, että päät pois rälläkällä ja poralla porasin kumit sisältä pois, jonka jälkeen sen uloimman kehän sai hienosti pois.
Kiristäessä muistaa sen, että laskee auton esim. pukkien päälle alatukivarresta tai laittaa renkaan alle hieman korkeamman pölkyn, jolloin saa kiristettyä pultit siihen asentoon, jossa auto on ajettaessakin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible