300 CE -88 puutuu puolilämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

300 CE -88 puutuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tosiaan, 300 CE -88 puutuu silloin tällöin puolilämpimänä.

Kylmäkäynnistykset täysin moitteettomia pakkasista riippumatta, samoin kuumana käynnistykset. Maantieajossa oiretta ei ole koskaan tullut eteen.

Mutta välillä kun käynnistää kun autolla ajettu vasta pieni matka eli puolilämmin, niin vehje puutuu ajossa, ei vastaa kaasuun ja vauhti hidastuu. Ei kuitenkaan sammuta itseään. Vaikutelma on sama kuin joskus vanhaan hyvään aikaan käsiryyppy olisi pienentämistä vailla eli liikaa bensaa tahi liian vähän ilmaa.

Tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajankansi ovat tuoreet. Ei lambdaa, 12 valve.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Mulla on sama oire omassa m103:ssa. Oli aikaisemminkin ja silloin vaihdoin imuilman lämpötila-anturin (8€). Auttoi silloin. Nyt on vika tullut takaisin ja anturin vaihto ei auttanut. Mielessä on pyörinyt, että jos vaihtaisi lämpötila-anturin kun se taitaa antaa samaa tietoo kuin imuilman lämpötila-anturi? Ja sitten vaihtolistalla olisi se jokin ruiskun anturi joka on jo vähän arvokkaampi. Auttakaas viisaat meitä! :D
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

Samaa vikaa tuntuu esiintyvän . Vois mittailla nuo imuilman ja mootorinlämpö anturit. Lamdaakan en vielä ole testannut ajattelin asentaa laajakaista anturin ja kokeilla että mitä seoksia se puoli lämpöisenä pitää. Aika ärsyttävä on tuo ominaisuus.
Aapo H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 15.08.2006 19:11

Viesti Kirjoittaja Aapo H »

samaa vikaa täällä tuntuu että meinaa yhtäkkiä hyytyä ja joutuu
polkea kaasua vaihdoin uuden jakajan kannen ja pyöriän
mutta eipä kummentunu lamdaa ei ole auto on 300e 12v
Aapo H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 15.08.2006 19:11

Viesti Kirjoittaja Aapo H »

Sami201 kirjoitti:Mulla on sama oire omassa m103:ssa. Oli aikaisemminkin ja silloin vaihdoin imuilman lämpötila-anturin (8€). Auttoi silloin. Nyt on vika tullut takaisin ja anturin vaihto ei auttanut. Mielessä on pyörinyt, että jos vaihtaisi lämpötila-anturin kun se taitaa antaa samaa tietoo kuin imuilman lämpötila-anturi? Ja sitten vaihtolistalla olisi se jokin ruiskun anturi joka on jo vähän arvokkaampi. Auttakaas viisaat meitä! :D
kehtaisikko kertoa missä tuo imuilman lämpötila anturi siaitsee jos olis vaikka menny
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itellä hyytyi kanssa välillä hetken päästä siitä kun oli ajoon lähteny... vikana oli osittain viallinen bensa pumppu ja osittain vuotava bensaletku. Letku vuoti ilmaa bensan joukkoon ja myös pumppu imi itse jostain ilmaa niin että välillä pumppasi enemmän ilmaa kaasarille kuin polttoainetta, itse bensaa ei järjestelmästä ulos vuotanut... sen huomasi siitä kun oli ylimääräinen (läpinäkyvä) suodatin ennen kaasaria niin pukkas bensan mukana tuhottomasti pieniä ilmakuplia suodattimeen...

Onhan tankkiin laitettu jäänestoa näin talvipakkasilla?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Samanlaista ongelmaa on täälläkin.
Lambda on vaihdettu ja luulen että vika kohdistuu tuohon lämpöanturiin?
Kun jaksais tilata ja kokeilla.
Kun rupee hyytyy niin ainut korjaus on että kaasu pohjaan ja taas mennään.
Imuilman anturi on ilmanputsarin kotelossa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jäänestot on kunnossa ja moottorin lämpötila-anturikin on uusi (Veholta).

Pitääpä vaihtaa vielä tuo imuilma-anturi, ei ole ilmeisesti kallis.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Janne kirjoitti:Pitääpä vaihtaa vielä tuo imuilma-anturi, ei ole ilmeisesti kallis.
Ei ole kallis. Kannattaa vaikka ottaa varaosanumero ylös kun käy uutta hakemassa, koska niitä on muistaakseni ainakin kolmea erilaista mallia.
Sijaitsee tosiaan siinä ilmanputsarin "torvessa".
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
pioneer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 14.10.2005 18:04

Re: 300 CE -88 puutuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja pioneer »

Janne kirjoitti:Tosiaan, 300 CE -88 puutuu silloin tällöin puolilämpimänä.
.
Tyyppivika. Täysin sama ongelma tälläkin hetkellä omassa w201 190E:ssäkin. Ja näköjään monella muullakin, kun näitä sivua oon selannu.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

Pitäs koko k jetin ruisku nakata mäkeen ja vaihtaa säädettävä ruisku tilalla niin loppui tuokin vaiva . SAihan sen kyllä kuntoon kun vaihtais kaikki osat uusiin mutta eipä taida olla kovinkaan edullista koska käytetyissä vehkeissä tuntuu olevan kaikkia oireita
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Nyt on uusi imuilma-anturi paikallaan ja seurantajakso alkaa. Saapa nähdä auttoiko mitään.

Anturi oli muuten Mega-autossa 44 euroa, viikon toimitusaika ja KL:ssä 12 euroa, löytyi hyllystä. Ostopäätös oli varsin helppo muodostaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
robbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 24.06.2007 22:29

Viesti Kirjoittaja robbe »

morjesta,sama vika mulla tossa 230 coupessa.Nyt uusittu jakajankansi,tulpat ja tulpanjohdot,eikä ole auttanu.
eli pitäskö nyt seuraavaks vaihtaa noi anturit ja kattoa miten käy?
Susi Vehviläinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Pe 16.12.2005 04:48
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Susi Vehviläinen »

robbe kirjoitti:morjesta,sama vika mulla tossa 230 coupessa.Nyt uusittu jakajankansi,tulpat ja tulpanjohdot,eikä ole auttanu.
eli pitäskö nyt seuraavaks vaihtaa noi anturit ja kattoa miten käy?
Juu kokeile ekaksi ja kerro miten kävi. Täällä myös 230ce ja aivan sama vika ja samat toimenpiteet jo tehty. Ainakin mulla tuntuisi että ongelma ilmenee herkimmin, kun auto on seissyt esim.viikon tai kun on erittäin kostea ilma. Myöskin sellaisen huomion tehnyt, että jos hyytymisen jälkeen ei aja konetta kuumaksi (käy pikaisesti esim.kaupassa) joutuu sahaamaan konetta käyntiin oikein urakalla, jonka jälkeen moottori käynnistyy todella vaivalloisesti. Talvipakkasilla, kuivalla kelillä eikä päivittäisesti käytettynä ongelmaa juurikaan esiinny ja auto starttaa todella helposti.
Ulvova susi ei sammaloidu.....missään!
robbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 24.06.2007 22:29

Viesti Kirjoittaja robbe »

noniii,en noita antureita oo kerenny vaihtamaan,mutta tänää vaihdoin puolan ja pikasen koeajon jälkee ei ainakaan vikaa ilmennyt.Saa nyt nähä kuinka kauan taas pelaa kunnolla
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Jaahans... jatketaan vaikka tähän ketjuun. Nyt nimittäin palaa käämi tuon coupen kanssa. Virranjakajan kansi vaihdettu nyt kahdesti, tulpat, tulpanjohdot, bensansuodatin vaihdettu ja pöpötys jatkuu.
Eli kylmänä lähtee mainiosti käyntiin ja toimii varsin hyvin "kylmänä". Lämmettyään alkaa pöpöttämään kiihdyttäessä aavistuksen ja liikennevaloissa hetken seisonnan jälkeen liikkeellelähtö vaivalloista. Hieman auttaa jos antaa jarrua vasten hieman kierroksia ennen liikkeelle lähtöä esim. valoista. Pisemmän päälle ei tuokaan kai kovin viisas ratkaisu laatikolle...

Tänään sitten vaihdoin kokeeksi puolan, niin aluks tuntu varsin hyvältä, kunnes kuumana pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin. Liikkeellelähtö uudestaan meinasi tapahtua takanatulevan työntämänä, eli vika paheni huomattavasti entisestään!?!? Mitähän mää nyt sitten tekisin taas... Ei jaksa enää arvuutella. Kohta tällämenolla ängen sen 3,6 sen sinne ...TANA!
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Voihanrontti kirjoitti:Jaahans... jatketaan vaikka tähän ketjuun. Nyt nimittäin palaa käämi tuon coupen kanssa. Virranjakajan kansi vaihdettu nyt kahdesti, tulpat, tulpanjohdot, bensansuodatin vaihdettu ja pöpötys jatkuu.
Eli kylmänä lähtee mainiosti käyntiin ja toimii varsin hyvin "kylmänä". Lämmettyään alkaa pöpöttämään kiihdyttäessä aavistuksen ja liikennevaloissa hetken seisonnan jälkeen liikkeellelähtö vaivalloista. Hieman auttaa jos antaa jarrua vasten hieman kierroksia ennen liikkeelle lähtöä esim. valoista. Pisemmän päälle ei tuokaan kai kovin viisas ratkaisu laatikolle...

Tänään sitten vaihdoin kokeeksi puolan, niin aluks tuntu varsin hyvältä, kunnes kuumana pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin. Liikkeellelähtö uudestaan meinasi tapahtua takanatulevan työntämänä, eli vika paheni huomattavasti entisestään!?!? Mitähän mää nyt sitten tekisin taas... Ei jaksa enää arvuutella. Kohta tällämenolla ängen sen 3,6 sen sinne ...TANA!
Epäilisin ensimmäisenä lämpöanturin toimintaa.
Antaa sytkylle ja ruiskulle erilaista tietoa.
Selliin löysin uuden anturin Tammer-Dieselistä.
Hieman huokeampi kuin Veholla.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Siis moottorin lämpöanturi, vai tuo imuilma anturi? Alkoi kyllä myös epäilyttämään puolan esivastus, kun puolan vaihto huononsi käyntiä noin dramaattisesti...
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Voihanrontti kirjoitti:Siis moottorin lämpöanturi, vai tuo imuilma anturi? Alkoi kyllä myös epäilyttämään puolan esivastus, kun puolan vaihto huononsi käyntiä noin dramaattisesti...
Siis joo, moottorin lämpöanturi. :oops:
Taannoin kävin melkein kaiken läpi ennen kuin vika kohdentui siihen anturiin.
Kylmänä toimi hyvin, mutta kun lämpesi alkoivat ongelmat.
Ja välillä kuitenkin toimi normaalisti.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Käytä pakokaasu testissä, mitä näyttää puolilämpimänä. Veikkaan, että pyörii laihalla jostain syystä.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Kiitos viisaista vinkeistä. Täytyy tänään ruveta pöyhimään tuota ongelmaa taas, kun tuli kotiuduttua Tallinnasta.
Tuo Speden idea kyllä sinäänsä viisas, että saa tutkittua tuon anturin ostamatta ehkä suotta uutta anturia... Ei kuitenkaan viittis ihan koko autoa hakee vuoronperään osina jos ei satu paranemaan.
Täytyy raportoida lopputulosta, kun tuntuis monella muullakin olevan ongelmia tuon moottorin kanssa....
Think Locally, Fuck Globally
Vastaa Viestiin