MB 201 200D kansi tuskaa
MB 201 200D kansi tuskaa
auton hommattuani käynti oli ronksuttavaa ja oli selvää että, kansipahvi vuotaa. otin kannen auki ja kansi meni plaanattavaksi jonka jälkeen kone nippuun tosin vanhoilla kansipulteilla. sama homma jatkui ronksottava käynti siis jatkui. nyt levitin padan uudestaan ja kansi meni koneistamoon jossa vaihdettiin pari venttiiliä kaikki ohjurit ja kolme seetirengasta niin ja tietysti kansitaso oikaistiin. niputin koneen uusilla pulteilla ja tuli sitten vielä uudet nostimetkin. sama vika vaan jatkuu
kylmänä käy nätisti mutta, koneen lämmettyä ronksotus alkaa ja kone hytkyy tyhjäkäynnillä niin että, koko auto heiluu. onko mahdollista että, lohko on kiero tai kansi jostain halki? onko kellään kokemusta moisesta tuskasta

Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
suuttimille ei ole tehty vielä mitään mutta, ovat menossa tarkistukseen heti kun saan taas inspiraatioo. mikä syöttäpumppua voi ruveta vaivaamaan että, alkais tollai käymään? En tiedä onko asia näin mutta, joku joskus maininnu et koneen käydessä kun öljytikun ottaa pois ja siinä näkyy kuplia öljyssä ni kertois vuotavasta kannesta
Ja toinenki juttu siinä on kun aikaisemmin lämmöt pysyi tasan 80 asteessa ajoi miten vaan nyt kun ajaa vaikka ylämäkeen nii lähtee jyrkkään nousuun. ei kuitenkaan keitä. ( uusittu termostaatti ja vesipumppu) ja niitä omituisuuksia on muitakin esim. kun käynnistää kylmän koneen ni ensin käy nätisti muutaman sekunnin ja sit kun ö-paine nousee alkaa yksi pytty katkomaan ja katkomisen yhteydessä tupruttaa sinistä putkesta. lämpimän koneen käynnistyksessä hötkyy ja ronksottaa niin kauan et paine nousee
ja kun kone saavuttaa n. 80 lämmöt ni alkaa ronksumaan ja hötkymään öljynpaine on siinä 1.5-2.0 kiloo. hötkyy pahemmin jos paine on 1.5. rupee olemaan konstit lopussa ja inspiraatio

Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
en tiedä onko kantta koeponnistettu. kyllä paisarissa pieni paine on ja välillä tuppaa jopa lämppärin kennosta vedet sisään. Joka kerta kun olen kannen irroittanut tai laskenut vedet pois syylarista on veden mukana tullut nokea
tarkastelin kantta plaanauksen jälkeen mutta, halkeamia ei silmämääräisesti näkynyt missään. mistä ne yleensä halkeavat?

Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
taitaa olla viisaampi hommata toinen kansi jostain. koneistaja sanoi kannen olleen paljon kierossa ja kyseli että, kuin pahasti mese oli keittänyt?? ei toi mulla oo ikinä keittänyt.
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
niin ja tänään huomasin semmosen että, kolmospytyn kammion välistä tulee hieman valkoista/ harmaata savua. taitaa olla kammiokin jääny "löysälle"
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
se kansi kait useimmin halkee venttiilien välistä. siis siitä vennttililautasten välistä. mutta kyllähän ne voi haljeta muualtakin, vaikka jostakin esikammion alueelta, taikka sit jostain kanavasta. sillonhan sitä ei oikeen ees nää.
aika pahalta kuulostaa kyllä. muitelisin, että uuden kannen saa 700eurolla ilman mitaan osia, pelkkä raaka kansi. mut kannattaa kysellä purkaamoilta, tms. foorumiltakin vois löytyä joltakin. taikka etsiä niitä halkeemia ja koittaa pstyykö ne hitsaan.
aika pahalta kuulostaa kyllä. muitelisin, että uuden kannen saa 700eurolla ilman mitaan osia, pelkkä raaka kansi. mut kannattaa kysellä purkaamoilta, tms. foorumiltakin vois löytyä joltakin. taikka etsiä niitä halkeemia ja koittaa pstyykö ne hitsaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kokeile nyt kuitenkin vielä ensin vaihtaa tuo hydraulinen ketjunkiristin, tuo se vois olla jos kylmänä kerran pelaa hyvin ja kuumana oireilee.
En jaksa uskoa että olis enää kansivika. Toinen mahdollinen vois olla ruiskutuspumpun laakeri tai paineventtiili.
Omassa kutoskoneessa on just samaa vikaa mutten ole jaksanut sille vielä tehdä mitään, mutta aion kokeilla ensin tuota ketjunkiristäjää vaihtaa uuteen.
En jaksa uskoa että olis enää kansivika. Toinen mahdollinen vois olla ruiskutuspumpun laakeri tai paineventtiili.
Omassa kutoskoneessa on just samaa vikaa mutten ole jaksanut sille vielä tehdä mitään, mutta aion kokeilla ensin tuota ketjunkiristäjää vaihtaa uuteen.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
säklätys
mulla oli 124 200d.useimmat ns.asiantuntiat sanoi että säklättys kuuluu nostajista mutta EI ..käytin ylivieskassa pumppuhuollossa ja vika jäi sille reissulle.ei kuulemma saa polttoainetta pikkukierroksilla..
ja muuten aivan eri auto sen käsittelyn jälkeen..
ja muuten aivan eri auto sen käsittelyn jälkeen..
Lämpöjen vaeltelu kyllä vois johtua kannen halkeamasta mutta myös itse anturista ja johtojen liitoksista. Toi on sinällään ihan normaalia että nousee lämpö kun ajaa jyrkkään ylämäkeen. Ainakin oma 200D tekee just noin.Kaukkis kirjoitti:vaikuttaako tollanen pumppuvika noihin lämpöjen seilailuun?
siis on se varmaan normaalia jos lämmöt pikkusen nousee kun konetta rasittaa enemmän mutta, mulla noi lämmöt on nätillä ajolla 80 ja esim rajumpi kiihdytys nostaa heti sinne 100 paikkeille. tänään kun autoa tutkittiin niin näytti siltä kun olis tullu putkesta hieman valkoistakin savua, mikä viittaa selkeesti kansivikaan. ensi viikolla levitän myllyn jälleenkerran 

Mercedes Benz E200 cdi
Risto V kirjoitti:Eikä 200d kannesta kannata noin paljoa maksaa ostaa kokonaan uuden tekniikan jostain romikselta sen saa jo 800esitte tarvii vaan toivoa että se toimii
veit jalat suustani

Mercedes Benz E200 cdi
Olen tämän jo kerran tänne kirjoittanut mutta uusitaan nyt eli meidän -84 w201 200d alkoi naputtamaan ja pöläyttelemään savumerkkejä. No appiukko noita työkseen korjaa niin sanoi vaan että tuossa 4-pyttysessä ainakin on ollut kansipahvivikaa jolloin koneen etupäässä oleva öljykanava alkaa vuotamaan 1-pyttyyn ja paineet menee öljykanavaan nostajille josta naputus.
Mesestä avattiin kansi ja tiiviste oli just näin tehnyt. Kansi koepainettiin, koneistettiin (uudet ohjurit ym) ja nippuun uusilla kansipulteilla.
Samaan pakettiin uusittiin suuttimet, nostimet ja moniurahihna + kiristin.
Jokainen arvaa loppusumman mutta nyt on pari vuotta toiminut moitteetta.
Kannattaa tarkistaa myös jäähdyttimen kunto, jos tukossa / loppu niin vois vaikuttaa tuohon lämpöjen seilaamiseen. Tarkista myös termostaatti.
Jäähdytin ei välttämättä ole ok päällepäin, isän pakusta (210) kun se avattiin niin muutama vesikanava oli auki reunoista, kaikki keskimmäiset oli muurautuneet umpeen. Päällepäin oli kuin uusi.
Mesestä avattiin kansi ja tiiviste oli just näin tehnyt. Kansi koepainettiin, koneistettiin (uudet ohjurit ym) ja nippuun uusilla kansipulteilla.
Samaan pakettiin uusittiin suuttimet, nostimet ja moniurahihna + kiristin.
Jokainen arvaa loppusumman mutta nyt on pari vuotta toiminut moitteetta.
Kannattaa tarkistaa myös jäähdyttimen kunto, jos tukossa / loppu niin vois vaikuttaa tuohon lämpöjen seilaamiseen. Tarkista myös termostaatti.
Jäähdytin ei välttämättä ole ok päällepäin, isän pakusta (210) kun se avattiin niin muutama vesikanava oli auki reunoista, kaikki keskimmäiset oli muurautuneet umpeen. Päällepäin oli kuin uusi.
vw golf variant -97,vw vento -96.
toi lämpöjen seikkailu alkoi yhtäkkiä joten en oikeen syylari vikaan jaksa uskoa. ja mitä noihin kiristimiin tulee ni olen uusinut ne kun vanhat oli sikana kuluneet. alipainepumpun olen tarkastanut ja oli kunnossa. ilmoittelen kyllä sit täällä kun vika löytyy. vien kannen ponnattavaksi heti kun saan sen taa pöydälle
Mercedes Benz E200 cdi
Naapuri tais hiljattain ostella kolme konetta ennen kuin löysi ehjän kannen, tosin koneiden hintakaan ei ollut sieltä kalleimmasta päästä.Kaukkis kirjoitti:Risto V kirjoitti:Eikä 200d kannesta kannata noin paljoa maksaa ostaa kokonaan uuden tekniikan jostain romikselta sen saa jo 800esitte tarvii vaan toivoa että se toimii
veit jalat suustanikoneita tyrkytetään kyl halvemmallakin mut ei niistä tiedä kauanko toimaa ja paljon on menty. kävin kattomassa muutamaa ehdokasta ja molemmissa öljyvuoto kannen etupäässä eli onkohan tiiviste jo menoillaan