Sammuu s..tana M103

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Sammuu s..tana M103

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Viel kerran Kaapo taistoon käy, kysyy ja ehkä käyntihäikin kuntoon saa
jos ei parannusta käyntiin näy, niin lopun talven leukaan asti seisottaa

:oops: :shock: :lol: :x
No on se perkule :evil: Hovinapoleon laittoi Daamin huoltaen ja huolella. Aluksi kaikki olikin oivallisesti. Mutta sitten tuli itku pitkästä ilosta ja pieru kauan nauramisesta :x
Vaiva on vanha tuttu, josta täällä on marmatettu jo legendaksi asti. Vaan nyt oireilu on saatu rajattua varsin tarkasti, kun vain tietäisi mistä syyllistä hakisi.

Tapahtumakuvaus: kone käynnistyy nätisti kaikissa lämpötiloissa - kylmänä, puoliheijarissa ja kuumana. Yhtä lailla tallista, piuhasta kuin taivasalta lumipenkastakin. Joutokäynti on tasainen n. 650 rpm, ei vaella. Kirnu vetää hyvin ja kulutus normaali.
Mutta mikä on tämä: olenpa ajanut sitten 10 km tai 50 km, niin kone sammuu, kun lasken sen startin jälkeen ensi kerran tyhjäkäynnille. Viisari painuu alle 500 kiepin ja sittenpä pannu sammahtaa. Tämä ilmiö esiintyy siis moottorin saavutettua normaalin käyntilämmön, ei aikaisemmin.

Kun laitan vermeen tästä tulille, niin tämän jälkeen ei sammu, vaikka ajelisi loppupäivän. Sammumista ei myöskään tapahdu enää töistä kotiin lähtiessä, ainoastaan yöseisokin jälkeen. Siis.: aamulla pannu tulille --> ajoa normilämpöön --> kone ensi kerran tyhjäkäynnille, sammahtaa --> siitä käymään, ja pelaa loppupäivän vaikka kylmiäisi välillä --> ja seuraavana aamuna taas sama alusta :shock:

Jos hoksaan huijata konetta ekassa risteyksessä kaasuttamalla, ennen kuin kone ehtii stumpata, niin tässäkin tapauksessa se ei enää sammahda myöhemmin. Vaikutus on siis sama kuin uusintastartilla.

Mikä taho tai himmeli voi tehdä moista pikkuvihtuilua? Käytännössä oireesta ei ole sen ihmeempää haittaa, mutta voisi olla kunnossakin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Kaapo, kyllä tuo on jo sellaista mysteeriota, että vaatisi selvännäkijää...
Olen kuullut tapauksesta, jossa kaveri aina ajoon lähtiessään painoi hetkeksi pedaalin pohjaan eliminoidakseen vastaavat oireet. Muutaman vuoden päästä sekään ei enää auttanut ja lisäksi tuli vielä muutakin sekoilua.
Uusi ECU paikalle ja ongelmat poistuivat???
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Kaverin 190 2,6 teki justiin samalla tavalla kun kelit olivat kosteat, mutta kuitenkin jonku verran pakkasta. Lähti hyvin käymään mutta ekassa risteyksessä sammui. Paikansimme vian takertelevaan joutokäyntimoottoriin. Ilmeisesti luisti veti kuuraan. CRC-suihkaus poisti ongelman.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Pakko kuittailla taas..

Kaapo olen huolestuneena seurannut noita sinun kulutuslukemia ja ongelmahan on täysin selvä - pata ei saa rittävästi soppaa :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Juu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tätä joutokäyntimottia epäiltiin myös hovioikeudessa. Niinpä hovari muun huollon lisähommana luttasi motin CRC:llä, paineilmalla ja sähköshokeilla.
Tällä operaatiolla ajoittain 1300-1500 huitteille jumittava tyhjäkäynti vaipuikin historiaan. Vaan tämä kertaluontoinen sammuminen jäi. Voi toki olla, että moskula vetää kuuraan vieläkin, nimittän oireyhtymä ilmenee juuri esim. tällä kelillä - ilmassa on enemmän kosteutta kuin Rasilian satemetsissä ja ulkoilma vaeltaa pikku pakkasesta + asteisiin :shock:
Toisaalta näissä "luistihommissa" märkä ja tiukka tuo paremman lopputuloksen kuin kuiva ja väljä :oops: , mutta vanha Daami lienee poikkeus :roll:
Täytynee suunnata syyttävä katse sitten seuraavaksi sitä ECU:a kohden jos moinen kiukuttelu vielä jatkuu kelien tasaannuttua. Tai sitten kone pitää kyllästää CRC:llä..... :roll:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tarkistappa Kaapo tuon ruiskun ilmaläpän mikro kytkimen toiminta. Oire voisi viitata sen tilapäiseen toiminta häiriöön ( eli jumittumiseen )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

adenauer300 kirjoitti:Tarkistappa Kaapo tuon ruiskun ilmaläpän mikro kytkimen toiminta. Oire voisi viitata sen tilapäiseen toiminta häiriöön ( eli jumittumiseen )
Kiitokset vinkistä, teenpä työtä käskettyä ja tsekkaan tuon himmelin heti, kun pääsen hetkeksi tallin lämpöön ja valoon - vaikka eihän askaretta taida olla enempiä kuin ilmanputsarikotelon riisuminen tieltä pois + se kytkimen käpistely :shock: Pitäisi kai sitä läpän "saranointiakin" yrittää herkistellä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

porukoitten entinen w126 300SE -86 oireli ettei tyhjäkäyntikierrokset laskenu tarpeeksi alas ja siinä oli just vikana toi ilmaansaannin sähkökytkin himmeli
220.128 Black Mirror
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Entäs nyt

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Taas tuloo uutta siementä spekuloinnille :shock: Ja kohteena on lohkolämmitin. Tein käytännön kokeen. Autohan on käynnistetty piuhan päästä joka aamu, jolloin myös tämä "ensisammuminen" on ilmennyt. Nyt kahtena aamuna en lohkoa kytkenyt, eikä kone perskeles sammuillutkaan siinä tutussa risteyksessä, vaan kävi tyhjää tasaisen nätisti.

Voisiko tuo lohko jotenkin aamutuntien klo 6-8 aikana sopivasti sulatella/kosteuttaa paikkoja ja kun ajoviimaa sitten tulee, niin jäätämistä tapahtuu jossain.
Kun taas lähdetään ilman lohkoa, niin paikat lämpiäisivät ja sulaisivat omia aikojaan "luonnollisesti".

Tämä viittaisi myös tilanteeseen kun lähden duunista, talli on viileä eikä piuhaa ole - eikä myöskään sammuilua :?

Veikkauksia :?: Mahtaako kahden tunnin lohkottaminen olla liikaa, kaikkoaisiko kosteusoire (jote veikkaan) lyhyemmällä esilämmityksellä.
nimi. Daami ja Kaapo nyt täysin pihalla
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Entäs nyt

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kaapo kirjoitti:Taas tuloo uutta siementä spekuloinnille :shock: Ja kohteena on lohkolämmitin. Tein käytännön kokeen. Autohan on käynnistetty piuhan päästä joka aamu, jolloin myös tämä "ensisammuminen" on ilmennyt. Nyt kahtena aamuna en lohkoa kytkenyt, eikä kone perskeles sammuillutkaan siinä tutussa risteyksessä, vaan kävi tyhjää tasaisen nätisti.

Voisiko tuo lohko jotenkin aamutuntien klo 6-8 aikana sopivasti sulatella/kosteuttaa paikkoja ja kun ajoviimaa sitten tulee, niin jäätämistä tapahtuu jossain.
Kun taas lähdetään ilman lohkoa, niin paikat lämpiäisivät ja sulaisivat omia aikojaan "luonnollisesti".

Tämä viittaisi myös tilanteeseen kun lähden duunista, talli on viileä eikä piuhaa ole - eikä myöskään sammuilua :?

Veikkauksia :?: Mahtaako kahden tunnin lohkottaminen olla liikaa, kaikkoaisiko kosteusoire (jote veikkaan) lyhyemmällä esilämmityksellä.
nimi. Daami ja Kaapo nyt täysin pihalla
Vika ei johdu lohkosta ka sen tuomasta kosteudesta tms.... Vaan autosi on erikäyntilämpötilassa tutussa risteyksessä kuin aiemmin ilman lohkoa. Auto saavuttaa sammumislämpötilan luultavasti sitten myöhemmin kun vauhtia on enemmän ja olet jo isolla tiellä eikä pysähdystarvetta ei enään ole.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Entäs nyt

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Day Downhill kirjoitti: Vika ei johdu lohkosta ka sen tuomasta kosteudesta tms.... Vaan autosi on erikäyntilämpötilassa tutussa risteyksessä kuin aiemmin ilman lohkoa. Auto saavuttaa sammumislämpötilan luultavasti sitten myöhemmin kun vauhtia on enemmän ja olet jo isolla tiellä eikä pysähdystarvetta ei enään ole.
Teoriasi on aivan pätevä, teoriassa.... Mutku... se tuttu risteys, jossa eka kerran stopataan ja kone on sammahtanut, on 22 kilsan päässä kotiportilta :shock: . Koneen lämpötila on tuolloin jo sama, oli kirnu piuhassa tai ei. Sepä se tässä juuri ahistaakin. Tää on ihan kummitusjuttu. Nyt on juuri uusittu tulpat, ilmanputsari, bensasuodatin, huollettu lisäilmavena, leimattu (eli kaikki päästöarvot hyvät) jne. Täytyy kai hautautua sinne mikrokytkimen pariin seuraavaksi, ei oikein osaa muualtakaan enää hakea.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Hyvä neuvo: Ei kannata pysähtyä. :shock:
Taitaa olla huonompaa sähköä siellä korvessa, josko Daami sen takia vihoittelis? :lol:

Kyllä kuulostaa mystiseltä vialta. Itselläni ei edelleenkään ole sammunut kertaakaan tai ollut mitään ongelmia tyhjäkäynnin suhteen. Mitä nyt loppuunajettu virranjakajan kansi ja pyörijä vähän hidastivat matkantekoa... Ja konehuone alkaa oleen taas jo sen verran paskainen, että eipä tuo ihan pienestä voi olla kiinni.

Kone käy siis nyt muuten hyvin, ei nyi ja tyhjäkäynti on normaali?
Jos jotain pitäis veikata, niin ilmaläppä / mikrokytkin / kaasuvivustotsydeemi -akselille menisi veikkaus. Voisko joku viallinen "anturi" aiheuttaa moista?
Luulisi ECU:n ja sytkäboksien vikojen näkyvän hieman laajemmassakin mittakaavassa? Tai sitten siinä risteyksessä on jotain kummallista. Testaa vaihtoehtoisia reittejä. :lol:

Edit: Voipi kyllä todella olla, että kone ei saa soppaa tarpeeksi. Jonkun 280SE teki ihan samaa ja kun seoksia säädettiin, loppui sammuilu siihen. Jos noista kulutuslukemista jotain voisi päätellä... :wink: Eikös Juha K.:lla ollut hieman samanlaista onkelmaa, joko on ratkennut?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:Kone käy siis nyt muuten hyvin, ei nyi ja tyhjäkäynti on normaali? Luulisi ECU:n ja sytkäboksien vikojen näkyvän hieman laajemmassakin mittakaavassa? Tai sitten siinä risteyksessä on jotain kummallista.
Juup, kone käy tyhjää tasaisesti sekä kylmänä että kuumana, vetää nykimättä ja pontevasti, ei pätki, yski, piere, nikottele, pörise vajaalla tai protestoi muutenkaan. Vain tämä "päivän ensimmäinen" uuvahdus. Risteyksessä ei liene mitään avaruussäteilyä tai minivogutettuja juhanafgranneja piennarpuskissa sabotoimassa :shock:
Nimittäin koneen saa toki sammumaan sen kerran myös ennen risteystä tahi sen jälkeen, jos pääsee läpi pysähtymättä. Edellytys on ainoastaan, että kone on käyntilämpöinen, sitä ennen ei sammu.

Tuntuma vain on, että vaikka ajaisin yhtä kyytiä Inariin ja siellä heittäisin eka kerran tyhjäkäynnille, niin sammuisihan kone sen kerran. Paras veto on 35 km:n ajo, jonka jälkeen mylly sammahti. Lähtee kyllä välittömästi sitten käyntiin - eikä sen jälkeen sammu (sen vuorokauden puolella :D :lol: ).
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mutta ei kannata niitä osia alkaa ihan summamutikassa vaihtamaan.

Tuli mieleen eräs Mersuun kyrpiintynyt hemmo, oliskohan ollut Jippiin foorumilla. Omisti 300TE:n ja kosla nyki niin että tekarit meinas lentää suusta. Mies sitten oli uusinut puoli autoa ja kuluttanut rahaa pitkälti toistakymmentä tuhatta. Uusi ECU, bensapumput + uusia letkuja, uudet suuttimet, tulpat + johdot + pyörijä + kansi + puola, jotain uusia antureita, uudet suodattimet ja oliskohan se raukka ostanut vielä ruiskuunkin säkillisen varaosia.

Eipä auttanut. Kirosi sitten Mersun alimpiin syövereihin ja vannoi ettei koskaan enää osta moista paskaa. Oliskohan kannattanut ensin tsekata se sytkäboksin maadoitus, siinä se vika nimittäin varmaan oli. Tosin tuolla määrällä uusia osia saisi vian rajattua jo kohtalaisen pienelle alueelle. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juu. Sama keskustelu nykivästä TE:sta on myös TUulilasin forumilla ja usacarclubissa. Haulla löytyy.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Kaapo jos mikään ei auta niin vaihda päikseen minun autooni...ei sammuile muuta kuin silloin kun bensa loppuu tankista :twisted: Saat kaupanpäälle vielä automaatinkin ja keitetään sitten vaikka kunnon turkkilaiset kahvit :lol:
"Tummaa paahtoo...tummaa paahtoo sen pitää olla!" kuten eräs mies totesi ulkomaanmatkalla :wink:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Ja viimeinen vaan ei huonoin vaihtoehto on ! Vaihda diesel!
Ei ole tarvinnut vaihdella tulpanjohtoja ,eikä liiemmin muitakaan sähköhepeneitä? :wink:
Ja sehän toimii eikä nytkyttele! 8)
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Pasi M. kirjoitti: Eikös Juha K.:lla ollut hieman samanlaista onkelmaa, joko on ratkennut?
Juup, suorastaan mielenkiinnolla luin Kaapon vikakuvausta. Vähän samantapaisesti on meitinkin M103:nen oireillut. Ilmiö esiintyy vain niin harvoin, että en ole tehnyt sille mitään. Autohan sammuu, silloin kuin sammuu, täydestä käyntilämmöstä ja liike lohkon sisuksissa loppuu kuin veitsellä leikaten. Paikalliselle Boschiin erikoistuneelle autosäkäri/ruuttaekspertille olen mystistä vikaa käynyt valittamassa. Ehdottivat siellä tuon tyhjäkäyntimööbelin putsaamista näin alkuunsa :roll:

Käynnissä on kyllä sellainen piirre, että toisinaan kun esim. lähestyy risteystä ja loota nakkelee pienempää, niin koneen kierrokset saattavat hetkellisesti notkahtaa dramaattisesti alle 500rpm. Tässä pari-kolme viikkoa sitten, kun yhtenä päivänä oli lähes parinkympin pakkaset, niin lämmin kone meinasi kaupunkiajossa aina valoihin hidastaessa pariinkin otteeseen sammua. Kyllä hatutti ajaa automaattia "kahdella jalalla" - onneksi kukaan ei nähnyt! :lol:
Viimeksi muokannut Juha K., La 07.02.2004 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Sun M103 pannussa lienee KE-jetronic ruisku. Siinä on seuraavan lainen systeemi : Kylmäkäynnistyksen yhteydessä moottori saa kakkua moottorin lämpötila anturin eculle lähettämän signaalin mukaan.
Kun moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilan, väistyy lämpöanturi tieltä ja lambda anturi alkaa määräämään polttoaine seoksesta.
Lamba vaikuttaa ilmamassamittarin kyljessä olevaan sähköiseen magneetti venttiiliin joka taas vaikuttaa seokseen säätelemällä polttoaineen virtauksia määrän säätimessä.

Olisikohan vika tuossa lämpötila anturin ja lambda anturin vuoronvaihdon yhteydessä?!?!

Elikä onkohan joku sähkönen vika lambdassa, lämpötila-anturissa tai siinä magneettiventtiilissä. Uusinta käynnistyksen jälkeen vika tavallaan "resetoituu"
kun moottori onkin jo "lambdan käyttö" lämpötilassa uudelleen käynnistettäessä... tai jotain...en tiedä...ehkä tästä kuiteskin on jotain apua...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Taika-kukka Voittaa !

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Joku anturi se on!! :o :D

M 103 ... tuntuu vakiona Ecu tai anturi ... voi olla Ecu ..?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

k.j kirjoitti:Ja viimeinen vaan ei huonoin vaihtoehto on ! Vaihda diesel!
Ei ole tarvinnut vaihdella tulpanjohtoja ,eikä liiemmin muitakaan sähköhepeneitä? :wink:
Ja sehän toimii eikä nytkyttele! 8)
Kieltämättä silmä lepää kun äijät pohtivat jäteaineella kulkevien Mersujensa ongelmia. Oikean polttoaineen kanssa toimiessa kaikki on selkeämpää.

Tavaraa sylinteriin ja sitten mennään, ei tarvii ihmetellä polttoaineen palamiseen liittyviä hilavitkuttimia, joista ei pirukaan ota selvää.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Niin ja siihen kun lisää semmoisen pienen pakokaasuahtimen niin ei ole pelkoa siitä ,että jää jalkoihin tuolla tienpäällä? Ja mikä parasta se vääntö sen tuntee jo vieressä istuessa! :lol:
:wink: Ja ne äänet! Wauu.......... se vihellys ja "tirahdus" kun hukkaportti toimii!! :D
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Onhan tuo nakuilu käynyt mielessä, mutta ei niinkään M103:n niskoittelun takia, vaan talousmielessä. Näillä kilsoilla alkaa dieselin "järkevyys" olla siinä ja siinä. Periaatteessa 300 Turbodiesel W126:n nokalla riittäisi 177 hevosineen. Vääntöä en nyt muista, mutta eiköhän sitä liene n. 30% enemmän kuin bensakoneen 260 Nm ja alhaisemmilla kierroksilla. Ja kuten tiedämme, tuosta koneesta on melko näppärä kutitella myös lisäkaakkeja, jos hinku iskee :)

Diesel-ässät tahtovat vain olla kortilla, eikä 350-naku oikein kiinnosta luotettavuusongelmien vuoksi. Riuskan kokonaispainon johdosta taas dieselvero on melko korkea. Näin varsin kin W140:n kohdalla, joka jossain vaiheessa tulee vanhan rouvan korvaamaan päivittäisajokkina.
Niin, kuulen telepaattisen kykyni :shock: ansiosta jo moneltakin taholta lauseen "hanki W124, on valinnanvaraa...." Se nyt vain ei käy, koska etenkin vaimon mielestä kaikki SEL-korista pienemmät vankkurit ovat koppimopoja :x . Ja kun tuo olento on liian hyvälle totutettu, ei kaluston pienennysleikkaus tule menemään läpi.

Mutta mikäs tässä, se sammuiluvika lähti käpälämäkeen omia aikojaan, yhtä vaivihkaa kuin tulikin. Ajelin viikonlopun aikana nelisensataa kilsaa, eikä kirnu simahtanut kertaakaan. Olisiko näillä kuivilla pakkaskeleillä osuutta asiaan...... Jos oire palaa suojakelien myötä, niin homma menee sitten uusintatutkimukseen. Maitti on pyörinyt taajamapainotteisessa liikkumisessa 9,5 litrassa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Ja kun tuo olento on liian hyvälle totutettu, ei kaluston pienennysleikkaus tule menemään läpi.
Mites se meni... Once you go black, you never go back. :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jaa-a

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Mites se meni... Once you go black, you never go back. :shock:
No juu, ja eräässä Pringles-sipsien mainoksen irvailussa näytettiin viekoittavasti keimailevan neitsyeen kuvaa ja alle oli lisätty sipsislogan "Once you pop, you cant stop" :shock:

Mutta itse asiaan. Kummallinen aamusammuminen on kadonnut mystisesti johonkin otsoniaukkoon, eikä ole toistunut moneen päivään. Josko Kaapon iltasammuminen on noidutusti tullut tilalle eli olen jotenkin onnistunut usuttamaan viruksen Daamista itseeni :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kuva
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Ton Aku P:n viestin vois joku admin siistiä...aika moista kaksinaismoraalia :wink: Mitähän Henkka J. sanoo tuohon? :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Petri M. kirjoitti:Ton Aku P:n viestin vois joku admin siistiä...aika moista kaksinaismoraalia :wink: Mitähän Henkka J. sanoo tuohon? :lol:
Ei ole reilua. Kun mää pitkän yrittämisen jälkeen onnistun liittämään kuvankin yhteen viestiin, heti tulee joku hämäläinen vinkumaan...:( :wink:

Ja milläs tuota siistit? Että "the more you pop" ja niin edes päin... :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Stop

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipäs kinastella turhia :shock: Kyseessä on ilmiselvästi piirroskuva, täysin siveä ja puhtoinen. Jos flametus alkaa, niin Kaapo runttaa sivulle kunnon otoksia jostain Cherry poppin' -sivustosta - ja se on kaukana Mary Poppin' ilmaisusta. Kyll mää googlel jottai löyrä :twisted:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Stop

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Eipäs kinastella turhia :shock: Kyseessä on ilmiselvästi piirroskuva, täysin siveä ja puhtoinen. Jos flametus alkaa, niin Kaapo runttaa sivulle kunnon otoksia jostain Cherry poppin' -sivustosta - ja se on kaukana Mary Poppin' ilmaisusta. Kyll mää googlel jottai löyrä :twisted:
Jaa että googlelta. Taas länsirannikko osoittaa etevämmyytensä. Meillä noita on suoraan kovalevyllä... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin