Ongelmana on automaatin Kickdownin satunnainen toiminta ja S/N nappulan virattomuus. Tuo kickdown toimii ihan oman päänsä ja tahtonsa mukaan, välillä pätkiä ihan OK, välillä (kuten taas muutaman viikon verran) on ihan toimimatta. Eli ei pykällä kun yhden vaihteen pienemmälle, eikä vedä punarajalle saakka, vaikka ois tennari konehuoneen puolella. Varmaan on venyny peltikin kaasupolkimen alta kun oon tuota testannu vihan vimmassa

Luin jo kaikki mitä asiasta on aikaisemmin kirjoitettu (hakutoiminnolla), mutta vielä on parit kysymykset heränny:
Laatikon vaihtokohtia säädetään vaijerilla jonka kireyttä tuo S/N nappula ohjaa (alipaineen avustuksella). Jos vaijeri on kokonaan poikki, niin miten tuo laatikko toimii, kuten asennossa N? vai vaihtaako vieläkin alemmilla kierroksilla. Jos tuo vaijeri on poikki, niin toimiiko KD (KickDown) ollenkaan, eli nuuskiiko laatikko tai joku muu tekijä kumpaakin, kaasun asentoa ja KickDown napin tilaa (kaasupolkimen alta)?
Tuota ongelmaa on tutkittu ja korjattu aikaisemminkin, vika oletettiin silloin olevan KD releen, tai siihen liittyvän boksin toiminnassa (akun takana oleva ruskun ohjausyksikön moninaparele). KD napille ei tullut virtasta ollenkaan ja ko boksi avattiin ja juotettiin parit kylmäjuotokset kuntoon ja homma pelas vähän aikaa. Mutta jälleen alakanu tappeleen.
Tuleeko tuolle S/N napille virtasta, tai jännitettä jos tarkkoja ollaan... eli voiko sen testata yleismittarilla?
Tai millä tuon voisi testata että missä vika piilee, vaijeri kireelle, alipainesäätimen (S/N napin ohjaama alipainehässäkkä) testaus, jne?
Vai pitääkö tässä alakaa hämmentään käsipelin vaihepaakaa, koneenhan se pitäs semmoset hommat hoitaa

Ja osaakos kukaan kertoa paljonko maksaa varaosana se KD rele, tai yhdistelmärele jossa tuo KD toiminnallisuus piilee?