Taitaa olla kuitenkin helpompi porata ne reiät sinne liuskiin.Turbo-eemeli kirjoitti:Ainaskin turbomallin kiertokangen laakerit ja kun tekee kk-pesään uran selkäpuollelle sekä katkoskohtaan kolon, niin voi jättää rieän poraamatta helalle.
190 2.5d turbottaminen
Toi kiertokangenlaakeri on tuon koneen heikko paikka juurikin tuon reiän ympäriltä. Monessa normikoneessa laakeri alkaa murenemaan reiän ympäriltä ja aikansa ajelee, niin pyörähtää. Eli vaikka laittaa ihan vaparin uudet liuskat.
Lujempi tulis toki turbonlaakereilla, kun tekis Turbo-Eemelin kertomalla tavalla. Mutta kestää kyllä poratutkin. Huippunopeuskokeiluja ei ole syytä tehdä vaparikoneesta turbotetulla juurikaan. Tuppaa mäntä kuumenemaan liikaa ja reikä käy ahtaaksi...
Lujempi tulis toki turbonlaakereilla, kun tekis Turbo-Eemelin kertomalla tavalla. Mutta kestää kyllä poratutkin. Huippunopeuskokeiluja ei ole syytä tehdä vaparikoneesta turbotetulla juurikaan. Tuppaa mäntä kuumenemaan liikaa ja reikä käy ahtaaksi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kestää hyvinkin, mutta männäntappi EI saa voitelua, kun ei ole öljysuihkuja> voipi kulua äkkiä ja jos paljon ajettu moottori, niin välystä jo valmiiksitoni.k kirjoitti:eikö turbolaakerit kestä jos ei tee sitä uraa tai poraa sitä reikää

Toinen seikka, että noissa kuluu männätkin tapin kohdalta isoksi aikaa myöten

Minulta löytys etukammio 2,9 l pakun kone remontoituna turbon laakereilla ja rengastettuna. 250 palikoilla ja henkilömallin öljynsuodattimella, jossa lähdöt öljynjäähdyttäjälle.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
SiNi kirjoitti:Oon menossa leimauttamaan omaa 190D:tä, papereiden mukaan 124hp, meneekö vakio alustalla läpi?
Entä tarvitsenko jotain todistusta verrattavasta automallista?
menee, vertaat sitä kapeekylkiseen 2.3 bensaan, samat osat alustassa... loppu riippuukiin täysin konttorista, tarviitko sen ihmeempiä lippulappuja
Tulosta motonetin varaosalista, hommaat sen "tunne autosi" korjausoppaan, haet konttorilta lista missä vertaat autoa 2,3 bensaan. sitten alleviivat ne kriittiset osat, että on näyttää heti sille katsurille, jos se jotain kyselee.
Homman ydin on se että, pystyt näyttämään/todistamaan "luotettavasti" että se sun kinneri vastaa sitä vertailu autoa, käy hervannan konttorilla, kerro asiasi, ne antaa sulle kyllä laput ja osaa homman, sinne on turha mennä käymään ilman asillisia papereita.
Toi sun kärrys taitaa olla samalla parkkiksella täälä koikkarissa, tai on ainakin ollu?
Homman ydin on se että, pystyt näyttämään/todistamaan "luotettavasti" että se sun kinneri vastaa sitä vertailu autoa, käy hervannan konttorilla, kerro asiasi, ne antaa sulle kyllä laput ja osaa homman, sinne on turha mennä käymään ilman asillisia papereita.
Toi sun kärrys taitaa olla samalla parkkiksella täälä koikkarissa, tai on ainakin ollu?
Näin täytyy siis toimia, ettei tule sitten yllätyksiä.vilpel kirjoitti:Tulosta motonetin varaosalista, hommaat sen "tunne autosi" korjausoppaan, haet konttorilta lista missä vertaat autoa 2,3 bensaan. sitten alleviivat ne kriittiset osat, että on näyttää heti sille katsurille, jos se jotain kyselee.
Homman ydin on se että, pystyt näyttämään/todistamaan "luotettavasti" että se sun kinneri vastaa sitä vertailu autoa, käy hervannan konttorilla, kerro asiasi, ne antaa sulle kyllä laput ja osaa homman, sinne on turha mennä käymään ilman asillisia papereita.
Toi sun kärrys taitaa olla samalla parkkiksella täälä koikkarissa, tai on ainakin ollu?
Kyllä taitaa olla sama auto, muutin pois sieltä muutama kuukausi sitten.
Asutko itse siinä samaisessa talossa??

W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0
Jos moottori on alkuperäistä mallia, ei ahtamisen pitäisi vaikuttaa muutosprosentteihin moottorin osalta. Rinnastus moottorin vaihtoon koskee sallittuja tehoja, painoja jne.vilpel kirjoitti:asun joo, tein just omaan 124 saman tempun, ei mitään ongelmia katsastuksessa, kannattaa tosiaan tutkia, ennenkun hutkii. Ja nimenomaan kysellä sieltä konttorilta.
Omaan tuli ainoastaan prosentteja 14, moottorin vaihdosta.(turbotus verrataan moottorin vaihtoon)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Mulle anto pari lappua, toisessa on ne vertailut, akselit, vaihteisto, ym. toisessa on tiedot muutetuista osista.SiNi kirjoitti:kattelinkin et siinä kadun varressa makas 124 johon oli jotain tehty, putken päästä huomasi heti
Pitää käydä tänään konttorilla kysymässä et mitä ne vaatii, antaako ne sieltä jonku lapun mihin sit laitetaan vertailua vai?
Niistä motonetin lapuista ei ihan kaikki sovi yks yhteen niiden lapun vertailukohtien kanssa, esim. etupyörän napa, laitoin siihen vertailuksi etupyörän laakerin ja kyllä hyväksy sen. Muutenkin kun selittelee että 2.5 dieselissä "vahvemmat" osat esim. jouset, niin eiköhän se läpi mee.
Niihin paperien täyttelyyn kannattaa sit vähä uhrata aikaa, että olis mahdollisimman täydellisesti täytetty. Ja allekirjoitettu penkkilappuhan sulla oli?
Niin minäkin yritin sanoa ,että ei kyllä kaikilla ole prosentteja tullu, on kuulemma aken kanta, että turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon. No on ainakin lain mukanen! Taitaa olla vähä konttorikohtaisia nää hommat.tomant kirjoitti:Jos moottori on alkuperäistä mallia, ei ahtamisen pitäisi vaikuttaa muutosprosentteihin moottorin osalta. Rinnastus moottorin vaihtoon koskee sallittuja tehoja, painoja jne.vilpel kirjoitti:asun joo, tein just omaan 124 saman tempun, ei mitään ongelmia katsastuksessa, kannattaa tosiaan tutkia, ennenkun hutkii. Ja nimenomaan kysellä sieltä konttorilta.
Omaan tuli ainoastaan prosentteja 14, moottorin vaihdosta.(turbotus verrataan moottorin vaihtoon)
tomant
Aken kanta on että rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta lisätyistä osista ei tule prosentteja. Vain vaihdetuista. Jos jollain konttorilla on merkitty täydet moottorinvaihdon prosentit turbottamisesta, insinööri on ollut väärässä.vilpel kirjoitti:Niin minäkin yritin sanoa ,että ei kyllä kaikilla ole prosentteja tullu, on kuulemma aken kanta, että turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon. No on ainakin lain mukanen! Taitaa olla vähä konttorikohtaisia nää hommat.tomant kirjoitti:Jos moottori on alkuperäistä mallia, ei ahtamisen pitäisi vaikuttaa muutosprosentteihin moottorin osalta. Rinnastus moottorin vaihtoon koskee sallittuja tehoja, painoja jne.vilpel kirjoitti:asun joo, tein just omaan 124 saman tempun, ei mitään ongelmia katsastuksessa, kannattaa tosiaan tutkia, ennenkun hutkii. Ja nimenomaan kysellä sieltä konttorilta.
Omaan tuli ainoastaan prosentteja 14, moottorin vaihdosta.(turbotus verrataan moottorin vaihtoon)
tomant
Juuri näin. Mullekin olisi inssi laittanut prosentit, mutta akelle soiton jälkeen mieli muuttui. Ainoat prosentit mitä voi lain mukaan laittaa on pakosarja, -putki yms. mitkä on oikeasti vaihdettu. Mutta harva inssi alkaa nuita sitten kuitenkaan laittamaan.MJF kirjoitti:Aken kanta on että rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta lisätyistä osista ei tule prosentteja. Vain vaihdetuista. Jos jollain konttorilla on merkitty täydet moottorinvaihdon prosentit turbottamisesta, insinööri on ollut väärässä.vilpel kirjoitti:Niin minäkin yritin sanoa ,että ei kyllä kaikilla ole prosentteja tullu, on kuulemma aken kanta, että turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon. No on ainakin lain mukanen! Taitaa olla vähä konttorikohtaisia nää hommat.tomant kirjoitti:Jos moottori on alkuperäistä mallia, ei ahtamisen pitäisi vaikuttaa muutosprosentteihin moottorin osalta. Rinnastus moottorin vaihtoon koskee sallittuja tehoja, painoja jne.vilpel kirjoitti:asun joo, tein just omaan 124 saman tempun, ei mitään ongelmia katsastuksessa, kannattaa tosiaan tutkia, ennenkun hutkii. Ja nimenomaan kysellä sieltä konttorilta.
Omaan tuli ainoastaan prosentteja 14, moottorin vaihdosta.(turbotus verrataan moottorin vaihtoon)
tomant
S210 220 CDI A -02
No jokatapauksessa ne prosentit nyt on! eikun insinöörin kanssa jutteleen/soitteleen akeen? Allekirjoittanut ei jaksa alkaa... 40 on prosentteja, saishan sen sit vähä putoon, mutta ei ainakaan mua haittaa. Mullakin vaihdettu vain pako- ja imusarja.MJF kirjoitti:Aken kanta on että rinnastetaan moottorin vaihtoon, mutta lisätyistä osista ei tule prosentteja. Vain vaihdetuista. Jos jollain konttorilla on merkitty täydet moottorinvaihdon prosentit turbottamisesta, insinööri on ollut väärässä.vilpel kirjoitti:Niin minäkin yritin sanoa ,että ei kyllä kaikilla ole prosentteja tullu, on kuulemma aken kanta, että turbotus rinnastetaan moottorin vaihtoon. No on ainakin lain mukanen! Taitaa olla vähä konttorikohtaisia nää hommat.tomant kirjoitti:Jos moottori on alkuperäistä mallia, ei ahtamisen pitäisi vaikuttaa muutosprosentteihin moottorin osalta. Rinnastus moottorin vaihtoon koskee sallittuja tehoja, painoja jne.vilpel kirjoitti:asun joo, tein just omaan 124 saman tempun, ei mitään ongelmia katsastuksessa, kannattaa tosiaan tutkia, ennenkun hutkii. Ja nimenomaan kysellä sieltä konttorilta.
Omaan tuli ainoastaan prosentteja 14, moottorin vaihdosta.(turbotus verrataan moottorin vaihtoon)
tomant
Menee heti, kun vähäkin on enemmän tehoa seuraavaan "malliin", mutta siinä 2,3 on samat osat. ei ole mitään "melkein saman tehoista"SiNi kirjoitti:Kyllähän tätä mun pirssiä voi melkein verrata kaks litrsaseen pensaan, 2hp enemmän, vai meneekö se automaattisesti silloin seuraavaan teholuokkaan??
Jos tuota saa siihen kakkoseen verrata niin ei kyllä tarvitse osia vaihdella...
Selvä peli. Täytyy alkaa tunteella täyttämään tuota lappusta, niin ei inssillä ole sitten valitettavaa. Kysyn sitten sulta jos en löydä jotain vastaavuuttavilpel kirjoitti:SiNi kirjoitti: Menee heti, kun vähäkin on enemmän tehoa seuraavaan "malliin", mutta siinä 2,3 on samat osat. ei ole mitään "melkein saman tehoista"

W210 220cdi Avantgarde -00
Ex: -87 190DTIC 2.0
Ex: -87 190DTIC 2.0