250 dt lähtee jo käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

250 dt lähtee jo käyntiin

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Tulipa vaihdettua kansi kyseiseen autoon ja nyt ei suostu tulille lähtemään. Auto on 94 vm. ja kapeakantinen.
Ajoitusten pitäisi olla oikein. Kone saa ruokaa, mutta ei vaan käynnisty.
Hehkun merkkivalo ei toimi, sekin on tässä vielä täys mysteeri. Vanhalla kannella toimi. Annoin kyllä hyppyjohdolla virtaa, mutta ei silläkään ollut käyntiin lähtemiseen vakutusta.
Hyviä ehdoituksia otetaan vastaan, että mikä on pielessä..
Viimeksi muokannut jk25, To 25.12.2008 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

jos se ruokaa saa ja ajoitus on kohdallaa niin pitäisi kyllä lähteä käymään. hehkusta sen verran että sulla on varmasti joku piuha nyt vituillaan?
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa :)
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

jk25 kirjoitti:Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa :)
no voihan se estää jos kaikki hehkut pimeänä. tosin mersu lähtee käymään parillakin hehkulla jos kone on kunnossa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jopi62 kirjoitti:
jk25 kirjoitti:Voiko hehkutuksen puute estää täysin sen, ettei lähde tulille? Auto on kyllä lämpösessä hallissa..
Hehkureleelle tulpilta tulevaa liitintä otin irti ja koitin hyppyjohdolla lyökö kipinää --> tuli joka tulpalta. Ja tässä on se uudemman mallin rele, kun ei ole omaa sulaketta sille..
Sellastakin koitin,että volttimittari akulle, virta-avain hehkuasentoon. --> jännite ei laskenut yhtään..
Kaikki piuhat pitäis olla kyl koneessa oikein. eihän täs oikeen montaa tarvinnu etes irti ottaa :)
no voihan se estää jos kaikki hehkut pimeänä. tosin mersu lähtee käymään parillakin hehkulla jos kone on kunnossa.
Montaa kertaa ei kyllä kannata, hehkuitta käynnistäminen käy apukammiokoneen kannen päälle ajan kanssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Tarkistaisin moottorin ja pumpun ajan kuitenkin. Ilmauksen olet luonnollisesti tehnyt?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

juu, tulihan tuota ilmailtua.. pitäis vaan saada tuo hehku pelittämään...
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jk25 kirjoitti:juu, tulihan tuota ilmailtua.. pitäis vaan saada tuo hehku pelittämään...
Eli suutimille asti tulee polttoaine? Jos suihkut on kunnossa niin kyähän tuon pitäisi lähteä käyntiin lämpimästä hallista ilman hehkujakin.
Jos ei lähde niin ajoitukset pielessä. Nokka tai pumppu.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Jos pumpun ajoitusmerkit on kohallaan, niin eihän ole täyden kierroksen pielessä? Siis pumpun ajoitus?
Jos on itsestäänselviä, jo tarkistettuja hommia niin älä hermostu...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mites jos sammuttimen ja esim valojen korkeus säädön alipaineletkut on menneet vahingossa väärinpäin ja startatessa sammutin menee alipaineen vaikutuksesta päälle :?: .
auto w123 200D/300DT vm, -81
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Kyllä tuo sammutin pelaa niinku pitää.. Pitäis tuo hehku probleema saada eliminoitua pois pelistä. kuntoonhan sekin on saatava.. Ja luonnollisesti vielä ajotukset tarkistaa. Mitkä tai mikä tunnistin tuossa ohjaa sitä valoa? ja onkohan tuolle releelle jossain piiloss avielä oma sulakkeensa?
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jk25 kirjoitti: ja onkohan tuolle releelle jossain piiloss avielä oma sulakkeensa?
Releen kannen alla.
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

ku tuossa ei sellasta löytyny. . pitäis olla vissiin sellanen kupari tms. keskelle kapeneva lipare..
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Laita vaan ne hehkutus kuntoon aluksi. Itse tappelin edellisen mesen kans yhden illan kun ei lähtenyt käyntiin, hehkun sulake oli palanut. Ja oli sentään kesä ja 20 lämmintä.

Ne jotka sanoo että lähtee helposti ilman hehkutusta tulille, niin eivät ole ajatelleet että kunnossa ollessaan hehkuttaa starttauksenkin aikana.
S210 220 CDI A -02
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Jeps, ilman hehkuja ei lähde. Suoraruiskut sitten lähteekin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AM kirjoitti:^Jeps, ilman hehkuja ei lähde. Suoraruiskut sitten lähteekin.
Kyllä tiukka kammio konekkin lähtee hehkuitta. :D
Ei toki pakkasesta.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Mika.T kirjoitti: Kyllä tiukka kammio konekkin lähtee hehkuitta. :D.
Joo ainakin tuo 900tkm ajettu lähtee, horo on jos ei lämpimästä tallista lähde. Ja kyse on nimenomaan 124:n dieseleistä ei 123:n.
Avatar
Vilberddi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: La 01.11.2008 11:17
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Vilberddi »

Vaikuttaako alipaine letku asiaan ollenkaan??
Mercedes-Benz 250DT W124 http://minunauto.com/auto/16481
Toyota Corolla Dx Ke70 (ikuisuusprojekti)

Kun mersun pistän parkkiin siihen loppuu lässytys
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Mikähän piru :evil: tuota linttaa vaivaa.. Ajotukset on ok. Kampura ja nokka kohillaan, pumpun merkki tulee näkyville 14 jykk, tällöin 1:n nokat sojottaa pois nostajista. Elikkä sekin pitäis olla oikein. Hehkut ei toimi, se nyt ainakin on selvä. Tulpille ei tuu virtaa ja uudet tulpat aattelin hankkia kyllä. Relekkin varmaan uusiin puihin. Mutta lykkäsin kuumailmapuhaltimella imusarjaan ilmaa niin kauan, että varmana oli lämmintä --> Ei käyntiin vieläkään. :? Eikö sillä toimenpiteellä pitäis hehkujen toimimattomuus korvata..
Onkohan tuossa 94- mallisessa mahdollisesti jokin ecu jo? Aattelin vaan ku hitsasin vähän pakoputkea ja akun kaapelit saattoi olla kiinni ja oisko se saanu siinä siipeensä...
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

muistan kun vaihroon 200d kannentiivisteen nii ei kans millää käyntiin sen jäläkeen. meinas usko loppua ja sitte ku lähti nii kovan kolinan kans ja olin varma et jotai on menny v... mut ku hetke oli käyny nii rupes tasaantuun ja hyvätuli.ruikkaa pilottia sinne josei silläkää nii on kumma..
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Kyllä tuo Pilotti on viimenen vaihtoehto. Koita ensin saada ne hehkut kuntoon, jos ei sittenkään. Jos saat hehkut kuntoon eikä siltikään lähde, vian on pakko oll jossain muualla, silloin tuskin pilottikaan auttaa...
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Tulppien vastus arvot olivat 0,7 - 1.0 ohmia. Lienevät kunnossa. Koitin toimivalla hehkureleellä :arrow: avain h-asentoon ja poks. sulake mäni poikki. Releelle tulee virta kuten pitääkin ja heräte. Mikähän tuon aiheutti :? , oma arvelu,että releeltä tulpille jokin johto risa.. pitänee huomenissa tutkia lisää 8)
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
jk25
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 01.10.2007 20:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jk25 »

Saihan tuon viimein tulille.. Yks tulppa sökönä,päästi virtaa läpi, tietämättömyyttäni tuli siinä toinenki rele tuhottua, jonka varaosa autosta lainasin :( ja johdot vähän ehti lämmetä releen tuntumasta :arrow: Releelle ei tule enää minkäänlaisia virtoja, ei herätettä, eikä päävirtaa. Mitähän lie ehti kärvähtää :?: Ja ajolenkillä huomioitua, nesteet ei kierrä kabiiniin asti, muutoin lämpeää normisti, pässinkiveksille tulee virta, samoin kiertovesipumpulle. Hyviä ehdoituksia otetaan vastaan, mitä on kärvähtäny sähköpuolella :?: Pihaan päästyä laturi antoi akulle enää 11.5 v.. mikähän piru sen päälle kävi :evil:
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Vastaa Viestiin