250 dt lähtee jo käyntiin
250 dt lähtee jo käyntiin
Tulipa vaihdettua kansi kyseiseen autoon ja nyt ei suostu tulille lähtemään. Auto on 94 vm. ja kapeakantinen.
Ajoitusten pitäisi olla oikein. Kone saa ruokaa, mutta ei vaan käynnisty.
Hehkun merkkivalo ei toimi, sekin on tässä vielä täys mysteeri. Vanhalla kannella toimi. Annoin kyllä hyppyjohdolla virtaa, mutta ei silläkään ollut käyntiin lähtemiseen vakutusta.
Hyviä ehdoituksia otetaan vastaan, että mikä on pielessä..
Ajoitusten pitäisi olla oikein. Kone saa ruokaa, mutta ei vaan käynnisty.
Hehkun merkkivalo ei toimi, sekin on tässä vielä täys mysteeri. Vanhalla kannella toimi. Annoin kyllä hyppyjohdolla virtaa, mutta ei silläkään ollut käyntiin lähtemiseen vakutusta.
Hyviä ehdoituksia otetaan vastaan, että mikä on pielessä..
Viimeksi muokannut jk25, To 25.12.2008 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa

no voihan se estää jos kaikki hehkut pimeänä. tosin mersu lähtee käymään parillakin hehkulla jos kone on kunnossa.jk25 kirjoitti:Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa
Montaa kertaa ei kyllä kannata, hehkuitta käynnistäminen käy apukammiokoneen kannen päälle ajan kanssa.jopi62 kirjoitti:no voihan se estää jos kaikki hehkut pimeänä. tosin mersu lähtee käymään parillakin hehkulla jos kone on kunnossa.jk25 kirjoitti:Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Laita vaan ne hehkutus kuntoon aluksi. Itse tappelin edellisen mesen kans yhden illan kun ei lähtenyt käyntiin, hehkun sulake oli palanut. Ja oli sentään kesä ja 20 lämmintä.
Ne jotka sanoo että lähtee helposti ilman hehkutusta tulille, niin eivät ole ajatelleet että kunnossa ollessaan hehkuttaa starttauksenkin aikana.
Ne jotka sanoo että lähtee helposti ilman hehkutusta tulille, niin eivät ole ajatelleet että kunnossa ollessaan hehkuttaa starttauksenkin aikana.
S210 220 CDI A -02
Mikähän piru
tuota linttaa vaivaa.. Ajotukset on ok. Kampura ja nokka kohillaan, pumpun merkki tulee näkyville 14 jykk, tällöin 1:n nokat sojottaa pois nostajista. Elikkä sekin pitäis olla oikein. Hehkut ei toimi, se nyt ainakin on selvä. Tulpille ei tuu virtaa ja uudet tulpat aattelin hankkia kyllä. Relekkin varmaan uusiin puihin. Mutta lykkäsin kuumailmapuhaltimella imusarjaan ilmaa niin kauan, että varmana oli lämmintä --> Ei käyntiin vieläkään.
Eikö sillä toimenpiteellä pitäis hehkujen toimimattomuus korvata..
Onkohan tuossa 94- mallisessa mahdollisesti jokin ecu jo? Aattelin vaan ku hitsasin vähän pakoputkea ja akun kaapelit saattoi olla kiinni ja oisko se saanu siinä siipeensä...


Onkohan tuossa 94- mallisessa mahdollisesti jokin ecu jo? Aattelin vaan ku hitsasin vähän pakoputkea ja akun kaapelit saattoi olla kiinni ja oisko se saanu siinä siipeensä...
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Tulppien vastus arvot olivat 0,7 - 1.0 ohmia. Lienevät kunnossa. Koitin toimivalla hehkureleellä
avain h-asentoon ja poks. sulake mäni poikki. Releelle tulee virta kuten pitääkin ja heräte. Mikähän tuon aiheutti
, oma arvelu,että releeltä tulpille jokin johto risa.. pitänee huomenissa tutkia lisää 



E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Saihan tuon viimein tulille.. Yks tulppa sökönä,päästi virtaa läpi, tietämättömyyttäni tuli siinä toinenki rele tuhottua, jonka varaosa autosta lainasin
ja johdot vähän ehti lämmetä releen tuntumasta
Releelle ei tule enää minkäänlaisia virtoja, ei herätettä, eikä päävirtaa. Mitähän lie ehti kärvähtää
Ja ajolenkillä huomioitua, nesteet ei kierrä kabiiniin asti, muutoin lämpeää normisti, pässinkiveksille tulee virta, samoin kiertovesipumpulle. Hyviä ehdoituksia otetaan vastaan, mitä on kärvähtäny sähköpuolella
Pihaan päästyä laturi antoi akulle enää 11.5 v.. mikähän piru sen päälle kävi 





E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...