7 mm Elementit?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
unelmatalo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
Paikkakunta: Muurame

7 mm Elementit?

Viesti Kirjoittaja unelmatalo »

Mistä turbotusprojektissa tarvittavien 7mm:n elementtien osanumerot tai mistä niitä voi hankkia? Tyyppi ulkomailla rakentaa 300TD-konetta ja olisi osia vailla.
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)

ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Laittaa pumpun käymään mynämäellä tai sitten tilailee vaikka täältä.

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

BOSCH 1 418 305 517

italiasta löytyy tarvikkeena ja alkuperäistä bossilaistakin sieltä löytyy kun oikeasta paikasta osaa kysyä

kiinalaisilla ei ole vaikka niiden listassa onkin numero mutta tekevät kyllä vaikka modatunkin version kun tilaa 500 kpl
unelmatalo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
Paikkakunta: Muurame

Lisäkysymys

Viesti Kirjoittaja unelmatalo »

Onko tietoa 300TD:n öljypumpun tuotosta/paineesta? Suurinpiirtein edes kierrostilavuus? Pitääkö painetta rajoittaa, mikäli öljynpaine kehitettäisiin hieman eri tavalla?

Vielä kiinnostaisi öljypohjan hitsausominaisuudet esim TIG tekniikalla? Joku varmaan noita on ainakin korjaillut.

Modifikaatiolle voi tulla omaan käyttöön tarvetta, kun harkitsen vakavissani koneen vaihtoa kakkos autoon, eli Jeeppiin. Siinä hyrisee nyt bensa 4 litran rivikone, 300TD:tä tekis mieli. Etuakseli ja 300TD:n öljypohjan alapatti vaan sijaitsee samalla paikalla (patti pitäisi poistaa, ehkäpä rakentaa uusi patti MB:n öljypohjan takaosaan). Hommaan liittyy tietenkin muutakin "haastavaa", mutta haasteita ei pidä pelätä. (Lisätietoa Forumin englanninkielisestä osiosta, varmaan hakusanalla Jeep löytyy helposti.)
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)

ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisäkysymys

Viesti Kirjoittaja -M- »

Vielä kiinnostaisi öljypohjan hitsausominaisuudet esim TIG tekniikalla? Joku varmaan noita on ainakin korjaillut.[/quote]


Eikös tämä ole alumiininen pohja ?
Jos on niin AC/DC Tigllä onnistuu kunhan löydät oikean hitsarin ja langat...


-M-
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Onnistuu hitsata.
Kuva
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

eikö sun kannattais vaihtaa vapari kolmesatku öölipohja niin siin ei ole tota kyhmyä... :roll: tai tehdä lappu siihen kyhmyn aukon tilalle... :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Re: 7 mm Elementit?

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Multa muuten sitten löytyy ehjä 606 turbon öljypohja (sopii myös 603), jos tarvetta ilmenee..
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Vastaa Viestiin