E:ja minkälaista haittaa on ajella ne piuhat irti?
Lambda?
Lambda?
Moro,on tossa 2.3 coupessa ollu sellanen ongelma että ku kone on lämmin niin tuntuu että alkais käymään kolmella ja lopuks sammuu.Tänää sitte annoin käydä tyhjäkäynnillä siihen asti että alko röpeltämään, ja nappasin apparin jalkatilasta ne 3 piuhaa irti ja käynti tasaantu heti ja tuntuis pelaavan nyt hyvin.Elikkäs oliko ne lambdan piuhat mitkä irrotin ja onko lambda siis hajalla?
E:ja minkälaista haittaa on ajella ne piuhat irti?
E:ja minkälaista haittaa on ajella ne piuhat irti?
No lambaadan piuhathan ne varmaankin oli, yksi pyöreä ja sitten sellainen kaksinapainen liitin.Pyöreä on se itse lambdan signaalijuttujuttu.
Ei ole haittaa vaikka ajelet ilman että liittimet kiinni. Vähän laiskempi luultavasti, ja päästöt tietty ihan jotain muuta mitä pitäisi(jos siis vähäpäästöinen otteessa).
Ei ole haittaa vaikka ajelet ilman että liittimet kiinni. Vähän laiskempi luultavasti, ja päästöt tietty ihan jotain muuta mitä pitäisi(jos siis vähäpäästöinen otteessa).
Jos autossa on katalysaattori, niin lambda-anturi on myös tarpeen. Silloin pysyvät seokset tyhjäkäynnillä ja kevyellä kuormalla sopivina. Katalysaattorille ei ole hyväksi, jos esim. kone käy jatkuvasti liian rikkaalla.AM kirjoitti:...Ei ole haittaa vaikka ajelet ilman että liittimet kiinni. Vähän laiskempi luultavasti, ja päästöt tietty ihan jotain muuta mitä pitäisi(jos siis vähäpäästöinen otteessa).
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020




