Mikä se on(c36:ssa)?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Mikä se on(c36:ssa)?

Viesti Kirjoittaja mk »

Eli tuli tossa hankittua c36 amg mese vm 1994. Ennen en ole meseä omistanut, fordeja kylläkin 8 kpl..
Niin ja se kysymys sitten, eli mikä on se pöntto koneen oikealla puolella?(kun katsotaan edestäpäin) Joka ei ole koneessa kiinni , sijainti konehuoneen etuosassa. Siinä on anturi kyljessä,tulee kaksi letkua, ja siinä on lasinen tarkastussilmä päällä. Lasisilmässä on halkeama josta tulee kellertävää nestettä, ilmeisesti öljyä. Ilmastointikompuran öljysäiliö, vai ohj. tehostimen. vai mikä?
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Minkä kokoinen pönttö? Omassa C-mesessäni, joka ei tosin ole AMG on kertomallasi paikalla ilmastoinnin kuivuri. Sellainen noin 10-15cm korkea metallimötikkä minkä päällä on tarkastusikkuna. Jos tarkastusikkuna on rikki niin ilmastoinnista on kylmäaineet karanneet. Toimiiko ilmastointi autossasi vai puhummeko edes samasta osasta?
C220TD -97
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

se voi olla juurikin se, onko edes olemassa muita vaihtoehtoja?
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 15.09.2003 21:05
Paikkakunta: Espoo/Kannus

Viesti Kirjoittaja juhos »

Eipä taida olla olla muita vaihtoehtoja. Uusi kuivuri (ei ilmastointi
automatiikkaa) maksaa kl-varaosissa 55e normimersuun. Sun AMG:ssä on
todennäköisesti samanlainen, mutta se ei pelkästään taida riittää ilmastoinnin
korjaamiseen. Systeemistä on varmaan vuotaneet kylmäaineet taivaan tuuliin
ja tiivisteet kovettuneet. Voi olla, että tulee hiukan kalliimpi lasku :cry: .
C220TD -97
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

eli korjaamokeikkaa tiedossa. Mikähän olisi suositeltava korjaamo jolta ilm. laitteen laitto onnistuisi tampereen seudulla?(joku muu kuin veho)
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

mk kirjoitti:eli korjaamokeikkaa tiedossa. Mikähän olisi suositeltava korjaamo jolta ilm. laitteen laitto onnistuisi tampereen seudulla?(joku muu kuin veho)
Käy siinä nekalassa löytöliiterin talossa, siinä on ainakin kylmälaite korjaamo.
Kävin siellä täyttämässä kuorma-auton kompuran joskus pari vuotta sitten.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

mk kirjoitti:...Mikähän olisi suositeltava korjaamo jolta ilm. laitteen laitto onnistuisi tampereen seudulla?...
Hakemalla threadia "W124:n ilmastointilaite" löytyy mm. 30.04, 2003 02:57 näpyttelemäni selvitys (aika näyttää älyttömältä - olenkohan ollut keskellä yötä tietokoneella vai tuleeko aikavyöhykeasetuksesta tähän joku hassu ilmiö...), mistä hankin Pirkanmaalla osat ja missä ilmastointi hoidettiin. Kokonaisuus meni joutuisasti ja erinomaisen edukkaasti.


-T
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Heip mk!

Viesti Kirjoittaja EWF »

Kerro vähän (mielummin paljon) siitä c36:sta! Hankitko yksityiseltä vai liikkeestä? Paljon ajettu? Miten varmistauduit ajomäärän paikkansapitävyydestä? Paljon oli verot? Oletko tyytyväinen suorituskykyyn? Miten pärjää talvella? Yms...
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Eli auto on ollut mulla noin kolme viikkoa. Hain itse Ausburgista, pienestä liikkeestä jolla oli pääasiassa myynnissä sporttisia mesejä(oli mm. joku e sarjan barbus:kin). Jos joku on seurannut mobile.de :tä niin siellä oli kuvat mustasta hieman kolhitusta c36:sta. Hinta kaikkineen n 8000e+verot(noin 8000-10000). Kolhuista saa ehkä hieman alennusta(vehon korjausarvio 4000 e)
Sisusta on ihan ok kunnossa(musta nahka, ja ekat mesen penkit joissa oli mielestäni hyvä istua) . Kilometrejä 204tkm verran mittarissa , ei tietoa onko todelliset. voik olla että on 100tkm enempikin.Huoltokirja ei ollut täydellinen, mutta kuitit jarruista,kateista,öljyistä ja tulpista oli . Vaihdettu vähän ennen joulua. Nyt juurikin ostin sen kuivaimen, toisen ylätukivarren, ja vaihdoin laatikon öljyt ja suotimen. Auto on madallettu ja varustettu konin ja bilsteinin iskareilla. Raapii välillä kiinni risteyksissä(vakio rengastus kun on 17"225/45). Suorituskyky on ihan hyvä. Tosin saksan baanoilla olisi jo kaivannut hieman lisääkin... mikään kun ei riitä ja melkein kaikkeen tottuu. Tulihan sitä siellä koitettua, ja sain mittariin 260, ja sit tyssäsäsi, nopeudenrajoitin tms. koska kierrokset ei olleet kuin 6000rpm ja rajotin on siinä 6800 rpm.
Vetää kivasti jo 2000 kierroksella. Loota voisi olla jopa vielä harvempi , tai jos olisi edes 5 vaihteinen, kun ajelee 100km/h niin kierroksia on n2350 rpm ja jaksaisi kyllä pienemmälläkin .
Laatikko on todella herkkä ja tunnokas, josta olen yllättynyt.
Varttimaili menee ihan kivasti. Itsellä kun on aikaisempaa kokemusta fordeista, niin esim escort cosworth jää(vakio) jälkeen.
Kulutus kaupungissa n 15 ja matka-ajossa n. 9. Ei siis juurikaan enempääkuin esim vanha 2.0 opel kaasarilla, tai escort 1.6 kaasari....
Saksassa tuli ajeltua noi 1000km ja keskilkulutus baanalla(keskinop. n 160) 12L/100km.
Ääniin en ole vielä kyllästynyt , ja tuskin niinhin kyllästyy.
Yllätävan hyvin olen selvinnyt talvikeleissä ja keskieuroopan kitkarenkailla, lukkoperää ei varmaankaan ole tai on aika lievä sellainen.

Pitää laitta vielä ne etusivuvilkut, ja kyllä tekee pahaa kuin sahaa ehjää kiiltävää mustaa peltiä...
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

mk kirjoitti:Pitää laitta vielä ne etusivuvilkut, ja kyllä tekee pahaa kuin sahaa ehjää kiiltävää mustaa peltiä...
Ei siihen sais sivuvilkkuja peileihin,vaihtas peilit? Tuntus aika fiksulta tempulta.

Itellä oli aikoinaan bemarissa sivuvilkut kun korinvaihto kampe,muttei polttimoita eikä sähköjä :lol:
Helvata ku en hoksannu ennen katsastusta,katsastusmies huomas 8) Kai se oli aiemmin jotenkin voideltu,mun näyttäessä autoa ei puhettakaan että jos laitan ne ilman uusinta käyntiä ja laittas leiman samantien. No,sehän oli bemari joten siinä jotain muutakin pientä. Katsastuksessa mersut aina kerrasta läpi.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Minä olisin halunnu kans tuommosen C 36:sen, mutta rahan puutteen (tai sen vähyyden) vuoksi piti tyytyä vielä C 220 Sporttiin... :(
Onhan ne kutosessa makeet saundit... 8)
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Auto tullee myyntiin keväällä, koska on tarkoitus hakea joku vielä tehokkaampi, esim e 50 amg, koska eivät ole hinnalla pilattuja ainakaan saksassa, verot voivat taas olla sit karmeat..
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

mk kirjoitti:Auto tullee myyntiin keväällä, koska on tarkoitus hakea joku vielä tehokkaampi, esim e 50 amg, koska eivät ole hinnalla pilattuja ainakaan saksassa, verot voivat taas olla sit karmeat..
otappa sitten yhteyttä kun auto tulee myyntiin :wink:
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Niin piti laittaa se kuivainpatruuna kiinni , mutta kaveri sanoi että siinä on jotain erikoista, kun sen laittaa kiinni. Eli onko joku letkujen kiinnitysjärjestys?
Entä aika? Eli patruunaa ei saa kuulemma pitää ilman tulppia tai putkia kuin pari minuuttia , tai se imee kosteutta itseensä ja menee piloille? Onko jollain oikeaa tietoa?
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

mk kirjoitti:Entä aika? Eli patruunaa ei saa kuulemma pitää ilman tulppia tai putkia kuin pari minuuttia , tai se imee kosteutta itseensä ja menee piloille? Onko jollain oikeaa tietoa?
Yksi ilmastointi-ingenjööri joskus sanoi minullekin, että pari minuuttia on aikaa, jos haluaa kuivaimen toimivana paikalleen.
Kannattaisi ehkä antaa järjestelmän täyttäjän vaihtaa kuivain?
Systeemi täytyy kuitenkin täyttää kun on vuotanut.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin