300 TDT ahdtopaineet hukassa - RATKAISTU
300 TDT ahdtopaineet hukassa - RATKAISTU
Ongelma on se, että W124 300 TDT -94 turbo-automaatin syöttöpumppu on (kuulemma) säädetty aikaisemmassa elämässä, mutta minä en ole siihen tyytyväinen. Auto vetää matalilla kierroksilla tosi hyvin. Mutta kun työntää lusikan pohjaan niin kick-down vaihtaa alas, ääntä tulee enemmän, savua valtavasti, mutta auto ei kiihdy yhtään paremmin. Tuolla pelillä on ihan turha yrittää kiihdytellä vauhdissa.
Äsken mittasin ahtopaineet, eikä niitä saa millään konstilla yli 0.5 .
Kun kaasua painaa, niin 2000 kierroksen pinnassa paineet nousee hyvin, mutta kierrosten noustessa paineet katoavat. Sama juttu, kun painaa lämän tiskiin: kick-down vaihtaa pienelle, kierrokset nousevat 4000 kieppeille ja ahtopaineet katoavat.
Mistä lähtisin vikaa etsimään?
Niin - ilmanputsari on puhdas.
Äsken mittasin ahtopaineet, eikä niitä saa millään konstilla yli 0.5 .
Kun kaasua painaa, niin 2000 kierroksen pinnassa paineet nousee hyvin, mutta kierrosten noustessa paineet katoavat. Sama juttu, kun painaa lämän tiskiin: kick-down vaihtaa pienelle, kierrokset nousevat 4000 kieppeille ja ahtopaineet katoavat.
Mistä lähtisin vikaa etsimään?
Niin - ilmanputsari on puhdas.
Viimeksi muokannut rainerb, Su 21.12.2008 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 300 TDT ahdtopaineet hukassa
Onko turbo ehjä
Katti tukossa
Jos nuo kunnossa, ohita syöttöpumpun sähköinen "ahtopiiri" eli letku imusarjasta suoraan syöttöpumpun ahtopainerikastukseen
Mut epäilen että jos rikastus ei toimi ei tulis savuakaan?



Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Taitaapi...
...olla parasta viedä vehje turbopajalle. En kai minä itse osaa sanoa onko turbo rikki tai katti tukossa. Vai onko tuossa dieselissä kattia?
Tuota syöttöpumpun ahtopiirin letkua minä jo yritin tuossa etsiskellä, mutta en löytänyt. Imusarjasta tulee pumpulle yksi ohut kumiletku, joka menee pumpun päällä olevalle "säätökellolle" tai ylipaineventtiilille tms. Toista paikaa letkulle minä en löytänyt. Vai onko väärä letku?
Tuota syöttöpumpun ahtopiirin letkua minä jo yritin tuossa etsiskellä, mutta en löytänyt. Imusarjasta tulee pumpulle yksi ohut kumiletku, joka menee pumpun päällä olevalle "säätökellolle" tai ylipaineventtiilille tms. Toista paikaa letkulle minä en löytänyt. Vai onko väärä letku?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Taitaapi...
Taitaa olla sitten jo sähköpiiri ohitettu.rainerb kirjoitti:...olla parasta viedä vehje turbopajalle. En kai minä itse osaa sanoa onko turbo rikki tai katti tukossa. Vai onko tuossa dieselissä kattia?
Tuota syöttöpumpun ahtopiirin letkua minä jo yritin tuossa etsiskellä, mutta en löytänyt. Imusarjasta tulee pumpulle yksi ohut kumiletku, joka menee pumpun päällä olevalle "säätökellolle" tai ylipaineventtiilille tms. Toista paikaa letkulle minä en löytänyt. Vai onko väärä letku?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: Ahtopiri
"suojaa" konetta. Sähköventtiili katkaisee pumpulle menevän ahtopaineen kun se ylittää 1.15bar. ---> syöttö tippuu ja ahdot myösrainerb kirjoitti:Mitä tuo koko ahtopiiri ja siihen kuuluva sähköpiiri tekevät?
Kitinää
Just just. Asia on kirkas.
Onko muuten orkkisturbossa jonkin mallin laakereita tms. jotka voisivat kitistä? Autosta kuului tänään, kun lumipyryssä ja kylmällä olen ajellut, uusi kitinä.
2000-3000 kierroksen nurkilla, kun isolla vaihteella kiihdyttää (eli silloin, kun ahtopaineet ovat päällä), kuuluu jostakin hetken aikaa samanlaista kitinää, kuin jostakin kuivuneesta laakerista voisi tulla. Tasakorkeuksinen kitinä, jonka korkeus ei riipu moottorin kierrosnopeudesta tai auton nopeudesta. Kitinän saa aikaiseksi sekä kolmos- että nelosvaihteella. Ääni loppuu taas, kun kierrokset kasvavat tai laskevat.
Sitä vain, että jos tuo turbo ei muutenkaan toimi kunnolla, niin olisikos siellä sopiva kohde joka voisi tuollaisen aiheuttaa kun paineet on päällä?
Ei päivää ilman uutta ääntä
Onko muuten orkkisturbossa jonkin mallin laakereita tms. jotka voisivat kitistä? Autosta kuului tänään, kun lumipyryssä ja kylmällä olen ajellut, uusi kitinä.
2000-3000 kierroksen nurkilla, kun isolla vaihteella kiihdyttää (eli silloin, kun ahtopaineet ovat päällä), kuuluu jostakin hetken aikaa samanlaista kitinää, kuin jostakin kuivuneesta laakerista voisi tulla. Tasakorkeuksinen kitinä, jonka korkeus ei riipu moottorin kierrosnopeudesta tai auton nopeudesta. Kitinän saa aikaiseksi sekä kolmos- että nelosvaihteella. Ääni loppuu taas, kun kierrokset kasvavat tai laskevat.
Sitä vain, että jos tuo turbo ei muutenkaan toimi kunnolla, niin olisikos siellä sopiva kohde joka voisi tuollaisen aiheuttaa kun paineet on päällä?
Ei päivää ilman uutta ääntä

Kaikissa 300-turboissa ei ole tuota ahtopaineen suojakytkintä, vaan
ahtopaine on säädetty riittävän alas (0,85 bar) tavallisen 0.95 baarin
sijasta.
Jos annat valmistusnumeron (yv:na, jos et halua laittaa sitä näkyviin
jostain syystä), niin kaivan esiin tärkeimmät tekniset tiedot polttoaineen
syötöstä juuri sinun autossasi.
ahtopaine on säädetty riittävän alas (0,85 bar) tavallisen 0.95 baarin
sijasta.
Jos annat valmistusnumeron (yv:na, jos et halua laittaa sitä näkyviin
jostain syystä), niin kaivan esiin tärkeimmät tekniset tiedot polttoaineen
syötöstä juuri sinun autossasi.
Kokeiltu
Ilmansaannissa ei päällisin puolin pitäisi olla ongelmia. Kokeilin autoa ilman ilmanputsaria, eikä ollut mitään eroa.
Pakoputki tukossa? Voisiko olla? Kuulostaa aika eksoottiselta?!? Takapönttö on muutenkin poissa.
Yksi mielenkiintoinen juttu minusta on se, että koneesta ei kuulu "turbon ujellusta" juuri koskaan. Kun testailin autoa ahtopainemittarin kanssa (hieno viritys letkulla konehuoneesta ULKOKAUTTA sisälle
niin selvästi mittarin kautta kuului jotakin kun paineet nousivat, varsinkin ilman suodatinta. Sitten kun paineet laskivat nopeuden noustessa, niin oli taas niin maan perusteellisen hiljainen "vapaastihengittävä". Ihan kuin turbo kuolisi kovemmilla paineilla. Toinen kokeilemani auto vinkui ihan toisella tavalla.
Voinko tarkistaa hukkaportin toimintaa kotikeinoin? Minä en edes tiedä mitä ne romppeet turbon ympärillä on.
Pakoputki tukossa? Voisiko olla? Kuulostaa aika eksoottiselta?!? Takapönttö on muutenkin poissa.
Yksi mielenkiintoinen juttu minusta on se, että koneesta ei kuulu "turbon ujellusta" juuri koskaan. Kun testailin autoa ahtopainemittarin kanssa (hieno viritys letkulla konehuoneesta ULKOKAUTTA sisälle

Voinko tarkistaa hukkaportin toimintaa kotikeinoin? Minä en edes tiedä mitä ne romppeet turbon ympärillä on.
Re: Kokeiltu
Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.rainerb kirjoitti:Ilmansaannissa ei päällisin puolin pitäisi olla ongelmia. Kokeilin autoa ilman ilmanputsaria, eikä ollut mitään eroa.
Pakoputki tukossa? Voisiko olla? Kuulostaa aika eksoottiselta?!? Takapönttö on muutenkin poissa.
Yksi mielenkiintoinen juttu minusta on se, että koneesta ei kuulu "turbon ujellusta" juuri koskaan. Kun testailin autoa ahtopainemittarin kanssa (hieno viritys letkulla konehuoneesta ULKOKAUTTA sisälleniin selvästi mittarin kautta kuului jotakin kun paineet nousivat, varsinkin ilman suodatinta. Sitten kun paineet laskivat nopeuden noustessa, niin oli taas niin maan perusteellisen hiljainen "vapaastihengittävä". Ihan kuin turbo kuolisi kovemmilla paineilla. Toinen kokeilemani auto vinkui ihan toisella tavalla.
Voinko tarkistaa hukkaportin toimintaa kotikeinoin? Minä en edes tiedä mitä ne romppeet turbon ympärillä on.
Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.
Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Re: Kokeiltu
Mistä hukkaportti ja sen säätöruuvi löytyy ja mitä sille voi tehdä - löytyisikö peräti kuva tai ohjeet? Pumppu on äskettäin säädetty pajalla (ei niillä kahdella yleisesti mainitulla) mutta ei minun aikanani. Tuntuu ehkä siltä, että on jonkin verran ruuvattu auki.Jari Ke kirjoitti:Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.
Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.
Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Pakovuotoja en ole huomannut missään.
Miten tuo pumpun rikastuspiiri - jos sen anturi olisi rikki, ja se rajottaisi syöttöä? No joo, silloin ei ehkä sitä savuakaan tulisi...
Re: Kokeiltu
Tässä kuva tuosta alppikellosta (keskellä kuvaa punainen nuoli) eli rikastinpiiristä millä nimellä sinä kutsutrainerb kirjoitti:Mistä hukkaportti ja sen säätöruuvi löytyy ja mitä sille voi tehdä - löytyisikö peräti kuva tai ohjeet? Pumppu on äskettäin säädetty pajalla (ei niillä kahdella yleisesti mainitulla) mutta ei minun aikanani. Tuntuu ehkä siltä, että on jonkin verran ruuvattu auki.Jari Ke kirjoitti:Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.
Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.
Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Pakovuotoja en ole huomannut missään.
Miten tuo pumpun rikastuspiiri - jos sen anturi olisi rikki, ja se rajottaisi syöttöä? No joo, silloin ei ehkä sitä savuakaan tulisi...
sitä. Tuosta kellosta lähtevä ruskea nylonputki Kytke se painekoteloon niin että ahtopaine pääsee tuohon kelloon. Ennen kytkemistä kokeile imaista putkesta. Se ei saa vuotaa Eli kun kielen kärjellä tukit imaisun jälkeen niin alipaineen pitää olla ja pysyä.
http://img183.imageshack.us/my.php?imag ... viavz6.png
Tässä muutenkin juttua siitä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuo orkkiksen hukkaportin kello on ahtimen alapuolella ahtimessa kiinni
Laita s-postiosoite niin laitan jotain kuvia tulemaan
On kytketty
Juu, tuo alppikellon letku on jo kytketty suoraaan imusarjaan kumiletkulla. Siitä minä otin haaroittamalla paineet ahtopainemittarille eilen. Täytyy vielä kokeilla vuotaako se.
Niin mikä se tarkka turbon malli on W124 300TDT '94:ssä? Ja mikä kohtuuhintainen peli sinne menisi "heittämällä" jos tuo sattuu olemaan hajalla?
EDIT: vastaanpa itse itselleni - joku KKK siellä on.
Mutta - kokeilin hukkaprtin säätöruuvia käännellä. Kireemmälle se ei mennyt lainkaan, auki kyllä vaikka sormin. Pitäisikö tuon kuvassa ylävasemmalla merkatun, mutterin keskellä olevan kierteellisen tapin liikkua kun mutteria säädetään? Jos pitäisi, niin se on sitten jumissa. Eli hukkaportti ilmeisesti jumissa?
Mitäs sille voi tehdä, vai voiko mitään?
EDIT: olipas sen tangon päässä kuitenkin pieni kuusiokolo! Nyt varovasti ruuvailemaan ja testailemaan.

Niin mikä se tarkka turbon malli on W124 300TDT '94:ssä? Ja mikä kohtuuhintainen peli sinne menisi "heittämällä" jos tuo sattuu olemaan hajalla?
EDIT: vastaanpa itse itselleni - joku KKK siellä on.
Mutta - kokeilin hukkaprtin säätöruuvia käännellä. Kireemmälle se ei mennyt lainkaan, auki kyllä vaikka sormin. Pitäisikö tuon kuvassa ylävasemmalla merkatun, mutterin keskellä olevan kierteellisen tapin liikkua kun mutteria säädetään? Jos pitäisi, niin se on sitten jumissa. Eli hukkaportti ilmeisesti jumissa?
Mitäs sille voi tehdä, vai voiko mitään?

EDIT: olipas sen tangon päässä kuitenkin pieni kuusiokolo! Nyt varovasti ruuvailemaan ja testailemaan.

Kokeiltu on
Ruuvasin hukkaportin ruuvia pienin askelin kiinnipäin yhteensä kolme kierrosta. Ei mitään vaikutusta.
Olisiko pitänyt uskaltaa ruuvata enemmän? Pohjaan se ei mennyt. Kokeilin ajaa ilman tuloilmaputkea, ja selvästi turbon ääni vaimenee, kun kierrokset nousevat
Tuo turbon vihellys ei muuten ole lainkaan niin kimeä kuin monessa uudessa TDI- CDI-sun muussa vehkeessä. Ehkä se oli normaali, mutta olen joskus tottunut kimeämpään ääneen.
Jotain siellä nyt mättää. Vapaalla kone kiertäisi varmaan iloisesti 6000 kierrokseen asti terveen savumerkin kera, jos vain polkaisisi ja antaisi mennä. Herkästi vastaa kaasuun.
Nyt rupaa taas kyrsimään. Voiskos tuo koko ropellisolmu olla pikeentynyt tai karstainen, ja aiheuttaa ahtopaineiden laskun kovilla kierroksilla?
Niin, onko se turbo muuuten KKK 24, 26 vai mikä malliltaan? Molempia on Mersussa käytetty. Jos alkaisi hiljalleen metsästämään hyvää käytettyä tai halpaa uutta.


Jotain siellä nyt mättää. Vapaalla kone kiertäisi varmaan iloisesti 6000 kierrokseen asti terveen savumerkin kera, jos vain polkaisisi ja antaisi mennä. Herkästi vastaa kaasuun.
Nyt rupaa taas kyrsimään. Voiskos tuo koko ropellisolmu olla pikeentynyt tai karstainen, ja aiheuttaa ahtopaineiden laskun kovilla kierroksilla?
Niin, onko se turbo muuuten KKK 24, 26 vai mikä malliltaan? Molempia on Mersussa käytetty. Jos alkaisi hiljalleen metsästämään hyvää käytettyä tai halpaa uutta.
En...
Ei ole ollut mahdollisuutta irrottaa häkkyrää ja tutkia sitä. Enkä minä niistä siivistä mitään osaisi sanoakaan, elleivät ole tosi huonoja.
Mittarin tarkistusta minä mietin, kun vain saisi toisen mittarin. Tämä on hydrauliikkaliikkeen mittari.
Mittarin tarkistusta minä mietin, kun vain saisi toisen mittarin. Tämä on hydrauliikkaliikkeen mittari.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: En...
Tutkippas EGR-venttiili, jos vaikka aukee jostain syystä kun paineet nousee, tuki se jollain pellinpalalla.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
EGR
Hmmm..missäs se venttili olikaan? Ei varmaan riitä, että tulppaa EGR-letkun joka on tuossa vasemmalla:
http://img183.imageshack.us/img183/3568 ... ia2by9.png
EDIT: sokea kana löysi jo ohjeita:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31688
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=15635
http://img183.imageshack.us/img183/3568 ... ia2by9.png
EDIT: sokea kana löysi jo ohjeita:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31688
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=15635
Re: Kitinää
Jatkanpa tässä keskustelua itseni kanssa ja pidän topikkia hengissärainerb kirjoitti:Onko muuten orkkisturbossa jonkin mallin laakereita tms. jotka voisivat kitistä? Autosta kuului tänään, kun lumipyryssä ja kylmällä olen ajellut, uusi kitinä.
2000-3000 kierroksen nurkilla, kun isolla vaihteella kiihdyttää (eli silloin, kun ahtopaineet ovat päällä), kuuluu jostakin hetken aikaa samanlaista kitinää, kuin jostakin kuivuneesta laakerista voisi tulla. Tasakorkeuksinen kitinä, jonka korkeus ei riipu moottorin kierrosnopeudesta tai auton nopeudesta. Kitinän saa aikaiseksi sekä kolmos- että nelosvaihteella. Ääni loppuu taas, kun kierrokset kasvavat tai laskevat.

Kyllä tuon kitinän, josta aikaisemmin kirjoitin, täytyy tulla turbosta. Se sopii juuri siihen, että ahtopaineen noustessa ääni kuuluu ja sen taas tippuessa se katoaa.
Vahvistaa orastavia epäilyksiä, että p**kana on koko solmu. Vaihtoturboa pitäisi etsiä, mikä tuon orkkiksen KKKn malli on? Autohan oli 300 TDT -94. Meneekö siihen suoraan, samoihin kiinnityksiin joku toinen?
Re: Kitinää
Ei.rainerb kirjoitti:Meneekö siihen suoraan, samoihin kiinnityksiin joku toinen?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Vuosimallit menevät luettelossa vain 92 saakka, mutta tältä kaiketi
näyttäisi kokoonpano ko. valmistusnumerolle WDB1241931F298820:
Saksan malli katalysaattorilla
Pumppu Bosch PES 6M 55 C 320 RS 180
Pumpun Bosch-tunnus: 040 0076 959
Pumpun varaosanumero: 603 070 44 01
Suuttimien Bosch-tunnus: DN 0 SD 265
Turbo: K24-KKK
Katalysaattori: On
Ohjauslaite ELR (N8): Ei
Ohjauslaite EDS (N39): 012 545 45 32
ELR: On
ARF: On
Ylikuormitussuoja: On
Hyvät varusteet näytti olevan.
näyttäisi kokoonpano ko. valmistusnumerolle WDB1241931F298820:
Saksan malli katalysaattorilla
Pumppu Bosch PES 6M 55 C 320 RS 180
Pumpun Bosch-tunnus: 040 0076 959
Pumpun varaosanumero: 603 070 44 01
Suuttimien Bosch-tunnus: DN 0 SD 265
Turbo: K24-KKK
Katalysaattori: On
Ohjauslaite ELR (N8): Ei
Ohjauslaite EDS (N39): 012 545 45 32
ELR: On
ARF: On
Ylikuormitussuoja: On
Hyvät varusteet näytti olevan.
Jeps
Joo, kävin jo eilen paikallisen turbopajan luona sopimassa vaihtotyöstä, kunhan saan hankittua toisen turbon tilalle.
Tarkaa malli muuten on
KKK 24.2, malli: 5324 970 6704
Aika jännää, että verkossakin olevissa luetteloissa kolmesataisten turbomersujen vuosimallit loppuvat vuoteen -93, ja jatkiuvat taas 96:sta.
Jep - autossa on ihan riittävät varusteet (vakionopeussäädintä lukuunottamatta), ja mustana, ikkunat tummennettuna se on äiskän mielestä ihan ruumisauton näköinen
Tarkaa malli muuten on
KKK 24.2, malli: 5324 970 6704
Aika jännää, että verkossakin olevissa luetteloissa kolmesataisten turbomersujen vuosimallit loppuvat vuoteen -93, ja jatkiuvat taas 96:sta.
Jep - autossa on ihan riittävät varusteet (vakionopeussäädintä lukuunottamatta), ja mustana, ikkunat tummennettuna se on äiskän mielestä ihan ruumisauton näköinen

------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Noita turbon sisuskaluja voi vaihtaa suuremmaksi tai pienemmäksi.
Esim. Turbo-Eemeli LDS-turbopajalta oli vaihtanut isommat sisuskalut
juuri tähän turboon.
PP-Diesel Ylivieskassa voisi säätää sinulle pumppuun
lisää hevosvoimia, helposti tuonne 170-180 hv saakka, ja
jos virität sen turbon suuremmaksi, niin 200 hv lähtee ilman
suurta savutusta niin, että menee vielä katsastuksesta läpi
(kun et mainitse näitä muutostöitä). Itse asiassa Pasilla
taitaa olla juuri sopiva turbo hyllyssä.
Esim. Turbo-Eemeli LDS-turbopajalta oli vaihtanut isommat sisuskalut
juuri tähän turboon.
PP-Diesel Ylivieskassa voisi säätää sinulle pumppuun
lisää hevosvoimia, helposti tuonne 170-180 hv saakka, ja
jos virität sen turbon suuremmaksi, niin 200 hv lähtee ilman
suurta savutusta niin, että menee vielä katsastuksesta läpi
(kun et mainitse näitä muutostöitä). Itse asiassa Pasilla
taitaa olla juuri sopiva turbo hyllyssä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
No Pasin turbo on vissiin se minkä hänelle tässä lähetin ja hänen piti laittaa omaan autoon, oli itellä ajossa jonkin aikaa, ei huono... mittaustuloksia löytyy turbot osiosta 2baaria työnsi kohtuudellaJarkkoN kirjoitti:Noita turbon sisuskaluja voi vaihtaa suuremmaksi tai pienemmäksi.
Esim. Turbo-Eemeli LDS-turbopajalta oli vaihtanut isommat sisuskalut
juuri tähän turboon.
PP-Diesel Ylivieskassa voisi säätää sinulle pumppuun
lisää hevosvoimia, helposti tuonne 170-180 hv saakka, ja
jos virität sen turbon suuremmaksi, niin 200 hv lähtee ilman
suurta savutusta niin, että menee vielä katsastuksesta läpi
(kun et mainitse näitä muutostöitä). Itse asiassa Pasilla
taitaa olla juuri sopiva turbo hyllyssä.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Säädetty on
Ei kait normi 603 kestä 2 baarin ahtopainetta?
Kyllä tämä pumppu on juuri säädetty. Ei näillä parilla tunnetulla nimellä, mutta yhdellä käsittääkseni kuitenkin hyvällä (on Pohjanmaalla:-). Lienee matalasta väännöstä päätellen hiukan ruuvattu kuitenkin... Entisen omistajan hommia.
Turbo-asiantuntemus kyllä kiinnostaa, ja lievä virittäminen. Tämä on kuitenkin minulle "unelma-auto" ja hyvä ajettava, ja tällä on tarkoitus ajaa kauan. En siis aio tehdä tästä kappaleesta harrastusautoa, jota pitää korjata työpäivän aamuna....
Kyllä tämä pumppu on juuri säädetty. Ei näillä parilla tunnetulla nimellä, mutta yhdellä käsittääkseni kuitenkin hyvällä (on Pohjanmaalla:-). Lienee matalasta väännöstä päätellen hiukan ruuvattu kuitenkin... Entisen omistajan hommia.
Turbo-asiantuntemus kyllä kiinnostaa, ja lievä virittäminen. Tämä on kuitenkin minulle "unelma-auto" ja hyvä ajettava, ja tällä on tarkoitus ajaa kauan. En siis aio tehdä tästä kappaleesta harrastusautoa, jota pitää korjata työpäivän aamuna....
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92