
Rykii ja römpöttää.
Rykii ja römpöttää.
MB 124 koppanen 260E -88
käyntihäiriö.Käy välillä nätisti mutta joskus rykii ja savuaa liian rikkaalla,missä vika?????

Re: Rykii ja römpöttää.
tässä vuosi mallissa on kai jo katti eli 160hv?kipupiste kirjoitti:MB 124 koppanen 260E -88käyntihäiriö.Käy välillä nätisti mutta joskus rykii ja savuaa liian rikkaalla,missä vika?????
tuttavalla on vanhempi missä on 166hv ja saman tyylinen vika.
joskus saattaa käydä hyvin ilman ongelmia ja sitte taas rupee käymään huonosti.
joku tuumas että lamba anturi ois sökö mutta en muista onko siinä koko anturia?

Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:kipupiste kirjoitti:Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
OK ! Laiska minäkin,häätyy kokkeilla,kiitos vinkistä.spede10 kirjoitti:Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:kipupiste kirjoitti:Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
Jos oikein laiskottaa voi asian testata myös irroittamalla yj-releen sulakkeen.kipupiste kirjoitti:OK ! Laiska minäkin,häätyy kokkeilla,kiitos vinkistä.spede10 kirjoitti:Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:kipupiste kirjoitti:Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
samaa vikaa
Olisikohan mullakin samaa vikaa,kylmänä on alkanut
kun lähtee ajamaan nykii ja mustaa savua tulee putkesta,muttei kauaa
melko pian toimii ihan kunnolla.
Mutta nyt on muutamana päivänä ruvennut aina kylmänä lähtiessä
tekemään samaa.
Missä ko.lämpötila-anturi sijaitsee?
auto siis w124 260 E -86 ei kattia.
kun lähtee ajamaan nykii ja mustaa savua tulee putkesta,muttei kauaa
melko pian toimii ihan kunnolla.
Mutta nyt on muutamana päivänä ruvennut aina kylmänä lähtiessä
tekemään samaa.
Missä ko.lämpötila-anturi sijaitsee?
auto siis w124 260 E -86 ei kattia.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Mulle neuvottiin ,että lämpöanturi olis 4-napainen kaapeli,mutta
en omastani sellaista löydä ja KL:stä sen jo ostinkin,mutta mulla on vain 2-napainen ja vihreä,joten se se on oltava,sijaitsee koneen taka-osassa.
paketissa ,lukeekin KAT,ja mulla ei ole KAT:tia...
Se on mentävä vaihtamaan huomenna.
Kiinnostas vieläkin,mutten ole sitä potentiometriä löytänyt
missä kohtaa se sijaitsee ilmamäärämittarissa?
E nsinnäkin konehuone alkaa olemaan aika likainen
mitähän kaikkea tarvis suojata pesua varten,ettei aiheuta
vahinkoa vedellä?
Virranjakaja?
en omastani sellaista löydä ja KL:stä sen jo ostinkin,mutta mulla on vain 2-napainen ja vihreä,joten se se on oltava,sijaitsee koneen taka-osassa.
paketissa ,lukeekin KAT,ja mulla ei ole KAT:tia...
Se on mentävä vaihtamaan huomenna.
Kiinnostas vieläkin,mutten ole sitä potentiometriä löytänyt
missä kohtaa se sijaitsee ilmamäärämittarissa?
E nsinnäkin konehuone alkaa olemaan aika likainen
mitähän kaikkea tarvis suojata pesua varten,ettei aiheuta
vahinkoa vedellä?
Virranjakaja?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Niitä antureita on kahta mallia.kekes kirjoitti:Mulle neuvottiin ,että lämpöanturi olis 4-napainen kaapeli,mutta
en omastani sellaista löydä ja KL:stä sen jo ostinkin,mutta mulla on vain 2-napainen ja vihreä,joten se se on oltava,sijaitsee koneen taka-osassa.
paketissa ,lukeekin KAT,ja mulla ei ole KAT:tia...
Se on mentävä vaihtamaan huomenna.
Meikäläisen sellissä ei myöskään ole kattia, mutta se (vihreä) anturi kylläkin löytyy.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
No se anturi tuli vaihdettua ja auton käynti muuttui kerrasta.
Ilmeisesti suurin osa käyntivioista
oli tämän viallisen lämpöanturin syytä.
Ensin kauhistutti 65 e hinta
verrattuna siihen ensin saamaani anturiin 22 e.
Mutta jos viat sillä parani ei enää harmita yhtään,on varmaan ollut vialla
koko ajan kun auton olen omistanut.
Ilmeisesti suurin osa käyntivioista
oli tämän viallisen lämpöanturin syytä.
Ensin kauhistutti 65 e hinta
verrattuna siihen ensin saamaani anturiin 22 e.
Mutta jos viat sillä parani ei enää harmita yhtään,on varmaan ollut vialla
koko ajan kun auton olen omistanut.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86