Mihin v*ttuun porasin reiän?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos se kenno on sitä mallia, että kaikki 3 putkea tulee ylälaitaan niin pystyy vaihtamaan ilman, että irrottaa koko lämmityslaitteen koteloa.
Vaatii pientä vääntämistä, mutta olen vaihtanut em. tavalla tuollaisen kennon!
Viimeksi muokannut Jube, Pe 12.12.2008 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mutta kotelon joutuu kuitenkin halkaisemaan? Muistelisin..ärsyttävissä paikoissa ne pikku klipsit.
Sytky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 24.05.2008 20:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sytky »

eikö sitä lämmärikoteloa saa ensin irti ja sitten purkaa klipsit???
omassa w201 on juuri sama remontti menossa ja ei vaikeaa ole.
hidasta vaan...
Mielummin työnnän saksalaista kuin ajan japanilaista!
Mjarsumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 31.03.2008 18:02

Viesti Kirjoittaja Mjarsumies »

Miten toi kennon rikkoituminen pitäis havaita? Nimittäin nyt taas on päivän ollut jäähdytysnesteen merkkivalo pimeänä, eikä nestetasot paisuntasäiöissä ole vajonneet. Ihmeellistä... Voiko se kotelo olla jo täynnä kun litra on jo lisää nestettä mennyt säiliöön...?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos alat kennonvaihtoon niin ota yhteyttä YV:llä. Helpompi vaikka soittaa ja neuvoa miten homma tapahtuu. Ja voin tosiaan lähettää sinulle myös sen kennon jos pulttipatentti pettää :wink:

Ei se kotelo vielä litrasta tule täyteen...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Jos sinua kiinnostaa kennonvaihdon hinta korjaamolla, niin itselläni tämän kennon vaihto maksoi 550 euroa kaikkineen osineen.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5727
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sitten jos siinä on vielä ilmastointi, niin hommasta tulee vielä mielenkiintosempi :D
onhan siitä vielä purettava tuulilasin edestä ritilät ja sieltä lämppärin virtajohdot irti :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Tekemällä oppii. Onhan se kova homma mutta työtä vain, ei mitään erikoista. Vaihdoin ite tuon kaks kertaa aikoinaan. Ekakenno oli viallinen valmiina ja toinen olikin sitten uusi. Ei muuta kuin huolella purkamaan. Ekakerralla piirsin kojetaulusta huonon kuvan ja siihen merkkasin kaikki liittimet ja jutut mitä irroitin, suurin piirtein oikeisiin kohtiin. Tuli kasatessa kaikki paikoilleen. Kännykkäkuvistakin apua.

Eka kerralla meni purkaessa ilta ja kasatessa toinen. Toisella kertaa puolta lyhempi homma. Raakaa työtä ja värkkäystä ahtaissa paikoissa mutta ei sen kummempaa. Korjaamolla tuota ei kannata teettää suuren työmäärän takia.

Anna palaa, ei ku hommiin!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tigi ,,,,kamera on kasatessa hyvä,jos on muistanut,purkaissa kuvata tarpeeksi ahkerasti. :shock:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja on sen verta työläs homma ettei kannata laittaa kuin uusi kenno. Useimmiten purkuautot menee roskiin lämppäreineen ku ei viiti purkaa pois koko lämppäriä kun ei niistä mitään saa eikä ole järkeä laittaa vanhaa. Ilmastoidut sitten erikseen.
Joku mersupurkaamo??
Caide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 20.10.2004 15:01
Paikkakunta: Kerava

LÄMPPÄRIN KENNO

Viesti Kirjoittaja Caide »

Mersun omistamisen ohella rakennan / korjailen aika paljon Jaggeja. Täysin sama kuvio. Auto rakennetaan sen lämppärin kennon ympärille ja kennon vaihtotyö on sitten min. päivän duuni.
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
jokus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 05.11.2005 20:19
Paikkakunta: helsinki ja välillä joensuu

Viesti Kirjoittaja jokus »

Otsikkoa lainaten voisin kertoilla miten 90-luvun puolenvälin tienoilla alkoi cd-vaihtajat yleistyä.Näin omin silmin miten eräs nuorempi tyyppi veti poraruuvilla vaihtajan kiinni sedan-124 mersun tankkiin takakontissa..toista ruuvia kaivaessaan kaveri tajusi mitä oli tekemässä..en todellakaan ehtinyt sanoa mitään sillä luulin hepun laittaneen jonkun vanerin tms. levyn sinne verhoilun alle mutta ei.. :oops:
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Ulkona, pakkasessa ja vielä pimeässä kun purat ja kasaat sen lämmityslaitteen, niin opit ehkä porailemaan reikiä vähän harkitummin.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Joko laitoit sen peltiruuvin?
Ei sille kannata tehdä muuta ,toimii varmaan niin kauan kuin autokin,
Näin tekemällä säästyt paljolta vaivalta.
Tee siihen muoviin isompi reikä jolloin kenno näkyy kunnolla.
Puuhastelu onnea. :twisted:
Mjarsumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 31.03.2008 18:02

Viesti Kirjoittaja Mjarsumies »

En ole vielä tehnyt tolle mitään. Tarkkailu puolella vielä mennään. Nestetasot ei ole laskenut yhtään jo kohta viikon aikana. Pitää vielä tutkia ennen kun alkaa mitään tekemään.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Off-topic

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Ei voi muuta kuin harmitella miehen puolesta...ja filosofisesti sanoa että "vahingoista viisastuu, ja minä viisastun joka päivä" :D

SAAB 99 oli kanssa sellainen parin osan ympärille rakennettu. Lämmityslaite oli yksi osa, ja jotkut etuakselin osat toinen.

Muinaisessa Sitikan DS:ssä oli moottori laitettu "takaperin", eli etuvetoisessa autossa oli vaihteisto etummaisena, ja moottori sen perässä puoliksi matkustamon puolella. Legendaarinen temppu oli jakoketjun vaihtaminen, joka olisi vaatinut ranskalaisen (!) etuvetoisen (!) hydraulivaihteisen (!) mahdollisesti suorasuihkutetun (!) auton moottorin ja vaihteiston irroittamisen. Moni laiska teki sen sijaan peltisaksilla reiän matukustamon keskikonsolin tuplapeltiin joka oli siinä noin mersun vaihdekepin kohdalla, ja vaihtoi sitä kautta. Sitä ei ikinä enää saanut siistiksi.

Eilen ähersin kaksi tuntia emännän Peuget Expertin irronneen takaoven lukon kanssa ennen kuin kaikki kolme (!) ruuvia asettui paikalleen. Olisi pitänyt olla puolta pienemmät kädet, joissa olisi pari niveltä lisää. Sen jälkeen irroitin ja kiinnitin ensimmäistä kertaa W124:n sähkösäätöisen sivupeilin 15 minuutissa. Ja siihen kuuluu yhden huonon ruuvin kannan poraus irti...
------
W124 300 TD -92
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

forte

Viesti Kirjoittaja koyama »

Laita fortea sinne paisuntasäiliöön jos vielä katoaa nestettä.Auttoi se kansivikaankin.35 euroa maksaa se kokeilu
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

helpoimmala pääset ja ilman lisäremppaa kun viet suosiolla pajalle....tai otat itteäsi niskasta kiinni ja vetäiset atomeiksi....ei tule turhalla tuumailulla muuta kun uusia ongelmia....ja lopettakaa noi ruuvipatentit sun muut amis kötykset niitten kans ei mene kun hermot ja turhat vittuilut ei muuta kun uusi kenno paikalle ja baanalle....
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin