
Tässä vasta W123 !
- Kestotähti
- Mersumies

- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Tässä vasta W123 !
Varmasti esiintynyt foorumilla ennenkin, mutta itse näin tänään ensimmäistä kertaa. Ämmäntappaja-W123, taitavasti on rakennettu


- Kestotähti
- Mersumies

- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
...
Toki siitä toinenkin kuva piti räpsäistäEsa H. kirjoitti:Onko tuosta jossain enemmänkin kuvia?
Nim. "utelias pervo"![]()

Re: Tässä vasta W123 !
Täällä oli vähän juttua, mutta muistelen että enemminkin olisi ollut. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=17654Kestotähti kirjoitti:Varmasti esiintynyt foorumilla ennenkin, mutta itse näin tänään ensimmäistä kertaa. Ämmäntappaja-W123, taitavasti on rakennettu![]()
Tai sitten juttua oli jossain lehdessä.
Seisoo siis "Waxe":n vieressä
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- Kestotähti
- Mersumies

- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Re: Tässä vasta W123 !
Näin tekee.karra kirjoitti:Seisoo siis "Waxe":n vieressä.

- Kestotähti
- Mersumies

- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Kahden tähden Mersujpp kirjoitti:sivuvaunuun vielä tähti kimaltelemaan
Uusilla Mersuilla ei enää pysykkään niin hyvin tiellä, kun niistä puuttuu tähti. Maantietä kun tottui tuijottamaan tähden läpi, se helpotti pitämään auton suunnassaan ja kaistalla. Ehkä tähti on näinä taantuman aikoina muutettu lisävarusteeksi?
- Kestotähti
- Mersumies

- Viestit: 523
- Liittynyt: To 20.11.2003 09:40
- Paikkakunta: Turku
Näin on. Museo sijaitsee hienossa miljöössä ja kulkupelien monipuolisuus sekä esille asettelu on yksi parhaita mitä olen nähnyt. Siellä on aitoa vanhan ajan tunnelmaa ja vieläpä tasokas kahvila. Kannattaa ehdottomasti käydä. Jos meillä Turussa olisi vastaava museo, sen pääsymaksu olisi ilman muuta kaksinumeroinen.harrip kirjoitti:Niin kun en huomannut mainintaa paikasta,minäkin kävin katsomassa ko peliä viime kesänä Vehoniemen automuseossa jossa se käsittääkseni vieläkin ja sinne vapaa(ilmainen)sisäänpääsy
Tunnustus: Waxenberher Mersu oli aikoinaan ensimmäinen "autoihastukseni" - aivan mahtava auto!
Mercedes-Benz Waxenberger
Wikipedia
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Waxenberger on erittäin harvinainen kilpa-auto, jota on valmistettu vuonna 1969 kolme kappaletta kilpailuja varten ja testikäyttöön kaksi kappaletta. Auto muistuttaa saman vuoden 300 SEL-mallia, mutta on muotoiltu urheilullisemmaksi.
Auton suunnittelijana toimi Erich Waxenberger, joka oli Mercedes-Benzin kehitysinsinööri. Waxenbergerissä on teholtaan 428-hevosvoimainen 6 834 kuutiosenttimetrin V8-moottori ja automaattivaihteisto. Rauno Aaltonen on aikanaan arvioinut todelliseksi tehoksi kuitenkin lähemmäs 500 hevosvoimaa. Waxenberger saavuttaa 0-100 km/h 4,4 sekunnissa, neljännesmailin 14,5 sekunnissa ja auton huippunopeus on 285 km/h. (Lähde:Spinneri) Kehitystyöhön ja testaustoimintaan osallistuivat muun muassa Rauno Aaltonen ja legendaarinen Ferrarin F1-kuljettaja Jacky Ickx. Tehtaan tarkoitus oli osallistua autolla ylipitkiin vakioautokilpailuihin.
Ainoa jäljellä oleva alkuperäinen, Urpo Lahtisen kuolinpesän omistama Waxenberger on nähtävillä Vehoniemen automuseossa Kangasalla. Autolla on muun muassa ajettu ensimmäisessä Keimolan moottoriradan kiihdytyskilpailussa.
Mercedes-Benz Waxenberger
Wikipedia
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Waxenberger on erittäin harvinainen kilpa-auto, jota on valmistettu vuonna 1969 kolme kappaletta kilpailuja varten ja testikäyttöön kaksi kappaletta. Auto muistuttaa saman vuoden 300 SEL-mallia, mutta on muotoiltu urheilullisemmaksi.
Auton suunnittelijana toimi Erich Waxenberger, joka oli Mercedes-Benzin kehitysinsinööri. Waxenbergerissä on teholtaan 428-hevosvoimainen 6 834 kuutiosenttimetrin V8-moottori ja automaattivaihteisto. Rauno Aaltonen on aikanaan arvioinut todelliseksi tehoksi kuitenkin lähemmäs 500 hevosvoimaa. Waxenberger saavuttaa 0-100 km/h 4,4 sekunnissa, neljännesmailin 14,5 sekunnissa ja auton huippunopeus on 285 km/h. (Lähde:Spinneri) Kehitystyöhön ja testaustoimintaan osallistuivat muun muassa Rauno Aaltonen ja legendaarinen Ferrarin F1-kuljettaja Jacky Ickx. Tehtaan tarkoitus oli osallistua autolla ylipitkiin vakioautokilpailuihin.
Ainoa jäljellä oleva alkuperäinen, Urpo Lahtisen kuolinpesän omistama Waxenberger on nähtävillä Vehoniemen automuseossa Kangasalla. Autolla on muun muassa ajettu ensimmäisessä Keimolan moottoriradan kiihdytyskilpailussa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein




