Mikä se on(c36:ssa)?
Mikä se on(c36:ssa)?
Eli tuli tossa hankittua c36 amg mese vm 1994. Ennen en ole meseä omistanut, fordeja kylläkin 8 kpl..
Niin ja se kysymys sitten, eli mikä on se pöntto koneen oikealla puolella?(kun katsotaan edestäpäin) Joka ei ole koneessa kiinni , sijainti konehuoneen etuosassa. Siinä on anturi kyljessä,tulee kaksi letkua, ja siinä on lasinen tarkastussilmä päällä. Lasisilmässä on halkeama josta tulee kellertävää nestettä, ilmeisesti öljyä. Ilmastointikompuran öljysäiliö, vai ohj. tehostimen. vai mikä?
Niin ja se kysymys sitten, eli mikä on se pöntto koneen oikealla puolella?(kun katsotaan edestäpäin) Joka ei ole koneessa kiinni , sijainti konehuoneen etuosassa. Siinä on anturi kyljessä,tulee kaksi letkua, ja siinä on lasinen tarkastussilmä päällä. Lasisilmässä on halkeama josta tulee kellertävää nestettä, ilmeisesti öljyä. Ilmastointikompuran öljysäiliö, vai ohj. tehostimen. vai mikä?
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Minkä kokoinen pönttö? Omassa C-mesessäni, joka ei tosin ole AMG on kertomallasi paikalla ilmastoinnin kuivuri. Sellainen noin 10-15cm korkea metallimötikkä minkä päällä on tarkastusikkuna. Jos tarkastusikkuna on rikki niin ilmastoinnista on kylmäaineet karanneet. Toimiiko ilmastointi autossasi vai puhummeko edes samasta osasta?
C220TD -97
Eipä taida olla olla muita vaihtoehtoja. Uusi kuivuri (ei ilmastointi
automatiikkaa) maksaa kl-varaosissa 55e normimersuun. Sun AMG:ssä on
todennäköisesti samanlainen, mutta se ei pelkästään taida riittää ilmastoinnin
korjaamiseen. Systeemistä on varmaan vuotaneet kylmäaineet taivaan tuuliin
ja tiivisteet kovettuneet. Voi olla, että tulee hiukan kalliimpi lasku
.
automatiikkaa) maksaa kl-varaosissa 55e normimersuun. Sun AMG:ssä on
todennäköisesti samanlainen, mutta se ei pelkästään taida riittää ilmastoinnin
korjaamiseen. Systeemistä on varmaan vuotaneet kylmäaineet taivaan tuuliin
ja tiivisteet kovettuneet. Voi olla, että tulee hiukan kalliimpi lasku

C220TD -97
Käy siinä nekalassa löytöliiterin talossa, siinä on ainakin kylmälaite korjaamo.mk kirjoitti:eli korjaamokeikkaa tiedossa. Mikähän olisi suositeltava korjaamo jolta ilm. laitteen laitto onnistuisi tampereen seudulla?(joku muu kuin veho)
Kävin siellä täyttämässä kuorma-auton kompuran joskus pari vuotta sitten.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Hakemalla threadia "W124:n ilmastointilaite" löytyy mm. 30.04, 2003 02:57 näpyttelemäni selvitys (aika näyttää älyttömältä - olenkohan ollut keskellä yötä tietokoneella vai tuleeko aikavyöhykeasetuksesta tähän joku hassu ilmiö...), mistä hankin Pirkanmaalla osat ja missä ilmastointi hoidettiin. Kokonaisuus meni joutuisasti ja erinomaisen edukkaasti.mk kirjoitti:...Mikähän olisi suositeltava korjaamo jolta ilm. laitteen laitto onnistuisi tampereen seudulla?...
-T
Heip mk!
Kerro vähän (mielummin paljon) siitä c36:sta! Hankitko yksityiseltä vai liikkeestä? Paljon ajettu? Miten varmistauduit ajomäärän paikkansapitävyydestä? Paljon oli verot? Oletko tyytyväinen suorituskykyyn? Miten pärjää talvella? Yms...
Eli auto on ollut mulla noin kolme viikkoa. Hain itse Ausburgista, pienestä liikkeestä jolla oli pääasiassa myynnissä sporttisia mesejä(oli mm. joku e sarjan barbus:kin). Jos joku on seurannut mobile.de :tä niin siellä oli kuvat mustasta hieman kolhitusta c36:sta. Hinta kaikkineen n 8000e+verot(noin 8000-10000). Kolhuista saa ehkä hieman alennusta(vehon korjausarvio 4000 e)
Sisusta on ihan ok kunnossa(musta nahka, ja ekat mesen penkit joissa oli mielestäni hyvä istua) . Kilometrejä 204tkm verran mittarissa , ei tietoa onko todelliset. voik olla että on 100tkm enempikin.Huoltokirja ei ollut täydellinen, mutta kuitit jarruista,kateista,öljyistä ja tulpista oli . Vaihdettu vähän ennen joulua. Nyt juurikin ostin sen kuivaimen, toisen ylätukivarren, ja vaihdoin laatikon öljyt ja suotimen. Auto on madallettu ja varustettu konin ja bilsteinin iskareilla. Raapii välillä kiinni risteyksissä(vakio rengastus kun on 17"225/45). Suorituskyky on ihan hyvä. Tosin saksan baanoilla olisi jo kaivannut hieman lisääkin... mikään kun ei riitä ja melkein kaikkeen tottuu. Tulihan sitä siellä koitettua, ja sain mittariin 260, ja sit tyssäsäsi, nopeudenrajoitin tms. koska kierrokset ei olleet kuin 6000rpm ja rajotin on siinä 6800 rpm.
Vetää kivasti jo 2000 kierroksella. Loota voisi olla jopa vielä harvempi , tai jos olisi edes 5 vaihteinen, kun ajelee 100km/h niin kierroksia on n2350 rpm ja jaksaisi kyllä pienemmälläkin .
Laatikko on todella herkkä ja tunnokas, josta olen yllättynyt.
Varttimaili menee ihan kivasti. Itsellä kun on aikaisempaa kokemusta fordeista, niin esim escort cosworth jää(vakio) jälkeen.
Kulutus kaupungissa n 15 ja matka-ajossa n. 9. Ei siis juurikaan enempääkuin esim vanha 2.0 opel kaasarilla, tai escort 1.6 kaasari....
Saksassa tuli ajeltua noi 1000km ja keskilkulutus baanalla(keskinop. n 160) 12L/100km.
Ääniin en ole vielä kyllästynyt , ja tuskin niinhin kyllästyy.
Yllätävan hyvin olen selvinnyt talvikeleissä ja keskieuroopan kitkarenkailla, lukkoperää ei varmaankaan ole tai on aika lievä sellainen.
Pitää laitta vielä ne etusivuvilkut, ja kyllä tekee pahaa kuin sahaa ehjää kiiltävää mustaa peltiä...
Sisusta on ihan ok kunnossa(musta nahka, ja ekat mesen penkit joissa oli mielestäni hyvä istua) . Kilometrejä 204tkm verran mittarissa , ei tietoa onko todelliset. voik olla että on 100tkm enempikin.Huoltokirja ei ollut täydellinen, mutta kuitit jarruista,kateista,öljyistä ja tulpista oli . Vaihdettu vähän ennen joulua. Nyt juurikin ostin sen kuivaimen, toisen ylätukivarren, ja vaihdoin laatikon öljyt ja suotimen. Auto on madallettu ja varustettu konin ja bilsteinin iskareilla. Raapii välillä kiinni risteyksissä(vakio rengastus kun on 17"225/45). Suorituskyky on ihan hyvä. Tosin saksan baanoilla olisi jo kaivannut hieman lisääkin... mikään kun ei riitä ja melkein kaikkeen tottuu. Tulihan sitä siellä koitettua, ja sain mittariin 260, ja sit tyssäsäsi, nopeudenrajoitin tms. koska kierrokset ei olleet kuin 6000rpm ja rajotin on siinä 6800 rpm.
Vetää kivasti jo 2000 kierroksella. Loota voisi olla jopa vielä harvempi , tai jos olisi edes 5 vaihteinen, kun ajelee 100km/h niin kierroksia on n2350 rpm ja jaksaisi kyllä pienemmälläkin .
Laatikko on todella herkkä ja tunnokas, josta olen yllättynyt.
Varttimaili menee ihan kivasti. Itsellä kun on aikaisempaa kokemusta fordeista, niin esim escort cosworth jää(vakio) jälkeen.
Kulutus kaupungissa n 15 ja matka-ajossa n. 9. Ei siis juurikaan enempääkuin esim vanha 2.0 opel kaasarilla, tai escort 1.6 kaasari....
Saksassa tuli ajeltua noi 1000km ja keskilkulutus baanalla(keskinop. n 160) 12L/100km.
Ääniin en ole vielä kyllästynyt , ja tuskin niinhin kyllästyy.
Yllätävan hyvin olen selvinnyt talvikeleissä ja keskieuroopan kitkarenkailla, lukkoperää ei varmaankaan ole tai on aika lievä sellainen.
Pitää laitta vielä ne etusivuvilkut, ja kyllä tekee pahaa kuin sahaa ehjää kiiltävää mustaa peltiä...
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Ei siihen sais sivuvilkkuja peileihin,vaihtas peilit? Tuntus aika fiksulta tempulta.mk kirjoitti:Pitää laitta vielä ne etusivuvilkut, ja kyllä tekee pahaa kuin sahaa ehjää kiiltävää mustaa peltiä...
Itellä oli aikoinaan bemarissa sivuvilkut kun korinvaihto kampe,muttei polttimoita eikä sähköjä

Helvata ku en hoksannu ennen katsastusta,katsastusmies huomas

otappa sitten yhteyttä kun auto tulee myyntiinmk kirjoitti:Auto tullee myyntiin keväällä, koska on tarkoitus hakea joku vielä tehokkaampi, esim e 50 amg, koska eivät ole hinnalla pilattuja ainakaan saksassa, verot voivat taas olla sit karmeat..

-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Niin piti laittaa se kuivainpatruuna kiinni , mutta kaveri sanoi että siinä on jotain erikoista, kun sen laittaa kiinni. Eli onko joku letkujen kiinnitysjärjestys?
Entä aika? Eli patruunaa ei saa kuulemma pitää ilman tulppia tai putkia kuin pari minuuttia , tai se imee kosteutta itseensä ja menee piloille? Onko jollain oikeaa tietoa?
Entä aika? Eli patruunaa ei saa kuulemma pitää ilman tulppia tai putkia kuin pari minuuttia , tai se imee kosteutta itseensä ja menee piloille? Onko jollain oikeaa tietoa?
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
Yksi ilmastointi-ingenjööri joskus sanoi minullekin, että pari minuuttia on aikaa, jos haluaa kuivaimen toimivana paikalleen.mk kirjoitti:Entä aika? Eli patruunaa ei saa kuulemma pitää ilman tulppia tai putkia kuin pari minuuttia , tai se imee kosteutta itseensä ja menee piloille? Onko jollain oikeaa tietoa?
Kannattaisi ehkä antaa järjestelmän täyttäjän vaihtaa kuivain?
Systeemi täytyy kuitenkin täyttää kun on vuotanut.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa