300 ce tyhjäkäynti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
honsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 30.11.2007 21:26

300 ce tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja honsu »

joskus ajossa risteyksissä/valoissa tahtoo vaihde päällä tyhjis
tippuu niin alas ettei jaksa käydä kiekat noin 500 sit menee
alle ja sammuu mitähän tehtäis muuten auto pelaa ku ajatus
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

vaihda virranjakaja ja pyörijä ja taas mennään.. 99% varmuudella, vai oliko jo vaihdettu? Vaikka vaihdettu, mutta jos Motonet, niin voi olla silti vaihdon tarpeessa :D

Missä päin asut? Onko kovat pakkaset? Nyppää se ilmanputsarin imuputki pois nokalta, että saa ottaa lämmintä ilmaa konehuoneesta. Pistä kesän saapuessa takas.
220.128 Black Mirror
honsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 30.11.2007 21:26

Viesti Kirjoittaja honsu »

:lol: jakajan kansi vaihdettu pyöriä tulpat johdot oulun seudulta
kokeillaampa sitä putkee mut mikä taika sii on
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Siinä on oma taikansa :wink: Jos se on sammuskellu kylmällä ilmalla, niin todennäköisesti vika häviää tuolla putken poistolla.

Tosiaan yksi olisi voinut olla että polttoainesuodatin on tukossa, mutta jos kaikin puolin muuten toimii kuin kello, niin en lähtis veikkaamaan sitä, mutta jos tuo putken poisto ei auta niin vaihda tuo suodatin.
220.128 Black Mirror
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Usein myös kosteahkot kelit siinä nollan kahden puolen aiheuttaa putken poistolla korjaantuvia ongelmia.
Eli ei välttämättä vaadi kovia pakkasia.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Nuo kryptoniitin neuvit ovat taikajuttuja :lol: .

Oikeastihan kyseessä voisi olla tyhjäkäynninsäätimen jumiutuminen, vai mikä teille muille tulee mieleen. Eikös näissä ke-jeteissä käsiruuvi ole korvautunut lisäilmaventtiilin hienosäädöllä. Itse en kyllä enempää ole perehtynyt, mutta sellainen kutina vain... Kosteutta poistavaa kumiystävällistä, ja voitelevaa rasvaa siihen imusarjan päällä olevaan mutikkaan.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

kynsi kirjoitti:Nuo kryptoniitin neuvit ovat taikajuttuja :lol: .

Oikeastihan kyseessä voisi olla tyhjäkäynninsäätimen jumiutuminen, vai mikä teille muille tulee mieleen. Eikös näissä ke-jeteissä käsiruuvi ole korvautunut lisäilmaventtiilin hienosäädöllä. Itse en kyllä enempää ole perehtynyt, mutta sellainen kutina vain... Kosteutta poistavaa kumiystävällistä, ja voitelevaa rasvaa siihen imusarjan päällä olevaan mutikkaan.
Juu Maagijuttuja... Voihan se olla tuossa tyhjäkäynninsäätimessä, mutta yleensä ne jumittaa siten että tyhjäkäyntikierrokset jää sinne 1000 pintaan. Mitään en kiistää. vika voi olla missä vaan, mutta etu ja takapuskurin välistä kun vikaa etsii, niin silloin ei ole ihan metsässä :D
220.128 Black Mirror
honsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 30.11.2007 21:26

Re: 300 ce tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja honsu »

p-suodatin vaihdettu kokeilempa sitä putkee lähen täst körryyttelleen
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

itsellä 300 ce -88 aloitti nyt temppuilun, kierrokset tyhjäkäynnillä 500 luokkaa, eikä kylmänä jaksa käydä ollenkaan... tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, mut eipä ollu apuja... ennen tätä temppuilua ollu ongelmana, että käynnistäessä kone jäi "röpötämään" ja economy mittari punaisella aivan tapissaan, sit ku survoi kaasun pohjaan nii lähti vetämään ja jaksoi käydä tyhjäkäyntiä... missä mahtaa ongelma lymyillä :?:
300 ce -88
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

Itsellä oli ongelmia MB 300E 4-Maticissa tuon M103 koneen tyhjäkäynnissä. Aika-ajoin kone kävi tyhjäkäyntiä noin 500 kiekalla, ja toisinaan nätisti 700 kiekalla. Etsin vikaa kissojen ja koirien kanssa ja lopulta sain vinkin Vänttiseltä, jonka pohjalta kokeilin toisesta autosta ylijänniterelettä. Tuo ylijännitereleen vaihto näytti korjaavan vian, joten menin ja ostin uuden.

Eli oliskos mahdollista, että ylijännitereleessä olis jotain vikaa. Ainakin oman kokokemuksen mukaan releen vika voi johtaa siihen, että aika-ajoin ECU ei ohjaa moottorin tyhjäkäyntiä säätävää lisäilmaluistia, jolloin kierroksen jää alas.

Tuossa 4-maticissa oli myös sellaista ongelmaa, että se joskus hyytyi ajossa. Sitäkään en ole releen vaihdon jälkeen huomannut, mutta en tosin mene vannomaan, että sekin olis korjaantunut releen vaihdolla.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

missäs mahtaa moinen rele olla? löytyykö kuvia?
300 ce -88
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

Ylijänniterele sijaitsee akun takana siinä tuulilasin etureunan alla. Akun takaa ensin muovipaneeli pois ja sen takaa ilmestyy kasapäin erilaisia ohjausyksiköitä ym. Eka (iso musta BOSCH 0280800286) on ruiskunohjausyksikkö, ja toi ylijänniterele on taaempana auton keskilinjan puolella sellainen mötikkä, jossa on 1 tai 2 sulaketta päällä. Ainakin itsellä se on pinnaltaa alumiinia (ainoa sellainen akun takana), joskin sen yläpää on punaista muovia, ja siinä on läpinäkyvää muovia oleva luukku noiden sulakkeiden vaihtoa varten.

Paikka on aika ahdas, ja ainakin itse viilsin muutamia naarmuja käsiini terävistä muovisaumoista relettä pois ottaessani, mutta ei se kuitenkaan mikään mahdoton juttu ole. Sen ruiskunohjausyksikön voi helposti ottaa pois tieltä (liitin irti ja yksikkö lähtee ihan kevyesti vetämällä ylös), jotta saa vähän lisää tilaa nakkisormille.

http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Lisäilmaluistin toiminta periaate on semmonen että siihen
tulee vakiojännite mutta pulssimuodossa. Eli säätö tapahtuu
pulssitiheyttä muuttamalla ja jos ylijänniterele temppuilee
niin jännite ei pysy vakiona vaan alkaa sotkemaan
lisäilmaluistin toimintaa ja ECU ei kerkeä/kykene korjaamaan
tyhjäk. kierroksia oikeaksi.
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

AAVEE, en osaa sanoa tuosta mitään, mutta sen voin sanoa, että releen prakatessa tyhjäkäyntiin ei vaikuttanut, vaikka lisäilmaluistin johdot tempaisi luistista irti tai pisti uudelleen kiinni. Eli tältä osin vaikutti siltä, että ECU ei lainkaan ohjannut lisäilmaluistia. Sitä en oikeasti tiedä, miltä se jännitteen kannalta näytti, mutta käytännössä lisäilmaluisti tuntui koko ajan olevan 'lepoasennossa', oli johto sitten kiinni eli ei.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

selevä peli, pitää tässä käydä tutkiskelemaan asiaa, kunhan työt helpottaa... kiitos vastauksista jo tässä vaiheessa, katsotaan kuinka hommassa käy!
300 ce -88
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

AInaki osan ylijännitesuojareleistä voi myös itse korjata 0€ kunhan omistaa vain tinaa ja kolvin. Näin tein itse, saman tyyppiset oireet lähti pois, tosin kyseessä w201 2.0 ja KE-Jetronic. Palasina se näyttää suunilleen tällaiselta. Kolvaa vaan juotokset uudelleen... oli jokaisessa kylmäjuotos/irronnut juotos.
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 15.10.2008 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

:roll: Taidanpa huomenna pönkiä omaanikin...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

TLL ! Jos kaikki koneen perusasiat on kohdallaan niin kone pyörii
lämpimänä tyhjäkäyntiä oikein hyvin ilman että luistin johto on
paikallaan eli luistissa on pieni aukko lepoasennossa. Kylmänä
aukon koko ei tietysti riitä. Jännitteen vaihtelut runttaa luistin joko
kokonaan kiinni tai ihan levälleen.
Avatar
TLL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Pe 03.06.2005 17:24
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TLL »

AAVEE, itsellä kone kävi kyllä todella tasaisesti, mutta tosiaan kierrokset lämpöisenä oli vain noin 500 r/min, kun niiden piti olla noin 700 r/min. Ylijännitereleen vaihdon jälkeen kaikki on toiminut normaalisti, ja tuo alhaisen tyhjäkäynnin ongelmakin on kadonnut.
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
honsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 30.11.2007 21:26

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja honsu »

vaihdatin happitunnistimen vaiva hävisi samantien
auto pelittää kuin ajatus :lol:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hieno homma!Mistä löytyy happitunnistin ja mitä maksaa(/töineen)?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
honsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 30.11.2007 21:26

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja honsu »

tunnistin taitaa olla (lambda tunnistin) joka sijaitsee jossain
pakosarjan lieppeillä en oo vielä tutkinu
tunnistinta löytyy kaiketi monen hintaista 8o-200 ekee
mulla maksoi vian etsintä töineen/osa n. 280.-ekee kohtuullista
kun saa ajella toimivalla autolla
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

elikkäs nyt kerkesi pikaisesti kattelemaan tuota ylijänniterelettä, annoin sen ukon käsittelyyn (itselle kun ei ole sähkömiehen päätä suotu), isukki ainakin sanoi et rele on kunnossa... ettei olisi mahdollista et tyhjäkäynti on päässyt karkaamaan esim. jonkin alipainevuodon takia?
300 ce -88
eremon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 11.04.2007 13:19
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja eremon »

ei olis kellään vinkkiä :?:
300 ce -88
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

jaa-a

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

mulla on tämmönen joku höpö höpö ohjelma mikä sanoo näin:

Problem: Erratic idling - engine warm

Componentt check sequence

-Air intake system -leaks
-Volume air flow (VAF) sensor- plate and/or control plunger
-Auxiliary air valve
-Cold start injector
-Differential pressure
-Idle speed/CO level
-Acceleration anrichment function
-Throttle position (TP) switch adjustment

Tosta nyt ei varmaan oo paljoo hyötyä mutta tulipahan kirjotettua...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Vastaa Viestiin