300 TDT ahdtopaineet hukassa - RATKAISTU

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

300 TDT ahdtopaineet hukassa - RATKAISTU

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ongelma on se, että W124 300 TDT -94 turbo-automaatin syöttöpumppu on (kuulemma) säädetty aikaisemmassa elämässä, mutta minä en ole siihen tyytyväinen. Auto vetää matalilla kierroksilla tosi hyvin. Mutta kun työntää lusikan pohjaan niin kick-down vaihtaa alas, ääntä tulee enemmän, savua valtavasti, mutta auto ei kiihdy yhtään paremmin. Tuolla pelillä on ihan turha yrittää kiihdytellä vauhdissa.

Äsken mittasin ahtopaineet, eikä niitä saa millään konstilla yli 0.5 .

Kun kaasua painaa, niin 2000 kierroksen pinnassa paineet nousee hyvin, mutta kierrosten noustessa paineet katoavat. Sama juttu, kun painaa lämän tiskiin: kick-down vaihtaa pienelle, kierrokset nousevat 4000 kieppeille ja ahtopaineet katoavat.

Mistä lähtisin vikaa etsimään?

Niin - ilmanputsari on puhdas.
Viimeksi muokannut rainerb, Su 21.12.2008 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 300 TDT ahdtopaineet hukassa

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Onko turbo ehjä :?: Katti tukossa :?: Jos nuo kunnossa, ohita syöttöpumpun sähköinen "ahtopiiri" eli letku imusarjasta suoraan syöttöpumpun ahtopainerikastukseen :!: Mut epäilen että jos rikastus ei toimi ei tulis savuakaan?
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Taitaapi...

Viesti Kirjoittaja rainerb »

...olla parasta viedä vehje turbopajalle. En kai minä itse osaa sanoa onko turbo rikki tai katti tukossa. Vai onko tuossa dieselissä kattia?

Tuota syöttöpumpun ahtopiirin letkua minä jo yritin tuossa etsiskellä, mutta en löytänyt. Imusarjasta tulee pumpulle yksi ohut kumiletku, joka menee pumpun päällä olevalle "säätökellolle" tai ylipaineventtiilille tms. Toista paikaa letkulle minä en löytänyt. Vai onko väärä letku?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Taitaapi...

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

rainerb kirjoitti:...olla parasta viedä vehje turbopajalle. En kai minä itse osaa sanoa onko turbo rikki tai katti tukossa. Vai onko tuossa dieselissä kattia?

Tuota syöttöpumpun ahtopiirin letkua minä jo yritin tuossa etsiskellä, mutta en löytänyt. Imusarjasta tulee pumpulle yksi ohut kumiletku, joka menee pumpun päällä olevalle "säätökellolle" tai ylipaineventtiilille tms. Toista paikaa letkulle minä en löytänyt. Vai onko väärä letku?
Taitaa olla sitten jo sähköpiiri ohitettu.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Ahtopiri

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Mitä tuo koko ahtopiiri ja siihen kuuluva sähköpiiri tekevät?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Ahtopiri

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

rainerb kirjoitti:Mitä tuo koko ahtopiiri ja siihen kuuluva sähköpiiri tekevät?
"suojaa" konetta. Sähköventtiili katkaisee pumpulle menevän ahtopaineen kun se ylittää 1.15bar. ---> syöttö tippuu ja ahdot myös
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Kitinää

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Just just. Asia on kirkas.

Onko muuten orkkisturbossa jonkin mallin laakereita tms. jotka voisivat kitistä? Autosta kuului tänään, kun lumipyryssä ja kylmällä olen ajellut, uusi kitinä.

2000-3000 kierroksen nurkilla, kun isolla vaihteella kiihdyttää (eli silloin, kun ahtopaineet ovat päällä), kuuluu jostakin hetken aikaa samanlaista kitinää, kuin jostakin kuivuneesta laakerista voisi tulla. Tasakorkeuksinen kitinä, jonka korkeus ei riipu moottorin kierrosnopeudesta tai auton nopeudesta. Kitinän saa aikaiseksi sekä kolmos- että nelosvaihteella. Ääni loppuu taas, kun kierrokset kasvavat tai laskevat.

Sitä vain, että jos tuo turbo ei muutenkaan toimi kunnolla, niin olisikos siellä sopiva kohde joka voisi tuollaisen aiheuttaa kun paineet on päällä?

Ei päivää ilman uutta ääntä :)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kaikissa 300-turboissa ei ole tuota ahtopaineen suojakytkintä, vaan
ahtopaine on säädetty riittävän alas (0,85 bar) tavallisen 0.95 baarin
sijasta.

Jos annat valmistusnumeron (yv:na, jos et halua laittaa sitä näkyviin
jostain syystä), niin kaivan esiin tärkeimmät tekniset tiedot polttoaineen
syötöstä juuri sinun autossasi.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Tässä

Viesti Kirjoittaja rainerb »

No ei kai tuo mikään suuri salaisuus ole, mitä auton koriin on tällätty:

WDB1241931F298820
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mittasitko paineet ajossa..
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Paineista

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Jeps, ajelin ja kiihdyttelin sen verran kun nyt pystyy näillä suolatuilla loskateillä menemään kaupungissa ja moottoritiellä. Ei koskaan yli 0.5 paineita.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Heittää mielenkiinotoiseksi että miksi paineet tippuu kun kierrokset nousee.

Hukkaportti jumissa auki, Ilmansaannissa puutetta. Pakoputki tukossa....

Monta vaihtoehtoa.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Kokeiltu

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ilmansaannissa ei päällisin puolin pitäisi olla ongelmia. Kokeilin autoa ilman ilmanputsaria, eikä ollut mitään eroa.

Pakoputki tukossa? Voisiko olla? Kuulostaa aika eksoottiselta?!? Takapönttö on muutenkin poissa.

Yksi mielenkiintoinen juttu minusta on se, että koneesta ei kuulu "turbon ujellusta" juuri koskaan. Kun testailin autoa ahtopainemittarin kanssa (hieno viritys letkulla konehuoneesta ULKOKAUTTA sisälle :-) niin selvästi mittarin kautta kuului jotakin kun paineet nousivat, varsinkin ilman suodatinta. Sitten kun paineet laskivat nopeuden noustessa, niin oli taas niin maan perusteellisen hiljainen "vapaastihengittävä". Ihan kuin turbo kuolisi kovemmilla paineilla. Toinen kokeilemani auto vinkui ihan toisella tavalla.

Voinko tarkistaa hukkaportin toimintaa kotikeinoin? Minä en edes tiedä mitä ne romppeet turbon ympärillä on.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Kokeiltu

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

rainerb kirjoitti:Ilmansaannissa ei päällisin puolin pitäisi olla ongelmia. Kokeilin autoa ilman ilmanputsaria, eikä ollut mitään eroa.

Pakoputki tukossa? Voisiko olla? Kuulostaa aika eksoottiselta?!? Takapönttö on muutenkin poissa.

Yksi mielenkiintoinen juttu minusta on se, että koneesta ei kuulu "turbon ujellusta" juuri koskaan. Kun testailin autoa ahtopainemittarin kanssa (hieno viritys letkulla konehuoneesta ULKOKAUTTA sisälle :-) niin selvästi mittarin kautta kuului jotakin kun paineet nousivat, varsinkin ilman suodatinta. Sitten kun paineet laskivat nopeuden noustessa, niin oli taas niin maan perusteellisen hiljainen "vapaastihengittävä". Ihan kuin turbo kuolisi kovemmilla paineilla. Toinen kokeilemani auto vinkui ihan toisella tavalla.

Voinko tarkistaa hukkaportin toimintaa kotikeinoin? Minä en edes tiedä mitä ne romppeet turbon ympärillä on.
Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.

Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.

Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kokeiltu

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Jari Ke kirjoitti:Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.

Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.

Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Mistä hukkaportti ja sen säätöruuvi löytyy ja mitä sille voi tehdä - löytyisikö peräti kuva tai ohjeet? Pumppu on äskettäin säädetty pajalla (ei niillä kahdella yleisesti mainitulla) mutta ei minun aikanani. Tuntuu ehkä siltä, että on jonkin verran ruuvattu auki.

Pakovuotoja en ole huomannut missään.

Miten tuo pumpun rikastuspiiri - jos sen anturi olisi rikki, ja se rajottaisi syöttöä? No joo, silloin ei ehkä sitä savuakaan tulisi...
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Kokeiltu

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

rainerb kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Jos pumppua on ruuvattu niin vakioahtimen kanssa ongelmana on pikemminkin liian ylös menevä ahtopaine isoilla kierroksilla vaikka hukkaporttin jousi olis ruuvattu kuina löysäksi. Olisiko joku huomannu tämän ja modannu hukkaportin aukkoa isommaksi. Jos näin on niin sit voi käydä niinkin että pakopaineen noustessa siis kierrosten noustessa hukkiksen läppä aukeaa ennen aikojaan. Jos kiristätä hukkiksen jousta niin kannattaa varmistaa että ei vedä niin kiinni että hukkiksen liikevara loppuu.

Oletko kattonu onko pakovuotoja pakosarjan jousto-osassa. (Nelosen ja vitosen välissä) tai muualla pakosarjassa. Vuotokohdan näkee mustasta noesta. En tiä miten halki oleva pakosarja käyttäytyy lämmön ja paineen yhteisvaikutuksesta mutta jos näin olisi niin se kyllä näkyy kun konepellin aukaisee.

Pakopaineen mittaus voisi kertoa jotakin. Jos sekin laskee ahtojen mukana niin ekkana mieleen tulee painevuoto Outoahan tuo kyllä olisi.
Jos pakopaine on ja pysyy samana vaikka ahto laskee niin sit (modattu?) hukkis vuotaa?
Mistä hukkaportti ja sen säätöruuvi löytyy ja mitä sille voi tehdä - löytyisikö peräti kuva tai ohjeet? Pumppu on äskettäin säädetty pajalla (ei niillä kahdella yleisesti mainitulla) mutta ei minun aikanani. Tuntuu ehkä siltä, että on jonkin verran ruuvattu auki.

Pakovuotoja en ole huomannut missään.

Miten tuo pumpun rikastuspiiri - jos sen anturi olisi rikki, ja se rajottaisi syöttöä? No joo, silloin ei ehkä sitä savuakaan tulisi...
Tässä kuva tuosta alppikellosta (keskellä kuvaa punainen nuoli) eli rikastinpiiristä millä nimellä sinä kutsut
sitä. Tuosta kellosta lähtevä ruskea nylonputki Kytke se painekoteloon niin että ahtopaine pääsee tuohon kelloon. Ennen kytkemistä kokeile imaista putkesta. Se ei saa vuotaa Eli kun kielen kärjellä tukit imaisun jälkeen niin alipaineen pitää olla ja pysyä.

http://img183.imageshack.us/my.php?imag ... viavz6.png
Tässä muutenkin juttua siitä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Tuo orkkiksen hukkaportin kello on ahtimen alapuolella ahtimessa kiinni

Laita s-postiosoite niin laitan jotain kuvia tulemaan
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

On kytketty

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Juu, tuo alppikellon letku on jo kytketty suoraaan imusarjaan kumiletkulla. Siitä minä otin haaroittamalla paineet ahtopainemittarille eilen. Täytyy vielä kokeilla vuotaako se.

Niin mikä se tarkka turbon malli on W124 300TDT '94:ssä? Ja mikä kohtuuhintainen peli sinne menisi "heittämällä" jos tuo sattuu olemaan hajalla?


EDIT: vastaanpa itse itselleni - joku KKK siellä on.

Mutta - kokeilin hukkaprtin säätöruuvia käännellä. Kireemmälle se ei mennyt lainkaan, auki kyllä vaikka sormin. Pitäisikö tuon kuvassa ylävasemmalla merkatun, mutterin keskellä olevan kierteellisen tapin liikkua kun mutteria säädetään? Jos pitäisi, niin se on sitten jumissa. Eli hukkaportti ilmeisesti jumissa?

Mitäs sille voi tehdä, vai voiko mitään? :cry:

EDIT: olipas sen tangon päässä kuitenkin pieni kuusiokolo! Nyt varovasti ruuvailemaan ja testailemaan.

Kuva
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Kokeiltu on

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ruuvasin hukkaportin ruuvia pienin askelin kiinnipäin yhteensä kolme kierrosta. Ei mitään vaikutusta. :x Olisiko pitänyt uskaltaa ruuvata enemmän? Pohjaan se ei mennyt. Kokeilin ajaa ilman tuloilmaputkea, ja selvästi turbon ääni vaimenee, kun kierrokset nousevat :o Tuo turbon vihellys ei muuten ole lainkaan niin kimeä kuin monessa uudessa TDI- CDI-sun muussa vehkeessä. Ehkä se oli normaali, mutta olen joskus tottunut kimeämpään ääneen.

Jotain siellä nyt mättää. Vapaalla kone kiertäisi varmaan iloisesti 6000 kierrokseen asti terveen savumerkin kera, jos vain polkaisisi ja antaisi mennä. Herkästi vastaa kaasuun.

Nyt rupaa taas kyrsimään. Voiskos tuo koko ropellisolmu olla pikeentynyt tai karstainen, ja aiheuttaa ahtopaineiden laskun kovilla kierroksilla?


Niin, onko se turbo muuuten KKK 24, 26 vai mikä malliltaan? Molempia on Mersussa käytetty. Jos alkaisi hiljalleen metsästämään hyvää käytettyä tai halpaa uutta.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Oletko katsonut missä kunossa siivet on..ja kokeillut toista mittaria
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

En...

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ei ole ollut mahdollisuutta irrottaa häkkyrää ja tutkia sitä. Enkä minä niistä siivistä mitään osaisi sanoakaan, elleivät ole tosi huonoja.

Mittarin tarkistusta minä mietin, kun vain saisi toisen mittarin. Tämä on hydrauliikkaliikkeen mittari.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: En...

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Tutkippas EGR-venttiili, jos vaikka aukee jostain syystä kun paineet nousee, tuki se jollain pellinpalalla.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

EGR

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Hmmm..missäs se venttili olikaan? Ei varmaan riitä, että tulppaa EGR-letkun joka on tuossa vasemmalla:

http://img183.imageshack.us/img183/3568 ... ia2by9.png



EDIT: sokea kana löysi jo ohjeita:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31688

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=15635
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Re: Kitinää

Viesti Kirjoittaja rainerb »

rainerb kirjoitti:Onko muuten orkkisturbossa jonkin mallin laakereita tms. jotka voisivat kitistä? Autosta kuului tänään, kun lumipyryssä ja kylmällä olen ajellut, uusi kitinä.

2000-3000 kierroksen nurkilla, kun isolla vaihteella kiihdyttää (eli silloin, kun ahtopaineet ovat päällä), kuuluu jostakin hetken aikaa samanlaista kitinää, kuin jostakin kuivuneesta laakerista voisi tulla. Tasakorkeuksinen kitinä, jonka korkeus ei riipu moottorin kierrosnopeudesta tai auton nopeudesta. Kitinän saa aikaiseksi sekä kolmos- että nelosvaihteella. Ääni loppuu taas, kun kierrokset kasvavat tai laskevat.
Jatkanpa tässä keskustelua itseni kanssa ja pidän topikkia hengissä :D

Kyllä tuon kitinän, josta aikaisemmin kirjoitin, täytyy tulla turbosta. Se sopii juuri siihen, että ahtopaineen noustessa ääni kuuluu ja sen taas tippuessa se katoaa.

Vahvistaa orastavia epäilyksiä, että p**kana on koko solmu. Vaihtoturboa pitäisi etsiä, mikä tuon orkkiksen KKKn malli on? Autohan oli 300 TDT -94. Meneekö siihen suoraan, samoihin kiinnityksiin joku toinen?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Re: Kitinää

Viesti Kirjoittaja nokileka »

rainerb kirjoitti:Meneekö siihen suoraan, samoihin kiinnityksiin joku toinen?
Ei.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Vuosimallit menevät luettelossa vain 92 saakka, mutta tältä kaiketi
näyttäisi kokoonpano ko. valmistusnumerolle WDB1241931F298820:

Saksan malli katalysaattorilla
Pumppu Bosch PES 6M 55 C 320 RS 180
Pumpun Bosch-tunnus: 040 0076 959
Pumpun varaosanumero: 603 070 44 01
Suuttimien Bosch-tunnus: DN 0 SD 265
Turbo: K24-KKK
Katalysaattori: On
Ohjauslaite ELR (N8): Ei
Ohjauslaite EDS (N39): 012 545 45 32
ELR: On
ARF: On
Ylikuormitussuoja: On

Hyvät varusteet näytti olevan.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Noita 300 :n vakioturboja on käytettynä hyvin saatavana ja
uusiakin on kai kaupattu 300 eurolla. Pane vaikka ostoilmoitus
Holysmoke:e, niin eiköhän joku vastaan.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Jeps

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Joo, kävin jo eilen paikallisen turbopajan luona sopimassa vaihtotyöstä, kunhan saan hankittua toisen turbon tilalle.

Tarkaa malli muuten on

KKK 24.2, malli: 5324 970 6704


Aika jännää, että verkossakin olevissa luetteloissa kolmesataisten turbomersujen vuosimallit loppuvat vuoteen -93, ja jatkiuvat taas 96:sta.

Jep - autossa on ihan riittävät varusteet (vakionopeussäädintä lukuunottamatta), ja mustana, ikkunat tummennettuna se on äiskän mielestä ihan ruumisauton näköinen :-)
------
W124 300 TD -92
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Noita turbon sisuskaluja voi vaihtaa suuremmaksi tai pienemmäksi.
Esim. Turbo-Eemeli LDS-turbopajalta oli vaihtanut isommat sisuskalut
juuri tähän turboon.

PP-Diesel Ylivieskassa voisi säätää sinulle pumppuun
lisää hevosvoimia, helposti tuonne 170-180 hv saakka, ja
jos virität sen turbon suuremmaksi, niin 200 hv lähtee ilman
suurta savutusta niin, että menee vielä katsastuksesta läpi
(kun et mainitse näitä muutostöitä). Itse asiassa Pasilla
taitaa olla juuri sopiva turbo hyllyssä.
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

JarkkoN kirjoitti:Noita turbon sisuskaluja voi vaihtaa suuremmaksi tai pienemmäksi.
Esim. Turbo-Eemeli LDS-turbopajalta oli vaihtanut isommat sisuskalut
juuri tähän turboon.

PP-Diesel Ylivieskassa voisi säätää sinulle pumppuun
lisää hevosvoimia, helposti tuonne 170-180 hv saakka, ja
jos virität sen turbon suuremmaksi, niin 200 hv lähtee ilman
suurta savutusta niin, että menee vielä katsastuksesta läpi
(kun et mainitse näitä muutostöitä). Itse asiassa Pasilla
taitaa olla juuri sopiva turbo hyllyssä.
No Pasin turbo on vissiin se minkä hänelle tässä lähetin ja hänen piti laittaa omaan autoon, oli itellä ajossa jonkin aikaa, ei huono... mittaustuloksia löytyy turbot osiosta 2baaria työnsi kohtuudella
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Säädetty on

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ei kait normi 603 kestä 2 baarin ahtopainetta?

Kyllä tämä pumppu on juuri säädetty. Ei näillä parilla tunnetulla nimellä, mutta yhdellä käsittääkseni kuitenkin hyvällä (on Pohjanmaalla:-). Lienee matalasta väännöstä päätellen hiukan ruuvattu kuitenkin... Entisen omistajan hommia.

Turbo-asiantuntemus kyllä kiinnostaa, ja lievä virittäminen. Tämä on kuitenkin minulle "unelma-auto" ja hyvä ajettava, ja tällä on tarkoitus ajaa kauan. En siis aio tehdä tästä kappaleesta harrastusautoa, jota pitää korjata työpäivän aamuna....
------
W124 300 TD -92
Vastaa Viestiin