w124 pakki kytkeytyy hitaasti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

no helvata, tässähän helpolla päästiin (pitää puuta koputtaa).

Thänks infosta 8)

ja hei oos jossai ohjeet tähän hommaan btw ?
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No ei siihen ohjeita tartte, hoksaat sen kyllä ihtekkin sitten kun ostat sen säätimen, niin huomaat sen rakenteen.

Mutta suunnilleen näin:

Ensin töpseli vanhasta säätimestä irti, säätimen kiinnityspultit auki, säädin irti.

Tässä vaiheessa kannattaa jollakin tavalla, vaikka peilillä koittaa kurkkia sinne säätimen aukkoon jotta näkee onko laturin liukurenkaan kuinka kuluneet, nekin tahtoo kulua, ja jos on liiaksi kulunut, niin silloin kannattaa jo vaihtolaturi laittaa paikoilleen.

Vaikka et kurkikkaan niin ei se haittaa, toimii sen ajan mitä toimii. :D

Sitten vain uusi säädin reikäänsä, pultit kiinni ja töpseli paikoilleen.
Ehkä ois hyvä irroittaa akun kenkä ettei vahingossä räpsäda siitä töpselistä laturin runkoon, on kerran itsellä räpsähtänyt mutta ei se kyllä menoa ole haitannut.

Tämä siis boschin laturille, taitaa valeolla mennä suurinpiirtein samalla tavalla.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

nii just, jees tänks ohjeista 8)
pitää tässä alkaa hommiin ku taas vaihteeks kerkeää..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Vieläkös se pakki kytkeytyy hitaasti? Mie just tuossa nostin huollosta tulleen laatikon paikoilleen, samat oli ongelmat. Sieltä oli pakilta joku lukko sokka poikki ja männän varressakin oli poikki vikaa.

Jos olisin vielä ajellut jonku aikaa niin olis pitänyt lähteä mäntä kauppaan. Niin ja oli sieltä osa levyistäki melko lailla loppu......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

joop79 kirjoitti:Vieläkös se pakki kytkeytyy hitaasti? Mie just tuossa nostin huollosta tulleen laatikon paikoilleen, samat oli ongelmat. Sieltä oli pakilta joku lukko sokka poikki ja männän varressakin oli poikki vikaa.

Jos olisin vielä ajellut jonku aikaa niin olis pitänyt lähteä mäntä kauppaan. Niin ja oli sieltä osa levyistäki melko lailla loppu......
Vielä vielä.. oliko minkä hintanen remppa ? :(
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös tuon pakkimäntä remontin saa tehtyä loota paikallaankin? Vai muistanko väärin :roll:
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jeh tänään jo alko olee akusta virrat vähissä.. Maanantaina tässä vasta pääsee ite auton kimppuun :evil:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

AM kirjoitti:Eikös tuon pakkimäntä remontin saa tehtyä loota paikallaankin? Vai muistanko väärin :roll:
ei saa tehtyä :wink: pakin mäntä on turbiinin takana eli, loota pois turbiini pois oljypumpun muistaakseni yheksän ruuvia irti ja koko helahoito pois niin siinähän se sitten on :D
tuossa noin

Kuva

tuolta se näyttää toiselta puolelta ja tappi pittää olla ehjä :idea:

Kuva
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Veikkaisin pakin männän ulompaa tiivistettä...
..itellä oli se tiiviste rikki ja juuri tuollaset oireet oli et pakki kytkeyty hitaasti.
Ja sit ajan myötä paheni silleen et "luisti" kun yritti peruuttaa eikä voinu peruuttaa ylämäkeen..

Tiiviste maksaa about 10 € ja helppo vaihtaa ite.
Veemäisin (/aikaavievin) homma on laatikon irrotus.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

KOS kirjoitti:Veikkaisin pakin männän ulompaa tiivistettä...
..itellä oli se tiiviste rikki ja juuri tuollaset oireet oli et pakki kytkeyty hitaasti.
Ja sit ajan myötä paheni silleen et "luisti" kun yritti peruuttaa eikä voinu peruuttaa ylämäkeen..

Tiiviste maksaa about 10 € ja helppo vaihtaa ite.
Veemäisin (/aikaavievin) homma on laatikon irrotus.

~KOS~
Jees itellä ei ainakaan vielä luista niin ettei pääsis mäkeä ylös, jaksaa ihan ilman kaasuakin kiivetä.. Mut hyvä tietää 8)


Tänää fixattiin se laturi, mitä tässä on vähän aikaa sitten jauhettu.. Eli hiilet olivat el finito, mutta vaihettiin se koko säädin, mitä joku jo alussa arvaili..

JEH! 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Itellä myös tuon pakin kanssa vikaa, muuten loota pelaa hyvin etiäpäin... Itseasiassa ollu monta vuotta sellanen hitaan puoleinen kytkeytyyn, mutta nyt se on sitten pahentunu niin, että saa arvata meneekö pakki päälle ja ylämäki on myrkkyä.

Siekkinen oli sitä mieltä, että remppaa remppaa.. Pakin kitkalevy kulunut tai tiivisteet sökönä. Meinaili, et ois sama peruskorjata koko loota jos sen käyttää pois ja auki. Peruskorjaus laatikolle päälle 1000e plus alv. 8) ei kyllä mikään hirveän hintanen, mutta varmaan aika rajallinen määrä osia vaihdetaan :lol:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Joo kyllähän se on sama jotai muutaki sieltä rempata ko pois käyttää, ite en kyllä ala remppaamaan laatikkoa suurella rahalla. Ihan vaan siksi että ostan uuden pirssin tilalle jos laatikko sattuu porsimaan 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jube kirjoitti:Olen tyhjentänyt tosiaan ensin laatikosta öljyt avaamalla propun :D Sitten turbiinin proppu auki ja sieltä öljyt ulos. Sitten ö-pohja pois ja suodattimen + tiivisteen vaihto.
Sitten kaatanu jonku 3,5-4litraa öljyä mittatikun reiästä suoriltaan laatikkoon, jonka jälkeen aina puoli litraa kerrallaan kone käynnissä ja näiden puolikkaiden välissä käyny pariin kertaan aina vaihdekaavion läpi ja taas puoli litraa jne :arrow: Yleensä sinne menee kuutisen litraa...
Eka öljyt siitä propusta pois, sitten öljypohja pois vai onko siellä toinenkin proppu mistä saa tyhjäksi sen turbiinin, vai pitääkö eka öljypohja irroittaa ennenkun sen saa tyhjäks ? 8)

Eilen säätelin vähän paineita niin ei ainakaan luista ja ei edes tunnu kunnolla että vaihtaa, eli parempaan päin mentiin mutta lauantaina aattelin öljyt sinne vaihtaa 8)

Kaikki ilo irti ko nosturi käytössä :wink:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Hei jätkät herätys! No muijat tietenki kans 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Ei tartte muistaakseni ottaa öljypohjaa irti ennen turbiinin tyhjennystä. Sitä turbiinia (konetta) joutuu pyörittelemään oikeaan kohtaan, jotta se turbiinin proppu tulee sen aukon kohdalle. Melko simppeli homma.

Eikä kannata vääntää öljypohjaa kovin isolla hauiksella kiinni, tulee tiivisteet pihalle välistä :oops:
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Kutka kirjoitti:Ei tartte muistaakseni ottaa öljypohjaa irti ennen turbiinin tyhjennystä. Sitä turbiinia (konetta) joutuu pyörittelemään oikeaan kohtaan, jotta se turbiinin proppu tulee sen aukon kohdalle. Melko simppeli homma.

Eikä kannata vääntää öljypohjaa kovin isolla hauiksella kiinni, tulee tiivisteet pihalle välistä :oops:
Okei kiitti tiedosta, eiköhän se sieltä sit löydy 8) Meikälle vaan kaikki pitää näyttää kuvina et hiffaan :)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Tuossa vielä kilpailevan sivuston sanalliset ohjeet hommaan.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

O helvattu ko hyvä linkki, kiitos!!! :wink:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Eilen tuli ölpät vaihdettua laatikkoon ja pelaa normaalisti nykyään, tais liian vähän öljyäki olla. Ei sieltä ainakaan hirveästi sitä pois tullu :shock:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Vastaa Viestiin