akku vitoon
akku vitoon
mitähän kautta vitoon saa akun vaihdettua kun äkkiä vilastuna on jotenkin ahtaassa paikassa.
autossa alkuperäinen akkuja vito vm. 2002 joten mielestäni ihan hyvin kestänyt. Nyt tuntuu olevan paras terä akusta syötynä.
autossa alkuperäinen akkuja vito vm. 2002 joten mielestäni ihan hyvin kestänyt. Nyt tuntuu olevan paras terä akusta syötynä.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Akun saa ujutettua penkin sivusta ulospäin.
Eli se muovi härpäke penkin oven puolelta pois,penkki etu asentoon ja muistaakseni piti ottaa sekin muovi pois mikä on siinä penkin välissä jotta pääsee työntämään akkua pihalle.
Se on todella ahdas tulemaan ulos.
Voi varautua että rystyset on verillä.
Eli se muovi härpäke penkin oven puolelta pois,penkki etu asentoon ja muistaakseni piti ottaa sekin muovi pois mikä on siinä penkin välissä jotta pääsee työntämään akkua pihalle.
Se on todella ahdas tulemaan ulos.
Voi varautua että rystyset on verillä.

Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
Ainakin V-mallissa ei penkin irroituksessa kauaa nokka tuhise...mutta kyllä se akun vaihto helposti kävi pakkasessa ulkona. En kyllä muista otinko sen sivureiästä vai mistä, mutta kun alkaa ottamaan niin kyllä se tulee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Erittäin hyvä pointti, mätänee siinä kuskikinkorjaamo kirjoitti:Muistaa laittaa sitten sen huohotinputken uuteenkin akkuun paikoilleen, niin ei huohota syövyttäviä höyryjä penkin alle, mätänee lattia...

Lisää tietoa: www.skg.fi
Minkähän kokoinen (Ah) akku tuollaisessa -02 112CDI Vitossa on alkujaan?
Pitäisi varmaan seuraavaksi suunnitella akun vaihtoa, lähtee vähän heikosti tulille varsinkin nyt pakkasilla.
Pa-suodatin on jo vaihdettu, myöskään hehkun valo ei syty startin jälkeen uudelleen.
Pa-pumpun ajoituksen kun osaisi katsoa siitä jotenkin, VAG-peleissä tuo ajoitus on ainakin erittäin ratkaisevaa kylmäkäynnistyksessä.
Pitäisi varmaan seuraavaksi suunnitella akun vaihtoa, lähtee vähän heikosti tulille varsinkin nyt pakkasilla.
Pa-suodatin on jo vaihdettu, myöskään hehkun valo ei syty startin jälkeen uudelleen.
Pa-pumpun ajoituksen kun osaisi katsoa siitä jotenkin, VAG-peleissä tuo ajoitus on ainakin erittäin ratkaisevaa kylmäkäynnistyksessä.
112 CDI A -02
Tehtaalta lähtiessä ollut 88 ah. kannattaa laittaa 100 ah, vaikka 60038 numeroinen.
Polttoainepumpun ajoituksella ei ole mitään väliä cdi koneessa.
Ei varmasti vaikuta kylmäkäynnistykseen.
Syöttöpumpullisessa toki vaikuttaa oikein ratkaisevastikin, volkkarilla varmaan maine sen takia kun jakohihnoja joutuu vaihtamaan ja se hihnan ajoitus ei aina ensikertalaisella välttämättä mene ihan hyvin.
Polttoainepumpun ajoituksella ei ole mitään väliä cdi koneessa.
Ei varmasti vaikuta kylmäkäynnistykseen.
Syöttöpumpullisessa toki vaikuttaa oikein ratkaisevastikin, volkkarilla varmaan maine sen takia kun jakohihnoja joutuu vaihtamaan ja se hihnan ajoitus ei aina ensikertalaisella välttämättä mene ihan hyvin.
Akusta se sitten oli kiinni.
Vaihdoin eilen akun ja tänään lyötiin -17 asteisen pakkasyön jäljiltä vajaan parin tunnin lohkolämmityksen jälkeen tulille, lähti paremmin kuin kesän kylmäkäynnistyksissä.
Boschin 100Ah akun sinne laitoin.
Kovin on lyhyitä kestoiältään nykyisin akut. Vanha akku oli 100Ah Varta, eli jossain vaiheessa vaihdettu. Ellei sitten ole jo uutena laitettu sinne, ei löytynyt mitään ikäleimoja akusta.
Vaihdoin eilen akun ja tänään lyötiin -17 asteisen pakkasyön jäljiltä vajaan parin tunnin lohkolämmityksen jälkeen tulille, lähti paremmin kuin kesän kylmäkäynnistyksissä.
Boschin 100Ah akun sinne laitoin.
Kovin on lyhyitä kestoiältään nykyisin akut. Vanha akku oli 100Ah Varta, eli jossain vaiheessa vaihdettu. Ellei sitten ole jo uutena laitettu sinne, ei löytynyt mitään ikäleimoja akusta.
112 CDI A -02