ASD perän jälkiasennus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

ASD perän jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Tuossa olisi yksi ASD perä itellä farkussa ja se pitäisi asentaa tuohon sedaniin, mutta mietin että miten sen saisi toimimaan esimerkiksi niin että napista päälle ja pois? Tarviiko muutakuin tehostajan pumppu laittaa farkusta sehän se sen paineen sinne perään työntää, vai olenko oikeassa ja mankuventtiili johonki siihen perään menevän letkun väliin....kertokaa jos olette tehneet näitä jälkiasennuksina.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Katso nimimerkin laineracing juttuja aiheesta, hän on tehnyt mekaanisia toteutuksia aiheesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

ASD-perä on hiukan leveämpi, se vaatii myös vetoakselien
vaihdon.

Pelkällä perän vaihdolla saa kuulemma 35% lukon aikaan ilman
hydraulipainetta. En ole ihan varma, onko näin, se edellyttää
että ASD-perän kitkalevyissä on mekaaninen esijännitys jousilla.

Kyllä sen varmaan saa napista ohjattavaksi, kun vaan hydraulipainetta
on saatavana.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

farkkuun meinasin tehä sen pumpulla kun jätän tasonsäädön pois.

magneettiventtiiliä väliin ja joku paineensäädin pitää kai olla myös. asentaessa pitää myös se funtsata kun otat lukon pois päältä,eli magneettiventtiili katkasee paineentulon pumpulta,pitää sen paineen kuitenkin laskea pois sieltä perästä että ei se lukko jäis päälle...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

JarkkoN kirjoitti: Pelkällä perän vaihdolla saa kuulemma 35% lukon aikaan ilman
hydraulipainetta. En ole ihan varma, onko näin, se edellyttää
että ASD-perän kitkalevyissä on mekaaninen esijännitys jousilla.
Tuollaisella "paineettomalla" asd perällä tuli ajeltua, tuntui pitävän. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, mutta tuollainen 35% lukko on jo normaaliautossa ihan mukava ja oikeastaan riittäväkin.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ainakin kyl väyryseen sai asd perän laitettua paikalleen ilman ongelmia vaikka onkin vähän leveempi (olikohan sentin) niin vetarit kyl anto sen verran jälkeen että menee paikalleen.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

ASD

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

laineracing kirjoitti:farkkuun meinasin tehä sen pumpulla kun jätän tasonsäädön pois.

magneettiventtiiliä väliin ja joku paineensäädin pitää kai olla myös. asentaessa pitää myös se funtsata kun otat lukon pois päältä,eli magneettiventtiili katkasee paineentulon pumpulta,pitää sen paineen kuitenkin laskea pois sieltä perästä että ei se lukko jäis päälle...
Määkin mietin tuota et tuohon pitää laittaa paluuputki ja paineensäädin.....
Millasiahan nuo paineet on tuossa perässä on?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

tovayryn kirjoitti:ainakin kyl väyryseen sai asd perän laitettua paikalleen ilman ongelmia vaikka onkin vähän leveempi (olikohan sentin) niin vetarit kyl anto sen verran jälkeen että menee paikalleen.
Onko väyrysessä eri systeemi ASD-perän suhteen kuin W201- ja W124-malleissa? Niissä on ASD-perä noin 4 senttiä leveämpi ja vetoakselit noin 2 cm lyhyempiä kuin ilman ASD:tä ja vetoakselit eivät käy ristiin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

väykkään ku ei alun perin oo saanu asd:tä ollenkaan.

isoon perään verrattuna kokoero ei oo juurikaan huomattava.

paine on muistaakseni 33bar?..on siitäki muistaakseni täällä juttua jossain..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos vaihtaa leveämmän perän, mutta ei lyhyempiä vetoakseleita,
niin eikös siinä ole riski, että jousituksen ääriasennossa vetoakselit
rajoittavat liikkeen ja voima välittyy perälle, joka saattaa ottaa
itseensä? Vetoakseleissa on tietty vara, jonka puitteissa ne
voivat myötäillä jousituksen liikkeitä.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ei ainakaan tuossa oo huomannu mitään ja yli 10 000km oon ajanu asd perän kans..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Vastaa Viestiin