W124 200DT ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö?
W124 200DT ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö?
Hankin pari kuukautta sitten, tuollaisen W124 200 dieselin, mihin on laitettu stt:n turbosarja ja pikkunen cooleri keulalle. Myyjä kertoili, että pumpussa on 7mm elementit ja ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö.
Eilen irroitin painekotelon ja aloin tutkailemaan, miten tämä ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö on toteutettu. Painekotelolta menee putki pumpun alaosassa olevalle "painekellolle" (alla olevassa kuvassa numero 1) josta lähtee tanko (kuvassa nro 2) pumpunkyljessä olevaan vipuun. Osaako joku kertoa miten tämän systeemin pitäisi toimia?
http://i460.photobucket.com/albums/qq32 ... /025-1.jpg
Eilen illalla iroitin painekotelolta pumpulle menevän putken ja tulppasin sen enkä huomannut ajossa minkäänlaista eroa verrattuna siihen, että putki on paikallaan?? Johtopäätös ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö ei toimi.
Onko jollain kokemusperäistä tietoa näkyykö ero onko ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö toiminnassa vai ei esim. pakokaasupäästöissä?
Ajattelin ensiviikolla polkasta autosta savulapun katsastusta varten.
Ahtopaineet on 0,5 bar ja pumpusta en osaa sanoa muuta, kuin mitä myyjä on minulle kertonut.
Ps. Kuva on huono laatuinen, mutta toivottavasti siitä selvän saa.
Eilen irroitin painekotelon ja aloin tutkailemaan, miten tämä ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö on toteutettu. Painekotelolta menee putki pumpun alaosassa olevalle "painekellolle" (alla olevassa kuvassa numero 1) josta lähtee tanko (kuvassa nro 2) pumpunkyljessä olevaan vipuun. Osaako joku kertoa miten tämän systeemin pitäisi toimia?
http://i460.photobucket.com/albums/qq32 ... /025-1.jpg
Eilen illalla iroitin painekotelolta pumpulle menevän putken ja tulppasin sen enkä huomannut ajossa minkäänlaista eroa verrattuna siihen, että putki on paikallaan?? Johtopäätös ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö ei toimi.
Onko jollain kokemusperäistä tietoa näkyykö ero onko ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö toiminnassa vai ei esim. pakokaasupäästöissä?
Ajattelin ensiviikolla polkasta autosta savulapun katsastusta varten.
Ahtopaineet on 0,5 bar ja pumpusta en osaa sanoa muuta, kuin mitä myyjä on minulle kertonut.
Ps. Kuva on huono laatuinen, mutta toivottavasti siitä selvän saa.
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Sen tangon yläpäässä olevan vivun yläpuolella on säätöruuvi, avaa sitä reilusti auki päin niin johan rupeaa tapahtumaan. Eli säätöruuvilla on punottu ahdonalaiset syötöt pois pelistä.
Tangon yläpäässä olevalla säätöruuvilla taas säädetään perus syöttöä, aukipäin lisää syöttöä.
Tangon yläpäässä olevalla säätöruuvilla taas säädetään perus syöttöä, aukipäin lisää syöttöä.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
toimii se ihan hyvin. Koneen huohotus létkut pitää vain muitstaa tulpata imusarjasta ja vetää venttiilikopasta huohotin vaikka maahan.Vilberddi kirjoitti:Muistaakseni vaparikoneeseen pistetty turbo ei toimi vaparinsyöttöpumpulla ennenkä sinne tekee jotain (en muista mitä). Eli tuleva ahto rajottaa syöttöä eli on laiskempi. Kannattaa kysyä tarkempaa tietoa bosh:ilta
Kiitoksia vastauksista.
Pitää pyhien jälkeen alkaa säätelemään pumppua, niin selviää alkaako sitä savua tulla myös kierroksilla.
Tällä hetkellä pöläyttää pienet savut, kun lähtee kiihdyttämään, mutta kun ahtopaineet ja kierrokset nousee ei savua tule yhtään.
Ymmärsinkö oikein, että pumpustani voi siis säätää sekä ahtamatonta, että ahdonalaista syöttöä.
Pitää pyhien jälkeen alkaa säätelemään pumppua, niin selviää alkaako sitä savua tulla myös kierroksilla.
Tällä hetkellä pöläyttää pienet savut, kun lähtee kiihdyttämään, mutta kun ahtopaineet ja kierrokset nousee ei savua tule yhtään.
Ymmärsinkö oikein, että pumpustani voi siis säätää sekä ahtamatonta, että ahdonalaista syöttöä.

W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
Sitten kannattaa pitää mielessä se tosiasia, että koneen hajoamisvaara kasvaa merkitävästijnev kirjoitti:Kiitoksia vastauksista.
Pitää pyhien jälkeen alkaa säätelemään pumppua, niin selviää alkaako sitä savua tulla myös kierroksilla.
Tällä hetkellä pöläyttää pienet savut, kun lähtee kiihdyttämään, mutta kun ahtopaineet ja kierrokset nousee ei savua tule yhtään


Joo ei ole tarkoitus alkaa muuten itte säätelee pumppua, kun saa vaan ton ahdonalasen syötön toimii. Olen lukenut ton "Japen" ahtamisprojekti jutun ja siinä on kyllä paljon asiaa ja kokemusperäistä tietoo.Sitten kannattaa pitää mielessä se tosiasia, että koneen hajoamisvaara kasvaa merkitävästiNormi 200d kone on kohtuu herkkä leviämään isoilla syötöillä, kokemusta aiheesta löytyy foorumilta paljon. Minä ja Jube ainakin ollaan pilkottu muutama kone
Homma lähtee äkkiä käsistä. Melkein kannattas penkittää auto ensin ja sitten koskea syöttöihin, kun tietäs missä mennään.
Auto on penkitetty tällä kokoonpanolla ja moottoriteho oli 89 kw. Myyjä meinasi, että penkityksessä ei ollut ahdonalainen syöttö mukana, mutta voi tietysti olla vaan myyjän myyntipuheita.

Huomaako ajossa eron, onko ahdonalanen syöttö mukana vai ei?
W210 200cdi
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D
ex:t
S124 E220
W124 200DT
W124 200D