300 ce tyhjäkäynti
300 ce tyhjäkäynti
joskus ajossa risteyksissä/valoissa tahtoo vaihde päällä tyhjis
tippuu niin alas ettei jaksa käydä kiekat noin 500 sit menee
alle ja sammuu mitähän tehtäis muuten auto pelaa ku ajatus
tippuu niin alas ettei jaksa käydä kiekat noin 500 sit menee
alle ja sammuu mitähän tehtäis muuten auto pelaa ku ajatus
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
vaihda virranjakaja ja pyörijä ja taas mennään.. 99% varmuudella, vai oliko jo vaihdettu? Vaikka vaihdettu, mutta jos Motonet, niin voi olla silti vaihdon tarpeessa 
Missä päin asut? Onko kovat pakkaset? Nyppää se ilmanputsarin imuputki pois nokalta, että saa ottaa lämmintä ilmaa konehuoneesta. Pistä kesän saapuessa takas.

Missä päin asut? Onko kovat pakkaset? Nyppää se ilmanputsarin imuputki pois nokalta, että saa ottaa lämmintä ilmaa konehuoneesta. Pistä kesän saapuessa takas.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Siinä on oma taikansa
Jos se on sammuskellu kylmällä ilmalla, niin todennäköisesti vika häviää tuolla putken poistolla.
Tosiaan yksi olisi voinut olla että polttoainesuodatin on tukossa, mutta jos kaikin puolin muuten toimii kuin kello, niin en lähtis veikkaamaan sitä, mutta jos tuo putken poisto ei auta niin vaihda tuo suodatin.

Tosiaan yksi olisi voinut olla että polttoainesuodatin on tukossa, mutta jos kaikin puolin muuten toimii kuin kello, niin en lähtis veikkaamaan sitä, mutta jos tuo putken poisto ei auta niin vaihda tuo suodatin.
220.128 Black Mirror
Nuo kryptoniitin neuvit ovat taikajuttuja
.
Oikeastihan kyseessä voisi olla tyhjäkäynninsäätimen jumiutuminen, vai mikä teille muille tulee mieleen. Eikös näissä ke-jeteissä käsiruuvi ole korvautunut lisäilmaventtiilin hienosäädöllä. Itse en kyllä enempää ole perehtynyt, mutta sellainen kutina vain... Kosteutta poistavaa kumiystävällistä, ja voitelevaa rasvaa siihen imusarjan päällä olevaan mutikkaan.

Oikeastihan kyseessä voisi olla tyhjäkäynninsäätimen jumiutuminen, vai mikä teille muille tulee mieleen. Eikös näissä ke-jeteissä käsiruuvi ole korvautunut lisäilmaventtiilin hienosäädöllä. Itse en kyllä enempää ole perehtynyt, mutta sellainen kutina vain... Kosteutta poistavaa kumiystävällistä, ja voitelevaa rasvaa siihen imusarjan päällä olevaan mutikkaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Juu Maagijuttuja... Voihan se olla tuossa tyhjäkäynninsäätimessä, mutta yleensä ne jumittaa siten että tyhjäkäyntikierrokset jää sinne 1000 pintaan. Mitään en kiistää. vika voi olla missä vaan, mutta etu ja takapuskurin välistä kun vikaa etsii, niin silloin ei ole ihan metsässäkynsi kirjoitti:Nuo kryptoniitin neuvit ovat taikajuttuja.
Oikeastihan kyseessä voisi olla tyhjäkäynninsäätimen jumiutuminen, vai mikä teille muille tulee mieleen. Eikös näissä ke-jeteissä käsiruuvi ole korvautunut lisäilmaventtiilin hienosäädöllä. Itse en kyllä enempää ole perehtynyt, mutta sellainen kutina vain... Kosteutta poistavaa kumiystävällistä, ja voitelevaa rasvaa siihen imusarjan päällä olevaan mutikkaan.

220.128 Black Mirror
Re: 300 ce tyhjäkäynti
p-suodatin vaihdettu kokeilempa sitä putkee lähen täst körryyttelleen
itsellä 300 ce -88 aloitti nyt temppuilun, kierrokset tyhjäkäynnillä 500 luokkaa, eikä kylmänä jaksa käydä ollenkaan... tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, mut eipä ollu apuja... ennen tätä temppuilua ollu ongelmana, että käynnistäessä kone jäi "röpötämään" ja economy mittari punaisella aivan tapissaan, sit ku survoi kaasun pohjaan nii lähti vetämään ja jaksoi käydä tyhjäkäyntiä... missä mahtaa ongelma lymyillä 

300 ce -88
Itsellä oli ongelmia MB 300E 4-Maticissa tuon M103 koneen tyhjäkäynnissä. Aika-ajoin kone kävi tyhjäkäyntiä noin 500 kiekalla, ja toisinaan nätisti 700 kiekalla. Etsin vikaa kissojen ja koirien kanssa ja lopulta sain vinkin Vänttiseltä, jonka pohjalta kokeilin toisesta autosta ylijänniterelettä. Tuo ylijännitereleen vaihto näytti korjaavan vian, joten menin ja ostin uuden.
Eli oliskos mahdollista, että ylijännitereleessä olis jotain vikaa. Ainakin oman kokokemuksen mukaan releen vika voi johtaa siihen, että aika-ajoin ECU ei ohjaa moottorin tyhjäkäyntiä säätävää lisäilmaluistia, jolloin kierroksen jää alas.
Tuossa 4-maticissa oli myös sellaista ongelmaa, että se joskus hyytyi ajossa. Sitäkään en ole releen vaihdon jälkeen huomannut, mutta en tosin mene vannomaan, että sekin olis korjaantunut releen vaihdolla.
Eli oliskos mahdollista, että ylijännitereleessä olis jotain vikaa. Ainakin oman kokokemuksen mukaan releen vika voi johtaa siihen, että aika-ajoin ECU ei ohjaa moottorin tyhjäkäyntiä säätävää lisäilmaluistia, jolloin kierroksen jää alas.
Tuossa 4-maticissa oli myös sellaista ongelmaa, että se joskus hyytyi ajossa. Sitäkään en ole releen vaihdon jälkeen huomannut, mutta en tosin mene vannomaan, että sekin olis korjaantunut releen vaihdolla.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ylijänniterele sijaitsee akun takana siinä tuulilasin etureunan alla. Akun takaa ensin muovipaneeli pois ja sen takaa ilmestyy kasapäin erilaisia ohjausyksiköitä ym. Eka (iso musta BOSCH 0280800286) on ruiskunohjausyksikkö, ja toi ylijänniterele on taaempana auton keskilinjan puolella sellainen mötikkä, jossa on 1 tai 2 sulaketta päällä. Ainakin itsellä se on pinnaltaa alumiinia (ainoa sellainen akun takana), joskin sen yläpää on punaista muovia, ja siinä on läpinäkyvää muovia oleva luukku noiden sulakkeiden vaihtoa varten.
Paikka on aika ahdas, ja ainakin itse viilsin muutamia naarmuja käsiini terävistä muovisaumoista relettä pois ottaessani, mutta ei se kuitenkaan mikään mahdoton juttu ole. Sen ruiskunohjausyksikön voi helposti ottaa pois tieltä (liitin irti ja yksikkö lähtee ihan kevyesti vetämällä ylös), jotta saa vähän lisää tilaa nakkisormille.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Paikka on aika ahdas, ja ainakin itse viilsin muutamia naarmuja käsiini terävistä muovisaumoista relettä pois ottaessani, mutta ei se kuitenkaan mikään mahdoton juttu ole. Sen ruiskunohjausyksikön voi helposti ottaa pois tieltä (liitin irti ja yksikkö lähtee ihan kevyesti vetämällä ylös), jotta saa vähän lisää tilaa nakkisormille.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Lisäilmaluistin toiminta periaate on semmonen että siihen
tulee vakiojännite mutta pulssimuodossa. Eli säätö tapahtuu
pulssitiheyttä muuttamalla ja jos ylijänniterele temppuilee
niin jännite ei pysy vakiona vaan alkaa sotkemaan
lisäilmaluistin toimintaa ja ECU ei kerkeä/kykene korjaamaan
tyhjäk. kierroksia oikeaksi.
tulee vakiojännite mutta pulssimuodossa. Eli säätö tapahtuu
pulssitiheyttä muuttamalla ja jos ylijänniterele temppuilee
niin jännite ei pysy vakiona vaan alkaa sotkemaan
lisäilmaluistin toimintaa ja ECU ei kerkeä/kykene korjaamaan
tyhjäk. kierroksia oikeaksi.
AAVEE, en osaa sanoa tuosta mitään, mutta sen voin sanoa, että releen prakatessa tyhjäkäyntiin ei vaikuttanut, vaikka lisäilmaluistin johdot tempaisi luistista irti tai pisti uudelleen kiinni. Eli tältä osin vaikutti siltä, että ECU ei lainkaan ohjannut lisäilmaluistia. Sitä en oikeasti tiedä, miltä se jännitteen kannalta näytti, mutta käytännössä lisäilmaluisti tuntui koko ajan olevan 'lepoasennossa', oli johto sitten kiinni eli ei.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
AInaki osan ylijännitesuojareleistä voi myös itse korjata 0€ kunhan omistaa vain tinaa ja kolvin. Näin tein itse, saman tyyppiset oireet lähti pois, tosin kyseessä w201 2.0 ja KE-Jetronic. Palasina se näyttää suunilleen tällaiselta. Kolvaa vaan juotokset uudelleen... oli jokaisessa kylmäjuotos/irronnut juotos.
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 15.10.2008 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
TLL ! Jos kaikki koneen perusasiat on kohdallaan niin kone pyörii
lämpimänä tyhjäkäyntiä oikein hyvin ilman että luistin johto on
paikallaan eli luistissa on pieni aukko lepoasennossa. Kylmänä
aukon koko ei tietysti riitä. Jännitteen vaihtelut runttaa luistin joko
kokonaan kiinni tai ihan levälleen.
lämpimänä tyhjäkäyntiä oikein hyvin ilman että luistin johto on
paikallaan eli luistissa on pieni aukko lepoasennossa. Kylmänä
aukon koko ei tietysti riitä. Jännitteen vaihtelut runttaa luistin joko
kokonaan kiinni tai ihan levälleen.
AAVEE, itsellä kone kävi kyllä todella tasaisesti, mutta tosiaan kierrokset lämpöisenä oli vain noin 500 r/min, kun niiden piti olla noin 700 r/min. Ylijännitereleen vaihdon jälkeen kaikki on toiminut normaalisti, ja tuo alhaisen tyhjäkäynnin ongelmakin on kadonnut.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
tyhjäkäynti
vaihdatin happitunnistimen vaiva hävisi samantien
auto pelittää kuin ajatus
auto pelittää kuin ajatus

tyhjäkäynti
tunnistin taitaa olla (lambda tunnistin) joka sijaitsee jossain
pakosarjan lieppeillä en oo vielä tutkinu
tunnistinta löytyy kaiketi monen hintaista 8o-200 ekee
mulla maksoi vian etsintä töineen/osa n. 280.-ekee kohtuullista
kun saa ajella toimivalla autolla
pakosarjan lieppeillä en oo vielä tutkinu
tunnistinta löytyy kaiketi monen hintaista 8o-200 ekee
mulla maksoi vian etsintä töineen/osa n. 280.-ekee kohtuullista
kun saa ajella toimivalla autolla
jaa-a
mulla on tämmönen joku höpö höpö ohjelma mikä sanoo näin:
Problem: Erratic idling - engine warm
Componentt check sequence
-Air intake system -leaks
-Volume air flow (VAF) sensor- plate and/or control plunger
-Auxiliary air valve
-Cold start injector
-Differential pressure
-Idle speed/CO level
-Acceleration anrichment function
-Throttle position (TP) switch adjustment
Tosta nyt ei varmaan oo paljoo hyötyä mutta tulipahan kirjotettua...
Problem: Erratic idling - engine warm
Componentt check sequence
-Air intake system -leaks
-Volume air flow (VAF) sensor- plate and/or control plunger
-Auxiliary air valve
-Cold start injector
-Differential pressure
-Idle speed/CO level
-Acceleration anrichment function
-Throttle position (TP) switch adjustment
Tosta nyt ei varmaan oo paljoo hyötyä mutta tulipahan kirjotettua...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...