124 ei mene suoraan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
124 ei mene suoraan.
kaikki alustan osat kattottu ja väljät vaihettu...nelip. suuntaus eikä oikeastaan mitään vaikutusta.
- miten ilmenee apusimpukan väljyys??
- ainoastaan toinen alapallo vaihdettu. tuos kuulin että ne pit. molemmat vaihtaa samalla, muuten latu loppuu sivusuunnassa. tarviiko??
kovin paljoa muita vaihtoehtoja ei enää ole, vai onko jokin mikä on huomioimati.
renkaat on hyvät, paineet ok.
tietty jos suuntaaja sössiny, tahi kalibroinnit mettässä??
- miten ilmenee apusimpukan väljyys??
- ainoastaan toinen alapallo vaihdettu. tuos kuulin että ne pit. molemmat vaihtaa samalla, muuten latu loppuu sivusuunnassa. tarviiko??
kovin paljoa muita vaihtoehtoja ei enää ole, vai onko jokin mikä on huomioimati.
renkaat on hyvät, paineet ok.
tietty jos suuntaaja sössiny, tahi kalibroinnit mettässä??
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ohjausiskari onko kunnossa?
No se apusimpukka jos on väljä niin vänkärin etusessa on väljää siinä ohjaus suunnassa.
Eli kumpaankin suuntaan, kun nostaa sen puolen ilmaan ja kääntää renkaasta niin väljää ei pitäisi olla jos se apusimpukka on ehjä.
Ex 123:ssa oli apusimpukka kappaleina niin se vänkärin rengas heilu kun vanhassa raktorissa.
No se apusimpukka jos on väljä niin vänkärin etusessa on väljää siinä ohjaus suunnassa.
Eli kumpaankin suuntaan, kun nostaa sen puolen ilmaan ja kääntää renkaasta niin väljää ei pitäisi olla jos se apusimpukka on ehjä.
Ex 123:ssa oli apusimpukka kappaleina niin se vänkärin rengas heilu kun vanhassa raktorissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter





- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Niin niitä niveliä kyllä on! kaikissa silleen sopivasti mitä ei huomaa niin kertaa kyl tehokkaasti.cuuno kirjoitti:...124:ssa alustassa on niin paljon niveliä ja puslia
...ja vaikka tuntuu tiukalta niin voi silti olla esim joitain millin kymmenesosia välystä
...ja sitten kun se on monessa kohdassa niin tulos voi olla vaikka esim tuollainen
...alapallot kyllä tosiaan kannattaa vaihtaa samalla molemmat ja mielummin ei tarvike palloja
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kaverilla on samoja ongelmia 124 300d automaatti on pariinkertaan ollu ammattilaisella syynissa ja oli nelipyörä suuntauksessa ok paperilla, ja tänään vaihdettiin uudet renkaat ei apua.
Kun motarilla laskee ratista irti niin saman tien hyökkää keskikaistalle ja liukkaalla tarjoo perää sivulle ihan yöstä.
Kaveri kiros että ei oo ollu paskempaa autoo ajaa kun toi mersu, vanha C- kadetti:kin oli joskun parempi .
Kun motarilla laskee ratista irti niin saman tien hyökkää keskikaistalle ja liukkaalla tarjoo perää sivulle ihan yöstä.
Kaveri kiros että ei oo ollu paskempaa autoo ajaa kun toi mersu, vanha C- kadetti:kin oli joskun parempi .
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Alatukivarren kumit mahdollinen, samoin ovatko iskarien yläpään tuet ehjät? Voi olla murtunut niin, ettei helpolla huomaa.
Melkein voi veikata 100 %:n varmuudella että jossain vielä väljää. Renkailla en ole saanut soutamaan, vaikka monenlaista on kokeiltu. Aina ollut joku löysä paikka.
Melkein voi veikata 100 %:n varmuudella että jossain vielä väljää. Renkailla en ole saanut soutamaan, vaikka monenlaista on kokeiltu. Aina ollut joku löysä paikka.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Näinpä, laitteiden olemassaolo ei takaa sitä että tekemässä olisi henkilö joka osaa Mersujen alustan tutkimisen.epk kirjoitti:ammattilainen käyttämään niitä
Ammattilaisiahan katsastusmiehetkin ovat muttei vasta suoritettu katsastus ole mikään tae siitä että alusta olisi kunnossa.
Sama juttu monen korjaamon osalta, ellei ole oikeasti perehdytty Mersuihin ei välyksiä löydetä.
wiimax.fi
Tarkistuslista, jolla voisi päästä alkuun:
Renkaat
-pinnatut renkaat heti pois alta ja uutta tilalle
-onko pyörimisssuunta merkitty ja rengas oikein päin alla?
-taakse 0,3 baaria enemmän painetta kuin eteen
-kylmällä 0,2 baaria lisää painetta kaikkiin
-sisäkumit pois tai sitten kaikkiin samalla tavalla
-oikealle ja vasemmalle puolelle *täsmälleen* samanlaiset renkaat
-onko renkaissa epätasaista kulumaa?
-ovatko vanteet ja renkaat valmistajan suositusten kokoiset, myös ET?
Pyöränkulmat
-onko kaikkien pyörien kulmat mitattu hyvillä laitteilla ja siitä raportti?
-onko mittauksessa auto ollut täynnä painavaa romua?
-onko alustaa muutettu tai kolhittu mittauksen jälkeen?
-onko tasonsäätö lakannut toimimasta?
-onko raportista tarkastettu kulmat ja verrattu valmistajan säätöarvoihin?
-huom. voi olla erilaiset kulmat oikealla ja vasemmalla esim caster edessä
-lisätään aurausta eteen ja tarvittaessa taaksekin
-onko kori kolaroitu kieroksi?
-ovatko jouset lintassa ja kuskin puoli alempana?
-kokeile lisäpainon vaikutusta tavaratilassa
Väljyydet
-onko alustan väljyydet tarkistanut asiantunteva taho?
-alapallonivelet, raidetangon päät, taka-akselin apukelkan etukumit ok?
-onko simpukka säädetty oikeaan välykseen?
-kuuluuko kolinaa katukivillä ajettaessa?
Renkaat
-pinnatut renkaat heti pois alta ja uutta tilalle
-onko pyörimisssuunta merkitty ja rengas oikein päin alla?
-taakse 0,3 baaria enemmän painetta kuin eteen
-kylmällä 0,2 baaria lisää painetta kaikkiin
-sisäkumit pois tai sitten kaikkiin samalla tavalla
-oikealle ja vasemmalle puolelle *täsmälleen* samanlaiset renkaat
-onko renkaissa epätasaista kulumaa?
-ovatko vanteet ja renkaat valmistajan suositusten kokoiset, myös ET?
Pyöränkulmat
-onko kaikkien pyörien kulmat mitattu hyvillä laitteilla ja siitä raportti?
-onko mittauksessa auto ollut täynnä painavaa romua?
-onko alustaa muutettu tai kolhittu mittauksen jälkeen?
-onko tasonsäätö lakannut toimimasta?
-onko raportista tarkastettu kulmat ja verrattu valmistajan säätöarvoihin?
-huom. voi olla erilaiset kulmat oikealla ja vasemmalla esim caster edessä
-lisätään aurausta eteen ja tarvittaessa taaksekin
-onko kori kolaroitu kieroksi?
-ovatko jouset lintassa ja kuskin puoli alempana?
-kokeile lisäpainon vaikutusta tavaratilassa
Väljyydet
-onko alustan väljyydet tarkistanut asiantunteva taho?
-alapallonivelet, raidetangon päät, taka-akselin apukelkan etukumit ok?
-onko simpukka säädetty oikeaan välykseen?
-kuuluuko kolinaa katukivillä ajettaessa?
Tarkistuslista, jolla voisi päästä alkuun:
Jollei tuolla listalla selviä ninn Lintta on Lintta.
Hyvä lista !
Renkaita on kokeiltu kolmea eri sarjaa ,kaikki orkkis peltivanteella.
Asiantuntevalla mersukorjaamolla on alustaa tutkittu muuta voishan noi alapallot vaihtaa , ihan varmuuden vuoksi.
Kaveri soitteli tänään kun tuli töistä moottoritietä lumi/loska keli ,oli kuulema pakko siirtyä vanhalle E-3 :lle kun ei pystyny ajaa yli 70km/h .
Pitää koitaa noita rengaspaineita ,tasonsäätö kunnossa ,uudet iskarit ,etujouset vaihdettu keula kulkee perää ylempänä,uusi ohjaus iskari ja narina helat vaihdettu .
Auto on joulukuussa leimattu
Renkaita on kokeiltu kolmea eri sarjaa ,kaikki orkkis peltivanteella.
Asiantuntevalla mersukorjaamolla on alustaa tutkittu muuta voishan noi alapallot vaihtaa , ihan varmuuden vuoksi.
Kaveri soitteli tänään kun tuli töistä moottoritietä lumi/loska keli ,oli kuulema pakko siirtyä vanhalle E-3 :lle kun ei pystyny ajaa yli 70km/h .
Pitää koitaa noita rengaspaineita ,tasonsäätö kunnossa ,uudet iskarit ,etujouset vaihdettu keula kulkee perää ylempänä,uusi ohjaus iskari ja narina helat vaihdettu .
Auto on joulukuussa leimattu

MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Juurikin näin. Mulla ilmeni myös aika pahaa levottomuutta ajossa tuossa puolisentoista vuotta sitten. Keväällä kun ajoi sulaa motaria ja tuli paikkaan, jossa sulamisvettä oli valunut tielle ja jäätynyt siihen, niin oli täysi työ pitää auto kaiteiden välissä.takkanen kirjoitti:Lisäisin vielä listaan taka-akselin alemman pallonivelen.
Syyksi ilmeni oikealta puolelta juuri tuo alin nivel, oikea takarengas pääsi siirtymään noin kaksi senttiä auton pituusakselin suunnassa. Lienee jonniinmoinen vaikutus ollu, kun kitka muuttuu sulasta asfaltista kirkkaaseen peilijäähän...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Isommat paineet takana tekee autosta aliohjaavamman, ts. se
kulkee suorempaan. Kannattaa kokeilla hiukan isommilla paineilla
takana kuin valmistaja suosittaa. Jos ongelmia ei ole, niin
valmistajan suosituspaine on paras.
Vajaapaineinen rengas on löysä ja auto kiemurtelee, varsinkin
jos kyseessä on takarengas. Vajaa eturengas kampeaa sivuun.
Nämä lienevät tuttuja asioista kaikille muutaman vuoden ajanelle,
mutta laitan nyt muistin virkistykseksi esiin.
kulkee suorempaan. Kannattaa kokeilla hiukan isommilla paineilla
takana kuin valmistaja suosittaa. Jos ongelmia ei ole, niin
valmistajan suosituspaine on paras.
Vajaapaineinen rengas on löysä ja auto kiemurtelee, varsinkin
jos kyseessä on takarengas. Vajaa eturengas kampeaa sivuun.
Nämä lienevät tuttuja asioista kaikille muutaman vuoden ajanelle,
mutta laitan nyt muistin virkistykseksi esiin.
Tänään startin vaihdon yhteydessä tuli laitettua uusi ohjausiskunvaimennin omaan koslaan. Entinen vaimennin menetti vaimennuskykynsä, kun syksyn ajeli mehtäteillä. Selvästi alkoi epätasaisuudet tuntumaan näpeille. Samoin suuntavakavuus huononi. Nyt on taas mersumainen vakaa ajotuntuma saatu takaisin.
Mersusta saa vakaan ajettavan, kun laittaa kunnon iskarit, taximallin jouset ja takakelkan kumityynyt. Tulee tanakka alustaltaan ja kulkee kuin juna raiteilla.
Jos epäilee kolaroiduksi, niin mittaa etu- ja takarenkaiden etäisyydet molemmilta puolin autoa. Oli tässä joku aika sitten yhdessä menopelissä 20 mm eroa akselivälissä.
Mersusta saa vakaan ajettavan, kun laittaa kunnon iskarit, taximallin jouset ja takakelkan kumityynyt. Tulee tanakka alustaltaan ja kulkee kuin juna raiteilla.
Jos epäilee kolaroiduksi, niin mittaa etu- ja takarenkaiden etäisyydet molemmilta puolin autoa. Oli tässä joku aika sitten yhdessä menopelissä 20 mm eroa akselivälissä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
iskarit/jouset vaihettu, myös hyrdr. tasonsäätö....ja kuutio muita osia.
jahka päästään näistä pyhistä vaihtuu alapallot ja apusimpukka tarkistukseen.
toinen alapallo tosian vaihettu ja sen jälkeen ongelmat paheni.
joku siinä motonetin pallossa täysyy olla, koska auto pelas paremmin rikkinäiselläkin pallolla...tahi sitten vasuri on kyrvähtännä kohta sen oikean vaihdon jälkeen.
se vatkaaminen on hiukan vähentyny.
sanoisin jotta palttiarallaa 20%.
mitään ei ole tehty muutako ajeltu?!
jahka päästään näistä pyhistä vaihtuu alapallot ja apusimpukka tarkistukseen.
toinen alapallo tosian vaihettu ja sen jälkeen ongelmat paheni.
joku siinä motonetin pallossa täysyy olla, koska auto pelas paremmin rikkinäiselläkin pallolla...tahi sitten vasuri on kyrvähtännä kohta sen oikean vaihdon jälkeen.
se vatkaaminen on hiukan vähentyny.
sanoisin jotta palttiarallaa 20%.
mitään ei ole tehty muutako ajeltu?!