lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät
lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät
eli tälläistä mietin kun on tuo talous rajoitteena et minkähän kokoiselle turbolle tuo vakiopumppu piisaa jos säädättäisi sen itsellä kun ei oikeen tuosta puolesta käsitystä nin josko joku minua hiukan valaisisi et mitä nuo siipikoot ja a/r jutut oikeen on? ja mitkä vaikuttaa mihinkäkin!
eli jos tuo tehohaave olisi yli 200hv niin onko teoriassa toimivaa kokoonpanoa saatavilla ilman et tarvii pumppuu tapittaa ja laatikko vahvistaa koska siinä kohtaa tehän sit superi tai ajetaan orkkiksena.
ja autohan on tuo mikä avattaressa on eli 300tdt 24v varustettu cuulerilla ja 3"rännillä?? kiitosta vaan kaikille vastanneille
eli jos tuo tehohaave olisi yli 200hv niin onko teoriassa toimivaa kokoonpanoa saatavilla ilman et tarvii pumppuu tapittaa ja laatikko vahvistaa koska siinä kohtaa tehän sit superi tai ajetaan orkkiksena.
ja autohan on tuo mikä avattaressa on eli 300tdt 24v varustettu cuulerilla ja 3"rännillä?? kiitosta vaan kaikille vastanneille
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät
Eikös to ole 6-millin tapeilla, riittää n. 240 kait, vakio turbo jää varmaan pieneks...nasu kirjoitti:eli tälläistä mietin kun on tuo talous rajoitteena et minkähän kokoiselle turbolle tuo vakiopumppu piisaa jos säädättäisi sen itsellä kun ei oikeen tuosta puolesta käsitystä nin josko joku minua hiukan valaisisi et mitä nuo siipikoot ja a/r jutut oikeen on? ja mitkä vaikuttaa mihinkäkin!
eli jos tuo tehohaave olisi yli 200hv niin onko teoriassa toimivaa kokoonpanoa saatavilla ilman et tarvii pumppuu tapittaa ja laatikko vahvistaa koska siinä kohtaa tehän sit superi tai ajetaan orkkiksena.
ja autohan on tuo mikä avattaressa on eli 300tdt 24v varustettu cuulerilla ja 3"rännillä?? kiitosta vaan kaikille vastanneille
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Juu...
6mm tapit JOS on 606 turbon oma sähköinen pumppu. Sieltä varmaan löytyy mekaaninen pumppu jossa 5,5mm tapit.
Siitä mekaanisesta saa noin 180hv kun kaikki osuu kohdalleen.
Vakio turbo huutaa hoosiannaa jo tuossa vaiheessa.
Laatikko kyllä säätämällä kestää sen mitä vakiopumpusta saa säätämällä irti.
EDIT: ainniin joo.. siinä on vissiin OM606 24v:n vakioturbo?
Sillä kyllä irtoaa yli 200hv. Toki pumppu pitää varmaan päivittää.
6mm tapit JOS on 606 turbon oma sähköinen pumppu. Sieltä varmaan löytyy mekaaninen pumppu jossa 5,5mm tapit.

Siitä mekaanisesta saa noin 180hv kun kaikki osuu kohdalleen.
Vakio turbo huutaa hoosiannaa jo tuossa vaiheessa.
Laatikko kyllä säätämällä kestää sen mitä vakiopumpusta saa säätämällä irti.
EDIT: ainniin joo.. siinä on vissiin OM606 24v:n vakioturbo?
Sillä kyllä irtoaa yli 200hv. Toki pumppu pitää varmaan päivittää.
taitaa olla se 603 pumppu eli tarvis kai sit tapittaa
mikähän tuo vakio turbo on ja oiskos tuolta tuo kkk27 joku passeli lihttp://www.proturbo.fi/index_fin.htm kun jotain noista arvoista ymmärtäisi
ja sit se et jos tehot ois 250-350 välissä niin kuinkas usein tuo pannu on sit levällää??hilfe 



EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
de bassade bra kunhan vaan löytyy aikaa huomis iltana voisi olla??Bomber4 kirjoitti:Luulis että siinä olisi orggis pumppu paikallaan, siis 606:sen. Kurvaappa Shellin baarille niin nostetaan siitä "huudi" ylös ja tutkitaanEntäs ahdin ? onko 606:sen vai joku ihan muu ? Voitais siitä tehdä vaikka retki Turbo-eemelin "pajalle".
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät. 

W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Mistähän tuohon varmuus? Alkup. Turbokoneena myytiin enkä kyllä epäile.Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät.
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
Juu vaparissa on 5.5mm tapit.Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät.
Varmuuden asiaan saa kun katsoo konetta. Meneekö koneeseen kaasuvaijeri? Ja vivustot imusarjan alla?
Ei näy VIN koodilla koska auto on alunperin ollut 12 venttiilisellä koneella.väsy kirjoitti:VIN kooderillahan tuon kait näkis et onko se tehtaalta lähtiesä ollu turbomylly.. Ei se nykykokoonpanosta kerro, mut jos kerran alkuperäsenä turbona myyty niin näkis ainaki et onko viilattu linssiin..
Jos se turpona on myyty niin onhan se tieten todennäköistä jotta se myös on alkup. turpo.

W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Juuri tämän kokoonpanon arvailun takia olisin halukas kurkkaamaan pellin alle. Nasu, huomenna kyllä käy ehtoolla. T-E vaan ei ole "pajalla" enää ehtoolla. Voithan tietysti soittaa sinne ja sopia itse --> http://www.lds-turbo.com/
Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta. 

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Mutta oliko tuo 24 valve orkkis turpo vai vapari, sitähän me tuossa ihmeteltiin ?kekka kirjoitti:Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta.

Vaan taisi mennä sivuraiteille koko keskustelu tässä, kestäähän se vaparikonekkin tuon 200hv jos on kunnossa. Ei muuta kuin pumppu täysille säätöön, ei välttämättä tule sitä 200 heppaa mutta varmasti takapuolen alla miellyttää


W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
joo eli tässä sitä lähinnä mietiskelin et tuossa 606han jo lähdössä enempi ku 603 ja jos 603 saa pumppuu rukkaamalla n sen 180-200 eli silloin sieltä kait jo kaikki otettu??? eli riittääkö tuo pumppu ilman tapitusta missään olosuhteissa yli 200Malm kirjoitti:Mutta oliko tuo 24 valve orkkis turpo vai vapari, sitähän me tuossa ihmeteltiin ?kekka kirjoitti:Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta.
Vaan taisi mennä sivuraiteille koko keskustelu tässä, kestäähän se vaparikonekkin tuon 200hv jos on kunnossa. Ei muuta kuin pumppu täysille säätöön, ei välttämättä tule sitä 200 heppaa mutta varmasti takapuolen alla miellyttää![]()

EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
Riittää niillä miehillä joilla 200D:kin kulkee 5:llä litralla ellei jopa alle, mutta meillä tavallisilla kuolevaisilla ei taida riittää.nasu kirjoitti: joo eli tässä sitä lähinnä mietiskelin et tuossa 606han jo lähdössä enempi ku 603 ja jos 603 saa pumppuu rukkaamalla n sen 180-200 eli silloin sieltä kait jo kaikki otettu??? eli riittääkö tuo pumppu ilman tapitusta missään olosuhteissa yli 200

W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Jos se on orkkis turbo, niin koneen tyyppi on 606.962nasu kirjoitti:Mistähän tuohon varmuus? Alkup. Turbokoneena myytiin enkä kyllä epäile.Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät.
606.910 on W124 vapari ja 606.912 on W210 vapari, numerothan näkyy
lohkon tasossa jakopään lähellä.
juu samanlaisena kun sieltä hakenut mutmut... jotenkin se on laiskistunutjoonais kirjoitti:Nasulla moottori on väyrysestä alkuperäinen turbokone ja pumppu Om603 turbo joka on säädetty ppd:llä täysille vakio elementeillä.
Jos on samalla kokoonpanolla millä meiltä lähti



eikä sillä silti kaikkien jaloissa tarvi olla mut jos hiukka sais lisää

EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa