lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät

Viesti Kirjoittaja nasu »

eli tälläistä mietin kun on tuo talous rajoitteena et minkähän kokoiselle turbolle tuo vakiopumppu piisaa jos säädättäisi sen itsellä kun ei oikeen tuosta puolesta käsitystä nin josko joku minua hiukan valaisisi et mitä nuo siipikoot ja a/r jutut oikeen on? ja mitkä vaikuttaa mihinkäkin!

eli jos tuo tehohaave olisi yli 200hv niin onko teoriassa toimivaa kokoonpanoa saatavilla ilman et tarvii pumppuu tapittaa ja laatikko vahvistaa koska siinä kohtaa tehän sit superi tai ajetaan orkkiksena.

ja autohan on tuo mikä avattaressa on eli 300tdt 24v varustettu cuulerilla ja 3"rännillä?? kiitosta vaan kaikille vastanneille
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: lisäpotkua onnistuuko??turbotietäjät

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

nasu kirjoitti:eli tälläistä mietin kun on tuo talous rajoitteena et minkähän kokoiselle turbolle tuo vakiopumppu piisaa jos säädättäisi sen itsellä kun ei oikeen tuosta puolesta käsitystä nin josko joku minua hiukan valaisisi et mitä nuo siipikoot ja a/r jutut oikeen on? ja mitkä vaikuttaa mihinkäkin!

eli jos tuo tehohaave olisi yli 200hv niin onko teoriassa toimivaa kokoonpanoa saatavilla ilman et tarvii pumppuu tapittaa ja laatikko vahvistaa koska siinä kohtaa tehän sit superi tai ajetaan orkkiksena.

ja autohan on tuo mikä avattaressa on eli 300tdt 24v varustettu cuulerilla ja 3"rännillä?? kiitosta vaan kaikille vastanneille
Eikös to ole 6-millin tapeilla, riittää n. 240 kait, vakio turbo jää varmaan pieneks...
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu...
6mm tapit JOS on 606 turbon oma sähköinen pumppu. Sieltä varmaan löytyy mekaaninen pumppu jossa 5,5mm tapit. :D

Siitä mekaanisesta saa noin 180hv kun kaikki osuu kohdalleen.
Vakio turbo huutaa hoosiannaa jo tuossa vaiheessa.
Laatikko kyllä säätämällä kestää sen mitä vakiopumpusta saa säätämällä irti.

EDIT: ainniin joo.. siinä on vissiin OM606 24v:n vakioturbo?
Sillä kyllä irtoaa yli 200hv. Toki pumppu pitää varmaan päivittää.
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

taitaa olla se 603 pumppu eli tarvis kai sit tapittaa :evil: mikähän tuo vakio turbo on ja oiskos tuolta tuo kkk27 joku passeli lihttp://www.proturbo.fi/index_fin.htm kun jotain noista arvoista ymmärtäisi :roll: ja sit se et jos tehot ois 250-350 välissä niin kuinkas usein tuo pannu on sit levällää??hilfe :D
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Puhuikkos sää Nasu et sulla on siellä väykyn 24v motti ?
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

Bomber4 kirjoitti:Puhuikkos sää Nasu et sulla on siellä väykyn 24v motti ?
jep :wink:
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Luulis että siinä olisi orggis pumppu paikallaan, siis 606:sen. Kurvaappa Shellin baarille niin nostetaan siitä "huudi" ylös ja tutkitaan :) Entäs ahdin ? onko 606:sen vai joku ihan muu ? Voitais siitä tehdä vaikka retki Turbo-eemelin "pajalle".
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

Bomber4 kirjoitti:Luulis että siinä olisi orggis pumppu paikallaan, siis 606:sen. Kurvaappa Shellin baarille niin nostetaan siitä "huudi" ylös ja tutkitaan :) Entäs ahdin ? onko 606:sen vai joku ihan muu ? Voitais siitä tehdä vaikka retki Turbo-eemelin "pajalle".
de bassade bra kunhan vaan löytyy aikaa huomis iltana voisi olla??
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bomber4 kirjoitti:Luulis että siinä olisi orggis pumppu paikallaan, siis 606:sen.
Oiskohan...

Epäilen että tuskin on laitettu väyrysen sähköistä moottorin ohjausta. :D
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät. ;)
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät. ;)
Mistähän tuohon varmuus? Alkup. Turbokoneena myytiin enkä kyllä epäile.
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät. ;)
Juu vaparissa on 5.5mm tapit.
Varmuuden asiaan saa kun katsoo konetta. Meneekö koneeseen kaasuvaijeri? Ja vivustot imusarjan alla?
väsy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 01.10.2008 23:59
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja väsy »

VIN kooderillahan tuon kait näkis et onko se tehtaalta lähtiesä ollu turbomylly.. Ei se nykykokoonpanosta kerro, mut jos kerran alkuperäsenä turbona myyty niin näkis ainaki et onko viilattu linssiin..
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

väsy kirjoitti:VIN kooderillahan tuon kait näkis et onko se tehtaalta lähtiesä ollu turbomylly.. Ei se nykykokoonpanosta kerro, mut jos kerran alkuperäsenä turbona myyty niin näkis ainaki et onko viilattu linssiin..
Ei näy VIN koodilla koska auto on alunperin ollut 12 venttiilisellä koneella.

Jos se turpona on myyty niin onhan se tieten todennäköistä jotta se myös on alkup. turpo. ;)
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Juuri tämän kokoonpanon arvailun takia olisin halukas kurkkaamaan pellin alle. Nasu, huomenna kyllä käy ehtoolla. T-E vaan ei ole "pajalla" enää ehtoolla. Voithan tietysti soittaa sinne ja sopia itse --> http://www.lds-turbo.com/
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta. :lol:
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

kekka kirjoitti:Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta. :lol:
Mutta oliko tuo 24 valve orkkis turpo vai vapari, sitähän me tuossa ihmeteltiin ? :D

Vaan taisi mennä sivuraiteille koko keskustelu tässä, kestäähän se vaparikonekkin tuon 200hv jos on kunnossa. Ei muuta kuin pumppu täysille säätöön, ei välttämättä tule sitä 200 heppaa mutta varmasti takapuolen alla miellyttää :D :lol:
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

Malm kirjoitti:
kekka kirjoitti:Ei tartte kurkata pellin alle. Auto on alunperin orggis 300 turbo, johon vaihdettu 24 valve moottori. Pumppu on 603:n orggis ja ahdin on 24 venttiilisestä. Kuulerin on raatikaisen tekele. Laatikko on 722.3. Mutta voi sinne tietysti kurkata jos tykkää...tosin ei mersujen konepeltejä voi nostella kuin tiloissa jotka on suljettu ulkopuolisilta jotta ei aiheuta muissa autoilijoissa liikaa hyvän olon tunnetta. :lol:
Mutta oliko tuo 24 valve orkkis turpo vai vapari, sitähän me tuossa ihmeteltiin ? :D

Vaan taisi mennä sivuraiteille koko keskustelu tässä, kestäähän se vaparikonekkin tuon 200hv jos on kunnossa. Ei muuta kuin pumppu täysille säätöön, ei välttämättä tule sitä 200 heppaa mutta varmasti takapuolen alla miellyttää :D :lol:
joo eli tässä sitä lähinnä mietiskelin et tuossa 606han jo lähdössä enempi ku 603 ja jos 603 saa pumppuu rukkaamalla n sen 180-200 eli silloin sieltä kait jo kaikki otettu??? eli riittääkö tuo pumppu ilman tapitusta missään olosuhteissa yli 200 :roll:
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

nasu kirjoitti: joo eli tässä sitä lähinnä mietiskelin et tuossa 606han jo lähdössä enempi ku 603 ja jos 603 saa pumppuu rukkaamalla n sen 180-200 eli silloin sieltä kait jo kaikki otettu??? eli riittääkö tuo pumppu ilman tapitusta missään olosuhteissa yli 200 :roll:
Riittää niillä miehillä joilla 200D:kin kulkee 5:llä litralla ellei jopa alle, mutta meillä tavallisilla kuolevaisilla ei taida riittää. :lol:
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Riittää kyllä..ihan 603:kin..
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

MeSee kirjoitti:Riittää kyllä..ihan 603:kin..
Millasella kokoonpanolla menee 603nen vakiotapeilla yli 200hv?
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Itsellä vakioahdin ja cooleri..

Joskaan kauaa ei ollu tällä kokoonpanolla..

Pakopaineita en edes halua tietää :shock:
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
euro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 29.11.2008 11:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja euro »

nasu kirjoitti:
Malm kirjoitti:Onkohan se alkuperäinen 24v turpokone vai vapari johon on turpon hilut laitettu kiinni ? Jos vaparikone niin silloinhan siellä voi olla alkuperäinen W124 OM606 mekaaninen syöttöpumppu, mutta en tiiä onko siinä 6mm elementit ? Taitaa olla pienemmät. ;)
Mistähän tuohon varmuus? Alkup. Turbokoneena myytiin enkä kyllä epäile.
Jos se on orkkis turbo, niin koneen tyyppi on 606.962

606.910 on W124 vapari ja 606.912 on W210 vapari, numerothan näkyy
lohkon tasossa jakopään lähellä.
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja joonais »

Nasulla moottori on väyrysestä alkuperäinen turbokone ja pumppu Om603 turbo joka on säädetty ppd:llä täysille vakio elementeillä.
Jos on samalla kokoonpanolla millä meiltä lähti
BMW E60 530D
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

joonais kirjoitti:Nasulla moottori on väyrysestä alkuperäinen turbokone ja pumppu Om603 turbo joka on säädetty ppd:llä täysille vakio elementeillä.
Jos on samalla kokoonpanolla millä meiltä lähti
juu samanlaisena kun sieltä hakenut mutmut... jotenkin se on laiskistunut :roll: lieko persiistä tunto kadonnut :oops: :oops: mut erikois hyvä kärry ollut kyllä ei sovi moitti mitää vikaa oo ollu.

eikä sillä silti kaikkien jaloissa tarvi olla mut jos hiukka sais lisää 8)
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

ruotsin maalta kuultua että niiden suosiossa on nää "isot" diesel koneet ku ne vaihtelee niihin kuorma-auton turboja yms... 290td:stä revitty yli 400heppaa ulos :D
Murisee
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Josse tuo nasun auto on samoilla sääjöillä kun aikasemmin toholammilla, niin pelekästään ku laitat sen hukkaportin toimimaan viisaammin niin tuntuu jo palijon paremmalta. :lol:
Vai laittokos pojat sitä paremmas lampilla?
Avatar
nasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ma 17.03.2008 11:33
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja nasu »

se on sinetöity keltaisella lakalla :lol:
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......

w124 300tdt -91
Avatar
joonais
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:56
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja joonais »

Se kello on Holset HX40 varren välissä on jousia jolla ahtopaineita on rajotettu kellon voi irrottaa turposta ja poistaa ne jouset sieltä välistä niin sinetit ei häviä.

Mutta ei taida turbo kestää jos ne jouset poistaa.
BMW E60 530D
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mutta nuo asetukset ku siinä on, niin mun muistikuvan mukkaan tuntus siltä että tuo GT37 herää om617ssa vähä paremmin. :lol:
Vastaa Viestiin