Mihin v*ttuun porasin reiän?
Jos se kenno on sitä mallia, että kaikki 3 putkea tulee ylälaitaan niin pystyy vaihtamaan ilman, että irrottaa koko lämmityslaitteen koteloa.
Vaatii pientä vääntämistä, mutta olen vaihtanut em. tavalla tuollaisen kennon!
Vaatii pientä vääntämistä, mutta olen vaihtanut em. tavalla tuollaisen kennon!
Viimeksi muokannut Jube, Pe 12.12.2008 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 31.03.2008 18:02
Jos alat kennonvaihtoon niin ota yhteyttä YV:llä. Helpompi vaikka soittaa ja neuvoa miten homma tapahtuu. Ja voin tosiaan lähettää sinulle myös sen kennon jos pulttipatentti pettää
Ei se kotelo vielä litrasta tule täyteen...

Ei se kotelo vielä litrasta tule täyteen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5727
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Tekemällä oppii. Onhan se kova homma mutta työtä vain, ei mitään erikoista. Vaihdoin ite tuon kaks kertaa aikoinaan. Ekakenno oli viallinen valmiina ja toinen olikin sitten uusi. Ei muuta kuin huolella purkamaan. Ekakerralla piirsin kojetaulusta huonon kuvan ja siihen merkkasin kaikki liittimet ja jutut mitä irroitin, suurin piirtein oikeisiin kohtiin. Tuli kasatessa kaikki paikoilleen. Kännykkäkuvistakin apua.
Eka kerralla meni purkaessa ilta ja kasatessa toinen. Toisella kertaa puolta lyhempi homma. Raakaa työtä ja värkkäystä ahtaissa paikoissa mutta ei sen kummempaa. Korjaamolla tuota ei kannata teettää suuren työmäärän takia.
Anna palaa, ei ku hommiin!
Eka kerralla meni purkaessa ilta ja kasatessa toinen. Toisella kertaa puolta lyhempi homma. Raakaa työtä ja värkkäystä ahtaissa paikoissa mutta ei sen kummempaa. Korjaamolla tuota ei kannata teettää suuren työmäärän takia.
Anna palaa, ei ku hommiin!
LÄMPPÄRIN KENNO
Mersun omistamisen ohella rakennan / korjailen aika paljon Jaggeja. Täysin sama kuvio. Auto rakennetaan sen lämppärin kennon ympärille ja kennon vaihtotyö on sitten min. päivän duuni.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
- Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu
Otsikkoa lainaten voisin kertoilla miten 90-luvun puolenvälin tienoilla alkoi cd-vaihtajat yleistyä.Näin omin silmin miten eräs nuorempi tyyppi veti poraruuvilla vaihtajan kiinni sedan-124 mersun tankkiin takakontissa..toista ruuvia kaivaessaan kaveri tajusi mitä oli tekemässä..en todellakaan ehtinyt sanoa mitään sillä luulin hepun laittaneen jonkun vanerin tms. levyn sinne verhoilun alle mutta ei.. 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Ma 31.03.2008 18:02
Off-topic
Ei voi muuta kuin harmitella miehen puolesta...ja filosofisesti sanoa että "vahingoista viisastuu, ja minä viisastun joka päivä"
SAAB 99 oli kanssa sellainen parin osan ympärille rakennettu. Lämmityslaite oli yksi osa, ja jotkut etuakselin osat toinen.
Muinaisessa Sitikan DS:ssä oli moottori laitettu "takaperin", eli etuvetoisessa autossa oli vaihteisto etummaisena, ja moottori sen perässä puoliksi matkustamon puolella. Legendaarinen temppu oli jakoketjun vaihtaminen, joka olisi vaatinut ranskalaisen (!) etuvetoisen (!) hydraulivaihteisen (!) mahdollisesti suorasuihkutetun (!) auton moottorin ja vaihteiston irroittamisen. Moni laiska teki sen sijaan peltisaksilla reiän matukustamon keskikonsolin tuplapeltiin joka oli siinä noin mersun vaihdekepin kohdalla, ja vaihtoi sitä kautta. Sitä ei ikinä enää saanut siistiksi.
Eilen ähersin kaksi tuntia emännän Peuget Expertin irronneen takaoven lukon kanssa ennen kuin kaikki kolme (!) ruuvia asettui paikalleen. Olisi pitänyt olla puolta pienemmät kädet, joissa olisi pari niveltä lisää. Sen jälkeen irroitin ja kiinnitin ensimmäistä kertaa W124:n sähkösäätöisen sivupeilin 15 minuutissa. Ja siihen kuuluu yhden huonon ruuvin kannan poraus irti...

SAAB 99 oli kanssa sellainen parin osan ympärille rakennettu. Lämmityslaite oli yksi osa, ja jotkut etuakselin osat toinen.
Muinaisessa Sitikan DS:ssä oli moottori laitettu "takaperin", eli etuvetoisessa autossa oli vaihteisto etummaisena, ja moottori sen perässä puoliksi matkustamon puolella. Legendaarinen temppu oli jakoketjun vaihtaminen, joka olisi vaatinut ranskalaisen (!) etuvetoisen (!) hydraulivaihteisen (!) mahdollisesti suorasuihkutetun (!) auton moottorin ja vaihteiston irroittamisen. Moni laiska teki sen sijaan peltisaksilla reiän matukustamon keskikonsolin tuplapeltiin joka oli siinä noin mersun vaihdekepin kohdalla, ja vaihtoi sitä kautta. Sitä ei ikinä enää saanut siistiksi.
Eilen ähersin kaksi tuntia emännän Peuget Expertin irronneen takaoven lukon kanssa ennen kuin kaikki kolme (!) ruuvia asettui paikalleen. Olisi pitänyt olla puolta pienemmät kädet, joissa olisi pari niveltä lisää. Sen jälkeen irroitin ja kiinnitin ensimmäistä kertaa W124:n sähkösäätöisen sivupeilin 15 minuutissa. Ja siihen kuuluu yhden huonon ruuvin kannan poraus irti...
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
forte
Laita fortea sinne paisuntasäiliöön jos vielä katoaa nestettä.Auttoi se kansivikaankin.35 euroa maksaa se kokeilu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
helpoimmala pääset ja ilman lisäremppaa kun viet suosiolla pajalle....tai otat itteäsi niskasta kiinni ja vetäiset atomeiksi....ei tule turhalla tuumailulla muuta kun uusia ongelmia....ja lopettakaa noi ruuvipatentit sun muut amis kötykset niitten kans ei mene kun hermot ja turhat vittuilut ei muuta kun uusi kenno paikalle ja baanalle....
Itse tein ja säästin