vapari 300d ahtaminen
vapari 300d ahtaminen
moro kaikille! oisimpa kyselly et onnistuuko w124 300d vaparidieselin ahtaminen tosta vaan??..olen kuullu juttuja,et ei tartte kun laittaa ahtimen kiinni ja tehdä painekotelo ja öljynkierto.ym..ja toiset sanoo,et ei kestä ollenkaan ahtamista!! eli kertokaa viisaammat ja kokeneemmat mikä on tosi asia??
Riippuu täysin siitä minkälaisia tehoja olet hakemassa. Alle 300 hepan tehoilla tuo vaparin alakerta saattaa vielä hyvällä tuurilla kestääkkin.
Jos mennään yli 300 hepan väittäisin romujen tulevan jossain kohdassa pihalle koneesta. Jonkin aikaa saattaa toki kestää, mutta varmasti hajoaa jossain vaiheessa. Ainakin mun ajotyylillä hajoaisi.
Kyllä kone siis kestää ahtamista mainiosti, mutta mitään st lukemia sieltä ei ole järkevää hakea.
Aiheesta löytyy muuten hakua käyttämällä mielenkiintoista lukemista muutamaksi päiväksi
Jos mennään yli 300 hepan väittäisin romujen tulevan jossain kohdassa pihalle koneesta. Jonkin aikaa saattaa toki kestää, mutta varmasti hajoaa jossain vaiheessa. Ainakin mun ajotyylillä hajoaisi.

Kyllä kone siis kestää ahtamista mainiosti, mutta mitään st lukemia sieltä ei ole järkevää hakea.
Aiheesta löytyy muuten hakua käyttämällä mielenkiintoista lukemista muutamaksi päiväksi

kakkua tulee toki kummastakin yhtäpaljon, mut se miten se tulee.Mika.T kirjoitti:Tämähän ei sinänsä ole se ongelma vaan se että noissa turbon ja vaparin vakiopumpuissa on pienet elementit (5.5mm) jotka riittää kuutos koneessa vain noin 180hv saakka.ytte kirjoitti:Vakio pumpulla ei kyllä ihmeitä tehdä, koska siitä uupuu ahdonalainen rikastus.
Hullulla poletuksella sen vapari koneen kyllä hajottaa, mutta ihmeen hyvin on twin turbo mosa kestänyt.
Joo omasta mitaatu 356hv ja siihenkin oli jo aika paljon pienennetty valmiiksi kun ei vaparin laatikko oikein tahtonu suuremmalla teholla toimia. Nyt tosin on ollu katulaillisessa 240hv säädöissä, jolla silläkin näin talvella pärjää. Se on tiedossa että kovin pitkää kuminpolttoa eikä huippunopeus ennätyksiä kannata koittaa mutta kyllä tuo varttimailia ja normaalia katukäyttöä kestää.
Eli öljysuuttimien puutteen takia ei pitkä aikaista rasitusta koneelle ja heikompien kankien takia säädöt niin että vääntömomentti pysyy mieluusti alle 500Nm (omassa tosin enemmän) ja sekin vasta 3000 jälkeen. Niin on kohtuu kestävä paketti.
Eli öljysuuttimien puutteen takia ei pitkä aikaista rasitusta koneelle ja heikompien kankien takia säädöt niin että vääntömomentti pysyy mieluusti alle 500Nm (omassa tosin enemmän) ja sekin vasta 3000 jälkeen. Niin on kohtuu kestävä paketti.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota