MB 201 200D kansi tuskaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

MB 201 200D kansi tuskaa

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

auton hommattuani käynti oli ronksuttavaa ja oli selvää että, kansipahvi vuotaa. otin kannen auki ja kansi meni plaanattavaksi jonka jälkeen kone nippuun tosin vanhoilla kansipulteilla. sama homma jatkui ronksottava käynti siis jatkui. nyt levitin padan uudestaan ja kansi meni koneistamoon jossa vaihdettiin pari venttiiliä kaikki ohjurit ja kolme seetirengasta niin ja tietysti kansitaso oikaistiin. niputin koneen uusilla pulteilla ja tuli sitten vielä uudet nostimetkin. sama vika vaan jatkuu :shock: kylmänä käy nätisti mutta, koneen lämmettyä ronksotus alkaa ja kone hytkyy tyhjäkäynnillä niin että, koko auto heiluu. onko mahdollista että, lohko on kiero tai kansi jostain halki? onko kellään kokemusta moisesta tuskasta
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ja suutinvian mahdollisuus on eliminoitu??
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joksa67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 05.12.2007 19:12
Paikkakunta: Raahe

201

Viesti Kirjoittaja joksa67 »

oisko syöttöpumppu finaalissa tai ventiilinnostajat...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mistä epäily kansivikaan? tuskin enään ainakaan kansivika, jollei oo halki. luulis vian olevan jo jossain muualla, kun kannessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

suuttimille ei ole tehty vielä mitään mutta, ovat menossa tarkistukseen heti kun saan taas inspiraatioo. mikä syöttäpumppua voi ruveta vaivaamaan että, alkais tollai käymään? En tiedä onko asia näin mutta, joku joskus maininnu et koneen käydessä kun öljytikun ottaa pois ja siinä näkyy kuplia öljyssä ni kertois vuotavasta kannesta :?: Ja toinenki juttu siinä on kun aikaisemmin lämmöt pysyi tasan 80 asteessa ajoi miten vaan nyt kun ajaa vaikka ylämäkeen nii lähtee jyrkkään nousuun. ei kuitenkaan keitä. ( uusittu termostaatti ja vesipumppu) ja niitä omituisuuksia on muitakin esim. kun käynnistää kylmän koneen ni ensin käy nätisti muutaman sekunnin ja sit kun ö-paine nousee alkaa yksi pytty katkomaan ja katkomisen yhteydessä tupruttaa sinistä putkesta. lämpimän koneen käynnistyksessä hötkyy ja ronksottaa niin kauan et paine nousee :?: :?: ja kun kone saavuttaa n. 80 lämmöt ni alkaa ronksumaan ja hötkymään öljynpaine on siinä 1.5-2.0 kiloo. hötkyy pahemmin jos paine on 1.5. rupee olemaan konstit lopussa ja inspiraatio
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

taitaa olla kansi halki! liekkö tarkistettu koneistuksen yhteydessä?
eikös näitä kutosen kansia hitsattukin joten onnistunee tuo 200D:kin
tekeekö paineita paisuntasäiliöön?
ML W164
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

en tiedä onko kantta koeponnistettu. kyllä paisarissa pieni paine on ja välillä tuppaa jopa lämppärin kennosta vedet sisään. Joka kerta kun olen kannen irroittanut tai laskenut vedet pois syylarista on veden mukana tullut nokea :!: tarkastelin kantta plaanauksen jälkeen mutta, halkeamia ei silmämääräisesti näkynyt missään. mistä ne yleensä halkeavat?
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

aika satavarmalta kuulostais että kansi halki!
sitä en mene sanomaan mistä mersun kannet halkeaa,mutta joskun japsien kansissa tosi vaikea huomata ilman koeponnistusta esim.nissanin 2,5D:ssä
voisikohan sitten olla haljennut esikammion puolelta ettei näy ulospäin :?
ML W164
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

taitaa olla viisaampi hommata toinen kansi jostain. koneistaja sanoi kannen olleen paljon kierossa ja kyseli että, kuin pahasti mese oli keittänyt?? ei toi mulla oo ikinä keittänyt.
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

niin ja tänään huomasin semmosen että, kolmospytyn kammion välistä tulee hieman valkoista/ harmaata savua. taitaa olla kammiokin jääny "löysälle"
Viimeksi muokannut Kaukkis, La 15.12.2007 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes Benz E200 cdi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

se kansi kait useimmin halkee venttiilien välistä. siis siitä vennttililautasten välistä. mutta kyllähän ne voi haljeta muualtakin, vaikka jostakin esikammion alueelta, taikka sit jostain kanavasta. sillonhan sitä ei oikeen ees nää.

aika pahalta kuulostaa kyllä. muitelisin, että uuden kannen saa 700eurolla ilman mitaan osia, pelkkä raaka kansi. mut kannattaa kysellä purkaamoilta, tms. foorumiltakin vois löytyä joltakin. taikka etsiä niitä halkeemia ja koittaa pstyykö ne hitsaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Eikä 200d kannesta kannata noin paljoa maksaa ostaa kokonaan uuden tekniikan jostain romikselta sen saa jo 800e :roll: sitte tarvii vaan toivoa että se toimii :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kokeile nyt kuitenkin vielä ensin vaihtaa tuo hydraulinen ketjunkiristin, tuo se vois olla jos kylmänä kerran pelaa hyvin ja kuumana oireilee.

En jaksa uskoa että olis enää kansivika. Toinen mahdollinen vois olla ruiskutuspumpun laakeri tai paineventtiili.

Omassa kutoskoneessa on just samaa vikaa mutten ole jaksanut sille vielä tehdä mitään, mutta aion kokeilla ensin tuota ketjunkiristäjää vaihtaa uuteen.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
joksa67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 05.12.2007 19:12
Paikkakunta: Raahe

säklätys

Viesti Kirjoittaja joksa67 »

mulla oli 124 200d.useimmat ns.asiantuntiat sanoi että säklättys kuuluu nostajista mutta EI ..käytin ylivieskassa pumppuhuollossa ja vika jäi sille reissulle.ei kuulemma saa polttoainetta pikkukierroksilla..
ja muuten aivan eri auto sen käsittelyn jälkeen..
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

vaikuttaako tollanen pumppuvika noihin lämpöjen seilailuun?
Mercedes Benz E200 cdi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kaukkis kirjoitti:vaikuttaako tollanen pumppuvika noihin lämpöjen seilailuun?
Lämpöjen vaeltelu kyllä vois johtua kannen halkeamasta mutta myös itse anturista ja johtojen liitoksista. Toi on sinällään ihan normaalia että nousee lämpö kun ajaa jyrkkään ylämäkeen. Ainakin oma 200D tekee just noin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

siis on se varmaan normaalia jos lämmöt pikkusen nousee kun konetta rasittaa enemmän mutta, mulla noi lämmöt on nätillä ajolla 80 ja esim rajumpi kiihdytys nostaa heti sinne 100 paikkeille. tänään kun autoa tutkittiin niin näytti siltä kun olis tullu putkesta hieman valkoistakin savua, mikä viittaa selkeesti kansivikaan. ensi viikolla levitän myllyn jälleenkerran :cry:
Mercedes Benz E200 cdi
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

Risto V kirjoitti:Eikä 200d kannesta kannata noin paljoa maksaa ostaa kokonaan uuden tekniikan jostain romikselta sen saa jo 800e :roll: sitte tarvii vaan toivoa että se toimii :lol:



veit jalat suustani :) koneita tyrkytetään kyl halvemmallakin mut ei niistä tiedä kauanko toimaa ja paljon on menty. kävin kattomassa muutamaa ehdokasta ja molemmissa öljyvuoto kannen etupäässä eli onkohan tiiviste jo menoillaan
Mercedes Benz E200 cdi
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Olen tämän jo kerran tänne kirjoittanut mutta uusitaan nyt eli meidän -84 w201 200d alkoi naputtamaan ja pöläyttelemään savumerkkejä. No appiukko noita työkseen korjaa niin sanoi vaan että tuossa 4-pyttysessä ainakin on ollut kansipahvivikaa jolloin koneen etupäässä oleva öljykanava alkaa vuotamaan 1-pyttyyn ja paineet menee öljykanavaan nostajille josta naputus.
Mesestä avattiin kansi ja tiiviste oli just näin tehnyt. Kansi koepainettiin, koneistettiin (uudet ohjurit ym) ja nippuun uusilla kansipulteilla.
Samaan pakettiin uusittiin suuttimet, nostimet ja moniurahihna + kiristin.
Jokainen arvaa loppusumman mutta nyt on pari vuotta toiminut moitteetta.

Kannattaa tarkistaa myös jäähdyttimen kunto, jos tukossa / loppu niin vois vaikuttaa tuohon lämpöjen seilaamiseen. Tarkista myös termostaatti.
Jäähdytin ei välttämättä ole ok päällepäin, isän pakusta (210) kun se avattiin niin muutama vesikanava oli auki reunoista, kaikki keskimmäiset oli muurautuneet umpeen. Päällepäin oli kuin uusi.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

toi lämpöjen seikkailu alkoi yhtäkkiä joten en oikeen syylari vikaan jaksa uskoa. ja mitä noihin kiristimiin tulee ni olen uusinut ne kun vanhat oli sikana kuluneet. alipainepumpun olen tarkastanut ja oli kunnossa. ilmoittelen kyllä sit täällä kun vika löytyy. vien kannen ponnattavaksi heti kun saan sen taa pöydälle
Mercedes Benz E200 cdi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kaukkis kirjoitti:
Risto V kirjoitti:Eikä 200d kannesta kannata noin paljoa maksaa ostaa kokonaan uuden tekniikan jostain romikselta sen saa jo 800e :roll: sitte tarvii vaan toivoa että se toimii :lol:



veit jalat suustani :) koneita tyrkytetään kyl halvemmallakin mut ei niistä tiedä kauanko toimaa ja paljon on menty. kävin kattomassa muutamaa ehdokasta ja molemmissa öljyvuoto kannen etupäässä eli onkohan tiiviste jo menoillaan
Naapuri tais hiljattain ostella kolme konetta ennen kuin löysi ehjän kannen, tosin koneiden hintakaan ei ollut sieltä kalleimmasta päästä.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
lanteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 20.10.2007 07:59
Paikkakunta: leppävirta

Viesti Kirjoittaja lanteri »

kuulostaa samaltavialta kun mulla oli eli mulla oli pumpun taka iskut löysällä kiristin niitä niin vika korjaantu :twisted:
Kaukkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 15.06.2007 23:30
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kaukkis »

vika korjattu! jätti vielä nimensäkin luovariin :D jaa niin ja pihaan tuli W124 300D automaatti vm.92 on se herkku ton pikku mesen jälkeen
Mercedes Benz E200 cdi
Avatar
Villy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 05.11.2008 11:31

Viesti Kirjoittaja Villy »

Kaukkis kirjoitti:vika korjattu! jätti vielä nimensäkin luovariin :D jaa niin ja pihaan tuli W124 300D automaatti vm.92 on se herkku ton pikku mesen jälkeen


Onnea vaan! Ja jatkossa toivon mukaan kestävämpiä kansia :lol:
Vastaa Viestiin