OK.P. Lanttola kirjoitti:Ei tuo EGR:n palikka ole mahdoton itsekään kokeilla, jos se nyt yleensäkään on samanlainen kuin nelipyttyisissä. Itsekin kerran epäilin sen vikaa, niin otin sen irti ja imemällä letkusta kokeilin että kalvo on ehjä ja kunnolla imemällä sen sai aukeamaankin. Sitten vaan kokeilin että se kanava on venttiilin kiinni ollessa tiivis ja auki ollessa kanava on auki. Ja läpälle sama homma, eli testaus imemällä. Jos se noin toimii niin ei siinä oikein voi vikaakaan olla.
Sähköiset venttiilit ahtopaineenohjaukselle ja EGR:lle voi vaihtaa keskenään jos ovat samanlaiset niin näkee muuttuuko vika miksikään.
Näyttäs nyt tekevän sen vikatilan puolilämpimänä, eli 60-70 paikkeilla lämmöt. Tällön menee melkein aina vikatilaan. Kuitenkin lähes poikkeuksetta, kun kone lämpiää, niin sitten ei enää mene vikatilaan. Elikä jos on vikatilassa ja sammuttaa koneen lämmittyä ja uusi startti, niin moitteetta pelaa.
Täytyy nyt viedä testeriin ja huoltoon taas. Kattoo sitte...