alkuperäis välijäähdyttimen puhdistus
alkuperäis välijäähdyttimen puhdistus
Miten olette suorittaneet 20v vanhan IC:n puhdistuksen? Ei mee enää yhtään ilmaa läpi joten sen toiminta lie melko heikkoa.
Itellä vähän ajatuksena sellainen että upottaisi sen kokonaan dieseliin pariksi päiväksi? En oikee uskaltas ainakaa painepesurilla sitä ruikkia. Sais samalla sen mähnän sisäpuoleltaki pois?
Autohan on tosin Audi 100 Turbo mutta cooleri on cooleri.
Itellä vähän ajatuksena sellainen että upottaisi sen kokonaan dieseliin pariksi päiväksi? En oikee uskaltas ainakaa painepesurilla sitä ruikkia. Sais samalla sen mähnän sisäpuoleltaki pois?
Autohan on tosin Audi 100 Turbo mutta cooleri on cooleri.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: alkuperäis välijäähdyttimen puhdistus
Ultraäänipesukone vois olla kova sana.Sergey kirjoitti:Miten olette suorittaneet 20v vanhan IC:n puhdistuksen? Ei mee enää yhtään ilmaa läpi joten sen toiminta lie melko heikkoa.
Itellä vähän ajatuksena sellainen että upottaisi sen kokonaan dieseliin pariksi päiväksi? En oikee uskaltas ainakaa painepesurilla sitä ruikkia. Sais samalla sen mähnän sisäpuoleltaki pois?
Autohan on tosin Audi 100 Turbo mutta cooleri on cooleri.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Itte pesin konetiskiaineella Audin kennon. Kiehuvaa vettä isoon kannelliseen ämpäriin kolme konetiskiainetablettia perään sit ravistelua ja vuorokaudeksi likoamaan. Kolme kertaa tein tuon + kunnon huuhtelut. Yllättävän puhtaaksi lähti. Kennon ulkopuolella oli hiekkaa varmaan 150g. Sitähän menee pesun aikana kennon sisällekkin joten kunnon huuhtelu on paikallaan. Sitä en osaa sanoa mitä alumiini tykkää konetiskiaineesta mutta kun ei viikoksi likoon jätä.Sergey kirjoitti:muovia onItseasias voisin väittää että Nissan 300ZX cooleri on ihan samanlainen mutta kenno on pari senttiä lyhempi.
Konetiskiaine syövyttää alumiinia. Siksipäs se taitaa "puhdistaakkin" sitä jotenkuten.Jari Ke kirjoitti:Itte pesin konetiskiaineella Audin kennon. Kiehuvaa vettä isoon kannelliseen ämpäriin kolme konetiskiainetablettia perään sit ravistelua ja vuorokaudeksi likoamaan. Kolme kertaa tein tuon + kunnon huuhtelut. Yllättävän puhtaaksi lähti. Kennon ulkopuolella oli hiekkaa varmaan 150g. Sitähän menee pesun aikana kennon sisällekkin joten kunnon huuhtelu on paikallaan. Sitä en osaa sanoa mitä alumiini tykkää konetiskiaineesta mutta kun ei viikoksi likoon jätä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Jaa taitaa olla uudemmasta kun mulla oli, oli -87.osta perinteistä liuotin pesuainetta ,älä mitään nykyaikaista mäntyöljypohjaista/vedellä jatkettavaa.
Pari litraa jäähdyttimeen sisälle ja teet tulpat päihin,huljuttelet pari tuntia ja sit huuhtelet kolme
Pari litraa jäähdyttimeen sisälle ja teet tulpat päihin,huljuttelet pari tuntia ja sit huuhtelet kolme

Viimeksi muokannut sunbeam, Ti 09.12.2008 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
samperi ku tollasen teettäminenki maksaa ni helvetisti eli paljon eli enemmä ku mitä auto maksoi Tai siis niin paljon ettei tonnin käyttikseen kannata teettää varsinkaan ku se tonni sisältää uudet talvirenkaat ja täyden tankin.
Nysse o siis uinu dieselissä mut tiukkaa jankkia on. Ei ees tosiaan esson covar5 irrottanu ku se o veteen liukeneva. (vesiemulsioituva korrekti ilmaisu purkin kyljestä)
Nysse o siis uinu dieselissä mut tiukkaa jankkia on. Ei ees tosiaan esson covar5 irrottanu ku se o veteen liukeneva. (vesiemulsioituva korrekti ilmaisu purkin kyljestä)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
muistakaa että nyt o kyseessä 70mm paksu kerros joka pitää liottaa pois
Edelleen tukossa on. On uitettu käytännös kaikki liuottimet mitä autokorjaamo/maalaamosta saa. yli puolet on jo irti, keskellä iso möykky viel. Sisältä on vimpanpäälle, se valkomusta kyöhnä lähti hyvin.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Joko kokeilit valopetroolia? Sen pintajännitys on olematon, joten se mene pienistäkin koloista läpi ja liuotusteho hyvä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jos aukaisis niinkuin vessanpöntön (ilman alumiinia syövyttävää kodinputkimiestä) eli pumpulla tykyttävää liikettä liuottimeen....Sergey kirjoitti:muistakaa että nyt o kyseessä 70mm paksu kerros joka pitää liottaa poisEdelleen tukossa on. On uitettu käytännös kaikki liuottimet mitä autokorjaamo/maalaamosta saa. yli puolet on jo irti, keskellä iso möykky viel. Sisältä on vimpanpäälle, se valkomusta kyöhnä lähti hyvin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.