akku vitoon

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
authan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 08.01.2007 20:16
Paikkakunta: virrat

akku vitoon

Viesti Kirjoittaja authan »

mitähän kautta vitoon saa akun vaihdettua kun äkkiä vilastuna on jotenkin ahtaassa paikassa.
autossa alkuperäinen akkuja vito vm. 2002 joten mielestäni ihan hyvin kestänyt. Nyt tuntuu olevan paras terä akusta syötynä.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Muistaakseni yläkautta(jos akku on kuskinpenkin alla). Penkki piti siirtää etu asentoon. Päällä oleva muovi paneeli pois.
authan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 08.01.2007 20:16
Paikkakunta: virrat

Viesti Kirjoittaja authan »

Ihanko oikeesti akku mahtuu siitä reiästä ulos ? Kattelin että joutuu varmaan purkaan ainakin penkin pois...voihan se olla tietenkin uskonpuutettakin.
Avatar
ronksu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 13.05.2006 16:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ronksu »

Akun saa ujutettua penkin sivusta ulospäin.
Eli se muovi härpäke penkin oven puolelta pois,penkki etu asentoon ja muistaakseni piti ottaa sekin muovi pois mikä on siinä penkin välissä jotta pääsee työntämään akkua pihalle.

Se on todella ahdas tulemaan ulos.
Voi varautua että rystyset on verillä. :cry:
Kyllä me tästä saadaan,kohan vähän laitetaan!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ainakin V-mallissa ei penkin irroituksessa kauaa nokka tuhise...mutta kyllä se akun vaihto helposti kävi pakkasessa ulkona. En kyllä muista otinko sen sivureiästä vai mistä, mutta kun alkaa ottamaan niin kyllä se tulee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Mä taisin kanssa ihan suosiolla ottaa penkin jalustoineen pois. Ei siinä kuitenkaan ole kun neljä pulttia. Sitten on ainakin tilaa eikä tartte kädet verillä ja selkä kipeenä asentaa :wink: .
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Muistaa laittaa sitten sen huohotinputken uuteenkin akkuun paikoilleen, niin ei huohota syövyttäviä höyryjä penkin alle, mätänee lattia...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

korjaamo kirjoitti:Muistaa laittaa sitten sen huohotinputken uuteenkin akkuun paikoilleen, niin ei huohota syövyttäviä höyryjä penkin alle, mätänee lattia...
Erittäin hyvä pointti, mätänee siinä kuskikin :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
APR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.06.2008 11:47
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja APR »

Minkähän kokoinen (Ah) akku tuollaisessa -02 112CDI Vitossa on alkujaan?

Pitäisi varmaan seuraavaksi suunnitella akun vaihtoa, lähtee vähän heikosti tulille varsinkin nyt pakkasilla.

Pa-suodatin on jo vaihdettu, myöskään hehkun valo ei syty startin jälkeen uudelleen.

Pa-pumpun ajoituksen kun osaisi katsoa siitä jotenkin, VAG-peleissä tuo ajoitus on ainakin erittäin ratkaisevaa kylmäkäynnistyksessä.
112 CDI A -02
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Tehtaalta lähtiessä ollut 88 ah. kannattaa laittaa 100 ah, vaikka 60038 numeroinen.

Polttoainepumpun ajoituksella ei ole mitään väliä cdi koneessa.
Ei varmasti vaikuta kylmäkäynnistykseen.

Syöttöpumpullisessa toki vaikuttaa oikein ratkaisevastikin, volkkarilla varmaan maine sen takia kun jakohihnoja joutuu vaihtamaan ja se hihnan ajoitus ei aina ensikertalaisella välttämättä mene ihan hyvin.
APR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.06.2008 11:47
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja APR »

Hyvä tietää tuo ajoitushomma, täytyy myöntää etten ole tästä CDI:n tekniikasta ihan niin perillä kuin vag:n jakajapumpullisesta.

Täytyypä sitten kokeilla akkua, se taitaa olla enää ainut vaihtoehto.
112 CDI A -02
APR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 08.06.2008 11:47
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja APR »

Akusta se sitten oli kiinni.

Vaihdoin eilen akun ja tänään lyötiin -17 asteisen pakkasyön jäljiltä vajaan parin tunnin lohkolämmityksen jälkeen tulille, lähti paremmin kuin kesän kylmäkäynnistyksissä.

Boschin 100Ah akun sinne laitoin.

Kovin on lyhyitä kestoiältään nykyisin akut. Vanha akku oli 100Ah Varta, eli jossain vaiheessa vaihdettu. Ellei sitten ole jo uutena laitettu sinne, ei löytynyt mitään ikäleimoja akusta.
112 CDI A -02
Vastaa Viestiin