W123 ja pehmenevät jarrut
W123 ja pehmenevät jarrut
Nyypiö kysyy.
Mikä on se keltainen merkkivalo kojetaulussa jossa on ympyrä ja molemmin puolin kehällä katkoviivaa. ? Samannäköinen kuin käsijarrun merkki mutta keltainen ja katkoviivoin kuvattu kehä ? Tuo valo on palanut jo hetken..
Jarrut tuntuvat pehmenevän.. joko mielikuvitus tekee tepposet tai sitten poljin painuu lähemmäs lattiaa. Jarrunestettä ei katoa. Kaikki jarrut on uusittu viimekesänä.. Mitä ihmettä ? vuotaako tehostin ? ei jyummarra..
Kiitokset vinkeistä
Tuomas.
Mikä on se keltainen merkkivalo kojetaulussa jossa on ympyrä ja molemmin puolin kehällä katkoviivaa. ? Samannäköinen kuin käsijarrun merkki mutta keltainen ja katkoviivoin kuvattu kehä ? Tuo valo on palanut jo hetken..
Jarrut tuntuvat pehmenevän.. joko mielikuvitus tekee tepposet tai sitten poljin painuu lähemmäs lattiaa. Jarrunestettä ei katoa. Kaikki jarrut on uusittu viimekesänä.. Mitä ihmettä ? vuotaako tehostin ? ei jyummarra..
Kiitokset vinkeistä
Tuomas.
Olethan varmasti katsonut, että jarrunestesäiliön takaosassa on myös nestettä. Sehän on jaettu se säiliö.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jarrunestesäilion reiässä voi olla tukos. Se on helppo todeta : Avaa etu ja taka pään satuloista ilmaruuvit (eriaikaan, sama kummalta puolelta) ja katso että ilmaruuvista alkaa nestettä virrata vapaasti. Jos ei virtaa, ota koko ruuvi irti ja tarkista että kanava ruuvin sisällä on auki. Kun ruuvi on irti pitäisi silloin ainakin mehua tulla aukosta.
Jos ei nestettä tule, pyöritä ruuvi kiinni ja työnnä esim. iso meisseli jarrupalan ja jarrulevyn väliin ja väännä niin että mäntä painuu sisään. Mäntä painaa nestettä väkisin säiliöön joten tukoksen pitäisi lähteä pois.
Jos ei nestettä tule, pyöritä ruuvi kiinni ja työnnä esim. iso meisseli jarrupalan ja jarrulevyn väliin ja väännä niin että mäntä painuu sisään. Mäntä painaa nestettä väkisin säiliöön joten tukoksen pitäisi lähteä pois.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Kyllä nyt tulee tikkuja kynsiin pään raapimisesta.
Tsekkasin takajarrut läpi ja kaikki ok. Jarrutpalat ja levyt ovat uutta vastaavassa kunnossa. Männät liikkuu OK. Etupäätä en ehtinyt tsekkaamaan kun tuossa kerrostalon pihassa tulee piru vieköön pimeä..
Järjestelmään tuntuu pääsevän jostain ilmaa huru mykke. Koko vaiva on ilmennyt parissa päivässä. Sitä ennen jarrut olivat kuin uudessa autossa.
Voisiko pääsylinteri falskata ? Entä mistä löytyy pk-seudun edulisin ja pätevin w123:sen korjaaja ? kerrostaloremppa on hieman hankalaa...
Tsekkasin takajarrut läpi ja kaikki ok. Jarrutpalat ja levyt ovat uutta vastaavassa kunnossa. Männät liikkuu OK. Etupäätä en ehtinyt tsekkaamaan kun tuossa kerrostalon pihassa tulee piru vieköön pimeä..
Järjestelmään tuntuu pääsevän jostain ilmaa huru mykke. Koko vaiva on ilmennyt parissa päivässä. Sitä ennen jarrut olivat kuin uudessa autossa.
Voisiko pääsylinteri falskata ? Entä mistä löytyy pk-seudun edulisin ja pätevin w123:sen korjaaja ? kerrostaloremppa on hieman hankalaa...
Se keltaisen varotus valon palaminen viittaisi vahvasti siihen että vika piilee etujarruissa.
Palojen kulumisen varoitin anturit on vain etujarrupaloissa.
Anturit toimii siten että ne on työnnetty palassa olevaan poraukseen ja kun pala kuluu tarpeeksi alkaa palaan työnnetty anturi hinkkaamaan jarrulevyä ja saa sen kautta maadoitusta ja valo syttyy kojetauluun.
Paloja on jäljellä normaalisti silloin vielä 5mm
Katso ettei palan kitkapinta ole irronnut palan rungosta. Tai ettei palat ole kuluneet jotenkin kummallisesti.
Jarruihin ei oikeen voi päästä ilmaa. Jos jossain on reikä niin säiliö tyhjenee kyllä äkkiä ja nesteen varoitus valo syttyy (sama kuin käsijarrun valo)
Jos palat on juuri vaihdettu vanhoihin levyihin niin niiden muodoissa voi olla eroja jolloin jarrut voi tuntua pehmeältä kunnes palat muotoutuu.
Ainakin 123 mersussa kun se on tyhjäkäynnillä on mahdollista painaa jarrupoljin lattiaan ilman että siinä on jotain vikaa.
Syytä en osaa sanoa, mutta kokeilkaas vaan. Tarpeeks kun painaa niin p-i-k-k-u-h-i-l-j-a-a poljin menee kohti lattiaa. Ilmeisesti pääsylinterin tiivistys valskaa todella kovassa paineessa hieman.... tms.
Palojen kulumisen varoitin anturit on vain etujarrupaloissa.
Anturit toimii siten että ne on työnnetty palassa olevaan poraukseen ja kun pala kuluu tarpeeksi alkaa palaan työnnetty anturi hinkkaamaan jarrulevyä ja saa sen kautta maadoitusta ja valo syttyy kojetauluun.
Paloja on jäljellä normaalisti silloin vielä 5mm
Katso ettei palan kitkapinta ole irronnut palan rungosta. Tai ettei palat ole kuluneet jotenkin kummallisesti.
Jarruihin ei oikeen voi päästä ilmaa. Jos jossain on reikä niin säiliö tyhjenee kyllä äkkiä ja nesteen varoitus valo syttyy (sama kuin käsijarrun valo)
Jos palat on juuri vaihdettu vanhoihin levyihin niin niiden muodoissa voi olla eroja jolloin jarrut voi tuntua pehmeältä kunnes palat muotoutuu.
Ainakin 123 mersussa kun se on tyhjäkäynnillä on mahdollista painaa jarrupoljin lattiaan ilman että siinä on jotain vikaa.
Syytä en osaa sanoa, mutta kokeilkaas vaan. Tarpeeks kun painaa niin p-i-k-k-u-h-i-l-j-a-a poljin menee kohti lattiaa. Ilmeisesti pääsylinterin tiivistys valskaa todella kovassa paineessa hieman.... tms.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Problem solved,
Löytyihän se vika loppujen lopuksi.
Jarrupääsylinterii uusiksi ja ilma pois putkista. Pääsylinteri oli hajonnut ja painoi ilmaa kanaviin.
Taas toimii kuin unelma.
Pikkusuositukset myös Tuusulassa toimivasta TMI Ruuskanen autokorjaamosta. Huippumies, pätevä, edullinen ja huolellinen. Osaamista ja kokemusta Mersuista miehellä löytyy vuoren verran. Lisäksi ajan sai torstaina soittaessa maanantaiaamuksi.. Eli palvelu pelaa.
Puh. 0400-312369 Ruuskanen
T
Jarrupääsylinterii uusiksi ja ilma pois putkista. Pääsylinteri oli hajonnut ja painoi ilmaa kanaviin.
Taas toimii kuin unelma.
Pikkusuositukset myös Tuusulassa toimivasta TMI Ruuskanen autokorjaamosta. Huippumies, pätevä, edullinen ja huolellinen. Osaamista ja kokemusta Mersuista miehellä löytyy vuoren verran. Lisäksi ajan sai torstaina soittaessa maanantaiaamuksi.. Eli palvelu pelaa.
Puh. 0400-312369 Ruuskanen
T