ASD perän jälkiasennus
ASD perän jälkiasennus
Tuossa olisi yksi ASD perä itellä farkussa ja se pitäisi asentaa tuohon sedaniin, mutta mietin että miten sen saisi toimimaan esimerkiksi niin että napista päälle ja pois? Tarviiko muutakuin tehostajan pumppu laittaa farkusta sehän se sen paineen sinne perään työntää, vai olenko oikeassa ja mankuventtiili johonki siihen perään menevän letkun väliin....kertokaa jos olette tehneet näitä jälkiasennuksina.
Katso nimimerkin laineracing juttuja aiheesta, hän on tehnyt mekaanisia toteutuksia aiheesta.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ASD-perä on hiukan leveämpi, se vaatii myös vetoakselien
vaihdon.
Pelkällä perän vaihdolla saa kuulemma 35% lukon aikaan ilman
hydraulipainetta. En ole ihan varma, onko näin, se edellyttää
että ASD-perän kitkalevyissä on mekaaninen esijännitys jousilla.
Kyllä sen varmaan saa napista ohjattavaksi, kun vaan hydraulipainetta
on saatavana.
vaihdon.
Pelkällä perän vaihdolla saa kuulemma 35% lukon aikaan ilman
hydraulipainetta. En ole ihan varma, onko näin, se edellyttää
että ASD-perän kitkalevyissä on mekaaninen esijännitys jousilla.
Kyllä sen varmaan saa napista ohjattavaksi, kun vaan hydraulipainetta
on saatavana.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
farkkuun meinasin tehä sen pumpulla kun jätän tasonsäädön pois.
magneettiventtiiliä väliin ja joku paineensäädin pitää kai olla myös. asentaessa pitää myös se funtsata kun otat lukon pois päältä,eli magneettiventtiili katkasee paineentulon pumpulta,pitää sen paineen kuitenkin laskea pois sieltä perästä että ei se lukko jäis päälle...
magneettiventtiiliä väliin ja joku paineensäädin pitää kai olla myös. asentaessa pitää myös se funtsata kun otat lukon pois päältä,eli magneettiventtiili katkasee paineentulon pumpulta,pitää sen paineen kuitenkin laskea pois sieltä perästä että ei se lukko jäis päälle...
Tuollaisella "paineettomalla" asd perällä tuli ajeltua, tuntui pitävän. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, mutta tuollainen 35% lukko on jo normaaliautossa ihan mukava ja oikeastaan riittäväkin.JarkkoN kirjoitti: Pelkällä perän vaihdolla saa kuulemma 35% lukon aikaan ilman
hydraulipainetta. En ole ihan varma, onko näin, se edellyttää
että ASD-perän kitkalevyissä on mekaaninen esijännitys jousilla.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
ainakin kyl väyryseen sai asd perän laitettua paikalleen ilman ongelmia vaikka onkin vähän leveempi (olikohan sentin) niin vetarit kyl anto sen verran jälkeen että menee paikalleen.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ASD
Määkin mietin tuota et tuohon pitää laittaa paluuputki ja paineensäädin.....laineracing kirjoitti:farkkuun meinasin tehä sen pumpulla kun jätän tasonsäädön pois.
magneettiventtiiliä väliin ja joku paineensäädin pitää kai olla myös. asentaessa pitää myös se funtsata kun otat lukon pois päältä,eli magneettiventtiili katkasee paineentulon pumpulta,pitää sen paineen kuitenkin laskea pois sieltä perästä että ei se lukko jäis päälle...
Millasiahan nuo paineet on tuossa perässä on?
Onko väyrysessä eri systeemi ASD-perän suhteen kuin W201- ja W124-malleissa? Niissä on ASD-perä noin 4 senttiä leveämpi ja vetoakselit noin 2 cm lyhyempiä kuin ilman ASD:tä ja vetoakselit eivät käy ristiin.tovayryn kirjoitti:ainakin kyl väyryseen sai asd perän laitettua paikalleen ilman ongelmia vaikka onkin vähän leveempi (olikohan sentin) niin vetarit kyl anto sen verran jälkeen että menee paikalleen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
väykkään ku ei alun perin oo saanu asd:tä ollenkaan.
isoon perään verrattuna kokoero ei oo juurikaan huomattava.
paine on muistaakseni 33bar?..on siitäki muistaakseni täällä juttua jossain..
isoon perään verrattuna kokoero ei oo juurikaan huomattava.
paine on muistaakseni 33bar?..on siitäki muistaakseni täällä juttua jossain..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Jos vaihtaa leveämmän perän, mutta ei lyhyempiä vetoakseleita,
niin eikös siinä ole riski, että jousituksen ääriasennossa vetoakselit
rajoittavat liikkeen ja voima välittyy perälle, joka saattaa ottaa
itseensä? Vetoakseleissa on tietty vara, jonka puitteissa ne
voivat myötäillä jousituksen liikkeitä.
niin eikös siinä ole riski, että jousituksen ääriasennossa vetoakselit
rajoittavat liikkeen ja voima välittyy perälle, joka saattaa ottaa
itseensä? Vetoakseleissa on tietty vara, jonka puitteissa ne
voivat myötäillä jousituksen liikkeitä.