300 CE -88 puutuu puolilämpimänä
300 CE -88 puutuu puolilämpimänä
Tosiaan, 300 CE -88 puutuu silloin tällöin puolilämpimänä.
Kylmäkäynnistykset täysin moitteettomia pakkasista riippumatta, samoin kuumana käynnistykset. Maantieajossa oiretta ei ole koskaan tullut eteen.
Mutta välillä kun käynnistää kun autolla ajettu vasta pieni matka eli puolilämmin, niin vehje puutuu ajossa, ei vastaa kaasuun ja vauhti hidastuu. Ei kuitenkaan sammuta itseään. Vaikutelma on sama kuin joskus vanhaan hyvään aikaan käsiryyppy olisi pienentämistä vailla eli liikaa bensaa tahi liian vähän ilmaa.
Tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajankansi ovat tuoreet. Ei lambdaa, 12 valve.
Kylmäkäynnistykset täysin moitteettomia pakkasista riippumatta, samoin kuumana käynnistykset. Maantieajossa oiretta ei ole koskaan tullut eteen.
Mutta välillä kun käynnistää kun autolla ajettu vasta pieni matka eli puolilämmin, niin vehje puutuu ajossa, ei vastaa kaasuun ja vauhti hidastuu. Ei kuitenkaan sammuta itseään. Vaikutelma on sama kuin joskus vanhaan hyvään aikaan käsiryyppy olisi pienentämistä vailla eli liikaa bensaa tahi liian vähän ilmaa.
Tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajankansi ovat tuoreet. Ei lambdaa, 12 valve.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Mulla on sama oire omassa m103:ssa. Oli aikaisemminkin ja silloin vaihdoin imuilman lämpötila-anturin (8€). Auttoi silloin. Nyt on vika tullut takaisin ja anturin vaihto ei auttanut. Mielessä on pyörinyt, että jos vaihtaisi lämpötila-anturin kun se taitaa antaa samaa tietoo kuin imuilman lämpötila-anturi? Ja sitten vaihtolistalla olisi se jokin ruiskun anturi joka on jo vähän arvokkaampi. Auttakaas viisaat meitä! 

W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
kehtaisikko kertoa missä tuo imuilman lämpötila anturi siaitsee jos olis vaikka mennySami201 kirjoitti:Mulla on sama oire omassa m103:ssa. Oli aikaisemminkin ja silloin vaihdoin imuilman lämpötila-anturin (8€). Auttoi silloin. Nyt on vika tullut takaisin ja anturin vaihto ei auttanut. Mielessä on pyörinyt, että jos vaihtaisi lämpötila-anturin kun se taitaa antaa samaa tietoo kuin imuilman lämpötila-anturi? Ja sitten vaihtolistalla olisi se jokin ruiskun anturi joka on jo vähän arvokkaampi. Auttakaas viisaat meitä!
Itellä hyytyi kanssa välillä hetken päästä siitä kun oli ajoon lähteny... vikana oli osittain viallinen bensa pumppu ja osittain vuotava bensaletku. Letku vuoti ilmaa bensan joukkoon ja myös pumppu imi itse jostain ilmaa niin että välillä pumppasi enemmän ilmaa kaasarille kuin polttoainetta, itse bensaa ei järjestelmästä ulos vuotanut... sen huomasi siitä kun oli ylimääräinen (läpinäkyvä) suodatin ennen kaasaria niin pukkas bensan mukana tuhottomasti pieniä ilmakuplia suodattimeen...
Onhan tankkiin laitettu jäänestoa näin talvipakkasilla?
Onhan tankkiin laitettu jäänestoa näin talvipakkasilla?
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Samanlaista ongelmaa on täälläkin.
Lambda on vaihdettu ja luulen että vika kohdistuu tuohon lämpöanturiin?
Kun jaksais tilata ja kokeilla.
Kun rupee hyytyy niin ainut korjaus on että kaasu pohjaan ja taas mennään.
Imuilman anturi on ilmanputsarin kotelossa.
Lambda on vaihdettu ja luulen että vika kohdistuu tuohon lämpöanturiin?
Kun jaksais tilata ja kokeilla.
Kun rupee hyytyy niin ainut korjaus on että kaasu pohjaan ja taas mennään.
Imuilman anturi on ilmanputsarin kotelossa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei ole kallis. Kannattaa vaikka ottaa varaosanumero ylös kun käy uutta hakemassa, koska niitä on muistaakseni ainakin kolmea erilaista mallia.Janne kirjoitti:Pitääpä vaihtaa vielä tuo imuilma-anturi, ei ole ilmeisesti kallis.
Sijaitsee tosiaan siinä ilmanputsarin "torvessa".
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Re: 300 CE -88 puutuu puolilämpimänä
Tyyppivika. Täysin sama ongelma tälläkin hetkellä omassa w201 190E:ssäkin. Ja näköjään monella muullakin, kun näitä sivua oon selannu.Janne kirjoitti:Tosiaan, 300 CE -88 puutuu silloin tällöin puolilämpimänä.
.
Nyt on uusi imuilma-anturi paikallaan ja seurantajakso alkaa. Saapa nähdä auttoiko mitään.
Anturi oli muuten Mega-autossa 44 euroa, viikon toimitusaika ja KL:ssä 12 euroa, löytyi hyllystä. Ostopäätös oli varsin helppo muodostaa.
Anturi oli muuten Mega-autossa 44 euroa, viikon toimitusaika ja KL:ssä 12 euroa, löytyi hyllystä. Ostopäätös oli varsin helppo muodostaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Pe 16.12.2005 04:48
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Juu kokeile ekaksi ja kerro miten kävi. Täällä myös 230ce ja aivan sama vika ja samat toimenpiteet jo tehty. Ainakin mulla tuntuisi että ongelma ilmenee herkimmin, kun auto on seissyt esim.viikon tai kun on erittäin kostea ilma. Myöskin sellaisen huomion tehnyt, että jos hyytymisen jälkeen ei aja konetta kuumaksi (käy pikaisesti esim.kaupassa) joutuu sahaamaan konetta käyntiin oikein urakalla, jonka jälkeen moottori käynnistyy todella vaivalloisesti. Talvipakkasilla, kuivalla kelillä eikä päivittäisesti käytettynä ongelmaa juurikaan esiinny ja auto starttaa todella helposti.robbe kirjoitti:morjesta,sama vika mulla tossa 230 coupessa.Nyt uusittu jakajankansi,tulpat ja tulpanjohdot,eikä ole auttanu.
eli pitäskö nyt seuraavaks vaihtaa noi anturit ja kattoa miten käy?
Ulvova susi ei sammaloidu.....missään!
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Jaahans... jatketaan vaikka tähän ketjuun. Nyt nimittäin palaa käämi tuon coupen kanssa. Virranjakajan kansi vaihdettu nyt kahdesti, tulpat, tulpanjohdot, bensansuodatin vaihdettu ja pöpötys jatkuu.
Eli kylmänä lähtee mainiosti käyntiin ja toimii varsin hyvin "kylmänä". Lämmettyään alkaa pöpöttämään kiihdyttäessä aavistuksen ja liikennevaloissa hetken seisonnan jälkeen liikkeellelähtö vaivalloista. Hieman auttaa jos antaa jarrua vasten hieman kierroksia ennen liikkeelle lähtöä esim. valoista. Pisemmän päälle ei tuokaan kai kovin viisas ratkaisu laatikolle...
Tänään sitten vaihdoin kokeeksi puolan, niin aluks tuntu varsin hyvältä, kunnes kuumana pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin. Liikkeellelähtö uudestaan meinasi tapahtua takanatulevan työntämänä, eli vika paheni huomattavasti entisestään!?!? Mitähän mää nyt sitten tekisin taas... Ei jaksa enää arvuutella. Kohta tällämenolla ängen sen 3,6 sen sinne ...TANA!
Eli kylmänä lähtee mainiosti käyntiin ja toimii varsin hyvin "kylmänä". Lämmettyään alkaa pöpöttämään kiihdyttäessä aavistuksen ja liikennevaloissa hetken seisonnan jälkeen liikkeellelähtö vaivalloista. Hieman auttaa jos antaa jarrua vasten hieman kierroksia ennen liikkeelle lähtöä esim. valoista. Pisemmän päälle ei tuokaan kai kovin viisas ratkaisu laatikolle...
Tänään sitten vaihdoin kokeeksi puolan, niin aluks tuntu varsin hyvältä, kunnes kuumana pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin. Liikkeellelähtö uudestaan meinasi tapahtua takanatulevan työntämänä, eli vika paheni huomattavasti entisestään!?!? Mitähän mää nyt sitten tekisin taas... Ei jaksa enää arvuutella. Kohta tällämenolla ängen sen 3,6 sen sinne ...TANA!
Think Locally, Fuck Globally
Epäilisin ensimmäisenä lämpöanturin toimintaa.Voihanrontti kirjoitti:Jaahans... jatketaan vaikka tähän ketjuun. Nyt nimittäin palaa käämi tuon coupen kanssa. Virranjakajan kansi vaihdettu nyt kahdesti, tulpat, tulpanjohdot, bensansuodatin vaihdettu ja pöpötys jatkuu.
Eli kylmänä lähtee mainiosti käyntiin ja toimii varsin hyvin "kylmänä". Lämmettyään alkaa pöpöttämään kiihdyttäessä aavistuksen ja liikennevaloissa hetken seisonnan jälkeen liikkeellelähtö vaivalloista. Hieman auttaa jos antaa jarrua vasten hieman kierroksia ennen liikkeelle lähtöä esim. valoista. Pisemmän päälle ei tuokaan kai kovin viisas ratkaisu laatikolle...
Tänään sitten vaihdoin kokeeksi puolan, niin aluks tuntu varsin hyvältä, kunnes kuumana pysähdyin ensimmäisiin liikennevaloihin. Liikkeellelähtö uudestaan meinasi tapahtua takanatulevan työntämänä, eli vika paheni huomattavasti entisestään!?!? Mitähän mää nyt sitten tekisin taas... Ei jaksa enää arvuutella. Kohta tällämenolla ängen sen 3,6 sen sinne ...TANA!
Antaa sytkylle ja ruiskulle erilaista tietoa.
Selliin löysin uuden anturin Tammer-Dieselistä.
Hieman huokeampi kuin Veholla.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Siis joo, moottorin lämpöanturi.Voihanrontti kirjoitti:Siis moottorin lämpöanturi, vai tuo imuilma anturi? Alkoi kyllä myös epäilyttämään puolan esivastus, kun puolan vaihto huononsi käyntiä noin dramaattisesti...

Taannoin kävin melkein kaiken läpi ennen kuin vika kohdentui siihen anturiin.
Kylmänä toimi hyvin, mutta kun lämpesi alkoivat ongelmat.
Ja välillä kuitenkin toimi normaalisti.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Kiitos viisaista vinkeistä. Täytyy tänään ruveta pöyhimään tuota ongelmaa taas, kun tuli kotiuduttua Tallinnasta.
Tuo Speden idea kyllä sinäänsä viisas, että saa tutkittua tuon anturin ostamatta ehkä suotta uutta anturia... Ei kuitenkaan viittis ihan koko autoa hakee vuoronperään osina jos ei satu paranemaan.
Täytyy raportoida lopputulosta, kun tuntuis monella muullakin olevan ongelmia tuon moottorin kanssa....
Tuo Speden idea kyllä sinäänsä viisas, että saa tutkittua tuon anturin ostamatta ehkä suotta uutta anturia... Ei kuitenkaan viittis ihan koko autoa hakee vuoronperään osina jos ei satu paranemaan.
Täytyy raportoida lopputulosta, kun tuntuis monella muullakin olevan ongelmia tuon moottorin kanssa....
Think Locally, Fuck Globally